לדלג לתוכן

משתמש:Uri R/mental note

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מחמם את הלב

[עריכת קוד מקור | עריכה]

(דיון שהיה בויקיפדיה:ככר העיר בעקבות אגודת הלהט"ב#אירוע הירי ב-1 באוגוסט 2009)

אהבת החינם שבעולם. אביעדוסשיחה 00:08, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

אני לא הומו ולא קרוב להיות, אבל להרוג יהודים? בכיתי. הציוני ~ שיחה 07:06, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

איזה מזל שלא נהרג אף ערבי. אף אחד לא היה מצטער עליו. שקוף. גם ערבוש וגם מתרומם. בטוח היה גדל להיות מחבל. ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 02:00, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אני, בכל אופן, לא הייתי עצוב. הציוני ~ שיחה 11:06, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
סליחה, אבל התגובה הזאת עושה לי קצת חשק לשנוא חינם (למעשה, עם סיבה). תומר א. - שיחה 11:31, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
שתעשה מה שהיא עושה, זו דעתי. (את מי לשנוא, אותי? תהנה) הציוני ~ שיחה 11:40, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
הממ.. פוקס את אוחובסקי חשבו על זה לפניך. אביעדוסשיחה 03:04, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אני מקווה שבקרב סובבי לכל הפחות, ישנם עוד סיבות שלא לרצוח מלבד זו. Rex - שיחה 03:21, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 08:56, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

. פיגוע, פשוט כך, חבל שההתייחסות כה פושרת. Ranbar - שיחה 10:27, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

דניאל ב. 10:58, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

ברק שושני - שיחה 00:19, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

יש מידה של עידוד ב"ביחד"... --יובל י. § שיחה § 00:33, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

Aghnonפורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 02:14, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

נורא ואיום. כשמתעלמים מהסתה בדרך קבע - יש אלימות דרך קבע. • רוליג - שיחה

הארווי מילק, ברנדון טינה, מת'יו שפרד, בארי וינצ'ל, גוון אראוחו, סקוט ויבר, ניר כץ, ליז טרובישי... עד מתי? דולבשיחה 20:41, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

Live and let love/ נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 01:40, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

איזה אירוע נורא. ברוך דיין האמת. דוד - שיחה 22:45, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

לא לרוונטי מה נטיותי המיניות ולא משנה למה קרובות העדפותי המיניות, אבל להרוג בני אדם בגלל מי שהם? ועוד ילדים? אורי שיחה 23:13, 3 באוגוסט 2009 (IDT)

הרג ילדים חמור יותר? גוונא + תורה מה תהא עליה?! 03:22, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
לא, אבל מזעזע יותר. לצערינו, מוחנו עדיין לא מסונכרן לגמרי עם ההגיון הקר, ולרגשות יש תמיד מה לומר. Rex - שיחה 03:26, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
לא חמור יותר במישור הענישתי, ואולי גם לא לגמרי במישור הפילוסופי-מוסרי, אבל כן במישור הרגשי - עוד לא הספיקו ליהנות ממנעמי החיים ולו במעט וכבר נגדעו חייהם. אורי שיחה 04:18, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אולי מישהו יסביר לי סופסוף על מה המהומה. למיטב ראייתי, אביעדוס לא נתן קישור כלשהו, מלבד תמונה, אז מה קרה?. סליחה על הבורות. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - דורית תארכבי כבר! 23:22, 3 באוגוסט 2009 (IDT)
גש לעמוד הראשי, בתבנית חדשות ואקטואליה. המבזק התחתון. Rex - שיחה 00:24, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
תודה. אני באמת מזדהה עם הכאב על הרצח. כל רצח בלתי מוצדק הוא מצמרר. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - דורית, תארכבי כבר! 00:27, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
. ”הלוואי שיכולנו לומר שמה שנעשה, נעשה כל כולו, לא בגין הדרך שבה עבר הבחור או בגלל החינוך שקיבל, אלא 'למרות' הכול.” (הרב אהרון ליכטנשטיין על יגאל עמיר.) גוונא + תורה מה תהא עליה?! 03:03, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אכן, החינוך והשיח בארץ (וביתר העולם) טעון שיפור. אביעדוסשיחה 03:06, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
מילים כדורבנות. Rex - שיחה 03:16, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
טפו. אביעדוסשיחה 03:20, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
זה הכי כואב, שאנשים אשכרה שמחים, ולחשוב שפגשתי אחד כזה. הציוני ~ שיחה 10:05, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אנדר-ויקשיחה

Gridge ۩ שיחה 14:33, 4 באוגוסט 2009 (IDT).

שבירה (העברת פסקה)

[עריכת קוד מקור | עריכה]

”כל ההורג נפש אדם מישראל עובר בלא תעשה שנאמר "לא תרצח"” (רמב"ם). גוונא + תורה מה תהא עליה?! 03:06, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

ואהבת לרעך כמוך. זה לא בדיוק משנה אם הוא יהודי או ערבי, הומו או סטרייט. חיים הם חיים.• רוליג - שיחה 11:51, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ביהדות כשכתוב רעך מתכוונים ליהודי, למיטב ידיעתי אסור להתחבר עם 'עמי הארץ' שמא יסיטו אותך לעבוד את אלוהיהם (התבוללות). הציוני ~ שיחה 14:37, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ביהדות שלי כתוב לכבד את הזר שבתוכך (ספר שמות פרק כ”ג, פסוק ט’: “וְגֵר, לֹא תִלְחָץ; וְאַתּם, יְדַעְתּם אֶת-נֶפֶשׁ הַגּר כּי גֵרִים הֱייתֶם, בּאֶרֶץ מִצְרָים.” ), ובעניין האהבה לרעך כתוב גם : “כּאֶזְרָח מִכּם יהְיֶה לָכֶם הַגּר אִתּכֶם, וְאָהַבְתּ לוֹ כּמוֹךָ ” (ויקרא פרק י”ט, ל”ד). זה שאנשים מסוימים מתירים את דמם של השונים מהם (ולא משנה אם בגלל דתם, דעתם, מוצאם או נטייתם המינית) - זה מה שמביא אותנו לאסונות ומעשי זוועה כאלו. ההתנסחות של התגובה הראשונית שלך מעליבה ומבזה ומבוססת על ערכים שכנראה הם אלו שמעודדים פשעי שנאה כאלו בדיוק. • רוליג - שיחה 15:28, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
משחר ההיסטוריה היהודים נרמסו על ידי חבריהם המוסלמים-ערבים, אז עד שהיהודים השיגו מדינה אחרי ששליש מעמם נהרג עלידי גויים אני חושב שהיהודים צריכים לדבוק אחד בשני, אבל מה לעשות שיהודים רחמנים בני רחמנים ששוכחים בקלות את ההיסטוריה ואת זהות האויב שמאיים על גורל מדינתו ועמו. הציוני ~ שיחה 19:15, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ביהדות שלי, אדם נהרג על ידי קנאי כי הוא שכב עם גויה, וזכה לכבוד עולמים; ביהדות שלי, הומסקסואליות מוגדרת כתועבה; ביהדות שלי, מחללים שבת בכדי להציל גוי ממוות - אך רק מפני דרכי שלום. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 18:14, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אז זה הזמן לאמץ לעצמך יהדות אחרת. כי יש. אדם נבושיחה 18:16, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
(חוששני שמדובר בסמנטיקה, ושנינו מסכימים). גוונא + תורה מה תהא עליה?! 18:19, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ביהדות שלי אין מחללין שבת עבור גוי. (אולי אתה מבלבל עם "מפרנסין עניי עכו"ם עם עניי ישראל מפני דרכי שלום"?). הק' אליהו - שיחה 18:21, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
קבל את זה בינתיים. אלך לחפש. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 18:30, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
שם רואים בעליל כמו שכתבתי. הוא מחפש סיבות אחרות להתיר. הק' אליהו - שיחה 18:38, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
חתם סופר על העניין: ”אמנם כנ"ל דכל הדברי' לא נאמרו היכא דליכא אלא איבה בעלמא יכול להתנצל ולומר כנ"ל אבל היכא דאיכא למיחש לסכנתא שאנחנו דרים ביניהם ויוסיפו שנאה ותחרות ויאמרו כי דמו של עובד כוכבים קל בעינינו ולא יקבלו תי' דמנטר' שבתא ועוד ברוב המקומות הרופאי' הם גוים ויותר בעיניהם דמן של ישראל ואולי בש"ס נמי לא אמרו אלא בימיהם שלא הי' שכיחי תערובות ישראל.” (שו"ת חתם סופר חלק ה - השמטות סימן קצד.) בדיוק כשכתבתי - ביהדות שלי מחללים שבת כדי להציל גוי ממוות רק מפני דרכי שלום. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 18:42, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אז אין מחלוקת בינינו: אני אמרתי שבהלכות שבת לא נאמר היתר לחלל עבור גוי, רק לנפש ישראל מתירה התורה לחלל שבת. ואתה אומר שנכון, שבדיני שבת אין היתר, אבל בפועל - במקום שיש חילול השם - מותר לחלל, כי זה נחשב סכנה ליהודים בעתיד אם ימנעו מלחלל לגוי. ואז שוב מפעילים את ההיתר שבמקום סכנה מותר לחלל שבת. הק' אליהו - שיחה 18:47, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אכן. וזו בדיוק תעודת העניות עליה דיברתי. לא רצוי להשתמש במוסר היהודי כדי לנגח את הרצח כי זה יחזור כבומרנג. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 18:51, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
יש לי שאלה: מה החוק במקרה שאזרח מדינה אחרת מזדמן למדינה כאן, ואין לו מה לאכול. האם ניתן לקבל דמי מחייה מכסף המיסים של אזרחי המדינה? זה מוסרי להאכיל אדם רעב, לא? הק' אליהו - שיחה 19:00, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ודרך אגב, דברי החת"ם סופר הנ"ל אינם מוסכמים, והרבה פוסקים מחלקין בין איסור מן התורה לאיסור מדרבנן. הק' אליהו - שיחה 19:11, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
הפילפולים ההלכתיים הללו מייצרים אצלי אנטגוניזם ואף בוז, כי בבסיסם שוכנת שנאת זר והתנשאות קיצונית על האחר. ובמילים אחרות - דם יהודי טוב מדם גוי, ובהמשך: דם דתי טוב מדם חילוני (ובוודאי שמדם רפורמי), דם אשכנזי טוב מדם מזרחי, דם לבן טוב מדם שחור. רק רוע. טוסברהינדי (שיחה) 19:18, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
(טוסבי פטר אותי מתשובה). גוונא + תורה מה תהא עליה?! 19:19, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
מה לעשות שאנו ה"עם הנבחר". הציוני ~ שיחה 19:31, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ללא ספק. אביעדוסשיחה 19:38, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
כיון שהויכוח הגיע לפסים אידיאוליאים (מה שנקרא "השקפה"), אני פורש כעת. ואתם מוזמנים להתכתב אתי באימייל. הק' אליהו - שיחה 19:57, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

דרך אגב מה זה בכלל "נוער גאה" האם מותר להם להיות הומואים כשהם קטינים? למשל המנהלים בצ'אט תפוז ישר זורקים מהחדר כל אחד שמכריז שהוא פחות ה-18, אז להם מותר להם להתארגן בצורה גלוייה? Fade to Black - שיחה 20:16, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

למרבה הפליאה, גם לבני אדם מתחת לגיל 18 יש מחשבות, צרכים, רגשות ונטיות מיניות. לגבי ה"התארגנות", ראה תנועת נוער. אביעדוסשיחה 20:26, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
מה זאת אומרת "מותר להיות הומואים שהם קטינים", האם לבני נוער "מותר להיות סטרייטים שהם קטינים?" בברכה, איש המרק - שיחה 20:29, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
לכולם מותר להיות מה שהם רוצים. האיסור בחוק הוא לקיים יחסי מין עם קטינים שלא בהסכמה ובהסכמה. איסור זה כולל הטרוסקסואלים, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים ומי שת'ם רוצים. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 20:31, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ההגדרה של קטין בחוק הרלוונטי שונה מההגדרה המקובלת, והחוק מסובך בהרבה מאיך שאתה מציג אותו. בברכה, איש המרק - שיחה 20:35, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
הוא לא ממש מסובך. ואגב, הוא מתיר (במגבלות מסוימות, ובהינתן הפרש גילאים מירבי) קיום יחסים מלאים כבר מגיל 14. אביעדוסשיחה 20:39, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ידוע. הוא לא "מסובך" הוא מסובך יותר מההגדרה של גוונא. בברכה, איש המרק - שיחה 20:49, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
(רק הסברתי למה הגיוני שלקטינים מותר להיות הומוסקסואלים ומצד שני זורקים אותם מהצ'אט). גוונא + תורה מה תהא עליה?! 20:54, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אבל, לקטין, בן 16 ומעלה מותר לקיים יחסי מין עם בוגר. כך שהחוק לא רלוונטי לזריקה מהצ'אט. וכמו שציין אביעדוס, לקטין בן 16 מותר לקיים יחסי מין עם קטין בן 14. בברכה, איש המרק - שיחה 20:59, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
צודק. טעיתי. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 21:02, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

(דיון שהיה בשיחת משתמש:Ori בעקבות הדיון לעיל בככר העיר)

לא הכי ראויה מעל דפי ויקיפדיה. אשמח אם תשכתב או תסיר אותה. אביעדוסשיחה 02:58, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

וואלה? שאתה תגיד? אני רק ממשיך את הרעיון שערך חיי אדם תלוי בדתו/שיוכו הלאומי/העדפתו המינית. לא פעם ראשונה שאני נתקל בזה כאן. עושה להקיא. ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 02:59, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אומנם הומואים, אבל לפחות יהודים. מחמם את הלב... ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 03:00, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
הבנתי (חשבתי שהמיקום של התגובה שלך היה אקראי). אביעדוסשיחה 03:04, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
ואיזה מזל שאמר שהוא לא הומו ולא קרוב לזה. אם לא היה אומר, עוד היינו חושבים שהוא קשור איתם איכשהו. ולך תדע איך... ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 03:08, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
פיחס. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 03:09, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
תכל'ס! אביעדוסשיחה 03:11, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
הבתולה תרחם. ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 03:12, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
בעשר מילים (9 בלי הבכיתי) אדם מסגיר 6 טון דעות קדומות. בהחלט קצר ולעניין. ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 03:14, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
הכול חינוך.. אביעדוסשיחה 03:17, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
טוב יאללה. ניתן לו להנות מהספק שהוא פשוט עוד קורבן של המערכת... ‏Ori‏ • PTTהסדנה לגרפיקה. איתי בכל מקום 03:19, 4 באוגוסט 2009 (IDT)