If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום שמיה רבה, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, שמיה רבהשיחה

שאלה של EitanPorat (23:17, 2 באוקטובר 2022)

עריכה

היי, אני רוצה ליצור דף. תוכל לעזור לי? --EitanPorat - שיחה 23:17, 2 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

היי EitanPorat ראה ויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים אם תצטרך עזרה נוספת, אתה מוזמן לגשת לדף שיחתי. המאו"ר - שיחה 04:26, 6 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נשים בשואה

עריכה

בין הדברים הרבים שמחקת היו גם מעט דברים שהיו קשורים לשואה ולא למלחמת העולם השניה. חבל Talitova - שיחה 13:19, 23 בדצמבר 2022 (IST)תגובה

אם תמצאי שם משהו שקשור ל-נשים+יהודיות+שואה, את מוזמנת להחזיר את העריכות. שמיה רבהשיחה • כ"ט בכסלו ה'תשפ"ג • 13:27, 23 בדצמבר 2022 (IST)תגובה

שאלה של Idontcare12do it (18:39, 18 בינואר 2023)

עריכה

איך אני יוצר ערך בוויקיפדיה? --Idontcare12do it - שיחה 18:39, 18 בינואר 2023 (IST)תגובה

ראה כאן, אם יש לך שאלות נוספות אתה מוזמן לפנות אליי. שמיה רבהשיחה • כ"ז בטבת ה'תשפ"ג • 23:14, 19 בינואר 2023 (IST)תגובה

כוכב היסטוריוני!

עריכה
  כוכב היסטורי
על הערך המכובד פולמוס רמח"ל, ישר למומלצים... שלמה - שיחה 14:41, 23 בפברואר 2023 (IST)תגובה
אכן ערך מעולה, אלוף!. אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 16:02, 23 בפברואר 2023 (IST)תגובה

מדליית זהב עבורך!

עריכה
  על הערך המופלא פולמוס רמח"ל שכתבת, מעשיר, מושך ומחכים. כה לחי! יושב אוהלשיחה • י"ב באדר ה'תשפ"ג 12:04, 5 במרץ 2023 (IST)תגובה

שאלה של טל חן (17:24, 14 במרץ 2023)

עריכה

שלום רב האים הסטוריה וזכרון ואנקדוטא מגדולי אומה יכול אני לרשום ? --טל חן - שיחה 17:24, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה

בצורה אנציקלופדית ומגובה במקורות מהימנים, כן. שמיה רבהשיחה • כ"ב באדר ה'תשפ"ג • 22:10, 14 במרץ 2023 (IST)תגובה
וכמובן ללא שגיאות כתיב. אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 13:23, 15 במרץ 2023 (IST)תגובה

שאלה של Jephtah1 (19:53, 15 במרץ 2023)

עריכה

שלום שמיה, חידדתי נושא עובדתי בערך של ישראל בר. אינני מצליח להעלות את הדף לאינטרנט. על עזרתך אודה, תודה יפתח לורך --Jephtah1 - שיחה 19:53, 15 במרץ 2023 (IST)תגובה

Jephtah1 אלעדב. ביטל את עריכתך מכיוון שהיא הסירה מידע נצרך מהערך, אשמח אם תנמק את עריכתך. אייל (המאו"ר לשעבר) שיחה 10:17, 16 במרץ 2023 (IST)תגובה
ביטלתי את העריכה בעיקר בגלל שינוי המשפט מ"...מינה אותו דוד בן-גוריון ב־1955, לאחר שובו משדה בוקר למשרד הביטחון, לכתוב את ההיסטוריה הרשמית של מלחמת העצמאות" ל"...לשכתב את ההיסטוריה הרשמית של מלחמת העצמאות כפי שנכתבה ע"י מח' היסטוריה בצה"ל בהובלת ד"ר נתנאל לורך....". לדעתי יש להוסיף מקור לשינוי משמעותי כזה. אלעדב. - שיחה 10:22, 16 במרץ 2023 (IST)תגובה
אלעדב., אייל ביקש מJephtah1 לנמק את עריכתו, עריכתך מנומקת ועומדת, אינך צריך לתרץ את מעשיך. שמיה רבהשיחה • כ"ג באדר ה'תשפ"ג • 11:26, 16 במרץ 2023 (IST)תגובה
שלום לכם,
רקע ואז שאלה.
אבי, נתנאל לורך ז"ל, הקים את מחלקת הסטוריה בצה"ל וכתב את החומר על מלחמת העצמאות לספר המדינה שב.ג. רצה להוציא. לא בר כתב ובוודאי שלא ב.ג. מינה אותו. אבי העביר את החומר להערות כל מי שהשתתף בהובלת המערכות/חזיתות השונות כולל דורי ומשם התפתח מה שהתפתח. לבסוף רק ספרו של אבי פורסם. צה"ל נאלץ להעתיק את ספרו של אבי והוציאו עם עריכות פולוטיות בהוצאת מערכות (תבדקו ותראו שאין שם מחבר בספר).
מקורות: מעבר למסמכים והתכתבויות בנושא בארכיון של אבי, למיטב זכרוני מדבר על כך מרדכי (מורלה) בראון באחד מספריו.
שאלתי: אם הבנתי נכון שמיה, אתה מאשר את השינויים. היה וכן, מה עלי לעשות כדי שיתפרסמו.
תודה Jephtah1 - שיחה 11:48, 16 במרץ 2023 (IST)תגובה

השתתפותך בתחרות הכתיבה ה־11

עריכה
 
מקצרמר למובחר

שלום,
תודה רבה על שהשתתפת בתחרות הכתיבה „מקצרמר למובחר” ה־11 של ויקיפדיה העברית.
חשוב לנו להודות לכולכם ישירות בדף השיחה האישי, מעט לפני השלמת השיפוט ולקראת פרסום התוצאות. ההשקעה של כל המשתתפים בשלל הבתים ובתחרויות המשנה ניכרת מאוד.
אנחנו שמחים על ההיענות הגבוהה, ומקווים שניפגש גם בשנה הבאה!
בהערכה רבה,
המזכירוּת (saifunny & – מקף ෴‏22:22, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה

נהנתי מאוד להשתתף בתחרות, מודה לכם על המסגרת ועל ה’מחייב’ שנתתם לי, אקווה בעז”ה השתתף גם בשנה הבאה, תודה רבה. שמיה רבהשיחה • כ"ח באדר ה'תשפ"ג • 22:26, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה
בשמחה! – מקף ෴‏22:27, 20 במרץ 2023 (IST)תגובה

תגובה לא ראויה

עריכה

סגנון תגובתך זו אינו מוסיף לך כבוד. דוד שי - שיחה 19:56, 13 באפריל 2023 (IDT)תגובה

כנראה שמר שי נפגע אישית מהזלזול בכבודו של "נשיא" בית המשפט העליון. אין זו הפעם הראשונה, גם לי הוא העיר פעם על זלזול בכבודה של הנשיאה תליט"א (שיחת_משתמש:גיברס#נשיא_בעמך_לא_תאור). אני מציע למר שי להתייחס בכבוד לוויקיפדים הדתיים (דוגמה), ואולי אז ננסה גם אנו להתחשב ברגשי הדת שלו. בברכה, גיברס - שיחה 22:40, 18 באפריל 2023 (IDT)תגובה

נטפרי

עריכה

זה.
אולי יעניין גם את איש עיטי.
כל זאת בהנחה שהבנתי נכון. איילשיחה 15:42, 14 באפריל 2023 (IDT)תגובה

אולי הבנת נכון, אבל אני לא הבנתי. שמיה רבהשיחה • כ"ג בניסן ה'תשפ"ג • 16:53, 14 באפריל 2023 (IDT)תגובה
ביקורת באמצעות הענקת הרשאת חסין חסימות אי פי, מנע חסימות של נטפרי את ויקיפדיה. איילשיחה 17:30, 14 באפריל 2023 (IDT)תגובה
נשמע קצת מוזר. חסין חסימות IP אומר שוויקיפד לא יחסם בעקבות חסימה מעריכה שהמפעילים בוויקיפדיה הגדירו. אני לא חושב שזה יכול להשפיע על חסימות תוכן. – מקף ෴‏18:12, 14 באפריל 2023 (IDT)תגובה
אפשר שהכוונה היא שנטפרי הפנו אותו לוויקי דרך כתובת שחסומה לעריכה בדפים שלא חסומים בנטפרי, ככה אני מבין מהנוסח, אבל אפשר פשוט לשאול את ביקורת מה הכוונה. שמיה רבהשיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ג • 20:50, 15 באפריל 2023 (IDT)תגובה
נטפרי מפנה את גולשיו באמצעות מסופי קצה, מה שגורם שמשתמשי נטפרי רבים חולקים את אותן כתובות IP. כשמשתמש מוכר שלנו חווה חסימה בכתובת נטפרי חסומה, אפשר להחריג אותו מהחסימה בהנחה הסבירה שהאנונימים שערכו מהכתובת ההיא לא חולקים אתו את אותו מחשב. אין לי מושג לגבי אלו דפים פתוחים בנטפרי, ממה ששמעתי נטפרי מוליכה את כולם אוטומטית לאתר המכלול כך שמשתמשי נטפרי אמורים להיות חסומים קטגורית לא רק מכתיבה בוויקיפדיה אלא גם מצפייה בדפים. ביקורת - שיחה 21:27, 15 באפריל 2023 (IDT)תגובה
נטפרי מפנה מוויקיפדיה למכלול רק אם הדף קיים במכלול. שמיה רבהשיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ג • 21:30, 15 באפריל 2023 (IDT)תגובה
ביקורת, אין קשר למסופי קצה והפניות. מסיבות עסקיות, נטפרי מחייבת את משתמשיה לצרוך תוכן דרך ספק תוכן מסוים (נטפרי עצמו הוא מנוע סינון ותוכנת סינון, ולא ספק אינטרנט). לספק התוכן אין כתובות IP רבות ומשכך כתובת IP עשויה להיות מוקצית למשתמשים רבים בו־זמנית. את הבעיה הזאת חסינות ה־IP באה לפתור. דגש - שיחה 21:56, 15 באפריל 2023 (IDT)תגובה
חוסר הבנה שלי, עקרונית נטפרי מפנה את ויקיפדיה למכלול, אבל רק ערכים ודפים שקיימים במכלול, אם הדף לא קיים במכלול ניתן להכנס לויקיפדיה, לתומי חשבתי שחסין חסימות זה אומר שנטפרי לא יכולים לחסום את דפי ויקיפדיה - להמיר את הקישורים למכלול... איילשיחה 21:58, 15 באפריל 2023 (IDT)תגובה
היה פשוט יותר ללחוץ על הקישור חסין חסימות IP, המופיע בדף שאליו קישרת. תמיד טוב לבדוק לפני שאומרים או כותבים משהו   דגש - שיחה 22:11, 15 באפריל 2023 (IDT)תגובה
דגש, ממה שנאמר לי בפי אנשי נטפרי בעבר הלא-מאד רחוק, לא מדובר על סיבות עסקיות אלא על משהו יסודי בשיטת הסינון שלהם. בקווים גסים זה משורטט כך: רימון (ואתרוג) גולשים 'יחד' איתך בשרת היעד (מה שמצריך התקנת סרטיפיקט מיוחד כי זו התנהגות 'לא מקובלת'), ובשונה מהם נטפרי 'מוריד' משרת היעד את המידע למסוף הקצה (לצורך העניין כתובות ה-IP משמשות את המספר המוגבל של מסופי קצה שמשמשים ברגע הנתון הזה את גולשי נטפרי) - מסנן אותו - ואז נותן למשתמשיו לראות את מה שנותר אחרי הסינון. ביקורת - שיחה 11:58, 16 באפריל 2023 (IDT)תגובה

תיוג

עריכה

לתשו"ל, תיוג של בעלי ידע ביהדות ובהלכה לא יעבוד בעריכה אחת בגלל המגבלה של 50 עורכים. שמש מרפא - שיחה 01:33, 21 באפריל 2023 (IDT)תגובה

יישר כח, אתה יכול גם לתייג בעצמך. שמיה רבהשיחה • ל' בניסן ה'תשפ"ג • 01:37, 21 באפריל 2023 (IDT)תגובה

הודעה חשובה | לא יתקיים אירוע הסיום של תחרות מקצרמר למובחר

עריכה
 
מקצרמר למובחר
 
ויקימדיה ישראל


שלום לכולם,
אני מעדכנת כי לצערנו עקב מיעוט נרשמים למפגש המתוכנן שהיה אמור להתקיים ב-11 במאי, הוא לא יתקיים השנה.
כל הזוכים אמורים לקבל אימייל מחנה מוויקימדיה בקשר להעברת הפרסים (תוודאו שאתם מקבלים, ואם לא, תוכלו לכתוב לי אימייל כדי שאטפל בכך).
מקווים לראותכם במפגש יום הולדת 20 של ויקיפדיה (מרגש!  ) ובמפגשים עתידיים אחרים שנקיים.
תודה לכולם על ההשתתפות וכל הכבוד לזוכים,
מקף, Michal-WMIL ו- ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 22:33, 2 במאי 2023 (IDT)תגובה

קישור מחבר=ללא

עריכה

אין צורך, יסדרו את זה בהמשך. איילשיחה 22:02, 1 ביוני 2023 (IDT)תגובה

בני ברק

עריכה

חפש בויקישיתוף תמונה נורמלית יותר לראש הערך. איילשיחה 01:33, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה

עריכה שמהווה הפרה של כללי ההתנהגות בין עורכים

עריכה

היי, עריכתך זו בה אתה קורא לי 'חוצפן' רק משום שהעזתי להפנות את תשומת ליבו של עורך אחר להתנהלות לא מקובלת שהוא בוחר בה בדף שיחה מהווה הפרה של כללים 1 ו-3 כללי ההתנהגות בין עורכים בויקיפדיה. אתה מוזמן למחוק עריכה זו ואף להתנצל. SocialTechWorker - שיחה 13:23, 29 ביוני 2023 (IDT)תגובה

אתה מוזמן למחוק את כל הפסקה, כולל תגובתי. שמיה רבהשיחה • י' בתמוז ה'תשפ"ג • 13:24, 29 ביוני 2023 (IDT)תגובה
התגובה שלך עם ההפניה לביטוי החשוב לא ברורה לי לגמרי. בכל מקרה, אתה מוזמן למחוק את מה שכתבת. SocialTechWorker - שיחה 13:38, 29 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אני אסביר;
טענת שתגובתי מהווה עבירה על כללי ההתנהגות, הסברתי שגם תגובתך מהווה עבירה כזו ושאם עבירה על כללי ההתנהגות מפריעה לך (ברור שכן) - אתה מוזמן למחוק את התגובות של שנינו, בברכה. שמיה רבהשיחה • י' בתמוז ה'תשפ"ג • 13:42, 29 ביוני 2023 (IDT)תגובה
טענה מוזרה - איך הפרתי את כללי ההתנהגות? גיברס בבירור דרס את הנוהג שלא לקיים דיון בסעיפי ההצבעה ואני הסבתי תשומת ליבו לכך וביקשתי שיחדל. SocialTechWorker - שיחה 14:26, 29 ביוני 2023 (IDT)תגובה
שמיה רבה, מחקתי את התגובה שלך. אם יש לך בעיה בפנית עצמה, אתה מוזמן להגיב לתוכן.
על הדרך, אני מציע לשניכם להירגע. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:47, 29 ביוני 2023 (IDT)תגובה

לא מצליח לערוך הערת שוליים

עריכה

בערך יאיר חיים בכרך אני לא מצליח להגיע לעריכת ההערות, לא בעריכה חזותית ולא בעריכת קוד מקור (רוצה לערוך את הערה 6, שהיא מטעית לגמרי) רביב9 - שיחה 11:49, 5 ביולי 2023 (IDT)תגובה

אולי זה הבעיה של פיטר פן? איילשיחה 14:08, 5 ביולי 2023 (IDT)תגובה
אולי. רביב9, תוכל להסתכל במה שכתבתי פה ולהגיד אם התיאור שם מתאים לתקלה שנתקלת בה פיטר פן - שיחה 🍂 14:57, 5 ביולי 2023 (IDT)תגובה
לא בטוח שהבנתי. "אני לא מפה", רק רוצה לתקן שגיאות שאני נתקל בהן
1. תיארתי תקלה פשוטה: כשאני מנסה "עריכה חזותית" או "עריכת קוד מקור" כדי לתקן הערת שוליים בערך שציינתי - אני לא מקבל אפשרות עריכה. לא יודע איך לנסח זאת במילים אחרות. וגם לא בטוח למה לא להגיד "לא מצליח".
2. לא ראיתי ממש הסבר בדברי @פיטר פן, מלבד לחכות ליום אחר (אגב, לפני ההסבר חשבתי ש"באג יום רביעי" זו בדיחה. עכשיו אני מבין שלא. עדיין מצחיק).
3. אם אתם מצליחים לערוך את הערות השוליים בערך שציינתי, והתקלה (או טעות המשתמש) רק אצלי - אני יכול לכתוב כאן את התיקון, ומישהו אחר יכניס רביב9 - שיחה 18:10, 5 ביולי 2023 (IDT)תגובה
@רביב9 אולי תפרט בדיוק מה לא נכון ואני אתקן בעצמי. איילשיחה 14:55, 6 ביולי 2023 (IDT)תגובה
ההערה צריכה להיות:
מהקדמתו לספרו "מקור חיים". נדפסה כנספח לחות יאיר דפו"ר, דף ל ע"ב. רביב9 - שיחה 15:30, 6 ביולי 2023 (IDT)תגובה
לא מצאתי בחוות יאיר דפ"ר דף ל:
תוכל לתת לי קישור כדי שאני יהיה בטוח? איילשיחה 15:54, 6 ביולי 2023 (IDT)תגובה
https://tablet.otzar.org/#/b/14176/p/467/t/1688648277266/fs/0/start/0/end/0/c רביב9 - שיחה 16:00, 6 ביולי 2023 (IDT)תגובה
אני מוסיף עכשיו. איילשיחה 16:19, 6 ביולי 2023 (IDT)תגובה

שאלה של Osher sabann (11:49, 6 ביולי 2023)

עריכה

שלום אני צריך לשאול שאלה בנוגע לדף של יז בתמוז שנמצא בויקפדיה --Osher sabann - שיחה 11:49, 6 ביולי 2023 (IDT)תגובה

@Osher sabann שאל בני ונען. איילשיחה 14:54, 6 ביולי 2023 (IDT)תגובה
כתוב שם משה משבר את לוחות הברית בתמונה
אבל כותבים שובר לפי דעתי Osher sabann - שיחה 18:07, 7 ביולי 2023 (IDT)תגובה
יש כאלה שכתבו ככה בדווקא אבל זה נראה טעות, שיניתי. איילשיחה 17:56, 11 ביולי 2023 (IDT)תגובה

כוכב מכל הלב!

עריכה
  כוכב הנחמדים
שמחתי להכיר אותך ולשוחח איתך במפגש אמש! נתראה במפגש הבא! יודוקוליס - שיחה 23:27, 15 ביולי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה ושבוע טוב לך, מחמם את הלב... שמיה רבהשיחה • כ"ז בתמוז ה'תשפ"ג • 23:42, 15 ביולי 2023 (IDT)תגובה
הלוואי שהייתי יכול להגיד אותו דבר... איילשיחה 13:07, 16 ביולי 2023 (IDT)תגובה
@אייל כנ"ל אליך, שמחתי לפגוש גם אותך! יודוקוליס - שיחה 13:10, 16 ביולי 2023 (IDT)תגובה
כן גם אני שמחתי לפגוש אותך, התכנית הייתה נהדרת. איילשיחה 13:11, 16 ביולי 2023 (IDT)תגובה

גרשון חנוך הניך ליינר

עריכה

שלום שמיה רבה. איך אפשר לדעת שבמקרה הנ"ל "המגיד מישרים" פירושו דרשן ולא כינוי של הרב? בד"כ כינוי כזה ניתן על ספר חשוב שאותו רב כתב (אם כי לא מצאתי ספר בשם זה מאת הרב לנדא), ומכיוון שמצאתי תוצאות נוספות בגוגל לצירוף הזה, עדכנתי את דף הפירושונים בהתאם. ‏Virant‏ (שיחה) 17:45, 16 ביולי 2023 (IDT)תגובה

דרשן=מגיד מישרים, כל דרשן שהוא, כונה מגיד מישרים דקהילת X, אין טעם בעריכה הזו בדף הפירושונים, גם הרב אליקים גצל לוויטאן כונה 'מגיד מישרים דבריסק', וכך גם המגיד מדובנא, המגיד ממזריטש, המגיד מקוז'ניץ, ועוד רבים. שמיה רבהשיחה • ב' באב ה'תשפ"ג • 23:17, 19 ביולי 2023 (IDT)תגובה
100%. תודה על ההסבר ועל הסרת הרב לנדא מדף הפירושונים. ‏Virant‏ (שיחה) 04:31, 20 ביולי 2023 (IDT)תגובה

התבטאות לא ראויה

עריכה

היי. ההתבטאות שלך בשיחת ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:המרכז הגאה רמת גן הייתה לא ראויה. אנא הקפד לפעול לפי ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה. //טליה - מי אני - מה עשיתי - בואו נדבר// 11:37, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

למה ההתבטאות הייתה לא ראויה? הייתה פה הבעת דעה, וזה לגיטימי לחלוטין. התו השמיניהבה נשוחח 11:48, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
הדעה לא לגיטימית בעיני אנשים מסויימים... איילשיחה 12:09, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

ההודעה בלוח המודעות

עריכה

שלום שמיה רבה, כפי שכתוב בראש הדף, לוח המודעות מיועד להפנייה נייטרלית לדיון ללא הבעת דעה, אנא נסח מחדש את ההודעה שכתבת שם. גופיקו (שיחה) • לא רק קיימברידג'! 13:04, 16 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

  בוצע, תודה רבה לך. שמיה רבהשיחה • כ"ט באב ה'תשפ"ג • 13:16, 16 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

שאלה של ILembassy (04:45, 17 באוגוסט 2023)

עריכה

היי שמיה רבה, יש לי כמה שאלות ואשמח אם תוכל לעזור.

איך אפשר לתרגם את הקובץ שיופיעה בויקיפדיה האנגלית? (תרגמתי אותו ופרסמתי אבל הערך לא מופיע בכלל) --ILembassy - שיחה 04:45, 17 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

היי ILembassy, בוקר טוב, לא כ"כ הבנתי את השאלה, על איזה קובץ אתה מדבר? שמא כוונתך לערך?, או אולי לתמונה? אני לא רואה בכלל עריכות שלך בוויקיפדיה האנגלית, אשמח אם תסביר לי במה הסתבכת. בברכה שמיה רבהשיחה • ל' באב ה'תשפ"ג • 11:03, 17 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
היי,
סורי זה באמת יצא לא מובן. השאלה שלי זה האם ניתן לתרגם את הערך "רן יעקובי" כדי שיופיע באנגלית.
נכנסתי לדף הערך, השתמשתי באופציית "הוספת שפות" בראש הדף וערכתי את התרגום מכונה שהתקבל כך שישמע הגיוני ,ואז לחצתי "פרסם" .
אך הערך מעולם לא הופיע בגרסתו האנגלית.
יתכן שיש דרך אחרת לעשות זאת? (מצאתי מידע רק לגבי איך לתרגם ערכים מאנגלית לעברית ולא הפוך)
תודה! ILembassy - שיחה 00:46, 18 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
בניגוד לוויקיפדיה העברית, באחותנו באנגלית עורכים חדשים לא יכולים ליצור ערך במרחב הערכים אלא רק בטיוטה ולבקש את העברת הערך בדף ייעודי, אני לא כ"כ בקי בנהלי האתר, אבל כדאי לך ליצור את הדף הזה, ולבקש את העברתו, מקווה שהייתי ברור מספיק. שמיה רבהשיחה • א' באלול ה'תשפ"ג • 01:42, 18 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
אוקיי אנסה תודה ILembassy - שיחה 02:36, 18 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
ILembassy, תרגיש בנֹח לפנות אלי לעזרה. שמיה רבהשיחה • א' באלול ה'תשפ"ג • 02:38, 18 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

שאלה של Israeli Embassy in Portugal (15:00, 3 באוקטובר 2023)

עריכה

האם אפשר לשנות את השם שלי? --Israeli Embassy in Portugal - שיחה 15:00, 3 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה

@Neriah? איילשיחה 16:46, 3 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה
@Israeli Embassy in Portugal אנא הגש בקשה בדף מיוחד:בקשת שינוי שם גלובלית, ובקשתך תטופל תוך מספר ימים. תוכל לראות פרטים נוספים בדף ויקיפדיה:שינוי שם משתמש. בהצלחה! נריה - 💬 - 10:39, 4 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה! Israeli Embassy in Portugal - שיחה 14:10, 4 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה

מתקפת הפתע על ישראל

עריכה

לגבי פה, בנושאים כאלה ראוי לצרף מקור. ועוד, גם התנהלה רגע לפני מלחמת עריכה שמגבירה את הדרישה הגבוהה ממילא למקורות אמינים בעניינים שכאלה. בבקשה קח לתשומת ליבך, תודה! ~ מקף ෴‏ 17:15, 8 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה

הייתי שמח אם תחווה את דעתך על איזכורו של השר קרעי (ע"ש) וכן הרצון של עורכים מסוימים להכניס תת ערך על תרומתם הגדולה והבלתי נתפסת של אחים לנשק, דעתך מאד נחשבת בעיניי מר נוסטלגיה - שיחה 16:39, 13 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה

תגובתך אלי בדף שיחה:שאול יונתן וינגורט

עריכה

שלום שמיה רבה. אני מבקשת שתסיר את התגובה המיותרת שלך.כרגיל חנה..... וגומר, אתה נכנס לסכסך ביני ובין אייל? אני ממליצה שתקרא את הפנייה של אייל אלי בדף שיחת משתמשת:Hanay#ערב טוב!. ואולי תבין שאתה מתערב בנושא שאינך מבין בו דבר. אז לא אכתוב לך את הפסוק "דרך ארץ קדמה לתורה" כי מישהו אמר לי שזאת תגובה שנחשבת מתנשאת. אבל אני כן אפנה אותך לדף ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה שבתגובתך עברת על הכללים האלה. תודה חנה Hanayשיחההִכנסו לארכיון ההיסטורי של העיר נשר 08:38, 15 בדצמבר 2023 (IST)תגובה


בקשה לעריכה או מחיקה של תגובה מכפישה

עריכה

שלום רב שמיה רבה. אני מבקש שתערוך או תסיר את התגובה הבאה : "פייק ריפורטר והארץ אמינים הרבה פחות מעדות של איש זק"א, וזה שהם הצליחו להלך אימים על הארגון שעסוק עכשיו בלרקוד מה יפית לא מעיד על כלום. עיתון הארץ מנסה להמעיט מחומרת מעשי חמאס ככל שהוא יכול, כולל האשמת ישראל ברצח אזרחים[1] [2], ודאי שמעשה כמו שתיאר איש זק"א סותר את הנרטיב שמספק הארץ למנוייו במנהרות לפיו הם אנשים טובים וצודקים. אם אין מקור צריך להסיר, אבל שיהיה ברור, כתבה מפריכה בהארץ היא מקור להוכחת המקרה" שנכתבה פה (ההדגשות כמובן שלי).

זכותך לחלוק כמה שתרצה על האמינות והנייטרליות של הארץ. אבל לטעון שהארץ העיתון מנסה להמעיט מחומרת מעשי חמאס או להגיד מילים משפטים כמו "מספק הארץ למנויו במנהרות" גובלים בהסתה ממש. נעשתה בויקיפדיה בחודשים האחרונים עבודה יסודית ומעמיקה בניסיון לצמצם ואף להעלים צורות שיח כאלה (ובאופן אישי לקחתי על עצמי למתן ביטויים קשים שהשתמשתי בהם). מבקש ממך, כעורך-עמית שתמחק או תערוך את התגובה הזאת. היא רעה לויקיפדיה והיא רעה לנו כעם בעת הזאת ובכלל. SocialTechWorker - שיחה 08:09, 18 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

שאלה של דוד חיים פרץ (09:22, 7 בפברואר 2024)

עריכה

שלום רציתי לשאול איך כותבים מקור --דוד חיים פרץ - שיחה 09:22, 7 בפברואר 2024 (IST)תגובה

אתה מתכוון להערת שוליים? יש כלי כזה בשורה העליונה בתצוגת מחשבים. (לא בקי בתצוגת ניידים). איש עיטי - הבה נשיחה 13:03, 7 בפברואר 2024 (IST)תגובה

שאלה של דוד חיים פרץ (09:25, 7 בפברואר 2024)

עריכה

רציתי גם לפתוח דף חדש האם תוכל לעזור לי כי כתבתי ומחקו לי --דוד חיים פרץ - שיחה 09:25, 7 בפברואר 2024 (IST)תגובה

תתחיל לכתוב אותו במרחב משתמש (מש:דוד חיים פרץ/טיוטה). איש עיטי - הבה נשיחה 13:04, 7 בפברואר 2024 (IST)תגובה

שאלה של דוד חיים פרץ (21:18, 7 בפברואר 2024)

עריכה

שלום כתבתי ערך ומחקו לי אותו פעמים האם תוכל לעזור לי --דוד חיים פרץ - שיחה 21:18, 7 בפברואר 2024 (IST)תגובה

בבקשה פעל לפי מה שכותבים לך. אם אתה רוצה לקבל את הבסיס למצב טיוטה, אנא פנה לוק:בקשות ממפעילים. איש עיטי - הבה נשיחה 23:18, 7 בפברואר 2024 (IST)תגובה

שאלה של דוד חיים פרץ (18:45, 14 בפברואר 2024)

עריכה

רציתי לשנות את שם הערך של מלייה מה אני צריך לעשות תודה רבה --דוד חיים פרץ - שיחה 18:45, 14 בפברואר 2024 (IST)תגובה

הייתה התנגדות לשינוי בדיון שפתחת בש:מלייה, ועל כן אתה מתבקש שלא לשנות את שם הערך. איש עיטי - הבה נשיחה 22:11, 14 בפברואר 2024 (IST)תגובה

לשיפוצך

עריכה

מש:אייל/טיוטה#תב:יהדות חרדית בישראל איילשיחה 19:05, 20 בפברואר 2024 (IST)תגובה

מושלם. פתח דיון באולם דיונים. שמיה רבהשיחה • י"ב באדר א' ה'תשפ"ד • 20:49, 20 בפברואר 2024 (IST)תגובה

שאלה של דוד חיים פרץ (21:53, 26 בפברואר 2024)

עריכה

שלום וברכה אתה יכול לעביר את הערך שלי על (הרב) אליעזר בן דוד מטיוטה לערך --דוד חיים פרץשיחה 21:53, 26 בפברואר 2024 (IST)תגובה

שלום
אני כתבתי ערך על הרב אליעזר בן דוד והעבירו אותו לטיוטה כי הוא היה קצר וכבר הערכתי אותו אתה יכול לעביר אותו בחזרה לערך דוד חיים פרץשיחה 18:44, 27 בפברואר 2024 (IST)תגובה
העבירו אותו לטיוטה גם כי הוא מלא בסופרלטיבים לא אנציקלופדיים ובכלל יכול להיות מנוסח יותר טוב, אשתדל לערוך אותו ואח"כ תוכל לבקש העברה בויקיפדיה:העברת דפי טיוטה, בברכה שמיה רבהשיחה • י"ט באדר א' ה'תשפ"ד • 18:49, 27 בפברואר 2024 (IST)תגובה
@דוד חיים פרץ הערך במצב ממש גרוע, אין מקורות בכלל, למעט כתבה אחת על פטירתו, לא מצוין דבר על משפחתו, הערך מלא בתארים, מספיק רשימה קצרה של חיבורים נבחרים. וזה עוד לפני שנגענו בכלל בסוגיית החשיבות, אולי תשקול שוב את הרעיון? שמיה רבהשיחה • י"ט באדר א' ה'תשפ"ד • 18:59, 27 בפברואר 2024 (IST)תגובה
אמשיך לערוך אותו
תודה רבה דוד חיים פרץשיחה 19:01, 27 בפברואר 2024 (IST)תגובה
האם תוכל לעביר אותו אחשב דוד חיים פרץשיחה 20:42, 29 בפברואר 2024 (IST)תגובה

ישיבת נתיבות חכמה

עריכה

@שמיה רבה אשמח לדעת מדוע מחקת את העריכה שלי בערך "נתיבות חכמה" המשמיעסןשיחה 16:32, 27 בפברואר 2024 (IST)תגובה

כי היא אפילו לא מתיימרת להיות אנציקלופדית, הן מבחינת ניסוח והן מבחינת התוכן. - להמשך הדיון, פנה לדף שיחת הערך. בברכה. שמיה רבהשיחה • י"ח באדר א' ה'תשפ"ד • 16:36, 27 בפברואר 2024 (IST)תגובה

שאלה של דוד חיים פרץ (21:06, 5 במרץ 2024)

עריכה

שלום איך משנים שם משתמש --דוד חיים פרץשיחה 21:06, 5 במרץ 2024 (IST)תגובה

בקשת שינוי שם גלובלית איש עיטי - הבה נשיחה 21:48, 5 במרץ 2024 (IST)תגובה
תודה רבה דוד חיים פרץשיחה 18:45, 6 במרץ 2024 (IST)תגובה

הונא גאון

עריכה

אשמח את עזרתך בהכרעה בדף השיחה הזה: שיחה:הונא גאון. או אם אתה יכול לתייג מישהו שמבין בתחום. בתודה. יוסי2 - שיחה 17:27, 11 באפריל 2024 (IDT)תגובה

אהרן משה לייפר

עריכה

שלום שמיה רבה. שים לב שעקב הפיכת דף ההפניה הנ"ל לדף פירושונים, החלו חסידות חוסט, חסידות נדבורנה וקובץ:רבי אהרן משה לייפר.JPG להפנות לדף הפירושונים במקום לערך. בברכה, ‏Virant‏ (שיחה) 13:50, 2 במאי 2024 (IDT)תגובה

Virant טעות שלי, תודה על ההודעה. שמיה רבהשיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ד • 21:22, 2 במאי 2024 (IDT)תגובה
100%. ראיתי שתוקן, תודה. ‏Virant‏ (שיחה) 21:26, 2 במאי 2024 (IDT)תגובה

תודה

עריכה

תודה על התודה!! ד"ר צלליםשיחה 17:19, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה

אימרה בשמך

עריכה

לקחתי את האימרה מהדף הזה, אתה רוצה שאמחק את זה? והדגבאשיחה 21:01, 11 במאי 2024 (IDT)תגובה

לא, רק תמחק את התבנית {{מקור}}. שבוע טוב שמיה רבהשיחה • ד' באייר ה'תשפ"ד • 21:42, 11 במאי 2024 (IDT)תגובה
רק חייב לציין שזה משפט קולע. והדגבאשיחה 21:46, 11 במאי 2024 (IDT)תגובה
תהנו... איילשיחה 21:53, 3 ביוני 2024 (IDT)תגובה

תיוק אזהרה

עריכה

האזהרה בתקציר העריכה.
אל תחוש חובה לענות, אני לא מצפה לתשובה, הכתיבה פה היא לשם התיעוד, שפספסתי. ~ מקף ෴‏ 13:08, 24 במאי 2024 (IDT)תגובה

תויגתי כבר אז. ואני מבין, אם כי אינני מסכים לגמרי עם הצעד שננקט. שמיה רבהשיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ד • 15:24, 24 במאי 2024 (IDT)תגובה

התנצלות

עריכה

נראה שבטעות מחקתי את התגובה שלך, למרות שניסיתי לסמן שילוב גרסאות. סליחה, זה לא היה בכוונה. אתה מוזמן להגיב שוב במיקום החדש של ההצעה (לא רציתי להעתיק את תגובתך עבורך). גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 16:30, 24 במאי 2024 (IDT)תגובה

הסרט הצהוב ששמת בדף משתמש

עריכה

מה עם ערבות הדדית? בעיני לעשות צחוק ממשפחות החטופים זה גבול שלא עוברים. Hila Livneשיחה 21:53, 3 ביוני 2024 (IDT)תגובה

ובעיני, הנחת כוונה טובה היא גבול שלא עוברים, התבנית שם למעלה משנתיים.
בכל זאת, לפנים משורת הדין, ועל פי בקשת דגש שיניתי לכתום. שמיה רבהשיחה • כ"ח באייר ה'תשפ"ד • 15:45, 5 ביוני 2024 (IDT)תגובה

שאלה של SivanCo14 (16:02, 5 ביוני 2024)

עריכה

היי שמיה, אשמח לעזרתך בעריכת הקצרמר ננו-יהלום שערכתי במסגרת עבודה אקדמאית. רציתי להוסיף קישורים חיצוניים אך זה לא אפשר לי לעשות זאת מבחינה טכנית ולכן פתחתי כותרת נוספת של "קישורים חיצוניים" ושם הכנסתי את הקישורים הרלוונטים שרציתי להכניס. אשמח לדעת כיצד אני מאחדת בין שני הסעיפים לסעיף אחד? ואם יזדמן לך להציץ בערך כדי לתקן אותי על עריכות או ניסוחים יותר מאשמח! https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%A0%D7%95-%D7%99%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%9D - קישור לערך המדובר --SivanCo14שיחה 16:02, 5 ביוני 2024 (IDT)תגובה

תודה לך שפנית אלי, עיין בערך כעת. תרגיש בנֹח לשאול כל מה שקשה לך, בברכה. שמיה רבהשיחה • כ"ח באייר ה'תשפ"ד • 16:09, 5 ביוני 2024 (IDT)תגובה

שאלה של Ricky Frank (03:19, 16 ביוני 2024)

עריכה

הי בדף ששמו אירווזיון 1973 מופיע בתחתית טבלת השירים כי השיר אבניבי בוצע על ידי ישראל בשנה זו השיר אבניבי לא היה ב1973 אלא ב1978 בתחתית טבלת השירים של אירווזיון 1973 מופיע השיר אבניבי כשיר שבוצע על ידי ישראל בשנה זו כל חיפוש קטן בגוגל יוכיח כי נתון זה שגוי, בפרט כי בערך של ויקיפדיה על השיר אבניבי מופיע כי הוא בוצע (וזכה) ב1978 אפילו בערך עצמו של אירוויזיון 1973 מופיע כי בשנה זו השתתפה ישראל לראשונה עם השיר אי שם. כלומר- הטעות היא רק בטבלת השירים ניסיתי לתקן זאת בעצמי, אך העורך נותן לערוך רק את הערך הראשי, ולא את שאר ההפניות. לכן אין גישה לעריכת טבלת השירים כיצד ניתן לתקן? --Ricky Frankשיחה 03:19, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לילה טוב, תיקנתי שם. שמיה רבהשיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ד • 03:41, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה
ראיתי
תודה לך🙏 Ricky Frankשיחה 01:32, 17 ביוני 2024 (IDT)תגובה

אשמח ללמוד משהו חדש

עריכה

אתה בעצם סובר כרבי יוחנן בתלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא, דף צ', עמוד ב' ד"עקימת שפתיו הוי מעשה". כך כתבת.. אשמח להסבר (אם מתחשק לך כמובן להסביר), שבוע טוב! Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 18:34, 23 ביוני 2024 (IDT)תגובה

בשמחה. ישנו כלל הלכתי ש"לאו שאין בו מעשה אין לוקין עליו", כלומר, אדם שעבר עבירה או עשה איסור בצורה שאין בה מעשה - לדוגמה, דיבור או מחשבה - אינו נענש על פעולה זו.
לפי הכלל הזה יש מקום להקשות איך אפשר להעניש עדים זוממים, הרי הם לא עשו שום מעשה?! (הנחת המוצא של השאלה היא שדיבור לא נחשב מעשה). בתשובה לשאלה זו נחלקו רבי יוחנן וריש לקיש, ולדעת רבי יוחנן יש אפשרות להעניש עדים זוממים מכיוון ש"עקימת שפתיו (-דיבור) הוי מעשה".
מקווה מאד שהובנתי, אם לא - אתה מוזמן לשאול. ממליץ גם לראות את הערך לאו שאין בו מעשה, שמסביר טוב את העניין הזה. בברכה שמיה רבהשיחהאין ניצחון בלי חזרה הביתה של המגורשים והמגורשות • י"ח בסיוון ה'תשפ"ד • 11:49, 24 ביוני 2024 (IDT)תגובה
תודה על התשובה, מעניין. מה לגבי הוצאת דיבה? מעשה כזה חוסה תחת הכלל המדובר? Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 13:00, 24 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@Asaf M יש מספר חריגים הוצאת דיבה לא ביניהם.
למרות זאת, יש פוסקים שהתירו להלקות או לנדות מוציא דיבה, הרמב"ם נתן כלל "ויש לבית דין לגדור בדבר בכל מקום ובכל זמן כמו שיראו", כלומר על פי דיני התורה זה לא נחשב מעשה הגורר ענישה אבל מחמת "תיקון העולם" בית דין יכולים לגבות כסף או לתת כל עונש אחר.
מאמר חביב פה. איילשיחה 19:51, 24 ביוני 2024 (IDT)תגובה
  תודה רבה! Asaf M - שיחה - הצטרפו למיזם האבולוציה 20:05, 24 ביוני 2024 (IDT)תגובה

סגנון התבטאות לא מכבד

עריכה

שלום שמיה רבה, אני פונה אליך לגבי ההתבטאות שלך היום בבוקר בדף ויקיפדיה:בירורים. ראה כאן. זאת לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בסגנון התבטאות כזה שלא מכבד עורכים אחרים.
לא כל מחשבה שעוברת בראש ראוי להוציא החוצה. ואתה כתבת זאת בבירור על עורך שמתנהל על שפה בוטה שהוא נוקט בה. אני מציעה שתסיר את התגובה הזאת. תודה. חנה Hanayשיחה  זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 21:08, 25 ביוני 2024 (IDT)תגובה

ראיתי שהגבת היום בדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים/חסימה בתלונה של אנונימי כך: "נכנסים לחשבון ומבקשים יפה בדף שיחתי. אין שום סיבה להסתתר מאחורי כתובת ip." והנה אני לא הסתתרתי מאחורי כתובת אי פי וכתבתי לך יפה בדף השיחה ואתה ממשיך להתעלם מפנייתי. אז כנראה שזאת לא הייתה הבעיה בפנייה של האנונימי.
דוד שי כתב בהמשך לבקשתי בבקשות מפעילים שם לא ביקשתי את חסימתך, אלא שיזהירו אותך פנייה כאן: שמיה רבה, בתגובתך אכן יש בה כיעור רב. ראוי להימנע מסגנון כזה. זה עדיין לא גרם לך להתייחס.
פגשתי אותך במפגשים ונראית בחור צעיר ונעים. גם את גילגמש שאני מכירה במשך 15 שנים כשפוגשים אותו אישית, הוא מאד נחמד. והנה הוא הגיע לדף ויקיפדיה:בירורים בגלל תגובות לא נעימות בסגנון שלך. אני מאד ממליצה שלא תקשיב לעצות של זה שמגיב לי בכל מקום וגם כאן. זאת לא עצה שתסייע לך. חנה Hanayשיחה  דרך ארץ קדמה לתורה 16:47, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
עדיין לא קיבלתי הסבר על איזה מכללי ההתנהגות התגובות שלי עוברות. שמיה רבהשיחה • כ"ב בסיוון ה'תשפ"ד • 17:29, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
לפחות הגבת. אני מתייגת את @אייל, מקווה שהוא יוכל להסביר לך. נראה שאני לא מצליחה למרות שהדגשתי בבקשות מפעילים את המשפטים הבעייתיים. חנה Hanayשיחה  דרך ארץ קדמה לתורה 17:35, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@Hanay אני מציע שנשב יחד על קפה טוב במפגש הקרוב, אני מקווה שעד אז הרוחות ירגעו ויהיה יותר נעים להיפגש. איילשיחה 17:42, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@אייל אני לא אגיע למפגש הקרוב, כתבתי זאת ברור כולל את הסיבות. אם אתה רוצה לשבת איתי על כוס קפה, אז ביום שני הקרוב ה-2 ביולי אהיה במרכז. אני מוכנה להיפגש איתך שם. אבל הבעיה היא לא בתגובות שלי, הבעיה היא בתגובות של שמיה רבה. חנה Hanayשיחה  דרך ארץ קדמה לתורה 17:47, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
מציין גם כאן, שעם כל הכבוד לדוד שי, היה נכון שיימנע מלהתייחס במקרה זה, לאור מעורבותו המוצהרת במחלוקת שבדף הבירורים. לתשומת ליבך @Hanay. ידך-הגדושהשיחה 19:00, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
הגזמת @Hanay. זו בסך הכול פרשנות שלך. מניין לך הסמכות לקבוע כי מדובר בהפרת הכללים? את עצמך עוברת על הכללים באופן בוטה ביותר בכתיבת משפט כמו "לא כל מחשבה שעוברת בראש ראוי להוציא החוצה". כביכול מדובר בפנייה נימוסית עם בקשה להתנצלות, אבל המשפט הזה מוכיח שמדובר בפנייה פוגעת ביותר. מה היית אומרת אם מישהו היה קובע שדברים שכתבת הם "כל מחשבה שעוברת לך בראש"? מתבקשת התנצלות שלך. ידך-הגדושהשיחה 01:06, 26 ביוני 2024 (IDT)תגובה

חנה, אני מקווה שישתנו הנסיבות עד אז, רציתי להציע קפה יחד עם שמיה רבה ובו כל אחד ישטח את טענותיו... איילשיחה 19:02, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה

תיוק אזהרה מוק:במ

עריכה

הועבר מהדף [[מיוחד:קישור_קבוע/38950609#בקשות חסימה / הסרת חסימה]]
~ מקף ෴‏ 21:31, 1 ביולי 2024 (IDT)תגובה

  • אני מבקשת להזהיר את שמיה רבה, שכתב תגובה שעוברת על כללי הקהילה בדף ויקיפדיה:בירורים ראו כאן הנה מספר דברים שכתב שם: הוכחה להידרדרות של ויקיפדיה כאנציקלופדיה ולרפיסות של המפעילים והבירוקרטים כלפי כל מי שמביע את דעתו שוב ושוב עד שתתקבל. והמשך התגובה: הדיון הזה נפתח כתוצאה מההתרפסות וההתלקקות של הבירוקרטים למשתמשת כלשהי כשבמקום לומר לה "הוטלה עליך חונכות מנדטורית" ושלום על ישראל, החלו להסביר ולתרץ את הפעולה הזו, תחושת ההתנצלות וה"לא נעים לי" שמובעת מצד בעלי האחריות כלפי משחיתים ומציקים למיניהם הורסת את האנציקלופדיה ומסיטה את המיקוד של הקהילה. פניתי אליו לפני יומיים בדף שיחתו ראו שיחת משתמש:שמיה רבה#סגנון התבטאות לא מכבד ב- 21:08, 25 ביוני 2024. הוא לא טרח אפילו לענות לי. אבל כן הגיב כן בבקשות מפעילים בסעיף חסימה.
    על הרבה פחות מזה עורכים נחסמו. אני לא מבקשת חסימה, אני מבקשת אזהרה בדף שיחתו על ידי מפעיל, אולי זה יעורר אותו להבין שלא כך מתבטאים. הוא אחד העורכים שבסגנון תגובתו מבריח עורכים שלא נעים להם לקרוא התקפות כאלה. זאת לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בסגנון התבטאות כה לא מכבד של שמיה רבה. הפעם החלטתי שהגיע הזמן לטפל בנושא. תודה חנה Hanayשיחה  זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 11:30, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
    שמיה רבה, בתגובתך אכן יש בה כיעור רב. ראוי להימנע מסגנון כזה. דוד שישיחה 04:55, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
    @דוד שי כפי שאתה רואה @שמיה רבה ממשיך להתעלם. מה שכתבת כאן, יימחק. אני מבקשת שתגובתך זאת תירשם בדף השיחה שלו. בהמשך למה שאני כתבתי לו בשיחת משתמש:שמיה רבה#סגנון התבטאות לא מכבד. תודה. חנה Hanayשיחה  זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 11:21, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
    דוד, היה נכון שבמקרה זה, תשאיר למפעיל אחר להחליט אם תגובתו של שמיה רבה רצויה או להיפך. לאור דעתך המוצהרת במחלוקת שבדף הבירורים. ידך-הגדושהשיחה 13:35, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
    בניכוי המילים "התרפסות והתלקקות", שהיו מוגזמות ולא מוצדקות, שמיה רבה צודק. הם לא מתרפסים ומתלקקים, אבל אכן הבירוקרטים לא צריכים להתנצל על פעולות כנגד עורכים פוליטיים, שגורמים נזק גדול לוויקיפדיה. תוכן דבריו היה מוצדק לחלוטין. לידך, בלעדייךשיחה 17:42, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
    @שמיה רבה, בדף הבירורים יש יותר מקום לביקורת. בכל מקום אחר היית נחסם על "התרפסות וההתלקקות" אפילו בלי לחכות לתגובתך, כי לפניהם הדגמת שאתה יודע להשתמש בניסוח בוטה אבל קצת פחות כמו "רפיסות" (ההבדל הוא שם תואר מול שם פעולה). מכיוון שטרם השבת פה, דבריך יוסתרו וראה זאת כאזהרה לפני חסימה. תודה. ~ מקף ෴‏ 21:01, 1 ביולי 2024 (IDT)תגובה


סוף העברה
~ מקף ෴‏ 21:31, 1 ביולי 2024 (IDT)תגובה

טרם השבתי בדף הבקשות ממפעילים, אבל עוד קודם לכן השבתי בדף הבירורים עצמו.
אני גם לא כ"כ מבין למה ביקורת שהוטחה בשני משתמשים ספציפיים מצליחה להעליב את חנה, אבל כנראה ששאלת זכות העמידה בדף וק:במ שייכת יותר למזנון. שמיה רבהשיחה • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ד • 09:54, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אני שמח שהעלית בדרך אגב את נושא זכות העמידה. נתמקד לצורך העניין בזכות העמידה לכללי ההתנהגות בין כללי הקהילה, ובמיוחד נשים לב כי יש להזניח את ההתייחסות לוק:במ דווקא. דף הבירורים למשל רלוונטי באותה המידה.
הנזק של ההפרות האלו נתפס כאישי, ובאופן ישיר וראשוני הוא אכן כזה. בפועל הנזק הכי עמוק, רוחבי ומתמשך הוא בעיקר לאווירה במיזם כולו ולהתנהלות בו. לכן, כל אחד יכול וגם כנראה צריך לפנות, למעט במקרים שהתלונה גורמת נזק נוסף לנפגע שלא התלונן מיוזמתו, למשל:
  1. פניה נגד רצונו המפורש או פניה כפולה, כשהן פומביות (אם כי, עורך לא יכול בלעדית למנוע עיצומים ממי שפגע בו רק מפני שהוא הנפגע).
  2. פניה שגורמת נזק נוסף או שמדגישה/מעמיקה את הנזק הקודם, ושנעשית כך במכוון או מתוך אינטרס זר אחר (כמו התנגחות).
  3. פניה שלצידה אמנם נזק בלתי־נמנע ולא־מכוון, בעוד היקפו ממש בלתי־סביר ביחס לחומרת הפגיעה המקורית (במיוחד כשניתן למזערו בפניה בדרך אחרת).
אולי יש עוד, קשה להגדיר נכון כללי אצבע מראש, בסוף הטיפול הוא לפי הנסיבות. ~ מקף ෴‏ 11:21, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
לא ממש הבנתי את ההקשר פה (למה נעלב מי שנעלב וכו'), אך אציין שבעבר נאמר לי שלאזהרה של משתמש שאיננו מפעיל יש תוקף זהה לאזהרת מפעיל (ואני תומך בכך). פעמי-עליוןשיחה 14:35, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
נדמה לי שיש לה תוקף זהה בשביל שיתאפשר לחסום "לאחר אזהרה", וכשהמשתמש דוחה אותה או צפוי לדחות אותה, ההיתכנות עשויה להיפגע. ~ מקף ෴‏ 15:08, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה

חתימה

עריכה

ראיתי שהוספת מסר לחתימתך, אנא ראה בעזרה:חתימה "אין להשתמש בחתימה המעבירה מסר פוליטי או אידאולוגי שנוי במחלוקת. מטרת החתימה היא לזהות את הכותב, לא לשמש להעברת דעות, פרסומות או מסרים."... אני יודע שעורכים רבים משתמשים בחתימה כפרסומת (ולא אוהב את זה), וחלקם אף משתמשים בה להעברת מסר פוליטי (לזכור את החטופים), אך הוא הרבה פחות שנוי במחלוקת מחזרה לגוש קטיף. בין אם זה מותר ובין אם לא, לדעתי עדיף לוותר על התוספת הזאת לחתימה. פעמי-עליוןשיחה 15:32, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

@שמיה רבה בדיוק ראיתי את החתימה ובאתי לברך אותך על השנינות, אז שתדע שאני ממש אהבתי 👍 מר נוסטלגיה🥇 20:47, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
פעמי-עליון, ברגע שהמצב הוא שעורכים רבים משתמשים בחתימה כפרסומת, אני לא חושב שזה נכון להתחיל למדוד עד כמה האמירה שנויה במחלוקת ולדעת מי. שים לב שהחתימה שלי לא הפריעה לאף אחד חוץ מאיזה פחדן שיצא מהחשבון בשביל לתקוף אותי.
אני לא מתכוון להתעקש, כי בניגוד לרוב המתלוננים נגדי כרגע אני באתי לכתוב אנציקלופדיה, דעות פוליטיות אני מביע בטוויטר. בינתיים אני לא מסיר את ההצהרה מהחתימה כי נראה לי שנעשו כאן כמה פעולות לא נכונות מצד כמה משתמשים. אחרי שיתנצלו אסיר. בברכה שמיה רבהשיחהאין ניצחון בלי חזרה הביתה של המגורשים והמגורשות • כ"ב בסיוון ה'תשפ"ד • 12:14, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@שמיה רבה ראיתי מה שעושה לך האנונימי בדף החסימות, ראשית אני תומך בך ולא חושב שזו חתימה פוליטית, אבל כרגע אם שני מפעילים דורשים שתסיר לטובת כולנו עדיף לא להיכנס לקלאש, כי תרומתך חשובה יותר, כמובן אפשר ללכת עם זה לדף הבירורים או המזנון לדון בנכונות ההוראה. שבת שלום מר נוסטלגיה🥇 12:19, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
מצטרף למיסטר-נוסטלגיה. בברכה, לבלוב📜 🎗 • כ"ב בסיוון ה'תשפ"ד 13:35, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
שלום,
  • לפרוטוקול:
    הסרתי את הבקשה בעניינך מדף הבקשות מפני שלפי signatures@toolforge חתימתך שונתה.
  • מהותית:
    אני מצטרף להדגשה בנושא. התעוררה תחושה (והודעתך האחרונה תומכת באפשרות הזו) שמדובר היה במענה משלך. לפי וק:מהומה, פעולת תגובה דומה כזו בהיקף רחב יותר היא כבר אסורה, אז טוב שזה נעצר כאן.
    שים לב שאתה יכול לפנות לדף הבקשות בבקשה דומה כשאתה רואה חתימה בסגנון שיש לשנותה, גם אם אף מפעיל לא לקח את היוזמה ופנה בעניין למשתמשים (מה שאני שמניח שגרם לך לנקוט בגישה הזו) עדיין אין פירושו של דבר כי יתעלמו מפנייתך מרגע שיזמת אותה.
תודה על ההבנה, ~ מקף ෴‏ 01:58, 30 ביוני 2024 (IDT)תגובה
אני מסכים שהמון עורכים משתמשים בחתימה כפרסומת, לעתים אף על גבול הפוליטיקה – אבל אני לא חושב שזה אומר שכדאי לרדת לרמתם. פעמי-עליוןשיחה 14:31, 1 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אני חושב שהגיע הזמן לפתו את זה אחת ולתמיד: הכל או כלום בברכה, לבלוב📜 🎗 • כ"ה בסיוון ה'תשפ"ד 15:05, 1 ביולי 2024 (IDT)תגובה
רק לשם התיעוד, יש לפחות מפעיל אחד שסובר שהחתימה שלי לא פוליטית. שמיה רבהשיחה • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ד • 09:58, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה

שאלה של רונאל5 בדף קטגוריה:שמות משפחה ביהדות תימן (14:55, 5 ביולי 2024)

עריכה

איך מוסיפים את משפחת גיספן? אני לא יודעת איך מוסיפים רק את שם המשפחה הזה בתת קטגוריה של האות ג' מבלי לרשום את כל הדף, תודה מראש ושבת שלום כל טוב --רונאל5שיחה 14:55, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה

לא מצאתי את הערך משפחת גיספן. שמיה רבהשיחה • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ד • 15:58, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה