לדלג לתוכן

שיחת משתמש:OreL.D

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת מינוזיג בנושא כוכב בשבילך!
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום OreL.D, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,שמעון - השאירו הודעה 16:38, 23 במאי 2009 (IDT)תגובה

ברוך בואך לוויקיפדיה.

כפי ששמת לב בניסוי שעשית, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. זה עובד. גם אם התכוונת רק לבדוק את אפשרויות העריכה, השינוי שביצעת בדף 21st Century Breakdown‏ מוצג למשתמשים אחרים שצופים באותו הדף, וחבל. להבא, יש לבצע עריכות כאלה בארגז החול שנועד לתרגול הממשק של ויקיפדיה. ניסויים, השחתות, הבלים, שגיאות וגסויות לא נשארים בדפי ויקיפדיה זמן רב, משום ששינויי הדפים מנוטרים ונבדקים כל העת בשבע עיניים. בכל זאת, בזמן הקצר שיעבור בין השינוי שביצעת בדף לבין תיקונו, עשויים לראות את השינוי קוראיו של הדף, ובכך ייחשפו למידע מוטעה או לדף מושחת, מה שעשוי להטעות אותם.

כדי ללמוד יותר על האתר כדאי לפנות אל דף ברוכים הבאים. שאלות בנושאי תוכן, שלא נמצא להן מענה בדפי העזרה הקיימים בוויקיפדיה, יש להוסיף כאן.

תודה,

איתי פ. - שיחה 14:49, 28 באוקטובר 2009 (IST)תגובה

מעלות רמר

[עריכת קוד מקור]

שלום, הערך שיצרת קצר במיוחד, וייתכן שיימחק. אחד הכללים של ויקיפדיה הוא שערך אינו הגדרה מילונית, לשם כך קיים ויקימילון. אשמח אם תרחיב את הערך, למשל תוך תרגום מאנגלית. להבא, צור מלכתחילה ערך שמרחיב את הידע של הקורא. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 19:05, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה

חמור יותר שהמעט שכתוב שם, שגוי. בסולם הזה מים רותחים ב-80 ולא ב-60. גם העריכה שלך ברוח זו ביחידות מידה לטמפרטורה הייתה טעות. ‏odedee שיחה 19:26, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
אה, הבנתי מה קרה. אני חושב שאתה מבלבל בין סולמות Rømer (עליו כתבת) ו-Réaumur. "ראומיר" הוא השני, לא הראשון. ‏odedee שיחה 19:28, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
אני עכשיו כותב את הערך מחדש, אבל איך רושמים Rømer בעברית? "רומר" או "ראומיר" או "רמר"?
אגב, סליחה על הטעויות זה פעם ראשונה שלי... OreL.D - שיחה 19:33, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
לא נורא. התעתיק של Rømer לעברית הוא "רמר", כמו שם המדען שכתבת בערך... Setreset העביר אותו למעלות רמר. ‏odedee שיחה 19:38, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
איך עורכים את הריבוע למטה [איפה שיש את כל היחידות מידה]? אני רוצה להוסיך לשם גם את המעלות רמר.OreL.D - שיחה 19:48, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
זו תבנית. שמה תבנית:טמפרטורה. ‏odedee שיחה 19:51, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
אוקי, תודה. אבל איך עורכים אותה? לא רשום לי בצד V כמו כל השאר.OreL.D - שיחה 19:53, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
אני לא יודע לאיזה V אתה מתכוון. פותחים את הדף שלה, שקישור אליו נתתי קודם, ולוחצים על לשונית "עריכה". אני ממליץ לך לקרוא גם את דף העזרה שקישרתי אליו, ואת המדריכים השונים שקישורים אליהם נמצאים בהודעת "ברוך הבא" בראש הדף. ‏odedee שיחה 19:55, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
תודה על הכל, אני עכשיו קורא את דף העזרה. תודה על הכל.OreL.D - שיחה 19:57, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
שים לב שתיקנתי שגיאות בערך שאתה אחר כך הוספת, אנא, תקן אותן שוב. ושאלה: למה כתבת את הערך? האם בגלל שראית את הערך האדום "מעלות ראומיר" בתבנית הזו והחלטת להכחיל אותו? זה יעזור לי להבין מוטיבציה של כותבים חדשים. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 19:59, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
תודה, וכן, אני רוצה להתחיל לערוך הרבה אבל לא ידעתי איך אז החלטתי להתחיל במשהו קצר ומצאתי את זה.OreL.D - שיחה 20:02, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
קראתי את מה שכתבת וזה מתחת לכל ביקורת. הערך מלא שגיאות כתיב ותרגום, וברור שאינך מבין מה אתה כותב. אם הערך לא ישופר בהקדם, אאלץ למחוק אותו. עמית - שיחה - האלבומים 20:14, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה
ערך ראשון של משתמש, תן לו הזדמנות. תגובה כזו היא מתכון בטוח להברחת משתמשים חדשים לתמיד. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 20:24, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה

ערך חדש

[עריכת קוד מקור]

Setreset יש איזה דרך שאני יוכל לדבר איתך לבד? אני צריך עזרה ממישהו ואתה נראה לי בנאדם שמבין בזה.OreL.D - שיחה 22:11, 7 ביולי 2010 (IDT)תגובה

באיזה עניין? על עניינים של ויקיפדיה מדברים בויקיפדיה. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 01:15, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
כתבתי ערך חדש כל הלילה [עדיין לא סיימתי אותו], ועכשיו יש לי מבחן בתיכון שלי אז אני צריך ללכת לשעתיים, אז חשבתי אם אתה יכול לבדוק את הערך עד שאני יחזור ולהגיד לי אם יש טעויות. משתמש:OreL.D/מומיה אבו-ג'אמאלOreL.D - שיחה 10:02, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
עדיין לא ממש עיינתי בכתוב. דבר ראשון: הערות שוליים. אתה כנראה תרגמת מאנגלית, שם נהוג להוסיף מקור לכל טענה שהיא. לא כך נהוג אצלנו, מוסיפים מקור רק לטענות שהן: חיוביות או שליליות לגבי האדם, כך שהן מהוות או פרסומת או דיבה, ואז כדי להבטיח את יושרנו צריך מקור. או שהן תמוהות ואז המקור נחוץ כדי להסיר ספק. או כדי להרחיב על הנאמר.
עוד דבר בנושא המקורות, הוא אמינותך ככותב הערך. אתה צריך להשאיר רק מקורות שאתה אישית קראת ווידאת שהם: 1)קיימים והקישור פועל 2) אכן קשורים לנאמר בטקסט ומאשרים את הכתוב. לעיתים קורה שמשתמש מניח בזדון קישור כדי לתמוך בטענתו למראית עין, אף שהקישור אינו תומך בטענתו. 3) אם יש טענה שדורשת מקור אך המקור לא זמין לך, השאר תבנית {{דרוש מקור}} בצמוד לטענה. אם יש החלטה שאתה לא בטוח לגביה הכי טוב שתכתוב זאת בדף השיחה של הערך. גם כאן אתה יכול לשאול שאלות ואשמח לענות. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 11:46, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
אז לבדוק כל מקור? ואם יש אחד שלא עובד אז למחוק ולרשום [דרוש מקור]? ומה קורה אם כולם לא עובדים? ומאיפה אני יכול למצוא מקורות לבד?OreL.D - שיחה 14:37, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
לא בדיוק. קודם כל הסר את המקורות הלא נחוצים, אולי חלק מהם מתאימים תחת "קישורים חיצוניים" אם הם מרחיבים במידה משמעותית על פועלו או חייו של אבו-ג'מאל. מתוך מה שנשאר, אתה אכן צריך לבדוק אחד אחד. אם יש טענה שדורשת מקור והמקור לא עובד, אז כן, החלף בתבנית הזאת. איך לחפש מקורות זו אומנות שלמה, החל מחיפוש בגוגל, במקורות מידע מקצועיים, וכלה בספרייה ליד הבית או ספרית האוניברסיטה. נסה קודם, רוב הקישורים כנראה יעבדו. אחר כך אם אתה מתלבט שאל שוב. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 14:51, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
לדוגמא ההראשון "Commonwealth v. Abu-Jamal, Pennsylvania Court of Common Pleas, First Judicial District, Philadelphia, Case Nos. 1357-59. " למחוק את זה או לא?OreL.D - שיחה 15:00, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
יש לי עוד שאלה, איך אני עושה שיהיה אותו מקור בשני מקומות שונים, כאילו נגיד מספר 5 יהיה בשורה הראשונה ובשורה השנייה בלי לעשות אחד חדש?

לשאלתך, אתה מכניס בתגית <ref> שם לתגית: name="court1", כך: <ref name="court1"> ובפעם השניה כותב רק <ref name="court1"/>.

יש לי שאלה: האם אתה משתמש בתרגום מכונה? כלומר, האם השתמשת בתוכנת תרגום כדי לכתוב את הטקסט? ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 15:35, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה

לא, אני תרגמתי לבד. למה יש לי הרבה טעויות?OreL.D - שיחה 15:37, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
pure water=מים קדושים
and was the name of anti-colonial African nationalists conducting warfare against the British in Kenya at the time of its independence movement = והיה שם לאומנים אפריקאים אנטי-קולוניאלים לנהל מלחמה נגד הבריטים בקניה בזמן התנועה על עצמאותה
black revolutionary student power = כוח סטודנט מהפכן שחור
By 1975 he was pursuing a vocation in radio newscasting = בשנת 1975 הוא שאף לשליחות ברדיו שהוא עבד
הדוגמה הראשונה מתוך הערך מעלות רמר (ואולי זה מה שהרגיז את עמית למעלה). השאר מהערך הזה, ורק מתחילתו. שים לב: התרגומים הללו אינם נכונים, ואלו משפטים שאין להם משמעות בעברית, אלא הם תרגום מילה מילה מאנגלית ללא המשמעות הכללית. אם יש משפט שאתה לא מבין או לא יודע כיצד לתרגם, הפתרון אינו לתרגם בערך, עדיף לא לכתוב אותו. עדיף עוד יותר להתייעץ עם מישהו שיודע אנגלית ברמה גבוהה יותר. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 16:02, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
אז אפשר להתייעץ איתך לפני שאני מפרסם משהו?OreL.D - שיחה 16:08, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
כן, אבל אתה צריך קודם לעבור כמה וכמה פעמים על הערך לפני כן, כדי לתקן את התחביר, את התוכן ואת הקישורים. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 16:13, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
אז איך לתרגם את זה?
and was the name of anti-colonial African nationalists conducting warfare against the British in Kenya at the time of its independence movement =
black revolutionary student power =
By 1975 he was pursuing a vocation in radio newscasting = OreL.D - שיחה 17:11, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
יש לי עוד שאלה, אין שם יותר מדי הערות שוליים?OreL.D - שיחה 17:44, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה
בעניין הערות השוליים, העברתי חלק מהן לקישורים החיצוניים - את אלו שמכילים הרבה פעמים קישורים, או שמכילים מידע רב. בנוסף, שיניתי את ניסוח ההערות - בעיקר תרגמתי את הקישור. ראה איך קישרתי ועשה באופן דומה. בנוסף, יש שם שני ציטוטים בהערות השוליים - את אלו צריך לתרגם גם כן. אנחנו לא משאירים טקסט באנלית לעולם, רק שמות באנגלית, לעיתים כשצריך, בעיקר כשאין ערך בויקיפדיה בעברית על אותו אתר/מושג/אדם.
בעניין התרגומים, רצוי שאתה תתרגם. לא מקובל שכותבים בויקיפדיה בציפיה שמישהו צריך לעבור אחריך. אף אחד לא מצפה לשלמות - טעויות יכולות להיות לכולם, אבל מספרן צריך להיות נמוך. נסה לתרגם שוב את המשפטים שלמעלה, ומצא את שאר התרגומים הלא מוצלחים (בעיקר כאלו שגורמים למשפט להיות תמוה ולא מובן).
הייתי יכול לתקן ולשפץ את הערך, אבל אני חושב שהראת נכונות ללמוד ולשפר. בעיקר אם אתה מתכנן לכתוב עוד ערכים, חשוב שתעשה הכל כמו שצריך מהתחלה. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 21:45, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה

כדי לתרגם יותר טוב עליך להבין יותר טוב את הטקסט. לפעמים גם באנגלית לא ברור בדיוק למה הכוונה, ואז צרי להרחיב בנושא: עליך לקרוא את הקישורים הפנימיים בויקיפדיה, כלומר מאמרים אחרים (במקרה הזה על תנועת העצמאות של קניה) ולראות את שם המאמר בעברית, ולקשר אליו. עליך לקרוא את הקישורים החיצוניים באנגלית כדי להבין למה הכותבים באנגלית התכוונו. לפעמים הם כותבים דברים שוליים, או שלא בדיוק מתבססים על המקורות, ואז צריך לשכתב את הכתוב לחלוטין כדי לכתוב דברים נכונים יותר. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 08:40, 9 ביולי 2010 (IDT)תגובה

נראה לי שסיימתי,

משתמש:OreL.D/מומיה אבו-ג'אמאל

משתמש:OreL.D/דניאל פוקנר

משתמש:OreL.D/מומיה אבו-ג'אמאל בתרבות פופלרית-> זה לא מיותר?

משתמש:OreL.D/חיים מתא נידונים למוות -> עדיין לא סיימתי.

יש עוד טעויות? כי קראתי כמה פעמים ולא מצאתי...OreL.D - שיחה 13:22, 9 ביולי 2010 (IDT)תגובה

יש עוד המון טעויות. אני מציע שלא תתרגם עוד ערכים בנושא, משתי סיבות: אחת, שתתמקד בערך הזה ותביא אותו לרמה הראויה. שתים, כי באמת חלק מהם מיותרים, ובעצם מדברים על אותו נושא, ונראה לי שכל אחד מהם יכול להכנס כפרק בודד ולא ארוך לערך הראשי על אבו-ג'אמאל.
טעויות: חינוך ועבודת העיתונאות - מלא טעויות. פסק דין וגזר דין - גם מלא טעויות.
מעצר באשמת רצח ומשפטו - לא מספיק ברור, אתה יכול להרחיב מתוך המאמר המורחב שהם מפנים אליו באנגלית. שים לב שתיאור הרצח באנגלית הוא מאוד מאוד לקוי וחסר, אני משער שזה מכיוון שמי שכתב את זה לא רצה לכתוב שום עובדה המוטלת בספק עקב המשפט שעדיין מתנהל. אנחנו לא מחויבים לכזאת שתיקה ויכולים לכתוב בהרחבה על מה שקרה, עם הוספת "כנראה" ליד ההאשמות כדי לא להיות שופטים בפועל. אם כי גם הזהירות הזאת מוגזמת כי הוא כבר הורשע בעצם, ורק העירעורים שלו עוד מתנהלים. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 09:33, 10 ביולי 2010 (IDT)תגובה
שיניתי כמה דברים, יש עוד טעויות? אתה חושב שאני צריך למחוק את הערך משתמש:OreL.D/מומיה אבו-ג'אמאל בתרבות פופלרית או את הערך משתמש:OreL.D/חיים מתא נידונים למוות?OreL.D - שיחה 13:45, 10 ביולי 2010 (IDT)תגובה
תירגמת טוב חלק מהדברים, וחלק השמטת אבל לדעתי חבל והיה עדיף אם היית מתאמץ יותר ומתרגם גם אותם. אין לי זמן כרגע לעבור ולבדוק את השאר, אנסה מאוחר יותר.
בנוגע לשני הערכים הללו, לדעתי אין להם מקום כערך עצמאי: את "...בתרבות" בכלל למחוק, אין בו שום תוכן משמעותי. את השני, זה תלוי. לדעתי התוכן שלו קשור באופן הדוק למומיה עצמו ועדיף לשים בערך הזה כפרק נפרד, אבל כעיקרון הוא זכאי לערך עצמאי אם הוא נמכר בלמעלה מ-10,000 עותקים. לדעתי עדיף לצרף לערך על מומיה גם אם הוא זכאי לערך עצמאי.
יש עוד עבודה בקישורים: צריך לתרגם אותם. תרשום בתיעתוק גם את שמות העיתונים, למשל ה"פילדלפיה אינקוויירר".
בנוסף, לא ירדת לסוף דעתי בעניין הקישורים. הכתבה [11] למשל (סרוקה) עדיף להוסיף אותה או בקישורים החיצוניים, או לכותרת של הפיסקה, כי היא מקור בעצם לכל הפיסקה. חוץ מזה כדאי להסיר מקורות מיותרים, כמו למשל מקור על כל עדות במשפט - אין סיבה לפקפק במשפט שבו כתוב "העד X העיד שמומיה אמר/עשה Y", ולכן אין צורך במקור אלא אם הוא מרחיב בתוכן מהותי. כבר יש קישורים למאגרים שמכילים את כל העדויות במשפט.
יש דברים שעדיף להשאיר כתובים באנגלית, כמו שם התחנה "WHAT" במקום לתרגם "מה".
‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 14:27, 10 ביולי 2010 (IDT)תגובה
יותר טוב עכשיו? סידרתי את ההערות שוליים, עשיתי את כתבה 11 לקישורים חיצוניים - לא נראה לי שצריך לכותרת של הפיסקה כי היא לא ממש ברורה לקריאה, סידרתי את שמות התחנות, יש עוד דברים? עוד משהו, להמשיך לתרגם את Live From Death Row או להפסיק? וגם למחוק את "...בתרבות" או להוסיף את זה לערץ המרכזי? OreL.D - שיחה 18:51, 10 ביולי 2010 (IDT)תגובה
הוספתי עוד המון דברים, עדיין לא תרגמתי את הכל כי יש לי מבחן מחר, ואני יודע שאת השמות צריך למחוק אבל לבנתיים, יותר טוב? http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:OreL.D/%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%94_%D7%90%D7%91%D7%95-%D7%92%27%D7%90%D7%9E%D7%90%D7%9C OreL.D - שיחה 18:12, 13 ביולי 2010 (IDT)תגובה

אין לי זמן כעת לעזור לך עקב הצורך בהתמקדות בדוקטורט. דווקא הערך היה מוצלח יותר קודם, בלי הרשימות הארוכות שלא נהוג לעשות בויקיפדיה. מציע לך לבקש עזרה בויקיפדיה:ביקורת עמיתים ואם אין משם עזרה אחרי יום-יומיים נסה את ויקיפדיה:לוח מודעות.

לדעתי למחוק את "הקהילייה של פנסילבניה נגד מומיה אבו-ג'אמאל --או-- המשפט ופסק הדין", את "אנשים מעורבים", "ציר זמן", ובאופן כללי רשימות אינן מועילות כאן.

לגבי הערכים הנלווים כבר עניתי לך שלוש פעמים, לדעתי לא לכתוב אותם.

בהצלחה! ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 00:09, 14 ביולי 2010 (IDT)תגובה

תודה, ידעתי שהרשימות לא טובות אבל חשבתי שאפשר לרשום אותם באיזשהו דרך שיראו אותם שם, בקיצור תודה רבה על הכול מצטער עם הפרעתי לך ובהצלחה בדוקטורט :) OreL.D - שיחה 00:12, 14 ביולי 2010 (IDT)תגובה

תודה וברוך הבא למיזם תרגום השבעים

[עריכת קוד מקור]

אורל, תודה על העבודה שאתה במיזם תרגום ה- 70. כרגע אני בחופשה בקליפורניה. אך בשבוע הבא אחזור לביתי ואני מקווה להמשיך לקדם את המיזם בכוחות משותפים. ארז נמרוד כהן - שיחה - מיזם תרגום ה- 70 20:16, 30 ביולי 2010 (IDT)תגובה

משתמש:OreL.D/דניאל פולקנר

[עריכת קוד מקור]

שלום, הסר בבקשה את ארגז החול שלך מהקטגוריה: שוטרים אמריקאים. חזרתישיחה 14:27, 31 ביולי 2010 (IDT)תגובה

רגע של עברית

[עריכת קוד מקור]

צירוף סמיכות מקבל את ה' הידיעה בחלק השני. כך "קבוצת בעלי החוליות" ולא "קבוצת הבעלי חוליות". "חברי נוער הגבעות" ולא "חברי הנוער גבעות". "חוקר הטבע הדני", "תת-המשפחה". בהמשך הערך ניכר שהקפדת יותר על הכלל הזה.

חוץ מזה, הקפד על פיסוק מתאים - "אשר"="ש" היא מילה שבאה רק אחרי פסיק, לא אחרי נקודה. הקפד על התאמה של זכר/נקבה/יחיד/רבים. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 18:01, 1 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

תודה, אני אסדר את זה עכשיו. חוץ מזה, איך אני יכול לדעת את השמות של הכרישים/אנשים בעברית? אני פוחד שאם אני אתרגם אותם אז יהיה לי טעויות בשם. OreL.D - שיחה 18:47, 1 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
אם יש להם קישור/ערך באנגלית, ראה את התרגום לעברית. אם לא, חפש בויקיפדיה בחיפוש כללי. חפש בגוגל. שאל משתמשים אחרים המתעניינים בתחום. בכל מקרה אם אין ערך בויקיפדיה בעברית, כתוב את השם בעברית ובסוגריים מיד אחריו את השם באנגלית או לטינית. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 18:56, 1 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
יש לי עוד שאלה, איך אני בדיוק מתרגם את המילים Chrondocranium ו chronospecies? OreL.D - שיחה 19:46, 1 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
אין לי מושג. שאל בוק:הכה או בוק:יל. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 22:12, 1 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

הסופרנוס

[עריכת קוד מקור]

רשמתי ערך חדש, משתמש:OreL.D/ארגז חול 6, אתה יכול לבדוק לי אותו? OreL.D - שיחה 00:04, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

אני מקווה ששמת לב שכבר קיים ערך בשם הסופרנוס. לא כדאי לך להפוך אותו לחלוטין כי אנשים יתעצבנו. אני מציע שבשלב ראשון רק תוסיף פרקים חדשים שלא קיימים כרגע, ואולי לפסקת הפתיחה כמה משפטים (רק להוסיף). תראה איך זה מתקבל ותמשיך משם. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 00:12, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
כאילו להוסיף פרק אחד קצר, ולראות איך אנשים יגיבו? סבבה. OreL.D - שיחה 00:13, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
הכנתי את כל הקישורים והכל, עכשיו פשוט להעתיק ולהדביק להסופרנוס? OreL.D - שיחה 00:58, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
כן. הקפד על העברית, שתהיה תקינה. עבור כמה פעמים על כל משפט. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 01:05, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
תיקנתי, אבל אני לא ממש בטוח בזה. חוץ מזה, אחרי שאני שם אני צריך לרשום משהו ב'שיחה'? OreL.D - שיחה 01:48, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
חשבתי למחוק את מה שהוספתי, ולהוסיף את הכל בסוף ביחד, אחרי שאני אסיים גם את הדמויות. לעשות את זה? OreL.D - שיחה 08:44, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
אין סיבה לכתוב בשיחה אלא אם מוחקים משהו שכתבת. בנוסף, אני ממליץ לך להוסיף בחלקים ולא הכל בבת אחת. הסיבה היא שאם תוסיף הכל ביחד, ואם יש חלק שמישהו מתנגד אליו, הוא ימחק את כל התרומה, לעומת זאת אם תוסיף בחלקים קטנים אז ימחקו רק את החלק שאליו מתנגדים. המלצה שלי לגבי העברית - לעבור שלוש פעמים. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 09:05, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
אוקי. אבל בנתיים, לחכות שאני אסיים את הדמויות ואז להוסיף או להוסיף עכשיו? כי אם אני אוסיף עכשיו יהיה המון המון אדומים. OreL.D - שיחה 09:26, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

לא בטוח שיש חשיבות לערך שלם על דמויות הסופרנוס. יכול להיות שימחקו אותו. תכין את התוספות לערך בלי קישורים, בהנחה שלא יהיה ערך כזה. הוסף את העיקר על הדמויות העיקריות בערך עצמו. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 10:00, 9 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

קרב הידספס

[עריכת קוד מקור]

שלום OreL.D,

שמתי לב שהתחלת לעבוד על קרב הידספס בארגז החול שלך. האם תרצה סיוע בכתיבת הערך? כמו כן, שים לב בבקשה לויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים (קרבות) גילגמש שיחה 08:03, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

ברור, אתה יכול לעזור לכתוב את הערך אם אתה רוצה. אני בנתיים עובד על גורלו של פורוס. OreL.D - שיחה 08:07, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
ואיזו עזרה אתה צריך? גילגמש שיחה 08:16, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
כמה דברים, הצבאות של שתי הצדדים - אין לי מושג בקשר לזה. אני לוקח את המידע (לא את הכל) מתוכנית טלוויזיה שהקלטתי מערוץ ההיסטוריה אז אין לי מושג אם זה אמין אז השאלה שלי היא אם יש לך איזה מקור אמין? OreL.D - שיחה 08:23, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
טוב, קודם כל כתבתי את הערך הצבא המקדוני שאפשר להשתמש בו. כמו כן, קיימים מקורות רבים אודות הצבא של אלכסנדר הגדול, יתכן שיש לי בבית כמה ספרים בנושא. לגבי פורוס - אני לא זוכר כרגע בעל פה מאיפה אפשר לקחת מידע. כמו כן, ראיתי את התכנית הזאת בערוץ ההיסטוריה ואני מקווה שאתה לא מסתמך עליה באופן בלעדי כי היא עמוסה בטעויות עובדתיות רבות. מקורות אמינים תוכל למצוא ברשימת הקריאה הנוספת בערך אלכסנרד הגדול. גילגמש שיחה 08:26, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
יש את שתי הספרים האלה 1 ו2 והם נראים לי מקור אמין מאוד אבל אין לי מושג מאיפה אני יכול להשיג אותם. OreL.D - שיחה 08:35, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אי אפשר לסמוך על תוכניות טלויזיה וסרטים דוקומנטריים, כי הם משחקים עם העובדות ואופן הצגתן באופן שיהיה גם מובן לכל אדם, גם יידחס לתוך זמן קצר מאוד (ביחס לקריאה של ספר), וגם מעניין יותר מהצגה שיטתית של עובדות. אולי יש סרטים מעטים שלא מתפשרים על האמינות, אבל הם מעטים מתוך רבים, ולכן סרטים הם לא מקור אמין. אפשר להתייחס אליהם כמו לויקיפדיה: מקום טוב ללמוד בו את הנושא אבל לא מקור לסמוך עליו בנוגע לפרטים. במקרה של ספק הולכים ובודקים מקורות אחרים אמינים. ‏Setresetשיחה 08:46, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אנבסיס של קסנופון לא קשור לנושא. אני מציע שתתחיל אולי בקריאת הערך אלכסנדר הגדול ואחר כך אדריך אותך בהמשך הכתיבה. כמו כן, סטסריסט צודק בדברי הביקורת שלו על תכניות טלוויזיה. גילגמש שיחה 09:13, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אני באמצע הקריאה של הערך אלכסנדר הגדול (זה יקח זמן כי יש לי ADHD). ובקשר לתוכנית טלוויזיה, מצאתי אותה ב-Youtube, וכמו שכתבתי למעלה לא לקחתי את כל המידע משמה. חוץ מזה יש לי שאלה, כותבים את הערת שוליים אחרי נקודה/פסיק או לפני? ואם אחרי צריך לעשות רווח או לא? בכל ערך זה שונה. OreL.D - שיחה 09:36, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
לא חשוב אם לפני הנקודה או אחרי הנקודה, העיקר שלאורך הערך זה אותו דבר. לגבי הרווח - צריך להצמיד את הערת השוליים למילה שיש לפניה ולעשות רווח אחריה. גילגמש שיחה 09:39, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
סיימתי את הרוב, בקיצור אין שם הרבה מידע על הודו, ופה אין בכלל מידע. OreL.D - שיחה 10:00, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אתה מבין אנגלית ברמה שאתה יכול לקרוא ספרות מקצועית? גילגמש שיחה 10:03, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
כן. OreL.D - שיחה 10:04, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אז תוכל למצוא הרבה מאוד חומר בגוגל. במידת הצורך, אוכל לשלוח לך ספרים אחדים. גילגמש שיחה 10:11, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אין בשום מקום מידע חדש על הקרב, כאילו הכל מועתק מהאנגלי. OreL.D - שיחה 10:26, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אני יכול לקרוא ספרים בגוגל ספרים אבל לרוב הספרים שם אין את כל הדפים, לא? OreL.D - שיחה 10:31, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
זה בוודאי לא נכון. גילגמש שיחה 10:31, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
מצאתי את זה בנתיים, אבל אין שם שתי עמודים (160, 161). OreL.D - שיחה 10:39, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
זאת הוצאה מכובדת מאוד. אני לא יודע עד כמה הספר יתמקד בקרב עצמו, אך אם תרצה אוכל אולי לגרד משהו אצלי ולשלוח לך לאי מייל. אני די בטוח שיש מידע על הקרב גם באתרים המוקדשים לאלכסנדר הגדול. גילגמש שיחה 10:44, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אתה יכול לשלוח את הספרים, תודה. אני אחפש בנתיים באתרים שלו. OreL.D - שיחה 10:53, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
או קי, קח בחשבון שיקח לי זמן מה לארגן את הכל. כמו כן, האם יש לך מסנג'ר? גילגמש שיחה 10:55, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
לא, אני יכול ליצור חשבון אם זה חשוב. OreL.D - שיחה 10:59, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
זה לא עניין גורלי, אך אם אתה כותב על העולם העתיק אז אשמח להיות איתך בקשר. זה אחד הנושאים החביבים עלי. גילגמש שיחה 11:04, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
גם אני, אני במיוחד אוהב את יוון העתיקה.
מצעתי את המידע הזה, אין שם המון מידע אבל לפחות יש. OreL.D - שיחה 11:15, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

המידע שיש בקישור הוא בעייתי מאוד ולא מדויק כל כך. גילגמש שיחה 11:21, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

Alexander, 334-323 BC יש רק 18 עמודים.
Historiae Alexandri Magni זה ביוונית.
Bibliotheca Historica זה ביוונית.

זה כל הספרים שרשומים בערך של הקרב, אני עכשיו אבדוק בערך של אלכסנדר הגדול. OreL.D - שיחה 11:32, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

ספרי אוספרי הם מצוינים, אך בשביל זה חייבים את כל הספר. הם מתומצתים מאוד ואי אפשר לוותר על חלקים כלשהם מהספר. גילגמש שיחה 11:34, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
יש גם את זה.
אתה חושב שמישהו תרגם את הספר הזהAlexander, 334-323 BC? ואם כן, איפה אפשר לקנות אותו? OreL.D - שיחה 11:40, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

למה אתה לא ממשיך אם זה? OreL.D - שיחה 11:53, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

אני לא מכיר ספרי אוספרי מתורגמים. לדעתי, אין כאלה כי אם היו היתי בהחלט מכיר. לגבי שאלתך - אני עוסק בשלל פרויקטים ופרויקט זה נמצא כרגע בהקפאה. גילגמש שיחה 12:31, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
בכל אופן, אשמח אם תפתח לך יוזר במסנג'ר. גילגמש שיחה 12:52, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
פתחתי, איפה לרשום לך את הכתובת? o.O OreL.D - שיחה 13:22, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
תכתוב פה, אחר כך נסתיר את הגרסה הזאת. גילגמש שיחה 13:23, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
פתחתי אי מייל חדש, תאשר אותי. OreL.D - שיחה 15:11, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
תתחבר מהאימייל הישן שלך ותן לי את החדש. גילגמש שיחה
Dor6061-at-walla.co.il OreL.D - שיחה 15:16, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

המלצות לערכים חדשים לקריאה

[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. בהנאה, ערן בוט - שיחה 17:10, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

אחר הצהריים טובים, המלצות לשבוע זה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. קריאה בנעימים, ערן בוט - שיחה 13:53, 5 באוקטובר 2010 (IST)תגובה
ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 23:34, 4 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
ערב טוב, המלצות לשבוע זה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. קריאה בנעימים, ערן בוט - שיחה 22:15, 8 בינואר 2011 (IST)תגובה
ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 18:19, 5 בפברואר 2011 (IST)תגובה
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. בהנאה, ערן בוט - שיחה 21:31, 5 במרץ 2011 (IST)תגובה
ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 18:56, 4 ביוני 2011 (IDT)תגובה
ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 21:47, 2 ביולי 2011 (IDT)תגובה
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. בהנאה, ערן בוט - שיחה 20:34, 3 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. בהנאה, ערן בוט - שיחה 18:41, 1 באוקטובר 2011 (IDT)תגובה
ערב טוב, המלצות לשבוע זה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. קריאה בנעימים, ערן בוט - שיחה 18:39, 8 באוקטובר 2011 (IST)תגובה
ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/OreL.D. בהנאה, ערן בוט - שיחה 18:42, 3 בדצמבר 2011 (IST)תגובה


תבנית מחק

[עריכת קוד מקור]

לא נועדה לערכי הבל, בשביל זה יש בקשות ממפעילים. יוסאריאןשיחה 01:27, 19 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

יהדות ישראל

[עריכת קוד מקור]

שלום OreL.D, אשמח אם תושיט יד בניסוח, עיצוב וקישורים פנימיים בערך. Jys - שיחה 17:52, 23 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

הטילדה הרביעית

[עריכת קוד מקור]
שנה עברה מאז יצא הגיליון האחרון, והנה זה קורה - הטילדה הרביעית חוזרת במהדורה מחודשת, ובעיצוב רענן!
מהו באמת תפקידו של הדייל? מדוע בן לאדן לא ידע מנוח בוויקיפדיה גם לאחר מותו? מי מאוכזבת ממצב החינוך בארץ? ואיזו ויקיפדית זכתה לתהילת עולם בוויקישיתוף?! מאמרים נוקבים וכתבות מרתקות נוספות ממתינים לכם בגיליון החדש!

ערן בוט - שיחה 23:56, 14 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

כוכב בשבילך!

[עריכת קוד מקור]
הכוכב המקורי
על הערך המושקע -מגלודון. מינוזיג - שיחה 20:40, 24 בנובמבר 2012 (IST)תגובה