بحث کاربر:Ladsgroup/بایگانی ۶
کاربر گرامی، به صفحه بحث من خوش آمدید. اگر میخواهید چیزی بپرسید با کلیک بر روی گزینهٔ «افزودن بخش» متن خود را وارد کنید. پاسخ شما را در همینجا خواهم داد نه جای دیگر؛ بنابراین پیش از بستن صفحه آن را به فهرست پیگیریهای خود اضافه کنید تا آسانتر بتوانید برای دریافت پاسخ خود به اینجا بیایید. اگر در صفحه بحث شما چیزی پرسیدم در همانجا پاسخ دهید تا ترتیب بحثها به هم نخورد. چنانچه کمک فوری نیاز دارید، با توجه به اینکه ممکن است آنلاین نباشم، از درخواست راهنمایی استفاده کنید تا دیگر کاربران برخط کمکتان کنند. شاد باشید. |
اگر درخواستی میدارید که برآوردن آن نیاز به دسترسی مدیریتی دارد، میتوانید آن را در ویکیپدیا:تابلوی اعلانات مدیران/اوت ۲۰۲۴ مطرح کنید. اینطوری مدیران بیشتری از موضوع مطلع خواهند شد و کارتان سریعتر راه خواهد افتاد. |
بایگانیهای امیر |
---|
۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰
۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۰ ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۵، ۳۶، ۳۷، ۳۸، ۳۹، ۴۰ ۴۱، ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۴۵، ۴۶، ۴۷، ۴۸، ۴۹، ۵۰ ۵۱، ۵۲، ۵۳، ۵۴، ۵۵، ۵۶، ۵۷، ۵۸، ۵۹، ۶۰ ۶۱، ۶۲، ۶۳، ۶۴، ۶۵، ۶۶، ۶۷، ۶۸، ۶۹، ۷۰ ۷۱، ۷۲، ۷۳، ۷۴، ۷۵
|
بایگانی پنجم ساخته شد:)
امیرΣυζήτηση ۳ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۷:۲۴ (UTC)
احیا پس از ادغام تاریخچه
درود. هنگامی که مقالهای را با قهر به مقالهای دیگر منتقل میکنید نسخههای ابتدایی مقالهٔ مقصد حذف میشود. پس از انتقال باید به تاریخچه بروید و نسخههای حذفشده را احیا کنید. این کار را در ویکیپدیا:مقالهٔ خرد برایتان انجام دادم. بهآفرید ۳ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۸:۵۴ (UTC)
- چشم . قبلا سر این مسئله مشکل داشتم
:)
امیرΣυζήτηση ۳ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۸:۵۷ (UTC)
؟ --سیمرغ ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۰۰ (UTC)
- اگر فکر می کنید مشکلی دارد یک زیرصفحه کاربری بسازید و متن درست را در آن بنویسید تمام شد یک ندا بدهید من در خدمتم
:)
امیرΣυζήτηση ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۵۳ (UTC)- فکر نمیکنم به زیر صفحه کاربری احتیاج پیدا کنیم. منظور من این بود که متن بخش آغازین مقاله اصلی تغییر کرده و به طبع متنی که در صفحه اصلی وجود دارد نیز باید مثل ان تغییر کند. در حال حاضر شما پاراگراف سوم را به روز کرده اید، اما پاراگراف اول و دوم فینیکس در صفحه اصلی بروز نشده اند، اگر ان دو پاراگراف را نیز از متن مقاله اصلی بروز کنید، مشکل حل میشود. با تشکر و آرزوی موفقیت برای شما. --سیمرغ ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۱۹ (UTC)
-
:)
امیرΣυζήτηση ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)- دستتان درد نکند. فقط یک چیز میماند. ما برای تاریخهای تبدیل شده احتیاج به مدرک داریم، البته نرم افزارهایی هست که در اینترنت توسط کاربران مختلف ساخته شده اند اما برای ویکیپدیا از انجا که هر چیز احتیاج به مدرک معتبر و موثق دارد (به خصوص مقالات برگزیده) ما به تبدیل کننده ای که رسماً توسط نهادی تایید شده باشد، نیاز پیدا خواهیم کرد، من به احترام ویرایشگر اصلی مقاله فینیکس جناب عظیمی که البته مدت مدیدی است در مرخصی هستند، تاریخها را برنداشتم و به پانویس منتقل کردم، فکر کنم تا زمانی که ما یک مدرک رسمی و معتبر برای تاریخهای تبدیل شده پیدا نکرده ایم بهتر است انها در صفحه اصلی نیز نباشند سیمرغ ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)
- آن هم اکنون ولی کلی کار ویکی در این مدت روی دستم مانده باید انجام دهم
:)
امیرΣυζήτηση ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۷ (UTC)- ممنون و خسته نباشید. سیمرغ ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۳۴ (UTC)
- آن هم اکنون ولی کلی کار ویکی در این مدت روی دستم مانده باید انجام دهم
- دستتان درد نکند. فقط یک چیز میماند. ما برای تاریخهای تبدیل شده احتیاج به مدرک داریم، البته نرم افزارهایی هست که در اینترنت توسط کاربران مختلف ساخته شده اند اما برای ویکیپدیا از انجا که هر چیز احتیاج به مدرک معتبر و موثق دارد (به خصوص مقالات برگزیده) ما به تبدیل کننده ای که رسماً توسط نهادی تایید شده باشد، نیاز پیدا خواهیم کرد، من به احترام ویرایشگر اصلی مقاله فینیکس جناب عظیمی که البته مدت مدیدی است در مرخصی هستند، تاریخها را برنداشتم و به پانویس منتقل کردم، فکر کنم تا زمانی که ما یک مدرک رسمی و معتبر برای تاریخهای تبدیل شده پیدا نکرده ایم بهتر است انها در صفحه اصلی نیز نباشند سیمرغ ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)
ویکی گزارش
درود جناب امیرخان،ویکی گزارش فارسی راه اندازی نشده؟ Ali20 wiki ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۰۱ (UTC)
- تا آنجایی که میدانم فعلا در مرحله جوجه کشی است و اگر دو یا سه ماه تعداد کاربران فعال در آن بیش یا برابر سه باشد به راه خواهد افتاد(این دو لینک هم جالبند یک،دو)
:)
امیرΣυζήτηση ۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۰۷ (UTC)
نگاره هفته و نوشتار برگزيده
من مي خواهم يك نگاره براي صفحه اصلي پيشنهاد كنم. كجا بايد بروم؟ نوشتار برگزيده هفته را هم ويرايش كردم. اشكال كه ندارد؟ چون 5 ارديبهشت تولد جليل ضياءپور است و خوب است كه ان هنگام در صفحه اصلي اين مقاله قرار گيرد. sicaspi ۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۰:۰۶ (UTC)
- برای نوشتار از طریق این میتوانید اقدام کنید اما جلیل ضیاپور را نیاورید مقالهاش زیاد خوب نیست ما بخش یادبود را داریم،برای تصویر هم این ولی مطمئن باشید در صورتی که تصاویرتان شرایط نگارههای برگزیده را دارا نباشد یا مشکلات تکنیکی داشته باشد عوض خواهد شد
:)
امیرΣυζήτηση ۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۰:۳۱ (UTC)- ببخشید ولی همین مقاله کاوشگر فینیکس هم که آورده شده تعریفی نداشت، همه اش 7 8 خط بود. بعداً کمی بهتر شد. بعد چرا چند مقاله مثل گوگرد و ... برای چند هفته متوالی پیشنهاد شده اند؟ این طوری که صفحه اصلی خیلی خسته کننده می شود. sicaspi ۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۸:۴۱ (UTC)
- کل مقاله را که در صفحه اصلی نمیآوریم،لیدش را میاوریم آن هم برای این است که ما باید دو هفته یک مقاله را در صفحه اصلی بگذاریم
:)
امیرΣυζήτηση ۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۱:۳۳ (UTC)
- کل مقاله را که در صفحه اصلی نمیآوریم،لیدش را میاوریم آن هم برای این است که ما باید دو هفته یک مقاله را در صفحه اصلی بگذاریم
- ببخشید ولی همین مقاله کاوشگر فینیکس هم که آورده شده تعریفی نداشت، همه اش 7 8 خط بود. بعداً کمی بهتر شد. بعد چرا چند مقاله مثل گوگرد و ... برای چند هفته متوالی پیشنهاد شده اند؟ این طوری که صفحه اصلی خیلی خسته کننده می شود. sicaspi ۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۸:۴۱ (UTC)
ببخشید با این بحث در قهوه خانه، قانع شدید که بالاخره یک روز مقاله ی ضیا پور هم باید روی صفحه ی اصلی قرار گیرد؟ به نظر شما چه زمانی از تولد او - 5 اردیبهشت - مناسب تر است؟ sicaspi ۱۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۴:۲۲ (UTC)
- به نظر من هم این نوشتار برگزیده (جلیل ضیاپور) برای هفته اول اردیبهشت کاملا مناسب است--Taranet ۲۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC)
- حرفتان متین ولی اگر بتوانید تا پنج اردیبهشت مقاله را به حد یک مقاله برگزیده برسانید من آن را میگذارم
:)
امیرΣυζήτηση ۲۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۱۹ (UTC)
- حرفتان متین ولی اگر بتوانید تا پنج اردیبهشت مقاله را به حد یک مقاله برگزیده برسانید من آن را میگذارم
الگو پرچمها
شما با این الگو چی کردین که تمام متنهایی که توش این الگو:flagicon هست بهم ریخته؟کاربر:saeedparvaبحث ۶ آپریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۲۱ (UTC)
- منظور این الگو و این است که به عنوان نمونه تاثیر بر اینجا گذاشته! لطفا مددی. --♣ محمددین سنچولی ♣ب ۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۴۲ (UTC)
نه کل پرچمها ریچته بهم مثل اینکه تو آخرین ویرایش هم همین کابر کاری کرده روش ولی چون قفله نمیشه کاری کرد.sparva ۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۵۳ (UTC)
- من اصلا در آن الگو ویرایشی نداشتم و متوجه نمیشوم مشکل از کجاست
:)
امیرΣυζήτηση ۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۱:۳۳ (UTC)- شاید الگو:پرچمها بوده نه الگو:پرچم ولی وگ کردم و نمیدانم درست شده یا نه
:)
امیرΣυζήτηση ۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۱:۵۷ (UTC)
- شاید الگو:پرچمها بوده نه الگو:پرچم ولی وگ کردم و نمیدانم درست شده یا نه
- بله هرچی مقاله که توش پرچمه خراب شده! مثلا شما مدیر هستید!Kitiran ۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۳۱ (UTC)
- خب برخط نبودم
:)
امیرΣυζήτηση ۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۱:۳۳ (UTC)
- خب برخط نبودم
- الگوی موردنظر من درست شد.
:)
♣ محمددین سنچولی ♣ب ۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۴:۱۱ (UTC)- الان فهمیدم اشکال از کار من بود<noinclude></noinclude>در خط پایین اضافه کردم در صورتی که باید در خط بالا اضافه میکردم پوزش بابت اشتباه
:)
امیرΣυζήτηση ۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۴:۱۳ (UTC)- واقعاً ممنون کل پرچمهارو ریختی بهم متشکریم ازت آقای مدیر.sparva ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۵۵ (UTC)
- کاشکی یه تغیر میدین ببینید چندهزازتا مقاله دارن از این الگو استفاده می کنند!Kitiran ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۷:۰۰ (UTC)
- خیلی از مدیران اصلا به این مسئله اهمیت نمیدهند که این الگوها باید قفل شوند چه برسد به اینکه مشکلاتش را برطرف کنند
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۵۵ (UTC)
- خیلی از مدیران اصلا به این مسئله اهمیت نمیدهند که این الگوها باید قفل شوند چه برسد به اینکه مشکلاتش را برطرف کنند
- وقتی چیزی رو خراب کردی باید درستشم بکنی هنوز که هنوزه این الگو خرابه و خیلی از پرچمهایی که من خودم تو مقالاتم گذاشتم دیگه نشون نمیده یکم دقت کنید لطفاً.sparva ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۱۶ (UTC)
- الان فهمیدم اشکال از کار من بود<noinclude></noinclude>در خط پایین اضافه کردم در صورتی که باید در خط بالا اضافه میکردم پوزش بابت اشتباه
- درسته تا آنجایی که میبینم به خاطرش هم عذرخواهی کردم واقعا که
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۳۶ (UTC)- پس لطفاً این لینک رو نگا کنید.باشگاه فوتبال پرسپولیس در فصل ۸۸-۱۳۸۷.sparva ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۵۵ (UTC)
- کجایش دقیقا مشکل دارد؟
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۴۳ (UTC) - برای من درست نشان میدهد
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۵ (UTC)
- کجایش دقیقا مشکل دارد؟
- پس لطفاً این لینک رو نگا کنید.باشگاه فوتبال پرسپولیس در فصل ۸۸-۱۳۸۷.sparva ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۵۵ (UTC)
- آقای مدیر اینجا را خواندهاید : ویکیپدیا:صفحه بحث#استفاده درست از صفحه های بحث که ویرایش منو حذف می کنید؟ یا تاب تحمل حقایق را ندارید؟Kitiran ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۱ (UTC)
- بخشیاش (بخش پایین) را من نوشتهام:دی و آن را حفظم
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۴۳ (UTC) - تا لحنتان را درست نکنید بر نمیگردانم
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۵ (UTC)- مجبور نکنید با مدیرهای دیگه صحبت کنیم. شما تخلف کردین پس باید جواب بدین. متاسف برای کل مجموعه ویکی فارسی که همچین مدیرهایی رو در جمع خودشون راه میدن.sparva ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۳۴ (UTC)
- من باب اشتباهم که از قصد خیر بوده پاسخ دادم اما با اینکه پاسخ نمیدهید کجا مشکل دارد انقدر توهین میکنید پاک کردن Personal attack هم مخالف قانون نیست
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۳۹ (UTC)
- من باب اشتباهم که از قصد خیر بوده پاسخ دادم اما با اینکه پاسخ نمیدهید کجا مشکل دارد انقدر توهین میکنید پاک کردن Personal attack هم مخالف قانون نیست
- مجبور نکنید با مدیرهای دیگه صحبت کنیم. شما تخلف کردین پس باید جواب بدین. متاسف برای کل مجموعه ویکی فارسی که همچین مدیرهایی رو در جمع خودشون راه میدن.sparva ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۳۴ (UTC)
- بخشیاش (بخش پایین) را من نوشتهام:دی و آن را حفظم
حذف مطلب در مدخل پیل سوختی
مطلبی که من در مدخل پیل سوختی گذاشتم در واقع مطلبی بود که دوستم در وبلاگش گذاشته بود و با اطلاع ایشان همزمان در ویکی پدیای فارسی منتشر شد. و این کاری است مشترک که ایشان مطالبی با تمرکز بر ایران باستان منتشر کند و من همزمان در ویکی پدیا آنها را باز نشر کنم. فکر نمی کنم این کار با روح کپی رایت و ویکی پدیا منافات داشته باشد. ضمنابا توجه به حجم بسیار کم مقالات در ویکی پدیای فارسی، شایسته است که اگر کاربر کم تجربه تری مطلبی را در ویکی پدیا می گذارد که صد در صد با قوانین ویکی سازگار نیست، به جای حذف کامل مطلب، آن ویرایش و ویکی سازی شود. به هر حال وجود یک مطلب آموزنده -هرچند ناقص- بهتر از عدم وجود آن است.
- طبق قانون مطالبی که نقض حق تکثیرند نباید در ویکی بیایند ولی اگر دوستتان نوشته میتواند اجازه حق تکثیرش را در وبلاگ بگذارد تا در ویکی هم بتوان از آن استفاده کرد
:)
امیرΣυζήτηση ۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۱:۳۳ (UTC)
[۱] --Taranet ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۵۵ (UTC)
- آن را درست کردم
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۲۹ (UTC)
- آن را درست کردم
ادغام ملوان
کاش قبلش به من میگفتی. راستی مدیریت مبارک! امیررضا گفتگو(۱۹ فروردین ۱۳۸۸ ۱۶:۱۶) ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۱۶ (UTC)
- من مشغول تمیزکاری رده:ادغام مطالب هستم برای همین ندیدم .ممنون
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۲۹ (UTC)
علت سرشناس نبودن طنزپردازان
با سلام خدمت همه عزیزان ویکیایی! پیش از آنکه پاسخی درباره بحثهای ایجاد شده به سبب مقاله نوشته شده توسط اینجانب (مقاله مرتبط با "آقای "فرامرز آشنای قاسمی") بدهم، خواستم به اطلاع شما گرامی دوستانم برسانم که بنده به سبب زحمتها، پیگیریها و احساس مسئولیت شما عزیزان، بیش از پیش به ایرانی بودن خود میبالم و امیدوارم که در طی کردن این راه دشوار "ویکی نویسی"، هیچگاه خسته نشوید. اما غرض از مزاحمت. همانگونه که خود بهتر میدانید، ما ایرانیان علاقه زیادی به تاریخخوانی نداریم، چه برسد به تاریخنویسی! لذا تکرار اشتباههای تکراری، برایمان به امری عادی تبدیل شده است. همین مسأله اهمیت فعالیت شما عزیزان را بیشتر میکند. از آنجایی که بنده نیز کمی تا در این باره احساس مسئولیت میکنم، تصمیم گرفتم که شاید در این آخر عمری، سهمی کوچک در این زمینه داشته باشم. امید است که با کمک و راهنمایی شما عزیزان، در این راه موفق گردم. و اما مقاله مزبور، که از نظر برخی از عزیزان، فاقد سرشناسی است. در پاسخ دوستان مخالف باید اعلام کنم که هم بلی و هم خیر! ممکن است فردی که بنده معرفی کردهام (و یا افرادی که بعدها معرفی خواهم کرد)، به عنوان یک استاد دانشگاه، سرشناسیاش مورد تردید باشد. اما بنده ايشان را به عنوان يک طنزپرداز درجه يک کشور معرفی کرده و ايشان را سرشناس میدانم، نه تنها به سبب یک استاد دانشگاه بودن (البته ایشان در حال حاضر، به سبب نبودن بستر مناسب برای طنزنویسی، همچون بنده قلم بر زمین گذاشته است). که تازه به سبب تنوع فعالیتهای ایشان در رشته تحصیلیشان، از آن دیدگاه نیز سرشناسیشان جای بحث دارد. حال چرا ایشان در طنز سرشناس است، اما شما انتظار دارید که باید ایشان را بشناسید، اما نمیشناسید. سئوالی دارم، . . . شما کدامیک از طنزپردازان زیر را میشناسید: احمد سیدنا، غلامرضا کیانی، ناصر چولایی وکیلی، ذبیح الله پیرقمی، حسین گلستانی و . . . اما حال به اسامی مستعار زیر توجه کنید، چند نفر از این اسامی مستعار را به یاد میآورید: اجل معلق، ته تغاری، تو دل برو، مینیاتور، کنیز حاجی باقر و . . . آیا حداقل برخی از اسامی فوق را به یاد دارید؟ (البته اگر اهل خواندن مطالب طنز باشید، آن هم در دهه 70 و یا قبل) شاید فکر کنید اسامی مستعار فوق، به ترتیب متعلق به اسامی افراد فوقتر است! خیر، همه اسامی فوق، تنها متعلق به آقای کیانی عزیز است! برای چه؟ چرا یک نفر باید 5 اسم مستعار داشته باشد؟ البته بنده 5 تایش را نوشتهام، اسامی ایشان نیز مانند سایرین، بسیار بیش از این تعداد است، چرا؟ یک بحث ساده، کم کم دارد تبدیل به یک نیمچه مقاله میشود، که شاید رازی به قدمت یک قرن را پاسخگو باشد و اگر صلاح بدانید، با انجام اصلاحات مناسبی که شما عزیزان بر روی این متن انجام دهید، شاید حتی به عنوان یک تاپیک مستقل، قابل درج در یکی از صفحات ویکی نیز بشود. و اما پاسخ: پدیده نام مستعار در مطبوعات سابقهای به قدمت قرون وسطی و ترس از دادگاههای تفتیش عقاید در غرب دارد. در ایران نیز چنین بوده و در ابتدا بسیاری از ترس این نام مستعار را برگزیدند و چه افرادی که به سبب ناشناخته بودن صاحب واقعی آثار مشکل آفرین، به دیار باقی شتافتند! (بسیاری بر این عقیدهاند که یکی از دلایل به شهادت رساندن میرزا جهانگیر خان صوراسرافیل، مطالب دارای امضای دخو بود که توسط علی اکبر دهخدا نوشته میشد، اما دژخیمان آن دوران فکر میکردند که مرقومات جناب صوراسرافیل است.) این پدیده همچنان ادامه داشت، تا آنکه فضا کمکم بازتر شد، به نحوی که اسامی مستعار چندان سری نبود هیچ، بلکه اعلام نیز میگردید! حال این سئوال پیش میآید که اگر قرار است که صاحب اسامی مستعار اعلام شوند، پس چه نیازی است به استفاده از اسامی مستعار؟ متأسفانه این پدیده که توسط نشریات مشهوری چون توفیق و گل آقا نیز انجام میشد، امری بود کاملاً اجباری! علت این امر نیز تلاش برای مشهور نشدن طنزپردازان کشورمان و لذا، آسودهتر پایمال کردن حقوق مالی و معنوی این عزیزان است. به راستی اگر من و همکارانم در نشریات توفیق و گل آقا با اسامی خویش مینوشتیم، شما پس از خواندن مطالب جالب ما، فردا آنها را برای دوستانتان چگونه نقل می کردید؟ میگفتید: "دیروز یک مطلب تمیز تو گل آقا خواندم"، یا میگفتید: "دیروز یک مطلب تمیز از (زنده یاد) منوچهر احترامی تو گل آقا خواندم؟"، چه بسا تنها میگفتید: "دیروز یک مطلب تمیز از (زنده یاد) منوچهر احترامی خواندم؟". فکر کنم کمکم دارید متوجه میشوید که شما چرا مقاله اینجانب را از نظر سرشناسی مورد تردید قرار میدهید. چه بسا اگر مقالهای درباره برادران توفیق و یا حتی درباره خانم پوپک صابری (دختر "گل آقا") مینوشتم، هیچیک از شما عزیزان، ذرهای تردید در سرشناس بودن آنها در ذهن خود راه نمیدادید!
تازه مسأله تنها به همینجا ختم به شر نمیشود، هیچ طنزپردازی اجازه نداشت که دوبار اسم مستعارش در یک شماره از مجله درج شود! چه بسا آن اسم مستعار، بیش از اسم نشریه در ذهنتان شما نقش میبست و دیگر چه از این ناگوارتر؟! اما جالبتر از همه اینها آنکه بدانید که مبلغی که اکثر طنزپردازان درجه یک کشورمان به عنوان حق التحریر دریافت میکردند، یک- دهم آن چیزی است که بسیاری از خوانندگان طنز و در دیدارهایی که با ما داشتند، تصور میکردند! تازه همه اینها یک طرف، باز شدن فضا برای نوشتن طنز در مطبوعات برای این نویسندگان از هر گونه حقی محروم، تنها هر دو دهه یک بار!
آری عزیزان، این است سرنوشت ما طنزپردازان، نه دنیا داریم و نه آخرت. تازه اگر یک نفر هم همت کند و بخواهد یادی از سایر همرزمانش را در اذهان زنده کند، کسی خود او را هم عددی نمیداند، چه برسد به دیگرانی که او میخواهد آنها را به جامعه فرهنگی کشورمان بشناسدشان. کاری که انجامش، وظیفه نشریاتی بوده است که در پناه آثار آن افراد، به شهرت و ثروت رسیدند. اما افسوس که به دلایل گمنامی افراد مورد بحث، آن عده حتی از نظر سرشناسی مورد تردید شما عزیزان شیفته این مرز و بوم هم قرار میگیرند. در پایان، به سبب گرفتن اوقات شما عزیزان عذرخواهی کرده، به سبب دلایل فوق، ابتدا خواهان حذف عبارت عدم سرشناسی از مقاله فوق میباشم. بلکه انگیزهای برای معرف سایرین نیز در بنده و چه بسا سایرین، ایجاد شود. جالب است بدانید که آقای "فرامرز آشنای قاسمی"، به سبب اعتراض به عدم اجازه در نوشتن با نام و نام فامیلش در نشریات گل آقا، مجبور به ترک آن نشریه شد. در خاتمه پیشنهاد میکنم که به سبب مسأله فوق، شاخصی جديد برای تعيين ميزان سرشناسی طنزپردازان تعریف کنید، به صورت زیر: • سرشناسی اسامی مستعار برای طنزپردازان و امضا برای کاريکاتوريستها، برای تعيين ميزان سرشناسی طنزپرداز مورد نظر. حال میزان شاخص بودن اسامی مستعار را یا میتوان با پرس و جو از اهالی سرشناس طنز جویا شد، یا با مراجعه به مراجعی همچون مرجع نخست همین مطلب. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر، اینجانب در خدمت میباشم.
با آرزوی پیروزی و سربلندی هرچه بیشتر شما عزیزان.
با احترام امیر
ممنون از حرفهایتان اما اینجا قوانین خاص خود را داریم اولاش سرشناسیاست که میگوید شما حتما باید در منبع معتبری زندگی نامهتان آمده باشد و دوم سخنرانیهاست و کپی آن برای کاربران دیگر:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۲۶ (UTC)
تغییراتی در الگوی اسلام
سلام، چه کار کنم که نقطه های کوچک الگو:اسلام (مثل نقطه بین امامت و عدل) به این رنگ #AE4C1B نشان داده شود؟ (با الهام از نقطه الله در خط کوفی تصویر کوچک پایین الگو. ضمناً چطور میتوان نوارهایی دور عنوانهای اصلی این الگو درست کرد. ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید --سیمرغ ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۲۱ (UTC)
- برای رنگ فکر کنم از امضای من استفاده کنید جالب باشد(البته بکگراند به کالر باید عوض شود) برای نوار هم میتوانید از الگو:شیعه استفاده کنید که اگر صبر کنید جفتش را اجرا خواهم کرد
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۲۹ (UTC)- ممنون. اگر شما زحمت نوارها را بکشید من هم روی رنگ آن کار خواهم کرد. برای رنگها بیشتر از این تصویر نوشتار کوفی الهام گرفتم. --سیمرغ ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۴۰ (UTC)
- برای نقطه که درستش کردم برای نوار یکم اذیت میکند که اکنون درستش میکنم
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۴۱ (UTC)- رنگش را موقتی گذاشتم هرچه میخواهید جایگزین #1f4835 کنید
:)
امیرΣυζήτηση ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۵۱ (UTC)- بسیار متشکرم. --سیمرغ ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۵۷ (UTC)
- رنگش را موقتی گذاشتم هرچه میخواهید جایگزین #1f4835 کنید
- برای نقطه که درستش کردم برای نوار یکم اذیت میکند که اکنون درستش میکنم
- ممنون. اگر شما زحمت نوارها را بکشید من هم روی رنگ آن کار خواهم کرد. برای رنگها بیشتر از این تصویر نوشتار کوفی الهام گرفتم. --سیمرغ ۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۴۰ (UTC)
ادغامهای مهمتر
درود امیرجان، پیرو درخواست قبلی از شما، آن دسته از مقالههایی را که به نظر من از اهمیت بیشتری برخوردارند برای ادغام خدمت شما فهرست میکنم، البته بقیه را هنوز دقیق بررسی نکردهام، باشد در فرصتی دیگر:
آندری تارکوفسکی، جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران، سلسله پهلوی، شاهزاده ایران (بازی رایانهای)، موسیقی دوره رمانتیک، موسیقی هوی متال، پیر لاپلاس، پیر آگوست رنوار، پیوند شیمیایی، کسائی مروزی، یزیدیان، بنیاد سوروس
با سپاس--آبتین ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۴۳ (UTC)
- حتما مشغول میشوم ولی شاهزاده ایرانی را نباید ادغام کرد ما قبل از شاهزاده ایرانی: شنهای زمان،بازیهای دیگری تحت عنوان شاهزاده ایرانی داشتیم برای همین فقط لازم است متنش عوض شود
:)
امیرΣυζήτηση ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۰۹ (UTC)- بله حق با شماست، ظاهرا برچسب ادغام به اشتباه زده شده است.--آبتین ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۱۲ (UTC)
- مثل اینکه بنیاد سوروس نیز درست نیست
:)
امیرΣυζήτηση ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۴۲ (UTC)- دقیقا، من برچسبها را از این چهار مقاله برمیدارم.--آبتین ۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۳:۵۲ (UTC)
قفل کردن
لطفا الگوی لباس فوتبال رو قفل کن. امیررضا گفتگو(۲۱ فروردین ۱۳۸۸ ۱۸:۰۳) ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)
- شرمنده ولی این الگو فقط توی ۷۸ مقاله استفاده شده و ما معمولا یا الگویی رو میبندیم که توی مدیا ویکی استفاده شده باشه یا بالای هزار مقاله باشد یا خاص باشد مثلا در صفحه اصلی استفاده شده باشد
:)
امیرΣυζήτηση ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۱۱ (UTC)
تصاویر تکراری
درود، دیدم تصاویر تکراری را حذف میکنید، اینجا فهرست تصاویر تکراری با نامهای متفاوت را درست کردهام. فقط باید مقالهها را نیز اصلاح کرد. فعلاً حوصله نوشتن ربات را برای اینکار را ندارم، اگر حال و حوصلهاش را داشتید بعضی وقتها به این فهرست هم سر بزنید. ممنون. وحید ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۵۸ (UTC)
- من سرم درد میکند برای این کارها دی:
:)
امیرΣυζήτηση ۱۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۰۳ (UTC)
الگوی مسیه
درود. خواستم از افزودن الگوی جدید مسیه به نوشتارها سپاسگذاری کنم. تشکر.--ماني ۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)
- خواهش میکنم من یک فقط کد چهار خطی نوشتم.به ربات بگویید
:)
امیرΣυζήτηση ۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۴۴ (UTC)
سفارش ترجمه
باتوجه به این و مشورت با چند تن از مدیران بنا بر این شد که هر صفحه ای رو که می خواستید ترجمه کنید، در اینجا سفارش بدید. من تا آخر تیر نتایج ترجمه ها رو بهتون اطلاع می دم، این فاصله زیاد اولا برای درس هاست، ثانیا برای اینه چون نمی خواهم ترجمه های مضحکی رو تحویل بدهم.Nshervsampad ۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۹:۰۶ (UTC)
script error
hi there , sorry i don't speak Persian i had some technical problem 10 minutes ago , i stopped my bot and revert all changes made by it , i wonder if you can direct me to unblock it ,please provide answer in this page, regards --Prof.Sherif ۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۵۲ (UTC)
- OK I'll unblock your bot now but don't forget Persian language have difference with Arabic language
:)
امیرΣυζήτηση ۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۵۷ (UTC)
- k' thanxs --Prof.Sherif ۱۱ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۳:۰۰ (UTC)
حذف یک پرونده
سلام...من یک لوگو از ویکی پدیای انگلیسی مربوط به دانشگاه هاروارد رو به ویکی پدیای فارسی هم وارد کردم.اما شما به دلیل باگزاری تکراری آن را پاک کردید.میخواستم اگر بشود آدرس تصویر را بدهید چون من در ویکی انبار هم گشتم ولی لوگوی آن نبود!--nojannik ۱۲ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۵:۴۶ (UTC)
- نام آن پروندهای که پاک کردم چه بود؟فکر کنم از طریق این لیست بتوانید نسخه موجود در کامنز را پیدا کنید
:)
امیرΣυζήτηση ۱۲ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۵:۵۶ (UTC)
- وای...معزرت میخوام حواسم نبود.آدرس.خیلی ممنون--nojannik ۱۲ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)
قهوه خانه کجاست؟
سلام آدرس قهوه خونه رو بدید لطفا بدرودارشک رجب پور مقدم ۱۳ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۴۲ (UTC)
لطفاً
Except in cases of unambiguous error, administrators should avoid unblocking users without first attempting to contact the blocking administrator and discuss the matter with them.
را به خاطر داشته باشید. همچنین جواب چکپوزر را با دقت بخوانید. -- میثم ψ ۱۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۴۹ (UTC)
- یاخچی و باغشلا for this problem :D
:)
امیرΣυζήτηση ۱۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC) - Arigatou ^_^ -- میثم ψ ۱۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۷ (UTC)
کف بُر
سن شما را دیدم، کَفَم بُرید! موفق باشید.--کیوان ۱۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۵:۳۶ (UTC)
زحمت
درود. لطفی بفرمایید کاربر:Lara/شراره فرنژاد را به شراره فرنژاد انتقال دهید. متشکرم --آیدا ۱۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۱۹ (UTC)
- خسته نباشید
:)
امیرΣυζήτηση ۱۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۱ (UTC)- ببخشید. چون شراره فرنژاد موجود بود، فکر کردم نتوانم منتقل کنم و زحمتش را به شما دادم. --آیدا ۱۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۷ (UTC)
سپاس
- ممنون خجالتمان میدهید ها(اسمایل برای شرمندگی نداریم؟)
:)
امیرΣυζήτηση ۱۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۲۲ (UTC)
- ممنون خجالتمان میدهید ها(اسمایل برای شرمندگی نداریم؟)
نكته
ضمن سلام ، در مقاله آزبست ميتوانستيد به همان كاری كه بنده را پند و اندرز داديد عمل كنيد، نه اينكه نقض گفته خود كنيد و واگردانی كنيد كه تفاوتی ميان من و شما نيست. ضمنا من فكر كردم كه وی آدرس يك وبگاه را آنجا گذاشته و به همين جهت در تصحيح آن بر نيامدم! سعی كنيد پيش قضاوت نكنيد. موفق باشيد!--Parvazbato59 ۱۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۱۹ (UTC)
- شما هم همینطور
:)
امیرΣυζήτηση ۱۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۲۳ (UTC)
Disambig image
Salam Amir. I have left a message for you at commons:File talk:Disambig gray.svg
Armanobalassi
سلام دوست گرامي با توجه به اينكه من تازه به جمع ويكي نويسان ملحق شدم مطالب نوشته شده من در موضوع مربع جادويي از طرف كاربر رامين حذف شده لطفا راهنمايي كنيد دوم درباره عكس انتهايي همان مقاله است كه شما حذف كرديد كه داراي منبع درج در متن بوده
- من یک نگاهی به تاریخچه انداختم مطالبتان به نظرم تاحدودی از مصادیق این قانون ویکیپدیاست و البته سعی کنید لحن دانشنامهای داشته باشد برای لحن مثلا به چند مقاله برگزیده نگاه کنید.برای تصویر هم طبق قوانین اینجا هر تصویری که منبع داشته باشد را نمیتوان لزوما به ویکی منتقل کرد یا باید کاملا کار خودتان باشد،یا منبع اجازه گنو یا بخشی از CC را بدهد یا دست به دامن fair use شوید که در این مورد کارائی ندارد
:)
امیرΣυζήτηση ۲۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۵۱ (UTC)
تصویر آدری هپبورن
سلام، تصویر آدری هپبورن را دیدم حذف کردید، این تصویر یک پوستر بود و در اندازه مناسب و منبع ان هم ذکر شده بود، اگر ایراد ان برچسبش بود، باید بگویم برای این برچسب استفاده منصفانه را اضافه کردم که بر خلاف ویکی انگلیسی اینجا ما برچسبی برای پوستر نداریم، لطفاً مرا راهنمایی کنید تا بتوانم دوباره ان پوستر را بارگذاری کنم. ممنون. --سیمرغ ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۲۴ (UTC)
- طبق قوانین fair use ما حق نداریم از تصاویر پوسترها جهت یادبودهای برگزیده و ... استفاده کنیم و باید استفاده از موارد حق تکثیر محدود به صفحات خود آلبوم (یا فیلم) یا بازیگر باشد به طور مثال ما حق نداریم از تصویر جلد آلبوم فلان خواننده در مقاله مربوط به خود خواننده استفاده کنیم و به طور خلاصه:فقط برای شناساندن و نقد استفاده شود.
:)
امیرΣυζήτηση ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۵۲ (UTC)- ممنون. یک مورد دیگر، به نظرم اندازه عکسها هرچه کوچکتر باشد، بهتر است و کادر یادبودهای برگزیده در صفحه اصلی را ظریفتر و زیباتر نشان میدهد. مثلا یادبودهای برگزیده ویکی انگلیسی را ببینید. یا یادبودهای برگزیده انکارتا حتی از ان هم کوچکتر است. به نظر شما اینطور بهتر نیست. --سیمرغ ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۰۳ (UTC)
- میشود یک مثال بزنید تا به آن شکل تبدیل کنم؟
:)
امیرΣυζήτηση ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۴۹ (UTC)- سلام، منظورم همان سایز قبلی بود اما شاید بهتر است بیخیالش شویم و انرا چند ساعت بعد که روز بعدی در یادبودها قرار گرفت تغییر دهیم. چون فکر میکنم جالب نیست، یادبود در حال نمایش در صفحه اصلی دائم تغییر کند و عکسش کوچک و بزرگ شود، اما در کل فکر میکنم بهتر باشد عکس تمام یادبودها کوچک باشد مثلا عکس این یادبود به نظرم اندازه مناسبی دارد و اگر بکوشیم همه عکسها را در این حد نگاه داریم خیلی بهتر است. موفق باشید. سیمرغ ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۱۱ (UTC)
- میشود یک مثال بزنید تا به آن شکل تبدیل کنم؟
- ممنون. یک مورد دیگر، به نظرم اندازه عکسها هرچه کوچکتر باشد، بهتر است و کادر یادبودهای برگزیده در صفحه اصلی را ظریفتر و زیباتر نشان میدهد. مثلا یادبودهای برگزیده ویکی انگلیسی را ببینید. یا یادبودهای برگزیده انکارتا حتی از ان هم کوچکتر است. به نظر شما اینطور بهتر نیست. --سیمرغ ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۰۳ (UTC)
از حمایتت از مقاله جودی فاستر ممنونم.
درود در صفحه ویکیپدیا:بازبینی_نوشتارهای_برگزیده/هیت_لجر مشاهده کردم از مقاله به قلم من (جودی فاستر) تعریف کرده اید.
بسیار خوشحال شدم من این مقاله را برای برگزیدگی انتخاب کردم اما همه مخالفت کردند نمی دانم معیار آنها چیست.
ولی هیچ چیز مهم نیست الان چند هفتست که باز دارم روی مقاله کار می کنم
بدرود ارشک رجب پور مقدم ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۳۶ (UTC)
- ممنون به نظرم نسبت به هیت لجر خوب است اما نسبت به یک مقاله خوب و برگزیده به شدت مشکل دارد ولی اگر کامل کنید خوشحال میشوم به جمع برگزیده نویسان اضافهتان کنمD:
:)
امیرΣυζήτηση ۲۴ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۴۹ (UTC)
نگاره قدیمی
درود!
- عکسهای قدیمی که منبعی مشخصی ندارند و سالها (بیش از ۵۰ سال) از گرفتن آن میگذرد را میتوان در ویکی بارگزاری کرد؟
- اگر با دوربین از روی نگارهها، عکس بگیرم چی؟ مثل این علی رجبی ۲۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)
- ۱-بالاخره شما آن عکس را از جایی گرفتهاید یا نه؟همان حتی اگر وبلاگ باشد مورد قبول است به طور مثال به تصاویر انقلاب فرهنگی نگاه کنید.البته برای نگاره قدیمی پنجاه سال نیست اگر تصویر خالق مشخصی داشته باشد در ایران ۳۰ سال پس از مرگ خالق و اگر نداشته باشد ۳۰ سال پس از انتشار(اگر اشتباه نکرده باشم) و بهتر است در ویکیانبار آن را بار کنید.
- ۲-بستگی دارد چگونه عکس بگیرید.اگر مخلفات داشته باشد باید برچسب گنو به آن بزنید مثل تصویر جناب زرشک از کتاب قانون ولی اگر اسکن صرف ویا تصویر صرف است برچسب نگار قدیمی
:)
امیرΣυζήτηση ۲۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۵۶ (UTC)- درود. تصاویر بدون منبع را نمیتوان در ویکیپدیا بارگذاری کرد. مگر مواردی که به علت مرگ صاحب اثر در شرایط نگاره قدیمی صدق کنند. در مورد دوم تصاویری که از روی نگارهها گرفته شوند، حق تکثیر قبلی خود را به ارث میبرند. -- میثم ψ ۲۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۲:۰۰ (UTC)
- در سفر به شهر تاریخی نیمور در عید نوروز امسال نمایشگاهی از عکسهای مربوط به 30 تا 50 سال گذشته برپا بود که حتی خود مسئولین هم نمی دانستند، عکاس آنها چه کسی است و یا حتی او زنده است یا نه! حتی با درخواست من قرار شد بعضی از عکسها را برای اسکن کردن در اختیار من قرار بدهند.
- با این شرایط چه باید بکنم؟ علی رجبی ۲۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۲:۰۸ (UTC)
- مانعی ندارد به شرط آنکه سی سال از انتشارش گذشته باشد
:)
امیرΣυζήτηση ۲۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۲:۲۶ (UTC)
- مانعی ندارد به شرط آنکه سی سال از انتشارش گذشته باشد
- درود؛ به محض آنکه به دستم رسید آنها را بارگزاری میکنم. علی رجبی ۲۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۲:۲۹ (UTC)
پرونده:Questionmark copyright-rtl.svg
شما بهتر است که همهٔ اجازهنامههای موجود در پرونده:Questionmark copyright.svg را به پرونده:Questionmark copyright-rtl.svg که دستکاریشدهٔ اولی است بیفزایید. Raamin ب ۲۵ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۰۷ (UTC)
- (C) کپیرایت هم آینهای شدهاست. بهآفرید ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۱:۲۸ (UTC)
سوال فنی
ببخشید سوالی داشتم. مگر نقض 3RR با جریمه مواجه نمیشود؟ --Adler ۲۶ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۹:۲۵ (UTC)
- بلی در بار اول ۲۴ ساعت و برای دفعات بعد بیشتر
:)
امیرΣυζήτηση ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۲:۳۵ (UTC)- پس چرا کاربر سعی برای ویرایشاتی [۲] که در جریانش هستید قطع دسترسی نشد؟ عاجزانه عرض میکنم، ایشان کلافه کردنمان. --Adler ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۰۶ (UTC)
- چندبار شمردم واگردانیهایشان سه بار نه چهار بار تازه آن موردی که بابت کلافه کردن شما نام بردید از موارد خوب است بحث جناب میثم،بحث خودش،و... را ببینید
:)
امیرΣυζήτηση ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۱۰ (UTC)
- چندبار شمردم واگردانیهایشان سه بار نه چهار بار تازه آن موردی که بابت کلافه کردن شما نام بردید از موارد خوب است بحث جناب میثم،بحث خودش،و... را ببینید
- پس چرا کاربر سعی برای ویرایشاتی [۲] که در جریانش هستید قطع دسترسی نشد؟ عاجزانه عرض میکنم، ایشان کلافه کردنمان. --Adler ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۰۶ (UTC)
- بله ببخشید. اشتباه از من بود. حواس نمیگذارند... --Adler ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۵۹ (UTC)
درود. شما ادعای کاربر در دستکاری در جملات کاربران را تائید میکنید؟ --سندباد ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۵۵ (UTC)
- حتی اگر موافق حرفشان بودم باید میگذاشتند خودم خط بزنم نه خودشان.
:)
امیرΣυζήτηση ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۱۰ (UTC)- بفرمائید امیرجان، خودتان اشتباهتان را تصحیح کنید.--SalmanParsi ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC)
- امیرجان، بفرمائید انجام دهید.--SalmanParsi ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)
- ما هم همین را به ایشان گفتیم. راستی تا کی ما باید سکوت کنیم و ایشان هر توهینی می توانند، بکنند؟ --سندباد ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۴۳ (UTC)
- (جناب سندباد، فکر کنم این بی اخلاقی باشد که موضوع راجع به کاربر دیگری را در بین بحث راجع به بنده بیاورید و سعی در گمراه کردن کاربران داشته باشید، زین بعد چنین مکنید.--SalmanParsi ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC))
- رسیدگی شد
:)
امیرΣυζήτηση ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۳:۵۶ (UTC)
- رسیدگی شد
نقض همزمان چندین اصل و رهنمود و سیاست
متاسفانه شما به عنوان یک مدیر، در این ویرایش چندین اصل بنیادی، رهنمود رسمی و سیاست ویکی پدیا (از جمله این،این و این) را زیر پا گذاشته اید. تاسف دوباره برای اینکه در ویکی پدیا، عملاً برای رسیدگی به تخلفات یک مدیر، راهی پیش روی کاربران وجود ندارد. این مورد را، با خودتان مطرح کردم، که پاسخگوی خودتان باشید.--SalmanParsi ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۵:۳۵ (UTC)
- دوست دارید تمام میلها را برای تمام مدیران سند کنم تا ببینید چه کسی دروغ میگوید؟نزاکت هم نقض نشده است.کم کمش Meatpuppeting است.وپ:فحن هم تا جایی کاربرد دارد ولی وقتی تابلوست که طرف قصد سر کار گذاشتن را دارد باید به جرم اخلال بسته شود.
:)
امیرΣυζήτηση ۲۷ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۱۰ (UTC)
- لازم است به عرض برسانم که بنده از این کار هیچ ترسی ندارم و چنین کاری را قبل از شما شخصاً انجام داده ام. و البته مسائلی که در ایمیل عنوان کرده ام، کاملاً دوستانه و در این جهت بوده که خودتان را اصلاح کنید و هیچگاه همچون شما به بی نزاکتی و تهمت در محیط عمومی نپرداختم.البته نزاکت ممکن است برای هر کسی معنایی داشته باشد، چه آنکه اگر شما آنرا به معنای واقعش بدانید، خودتان در مظان اتهام قرار می گیرید و به نفع شماست که نزاکت را ، بی نزاکتی تعبیر کنید. راجع به Meatapuppeting هم بنده مشکلی ندارم، منظورم قسمت اول و دوم ویرایش و خصوصاً قسمت دوم است که یقین دارم لااقل با تمسک به قوانین ویکی پدیا و هیچ قانونی (جز وجدان(!)خود)نتوانید توجیهش کنید. طرف، بایستی که بسته می شد به جرم زاپاس بازی و بنده با آن مشکلی ندارم، ولی فقط زاپاس بازی و حداکثر چیزی هم که شما اختیار داشتید مرا به آن متهم کنید، زاپاس بازی و نهایتاً بازی دادن سیستم بود. و اما شما ترجیح دادید که بی نزاکتی کنید و حتی به عنوان یک مدیر، برای قوانین ویکی پدیا ارزشی قائل نشوید و برای وجدان خودتان هم شرف قائل نشوید و ... . در نبود بنده، متاسفانه شما به کذب هم متوسل شده اید،و یا اینکه سهل انگاری کرده اید و بجای پوزش از کاربران بابت اشتباهتان، سعی کرده اید آن را ماله کشی کنید و ناصوابی دیگر. بنده در صورت تمایل شما، با کمال میل حاضر هستم که متن ایمیلهایی که در این رابطه هم رد و بدل شده، در اختیار کاربران قرار دهم تا که رسوا شود هر آنکه در او غش هست.--SalmanParsi ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC)
- مشکلی ندارم.شما حتی زمانها را هم در درست نگاه نمیکنید آن مورد قبل از افزایش قطع دسترسی اتفاق افتاد
:)
امیرΣυζήτηση ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۲:۰۳ (UTC)- حمد خدا که در این مورد اشتباهتان را می پذیرید. ضمناً بنده تفکیکی بین قبل و بعد قطع دسترسی قائل نشدم، آنچه که شما با تمسک به آن تهمت روا داشتید، به قبل قطع دسترسی بر می گردد، بعد از آن هم که گارد تهاجمی گرفته بودید و صحبت های مرا با بد و بیراه پاسخ می گفتید. اگر مورد خاصی را هم مدنظر دارید، کافی است اشاره کنید تا متن کامل آن را رو کنم.
- ضمناً پاسخ نگفتید که بر چه اساسی آن ویرایش را انجام دادید؟!--SalmanParsi ۳۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۷:۱۴ (UTC)
- مشکلی ندارم.شما حتی زمانها را هم در درست نگاه نمیکنید آن مورد قبل از افزایش قطع دسترسی اتفاق افتاد
- لازم است به عرض برسانم که بنده از این کار هیچ ترسی ندارم و چنین کاری را قبل از شما شخصاً انجام داده ام. و البته مسائلی که در ایمیل عنوان کرده ام، کاملاً دوستانه و در این جهت بوده که خودتان را اصلاح کنید و هیچگاه همچون شما به بی نزاکتی و تهمت در محیط عمومی نپرداختم.البته نزاکت ممکن است برای هر کسی معنایی داشته باشد، چه آنکه اگر شما آنرا به معنای واقعش بدانید، خودتان در مظان اتهام قرار می گیرید و به نفع شماست که نزاکت را ، بی نزاکتی تعبیر کنید. راجع به Meatapuppeting هم بنده مشکلی ندارم، منظورم قسمت اول و دوم ویرایش و خصوصاً قسمت دوم است که یقین دارم لااقل با تمسک به قوانین ویکی پدیا و هیچ قانونی (جز وجدان(!)خود)نتوانید توجیهش کنید. طرف، بایستی که بسته می شد به جرم زاپاس بازی و بنده با آن مشکلی ندارم، ولی فقط زاپاس بازی و حداکثر چیزی هم که شما اختیار داشتید مرا به آن متهم کنید، زاپاس بازی و نهایتاً بازی دادن سیستم بود. و اما شما ترجیح دادید که بی نزاکتی کنید و حتی به عنوان یک مدیر، برای قوانین ویکی پدیا ارزشی قائل نشوید و برای وجدان خودتان هم شرف قائل نشوید و ... . در نبود بنده، متاسفانه شما به کذب هم متوسل شده اید،و یا اینکه سهل انگاری کرده اید و بجای پوزش از کاربران بابت اشتباهتان، سعی کرده اید آن را ماله کشی کنید و ناصوابی دیگر. بنده در صورت تمایل شما، با کمال میل حاضر هستم که متن ایمیلهایی که در این رابطه هم رد و بدل شده، در اختیار کاربران قرار دهم تا که رسوا شود هر آنکه در او غش هست.--SalmanParsi ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC)
امیرآقا، لطف کنید یا ویرایش را اصلاح کنید و یا صریحاً بگویید که بر طبق کدام قانون و قاعده این تهمت را مسجل می دانید؟!--SalmanParsi ۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۵۸ (UTC)
- شما در ابتدا در میلی به بنده اعلام کردید که طرف مقابل از دوستانتان است و به درخواست شما این کار را کرده در میل دیگری گفتید که اصلا وی را نمیشناسید در اینجا من درخواست چک یوزر دادم استوارد هم اعلام کرد که یکی به حساب کاربری اصلی (شما)بسیار شبیه و دیگری شباهت کمتری دارد(Unlikly است)من هم به دلیل وپ:بازی و وپ:زاپاس قطع دسترسی شما را افزایش دادم البته برای اینجور موراد یک ماهه میبندند اما من به علت احتمال دادن این که ناآشنایید به قوانین سه روز بستم ولی مطمئن باشید اگر بعد از بستن Tammar و سلمان صادق اگر چنین میلی را به من نمیزدید اصلا قطع دسترسیتان افزایش نمییافت
:)
امیرΣυζήτηση ۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۰:۵۶ (UTC)
- شما در ابتدا در میلی به بنده اعلام کردید که طرف مقابل از دوستانتان است و به درخواست شما این کار را کرده در میل دیگری گفتید که اصلا وی را نمیشناسید در اینجا من درخواست چک یوزر دادم استوارد هم اعلام کرد که یکی به حساب کاربری اصلی (شما)بسیار شبیه و دیگری شباهت کمتری دارد(Unlikly است)من هم به دلیل وپ:بازی و وپ:زاپاس قطع دسترسی شما را افزایش دادم البته برای اینجور موراد یک ماهه میبندند اما من به علت احتمال دادن این که ناآشنایید به قوانین سه روز بستم ولی مطمئن باشید اگر بعد از بستن Tammar و سلمان صادق اگر چنین میلی را به من نمیزدید اصلا قطع دسترسیتان افزایش نمییافت
- این
- Salam.
SalmanSadegh va Tammar man nistam- balke yeki az dostan ast. matni ham ke be shoma ferestadam- az khodam nist- balke anra be neshani man ferestade bodand. be har hal monazere pasokhetan mimanam."
- متن نامه ای است که شما عنوان می دارید در آن اعلام کرده ام طرف از دوستان من است و به درخواست من این کار را کرده. قبلاً هم چندباری برایتان توضیح دادم که منظور از دوست، کسی بود که به فکر قطع دسترسی بنده بودند و نه اینکه وی از آشنایان باشند. و هیچ جای این نامه هم نیامده که بنده به وی گفتم از طرف من این کار را انجام دهد، بلکه در عبارت "matni ham ke be shoma ferestadam- az khodam nist- balke anra be neshani man ferestade bodand." دقیقاً عکس آن را بیان کردم و گفتم که نه تنها وی را نمیشناسم و به وی نگفته ام از طرف من چنین کاری کند، بلکه متنی را هم که به مدیران(از جمله شما) فرستادم، از آن فرد ناشناس بود که به پست الکترونیکی بنده فرستاده بود. شاید تاکنون این متن را با دقت نخوانده بودید، ولی ان شاءلله که مشکل حل شده باشد.
- پس از آن هم که بحثی راجع به حسابهای Tammar و SalmanSadegh در تام عنوان شد، خود بنده در میلی به مدیران ضمن تشریح ماجرا، خواستم که حساب بنده یوزرچک شود.
- پس از آن هم که مشخص شد حسابها به هم شبیه اند، بنده آماده قطع دسترسی بودم. بعدها هم که مشخص شد یکی از دوستان دانشگاهی این کار را کرده، بنده اعتراضی به حکم نکردم، زیرا به هر حال قانوناً زاپاس من محسوب می شد.
- اما آنچه که از اول گفته ام و حتی شما در ایمیلهایی این حرف بنده را تایید کردید اینکه بنده به اتهام زاپاس بازی باید بسته می شدم، هرچند شخص زاپاس، بنده نبودم. و این را من هم قبول داشتم. ولی آنچه شما در دلایل قطع دسترسی دوباره آورده اید چیزی جز این است، چیزی که با تمسک به هیچ قانون و قاعده ای نمی توانید بگویید حرفتان درست است.
- متن سایر ایمیلها را هم اگر لازم باشد می آورم تا اگر شبهه ای باقی مانده بود رفع گردد.
- منتظر پاسختان هستم. به نظر بنده اکنون دیگر از این اشتباهتان در بیان چند کلمه زاید باید برگردید، و به طول انجامیدن ماجرا را شایسته شما نمی بینم.--SalmanParsi ۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۵:۰۱ (UTC)
- امیرآقا، منتظرم، لطف کنید مرا بی پاسخ نگذارید.--SalmanParsi ۴ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۶:۰۹ (UTC)
- ببخشید! اگر جوابی ندارید و یا ساختن یک ج.اب به چندین روز وقت احتیاج دارد، نشان این بدانید که به حق نیستید. لطف کنید جواب عملکرد خود را بدهید.--SalmanParsi ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۵:۲۳ (UTC)
من مطمئنم شما دقیقا در جایی گفتید که به درخواست شما این کار را کرده است ولی هرچه میگردم پیدایش نمیکنم شما هم نوار زرد رنگ بحث مرا لوث نکنید :)
امیرΣυζήτηση ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۱۱ (UTC)
- امیرآقا، اشتباه می کنید، بنده چنین حرفی نزده ام. ایمیل آنچنان زیادی هم بین ما رد و بدل نشده که نتوانید بیابیدش. اگر لازم است تمام ایمیلها را دوباره برایتان بفرستم تا خیالتان راحت شود. بنده هم حدس می زدم که در موردی سهواً دچار سوءبرداشت شده باشید، چون که شما را فردی منطقی می دانم، با اینکه اشتباهاتی دارید. ولی به واقع اگر کسی بی هیچ دلیل موضوعی به این کوچکی را اینقدر لوثش می کرد، بایستی در کارش شک روا داشت. خوشبختانه فقط شما در گیرودار قطع دسترسی دوباره و احتمالاً بحث با بعضی مدیران حرف غلطی به شما تلقین شده بود. به امید اینکه زین بعد تامل روا ندارید و از اشتباهتان هر چه سریعتر برگردید.--SalmanParsi ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)
- امیرجان، با توجه به اینکه به اشتباهتان پی برده اید و احیاناً شاید وقت یک ویرایش و اصلاح اشتباهتان را ندارید، وکیلم که ویرایشتان را اصلاح کنم؟ (البته شما را حلال کرده ام و نیازی به طلب حلالیت نیست!) تا 48 ساعت انشاءلله انجام می دهید، وگرنه نشانه رضایت به اصلاح توسط بنده است.--SalmanParsi ۶ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۰۹ (UTC)
- اگر چنین حرفی را نزدهاید قبول است
:)
امیرΣυζήτηση ۶ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۵:۵۳ (UTC)
- اگر چنین حرفی را نزدهاید قبول است
- امیرجان، با توجه به اینکه به اشتباهتان پی برده اید و احیاناً شاید وقت یک ویرایش و اصلاح اشتباهتان را ندارید، وکیلم که ویرایشتان را اصلاح کنم؟ (البته شما را حلال کرده ام و نیازی به طلب حلالیت نیست!) تا 48 ساعت انشاءلله انجام می دهید، وگرنه نشانه رضایت به اصلاح توسط بنده است.--SalmanParsi ۶ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۰۹ (UTC)
- امیرآقا، اشتباه می کنید، بنده چنین حرفی نزده ام. ایمیل آنچنان زیادی هم بین ما رد و بدل نشده که نتوانید بیابیدش. اگر لازم است تمام ایمیلها را دوباره برایتان بفرستم تا خیالتان راحت شود. بنده هم حدس می زدم که در موردی سهواً دچار سوءبرداشت شده باشید، چون که شما را فردی منطقی می دانم، با اینکه اشتباهاتی دارید. ولی به واقع اگر کسی بی هیچ دلیل موضوعی به این کوچکی را اینقدر لوثش می کرد، بایستی در کارش شک روا داشت. خوشبختانه فقط شما در گیرودار قطع دسترسی دوباره و احتمالاً بحث با بعضی مدیران حرف غلطی به شما تلقین شده بود. به امید اینکه زین بعد تامل روا ندارید و از اشتباهتان هر چه سریعتر برگردید.--SalmanParsi ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)
پنجاب در صفحه اصلی
لینک پنجاب را در صفحه اصلی به پنجاب تغییر دهید. علی اسفندیاری ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۷:۰۰ (UTC)
- ندیده بودم درخواستان را شرمنده!
:)
امیرΣυζήτηση ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۲:۰۳ (UTC)
درود
درود خدمت جناب :)
امیرΣυζήτηση
عزیز ، خسته نباشید ، وممنون از پیام... عکسها اگر زحمت آنها را بکشید و به (ویکی انبار) انتقال دهید ممنون میشوم.
در مورد اینکه چرا عکسها در ویکی أنبار بار نمیکنم، راستش بخواهید چند بار کوشش کردم نتوانستم، ویا بهتر بگویم راهش بلد نشدم... أگر شما لطف فرمائید یکی از عکسهایم به نام من در ویکی أنبار برایم بار کنید که من بعداً از روی آن کپی ویا اینکه با مشاهبه آن أنجام دهم ، ممنون میشوم...
البته نمى دانم چنین کاری ممکن است يانه...
دوستار : . -- ♣ محمديان ♣ب 28 آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۵ (UTC)
- من تمام سعیام راخواهم کرد تا آنرا به انبار انتقال دهم و برای بار کردن هم کار سادهای است
:)
امیرΣυζήτηση ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۵۰ (UTC)
امير عزيز, با سلام من پيام تو را دريافت كردم كه مطالب منبع دار حذف نشود. منتهي موارد مشابه توسط ساير كاربران نيز انجام ميشود كه درخواست دارم همين هشدار را به آنها بدهي. براي مثال در همان صفحه ”قرارگاه اشرف” كاربري بنام Nersy گزارش منبع دار مربوط به قطعنامه پارلمان اروپا را بدون هيچ دليلي حذف كرده است. و بجاي آن يك جمله بدون منبع نوشته است كه هفده نفر از پايگاه فرار كرده اند. ممنون.فرهاد ساساني ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)
نامی نو
با سلام. نیاز به نامی نو دارد. نظری دارید؟ --دانقولا ۲۸ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۴۷ (UTC)
- به نظرم بهتر است با خود مقاله بحرین ادغام شود از هر بابی سخن گفته است
:)
امیرΣυζήτηση ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۰:۵۷ (UTC)- خودم فکر می کنم بیشتر به اثر ایران بر سیاست بحرین پرداخته است. فعلا هنوز برای نام به نتیجه ای نرسیدم. به هر حال ممنون از نظرتان --دانقولا ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۸ (UTC)
ادغام
سلام، ضمن عرض خسته نباشید خدمت آقا امیر، آقا کاش قبل از اینکه مقالههای رونویسی رو ادغام میکردین به من میگفتین خودم این کارو میکردم زحمت دوتا نمیشد!! مجبور شدم به خاطرهاینکه بهم خورده بود دوباره کلی ویرایشش کنم [۳] ولی خب ممنون که اینکارو کردین من حواسم نبود که یک صفحه دیگه به این نام هست!
و در مورد منابعی که اون پایینش زدن، میتونم بگم نزدیک به 95% متن از کتاب پیشدانشگاهی هست و من نمیدونم اون منابع دیگه واسه چی اونجان اگه صلاح میدونین پاکشون کنم؟؟؟ دوستدار-- Phobia ☻☺ ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۴۳ (UTC)
- منابع را هیچگاه پاک نکنید بگذارید بماند برای هر مطلب چند منبع هم باشد بهتر است.
:)
امیرΣυζήτηση ۳۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۵:۲۲ (UTC)- چشم، پاینده و موفق باشید.-- Phobia ☻☺ ۳۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۰۷:۴۵ (UTC)
خاک خوردن رده ادغام
لطفا مقالات ادغامی را زودتر بررسی کنید. دیر زمانی است که دارند خاک می خورند. یا آنها را ادغام کنید یا برچسب ادغام را بردارید. با تشکر. علی اسفندیاری ۳۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۰۰ (UTC)
- سعی میکنم.اوایل ۴۰۰ تا بودند الان سیصد و خوردهای هستند(D:) ولی اگر کارهای دیگر بگذارند حتما
:)
امیرΣυζήτηση ۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۲:۰۶ (UTC) - وظیفه کاربر خاصی نیست که ادغام کند. برچسب ادغام را هم وقتی ادغام نشده باشد یا بحثی نشده باشد برنمیدارند--Taranet ۳ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۲۲ (UTC)
- ما اصلا وظیفه نداریم ویکی نویسی کنیم ولی میکنیم به همان دلیل هم من قصد دارم به ادغامها سر و سامان بدهم وضعشان اسفبار است.(هنوز صفحات زیادی برچسب ادغام نخوردهاند)ولی فعلا درگیر الگوهای الگو:mbox و مشتقاتش هستم ماشالله تا چند نسل(!!)مستقیم در الگوهای دیگر استفاده میشود
:)
امیرΣυζήτηση ۳ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۲۹ (UTC)- من هم خطاب به شما نگفتم--Taranet ۳ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۵۱ (UTC)
- ما اصلا وظیفه نداریم ویکی نویسی کنیم ولی میکنیم به همان دلیل هم من قصد دارم به ادغامها سر و سامان بدهم وضعشان اسفبار است.(هنوز صفحات زیادی برچسب ادغام نخوردهاند)ولی فعلا درگیر الگوهای الگو:mbox و مشتقاتش هستم ماشالله تا چند نسل(!!)مستقیم در الگوهای دیگر استفاده میشود
خرابکاری در رابط مدیاویکی
هرگز بدون تست کامل تغییرات ناگهانی در رابط مدیاویکی ایجاد نکنید. [۴] آن سطور بالای صفحه را برای شما نوشتهاند. -- میثم ψ ۳۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۱۵:۰۵ (UTC)
- راستش آن موقع در تهران نبودم و برای همین با عجله کار کردم اگر هم اشتباهی بوده پوزش مرا پذیرا باشید
:)
امیرΣυζήτηση ۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۲:۰۳ (UTC)
حل شدن قضیه
با درود و خسته نباشید. با توجه به نظر کارشناسی جناب مانی، من دیگر در این زمینه، اعتراضی ندارم و قضیه از نظر من حل شده است. --سندباد ۳۰ آوریل ۲۰۰۹، ساعت ۲۳:۵۰ (UTC)
- از محافظت درآوردم
:)
امیرΣυζήτηση ۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۲:۰۳ (UTC)
دروود
دروود; سرشناسی به انگلیسی چه می شود؟Nshervsampad ۳ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۰۵ (UTC)
- دورود فراوان notability
:)
امیرΣυζήτηση ۳ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)
خبر بد
سلام، خسته نباشی امیر جان، این ویرایش DaB خبر بدی است. وحید ۳ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۱۵ (UTC)
- یعنی به کل دیگر ربات قبول نمیکنند؟قبول نکردند هم زیاد مهم نیست از طریق SSL کانکشن مسئله اصلیام تا حدودی حل شدهاست حالا اگر هم تولسرور بگیرد بسی بهتر
:)
امیرΣυζήτηση ۳ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۲۲ (UTC)- مدتی بود ربات قبول نمیکردند. الان برای هیچ کاری درخواست جدیدی قبول نمیکنند، ظاهراً مشکل کمبود سختافزار دارند. وحید ۴ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۰۰ (UTC)
چرا تصاویرم را حذف کردید
چرا Sommersby_l.jpg و Silence of the lambs the 1991.jpgرا از مقاله جودی فاستر حذف کردید. ر دوی این تصاویر شامل تصاویر فیلمها می شدند چرا حذف کردید.باید دلیل مناسبی ارائه کنید.
- ویکیپدیا:استفاده منصفانه را بخوانید.از تصاویر دارای حق تکثیر که به طور منصفانه بار شدهاند نمیتوان در مقالات غیر از خود فیلم استفاده کرد
:)
امیرΣυζήτηση ۴ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۳۱ (UTC)
نیاز به راهنمایی دارم
عکسی را از ویکیپدیای انگلیسی در فارسی بارگذاری کرده ام ولی منبع یا برچسب حق تکثیر مناسب ندارد. حال نمیدانم چگونه باید آنرا اصلاح کرد. نیاز به راهنمایی دارم.نام تصویر:تمبر يادبود پرواز 655 ايران اير.jpg بوده است .متشکرم Kapitan kgb ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۷:۱۶ (UTC)
- ما در ویکیپدیا(و در قوانین آمریکا)چیزی داریم به اسم استفاده منصفانه که در مورد نگارههای دارای حق تکثیر به کار میرود و باید برای تمبرها از {{تمبر}} استفاده کنید ولی در این مورد کارائی ندارد زیرا در قوانین ایران چیزی به اسم استفاده منصفانه وجود ندارد و برای همین نمیتوان از آن استفاده کرد و نباید بار میشدهاست
:)
امیرΣυζήτηση ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۸:۵۶ (UTC)
سئوال در مورد یادبود
سلام؛ همه جای دنیا امروز 5 ماه مه است، اما صفحه اصلی ویکی فارسی همچنان یادبود 4 مه را نشان میدهد. جریانش چیست؟ --سیمرغ ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۰:۴۷ (UTC)
- همین الان عوض شد، اما نسبت به یادبودهای روز خیلی دیر بود. --سیمرغ ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۰۰ (UTC)
- یادبودهای روزانه به طور خودکار عوض میشوند و از تایم سرور استفاده میکنند
:)
امیرΣυζήτηση ۶ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۳۱ (UTC)
- یادبودهای روزانه به طور خودکار عوض میشوند و از تایم سرور استفاده میکنند
- همین الان عوض شد، اما نسبت به یادبودهای روز خیلی دیر بود. --سیمرغ ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۱:۰۰ (UTC)
تاریخ خورشیدی
سلام، با توجه به نوشتهٔ کاربر:حجت در اینجا ممکن است فکری به حال تاریخ خورشیدی در یادبودها بکنید. سپاس -دوستدار --Wayiran (ب) ۵ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۸:۴۷ (UTC)
- درود اگر وقت کنم.اکنون درگیر نمایشگاه و امتحانات ترم هستم(به خاطر انتخابات امتحانات ما از ۲۶ شروع میشود)
:)
امیرΣυζήτηση ۶ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۰۰ (UTC)
افزودن یک الگوی یادکرد دیگر با متفرعاتش (!)............
سلام، امير خان آخر چرا رفتهای و این الگوی خلاف شیکاگو الگو:Citation و زیرالگوهای مربوط به آن را در ویکیپدیای فارسی از روی ویکی انگلیسی درست کردهای؟؟ چه نیازی به بودنش احساس کردی؟ چه کمبودی بود که این برطرفش میکرد... این همه کاربر:Behaafarid بیچاره در مورد لزوم رعایت معیارهای ارجاع در زبان فارسی (که شیکاگو مهمترین آنهاست) اینجا توضیح دادهاست بعد تو که خودت مدیر هستی رفتی و این الگو و زیرالگوهای وابستهاش را درست کردهای:((((..... الگو:یادکرد الگوی درست در این زمینهاست اگر هم الگو:Citation بخواهد وجود داشته باشند تنها منطقی است که تغییر مسیرهای آن باشند... این کارت و ایجاد این الگوهای موازی فقط بر بینظمی و برهم زدن یکنواختی ارجاع در ویکی فارسی میافزایند... بد نیست به تغییرات تازهای هم که بهآفرید بر الگو:یادکرد دادهاست نگاه بیاندازی... برای توضیح بیشتر هم لطفاً حتماً به آخرین بایگانی صفحهٔ بحث بهآفرید (در ماه مارس یهنی شمارهٔ ۵۵) و گفتگوی من با او مراجعه کن. راستی این تارنمای Internet Archeve هم که به من معرفی کردی عجب چیز خوبی است همه چیز را میبایگاند (!)، من اصلاً از وجودش آگاه نبودم. دربارهٔ الگو:Cite video هم با بهآفرید صحبت کردم (ر.ک. صفحهٔ بحث کنونیش)، به زودی آن را همخوان با شیکاگو به ویکی فارسی میآورم:)) --یوشیچی تویوهارا ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)
- بودن دو الگوی متفاوت ضرری ندارد. اتفاقاً داشتن یک الگوی دقیقاً مشابه ویکیپدیای انگلیسی (با همان عنوان) برای وقتی که کسی میخواهد یادکردها را بدون تغییر به ویکیپدیای فارسی بیاورد مفید است. Alefbe ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۹:۳۶ (UTC)
- آن کسی که میخواهد الگوی یادکرد ویکی فارسی دقیقاً عین ویکی انگلیسی باشد، درخواست درستی ندارد (چون: ۱-آنچه در بالا نوشتهام را یک بار دیگر بخوانید ۲-یکی از اصول ویکیپدیا این است که محل نوآوری و بدعت نیست و از اصول رایج همان زبان پیروی میکند و اینکه چرا و چگونه در زبان فارسی فلان چیز رایج بوده و هست (که در زمینهٔ ارجاع و... دستورالعمل شیکاگو میباشد) میتوانید از بهآفرید بپرسید). اتفاقاً همین مطلب که پس از گذشت چند سال از ویکی فارسی امير تازه در فروردین ۱۳۸۸ این الگو را درست کردهاست و تا کنون هم در تعداد اندکی مقاله به کار رفتهاست نشان میدهد که آن کاربرانی که چنین درخواستی دارند و میخواهند هر چه در ویکی انگلیسی بود عیناً به ویکی فارسی بیاورند ـ دست کم در این مورد ـ در اقلیت مطلقند.یوشیچی تویوهارا ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۵۶ (UTC)
- همانطور که الفبت گفتهاند، بودنش ضرری ندارد. هیچ اجباری هم در بکار بردن شیوه شیکاگو وجود ندارد. وحید ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۰۵ (UTC)
- بودن آن الگو مایهٔ بینظمی است. در ضمن موارد مربوط به یادکردهای غیر برخط (یعنی به جز Cite web) که اصلاً نباید با Copy & Paste مقاله آورده شوند چون یا مقاله از یک ویکی دیگر ترجمه شدهاست که خوب در این صورت منبع همان ویکی است و یا یک نفر رفته خودش منابع آن ویکی را هم چک کردهاست که فقط در این صورت است که میتواند نام خود آن منبع را بیاورد. خوب از آنجا که الگو:Citation مربوط به منابع برخط نمیشود، آوردن موارد استفاده از آن در متن مقالهها به صورت Copy & Paste را اصلاً میتوان یک جور تقلب در منبع افزایی دانست، احتمالاً به همین دلیل هم بودهاست که با گذشت چند سال از عمر ویکی فارسی تا فروردین ۱۳۸۸ در آن موجود نبودهاست، پس حالا به نظرم حتماً باید این الگو را حذف کرد چون راه را بر «منبعافزایی کاذب» باز میگذارد.یوشیچی تویوهارا ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۳:۰۲ (UTC)
- من بیشتر برای آرگومانهای انگلیسیاش گفتم ولی متأسفانه بد متوجه شدهاید استفاده از روش شیکاگو اجباری نیست و کاربر میتواند از هر شیوهنامهای حتی هاروارد (الگو:Harvnb) استفاده کند چه برسد به ونکوور که در ویکی انگلیسی هم استفاده میشود از طرفی هم تغییر مسیر هم کار اشتباهی است چون آرگومانهای متفاوتی دارند و البته افزودن منبع از ویکی انگلیسی بد نیست، دزدی هم نیست در بدترین حالت میتوان از گزینه یادکرد دست دوم در کنار منبع استفاده کرد مثل نگارش انجیل متی و در حالت بهترش از بخش منابع برای مطالعه (Further reading) و در کل اینکه استفاده هر شیوهنامهای در ویکیپدیا آزاد است و من درجایی مخالف این ندیدم
:)
امیرΣυζήτηση ۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۲۴ (UTC)- خوب باشد، به نظر من اگر با این چیزهایی که گفته شد استفاده از اینگونه الگوهای یادکرد (که پارامترهای انگلیسی) دارند محدود به یادکرد منابع به خط لاتین بمانند و زیاد به قلمرو منابع به خط فارسی-عربی پا نگذارند... تحملپذیر باشند :) راستی به امید موفقیت در امتحانهایت :)، برای Internet Archive هم یک بار دیگر تشکر میکنم، چون کلاً در اینترنت خیلی به درد میخورد و من هم واقعاً به چنین چیزی نیاز داشتم، راستی تنها همین یک شرکت است که از اینترنت هی بایگانی تهیه میکند، یا دیگرانی هم هستند؟؟ یک مطلب دیگر هم هست، من بر الگو:یادکرد ویکیپدیا برچسب ادغام در الگو:یادکرد-ویکی زدم؛ فکر کنم اگر یک زمان وقت داشته باشی و بتوانی به آن هم بپردازی، بهتر باشد..... یوشیچی تویوهارا ۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۰۴ (UTC)
- علاوه بر آنچه بالا نوشتهام یک پرسش دیگر هم داشتم؛ در صفحهٔ یحث ناتانائیل سر موضوع بسته شدن او و سندباد به دست شما، دیدم چند جا اول سخن شرکتکنندگان در بحث نوشته شدهاست (تعارض) ! که لابد نشانگر تعارض ویرایشی است، این عبارت را خود کاربران نوشتهاند دیگر، خودکار (توسط سامانه) که نوشته نشدهاست؟یوشیچی تویوهارا ۱۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۳۸ (UTC)
- خود کاربران میافزایند
:)
امیرΣυζήτηση ۱۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۴۳ (UTC)
- خود کاربران میافزایند
- من بیشتر برای آرگومانهای انگلیسیاش گفتم ولی متأسفانه بد متوجه شدهاید استفاده از روش شیکاگو اجباری نیست و کاربر میتواند از هر شیوهنامهای حتی هاروارد (الگو:Harvnb) استفاده کند چه برسد به ونکوور که در ویکی انگلیسی هم استفاده میشود از طرفی هم تغییر مسیر هم کار اشتباهی است چون آرگومانهای متفاوتی دارند و البته افزودن منبع از ویکی انگلیسی بد نیست، دزدی هم نیست در بدترین حالت میتوان از گزینه یادکرد دست دوم در کنار منبع استفاده کرد مثل نگارش انجیل متی و در حالت بهترش از بخش منابع برای مطالعه (Further reading) و در کل اینکه استفاده هر شیوهنامهای در ویکیپدیا آزاد است و من درجایی مخالف این ندیدم
- بودن آن الگو مایهٔ بینظمی است. در ضمن موارد مربوط به یادکردهای غیر برخط (یعنی به جز Cite web) که اصلاً نباید با Copy & Paste مقاله آورده شوند چون یا مقاله از یک ویکی دیگر ترجمه شدهاست که خوب در این صورت منبع همان ویکی است و یا یک نفر رفته خودش منابع آن ویکی را هم چک کردهاست که فقط در این صورت است که میتواند نام خود آن منبع را بیاورد. خوب از آنجا که الگو:Citation مربوط به منابع برخط نمیشود، آوردن موارد استفاده از آن در متن مقالهها به صورت Copy & Paste را اصلاً میتوان یک جور تقلب در منبع افزایی دانست، احتمالاً به همین دلیل هم بودهاست که با گذشت چند سال از عمر ویکی فارسی تا فروردین ۱۳۸۸ در آن موجود نبودهاست، پس حالا به نظرم حتماً باید این الگو را حذف کرد چون راه را بر «منبعافزایی کاذب» باز میگذارد.یوشیچی تویوهارا ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۳:۰۲ (UTC)
- همانطور که الفبت گفتهاند، بودنش ضرری ندارد. هیچ اجباری هم در بکار بردن شیوه شیکاگو وجود ندارد. وحید ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۰۵ (UTC)
- آن کسی که میخواهد الگوی یادکرد ویکی فارسی دقیقاً عین ویکی انگلیسی باشد، درخواست درستی ندارد (چون: ۱-آنچه در بالا نوشتهام را یک بار دیگر بخوانید ۲-یکی از اصول ویکیپدیا این است که محل نوآوری و بدعت نیست و از اصول رایج همان زبان پیروی میکند و اینکه چرا و چگونه در زبان فارسی فلان چیز رایج بوده و هست (که در زمینهٔ ارجاع و... دستورالعمل شیکاگو میباشد) میتوانید از بهآفرید بپرسید). اتفاقاً همین مطلب که پس از گذشت چند سال از ویکی فارسی امير تازه در فروردین ۱۳۸۸ این الگو را درست کردهاست و تا کنون هم در تعداد اندکی مقاله به کار رفتهاست نشان میدهد که آن کاربرانی که چنین درخواستی دارند و میخواهند هر چه در ویکی انگلیسی بود عیناً به ویکی فارسی بیاورند ـ دست کم در این مورد ـ در اقلیت مطلقند.یوشیچی تویوهارا ۸ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۰:۵۶ (UTC)
sorry
there is an article a for a for حبيب القانيان . but its link is red in first page. sicaspi ۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۴:۳۲ (UTC)
سوال
یک سوالی دارم. داشتم کلمه حوادث رو جستجو میکردم. رسیدم به تاریخ حوادث در قاره آمریکا پس از اکتشاف و تاریخ حوادث ساکنان بومی قاره آمریکا که باز نمی شدند. شاید تغییر مسیر لوپ باشد. من که متوجه نشدم. این مشکل برای شما هم هست؟ --امیرشاهین ۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۴۳ (UTC)
- با اجازه امیر آقا.آقای امیرشاهین برای من باز شد.گویا مشکل از جای دیگر است.-- iroony ۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۱۳ (UTC)
- درود. ایرونی جان. ظاهرا مرورگرم ایراد داره. --امیرشاهین ۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۳۴ (UTC)
- با اجازه از امیر عزیز خواستم به خدمتون عرض كنم جناب امیرشاهین خان كه برای من هم مشكلی نداشت، احتمالا مشكل از همان مرورگر شماست.(فقط محضه این بود كه ایشون اطمینان پیدا كنند). با عرض پوزش از امیر عزیز كه دخالت كردم.-- Phobia ☻☺ ۹ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)
- درست است برای من هم باز شد.خطاب به دوستان:این صفحه مال من نیست مال ویکی است هرچه دوست دارید درش بنویسید
:)
امیرΣυζήτηση ۱۰ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۶:۴۰ (UTC)
عجله
درود. این نظرخواهی را که بایگانی کردید، بهتر بود مدتی ادامه می یافت، بحث ها هنوز به نتیجه نرسیده بود.--SalmanParsi ۱۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۴۵ (UTC)
- هیچ بحثی نبود آبتین هم که علاقهای به ادامه بحث نداشت.
:)
امیرΣυζήτηση ۱۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC) - حالا خودمونیم! شما بر طبق کدامین دلیل ارائه شده از سوی موافقین، مقاله را حذف کردید؟ (و یا بهتر بگویم به این زودی بایگانی اش کردید؟) با توجه به این می گویم که در سیاست حذف صراحتاً اعلام شده که تعداد آرای مخالف و موافق مهم نیست، بلکه توضیحات رای دهندگان بر طبق سیاست ها مهم است. جناب آبتین حتی سوال ساده مرا پاسخی نداشتند( و البته نمی دانم از کجای جمله-و احتمالاً ماهیت جمله- خوشش نیامد). اگر مجال می دادید بحث بیشتری طرح می گشت، با توجه به اینکه مدت کمی از آغاز نظرخواهی گذشته بود.--SalmanParsi ۱۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۵:۱۱ (UTC)
- از جناب امیر بعید است که چنین حرفی بزند!ببخشید، ولی با این حساب برخی مقالات برگزیده را هم باید حذفید.امیرجان! نمی دانم در شان شماست که بهتان بگویم آن موردی که ذکر کردید در اینجا مصداق ندارد یا که نه. مقاله ای که صرفاً خبر باشد شامل حال en:WP:NOT#NEWS می شود و نه .. . و جالب اینکه اساس این مقاله چیز دیگریست. در ضمن از جناب عالی خواستم که موردی را که در نظرخواهی ذکر شده بود بیان دارید و نه نظر خودتان را. می توانستید در نظرخواهی شرکت کنید. باز هم همان مطلب اولم که : در بایگانی کردن این نظرخواهی تعجیل کردید.--SalmanParsi ۱۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۴:۴۷ (UTC)
- بستگی دارد مورد چقدر ارزش تاریخی داشته باشدآیا اعتراض این چند خانواده در سی سال آینده هم کاربرد تاریخی خواهد داشت؟مطمئا برای حملات ۱۱ سپتامبر پاسخ بلی است ولی برای این مورد خیر پس لطف کنید انقدر ما را اذیت نکنید
:)
امیرΣυζήτηση ۱۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۱۷ (UTC)
- بستگی دارد مورد چقدر ارزش تاریخی داشته باشدآیا اعتراض این چند خانواده در سی سال آینده هم کاربرد تاریخی خواهد داشت؟مطمئا برای حملات ۱۱ سپتامبر پاسخ بلی است ولی برای این مورد خیر پس لطف کنید انقدر ما را اذیت نکنید
- مسلماً انجام این طرح ارزش تاریخی اش کم نیست. چیزی که شاید در این سی سال کسی جرات انجام دادنش را نداشته و در حین انجام، با اعتراضات و فشارهای بالاخص دانشجویی راه به جایی نبرد. شکایت چند خانواده شهید یکی از کم اهمیت ترین مطالب مقاله بوده که نمی دانم چرا اینقدر علاقه دارید فقط روی آن مانور دهید. به هر حال طرحی بوده که پیامدهایی فراوان در بازه زمانی تقریباً بلند داشته. عجله نکردید؟!--SalmanParsi ۱۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۲۴ (UTC)
حذف تصویر
سلام
چرا این را حذف کردید در حالی که حق تکثیرش معلوم بود!؟ ربات:پاکسازی رده تصاویر با حق تکثیر نامعلوم ، Kitiran ۱۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۷:۲۲ (UTC)
- این جور حذفهای رباتی طبیعی است ولی اکنون احیا و بررسی خواهم کرد
:)
امیرΣυζήτηση ۱۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۱۷ (UTC)
قرار دادن فید در ویکی
چهطور میتوانم در صفحهی کاربریام در ویکی، یک rssخوان داشته باشم؟
VƏRG ۱۱ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۱:۲۰ (UTC)
- خیر به جز تغییرات اخیر مورد دیگری از استفاده از فید سراغ ندارم
- منظورم قرار دادن فید یک سایت دیگر در ویکی است. VƏRG ۱۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۲۲:۳۹ (UTC)
پرونده حذف شده
درود؛ را که حذف کردید من بارگزاری کرده بودم و اگر اشستباه نکنم برچسب هم خورده بود. احتمالا اشتباه حذف کردید یا من یادم رفته بود که برچسب مالکیت بزنم. به هر حال درخواست احیا دارم. علی رجبی ۱۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۰۲:۵۶ (UTC)
- بررسی خواهم کرد
:)
امیرΣυζήτηση ۱۲ مهٔ ۲۰۰۹، ساعت ۱۳:۱۷ (UTC)