پرش به محتوا

بحث کاربر:Darafsh/بایگانی ۱۳: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱۱ سال پیش توسط Amir a57 در مبحث موضوع/عنوان
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Amir a57 (بحث | مشارکت‌ها)
Amir a57 (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۲۳۳: خط ۲۳۳:


:آقایان صفحهٔ بحث جناب درفش را فروم نکنید، سه ساعت است دارم برای جناب درفش پیام می‌گذارم — صفحه را غیر قابل استفاده کرده‌اید — جناب درفش متوجه نمی‌شود. [[وپ:تام|تام]] را برای این گذاشتند.--چالاک<sup>[[بحث کاربر:Calak|بحث]] </sup> ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۱ (UTC)
:آقایان صفحهٔ بحث جناب درفش را فروم نکنید، سه ساعت است دارم برای جناب درفش پیام می‌گذارم — صفحه را غیر قابل استفاده کرده‌اید — جناب درفش متوجه نمی‌شود. [[وپ:تام|تام]] را برای این گذاشتند.--چالاک<sup>[[بحث کاربر:Calak|بحث]] </sup> ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۱ (UTC)

جناب چالاک بدون دعوت وارد بحث نشوید اینجا مشکلی صورت گرفته باید حل شود--[[کاربر:Amir a57|Amir a57]] ([[بحث کاربر:Amir a57|بحث]]) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۲ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۲

                   
صفحه کاربری      بحث      مکان ماسه‌بازی      مشق شب      مهر دوستان

مختصات‌دهی درفش‌بات

درود جناب درفش گرامی. آن‌گونه که متوجه شدم، درفش‌بات‌تان در زمینه‌ی افزودن مختصات‌ این‌گونه عمل می‌کند که اولین مختصات در مقالهٔ ویکی‌انگلیسی را واکشی کرده و به ابتدای مقالهٔ فارسی می‌افزاید. حال آن‌که ممکن است مختصات در میانه‌های آن مقالهٔ اجنبی جای گرفته و فقط مربوط به بخش خاصی از مقاله باشد نه خود موضوع اصلی که در بالا قرار گیرد. مثال: ۱ - ۲

گفتم اطلاعی داده باشم تا اگر گمانم درست بود و صلاح دانستید ادبش کنید. با سپاس میثاق (بحث) ‏۱۷ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۱۱ (UTC)پاسخ

درود بر شما. بله متأسفانه چنین مشکلی دارد، موضوع را به رضا (نویسندهٔ کد) اطلاع دادم ولی تعداد این خطاها نسبت به حجم کار، اندک است. ممنون از شما درفش کاویانی (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۸ (UTC)پاسخ

پرونده:13x18 نگاتيو ايلفورد 002.jpg

سلام دوست عزیز،
خسته نباشید.
یکی از دوستان (پسر یاس) در خصوص این پرونده درخواستی اینجا [۱]‌ نوشته‌اند که متوجه نشدم چطور اصلاح می‌شود!!! کم تجربه‌گی ما زحمتی برای شماست. لطفا آن را اصلاح بفرمایید.
با احترام. Jacopo188 (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۵۱ (UTC)پاسخ

درود بر جناب کوشان. امیدوارم خوب باشید. این پرونده اکنون مشکلی ندارد و در ویکی‌انبار هم بارگذاری شده‌است. گویا قبلاً در ویکی‌فا بارگذاری شده بود و ربات پسر یاس پرونده‌هایی که توضیحاتش کامل نباشید (همچون برچسب حق تکثیر، پدیدآور و...) آن‌ها را برچسب می‌زند و به اطلاع بارگذار می‌رساند. در این مورد، مشکل حل شده‌است. دوستدار درفش کاویانی (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۱۳ (UTC)پاسخ

اذربایجان غربی

سلام جناب درفش، خسته نباشید.مدتی است بنده مشغول اضافه کردن جعبه اطلاعات به شهرستانهای استانهای مختلف هستم.در استانهای مختلف این مطلب مشکلی به وجود نیاورد.ولی در استان آذربایجان غربی مخصصا قسمت شمالی آن مطالب قبلا طوری بود که انگار نه انگار قسمت قابل توجهی از این مناطق کرد و آشوری و ارمنی هستند.بعد از اضافه کردن این مطالب انگار این اواقعیات به مذاق بعضی خوش نیامد و هر روز باید شاهد حذف یا تغییر این اطلاعات باشیم.این کاربران در قسمت جعبه زبانها،با آوردن اکثریت و اقلیت نظم و شکل این مقالات را به هم ریخته و باعث جنگ ویرایشی شده اند.بنده چندین بار این ویرایشها را خنثی کردم و بهشان گفتم این مطالب را در متن مقاله بیاورند نه در قسمت جعبه زبانها.لطفا یک سری به مقالات شهرستان ارومیه شهرستان خوی شهرستان پلدشت شهرستان سلماس و دیگر شهرستانهای آذربایجان غربی بزنید و یک فکری به حال این مقالات کنید. تیراژه (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۷ (UTC)پاسخ

من هم سلام جناب درفش! البته قبلاً من هم در این باره تذکر داده بودم. جناب درفش بحثی این‌جا درگرفته که ظاهراً بی‌نتیجه خواهد بود. به جهت جلوگیری از طولانی‌تر شدن بحث و کشیده شدن آن به جاهای باریک از شما می‌خواهم بحث را زود جمع‌بندی کنید. نظر شما هر چه باشد برای من ارجح است. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۴۵ (UTC)پاسخ

ماشالله دوستان مقاله را روی هوا نعل می کنند!!! حالا نوبت به جواد رسیده که حذفش کند! لطفا خودتان آن الگوی وامونده را بگذارید اولش تا اینبار خود جیمبو ولز بیاید حذفش کند! Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۵:۰۴ (UTC)پاسخ

درود. جناب تیراژه، بنده هرچه‌قدر فکر می‌کنم می‌بینم این حرف شما «انگار نه انگار قسمت قابل توجهی از این مناطق کرد و آشوری و ارمنی هستند» اصلاً درست نیست. عزیز من، آشوریان و ارامنه نه تنها در آذربایجان غربی، بلکه در کل کشور اقلیت هستند و جمعیت قابل‌توجهی ندارند. این حرف شما باید این‌گونه تصحیح شود که «قسمتی از بخش‌های شمالی آذربایجانی غربی، کردنشین است». این صحیح است. ولی طبق منابع معتبر موجود، کردهای این منطقه جمعیتشان در مقایسه با آذربایجانی‌ها بسیار کم است. در مورد این‌که فرمودید در حق کردها ظلم شده -تا آن‌جایی که بنده به یاد دارم- در نقشه‌های گوناگون استفاده‌شده در ویکی‌کردی و متأسفانه بعضاً در ویکی‌فارسی، علاوه بر کل آذربایجان غربی، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی هم جزء مناطق کردنشین به حساب آمده‌است! لطفاً نقشه موجود در مقاله کردستان را ببینید. یعنی کل ارومیه، خوی، سلماس، ماکو و میاندوآب در آذربایجان غربی و حتی آذرشهر و عجب‌شیر در آذربایجان شرقی کردنشین است؟ آیا این با عقل سلیم جور درمی‌آید؟ این نقشه‌ها را برخی از تجزیه‌طلبان خارج‌نشین می‌کشند و نباید مورداستفاده ما قرار بگیرند. این‌ها همه‌اش کذب محض است و اکثریت ساکنان این مناطق آذربایجانی هستند. پس یقین بدانید اگر ظلمی هم شده، بالعکس بوده‌است. به هرحال از این مزاحمتی که برای برادر عزیزمان جناب کاویانی ایجاد شد، پوزش می‌طلبم. بنده هم قبول دارم که در جعبه‌شهر بایستی تمام زبان‌های رایج نوشته شود و نیازی به ذکر اکثریت و اقلیت نیست. ولی حتماً بایستی در بخش مردم به این مسائل به‌طور دقیق اشاره شود. باز هم پوزش. موفق و سربلند باشید. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۰۵ (UTC)پاسخ
درود به همهٔ‌ بزرگواران. به گمانم جناب آرش آن نقشه را از مقاله حذف کردند. چنین نقشه‌هایی نمی‌تواند صحیح باشند چراکه هیچ آمار رسمی از میزان قومیت‌ها وجود ندارد و حذف چنین نقشه‌هایی کاملاً‌ درست است. متأسفانه بنده وقت بررسی موضوع را ندارم ولی اگر در صفحهٔ بحث مقاله به بحث بنشینید، نتایج سودمندی حاصل خواهد شد. با احترام درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۷ (UTC)پاسخ

ممنون از شما. آرش‌جان نقشه موجود در مقاله آذربایجان غربی را حذفش کرده بودند. من هم با همین استدلال، نقشه موجود در مقاله کردستان را حذف می‌کنم. این نقشه فقط در ویکی‌کردی مورداستفاده قرار گرفته‌است. سپاس. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)پاسخ

جناب آقای درفش کاویانی دوست عزیز یک نگاهی به صفحه بحث کاربری جناب چالاک بیندازید ایشان عمدا این نقشه را در صفحه استان آذربایجان غربی گذارده اند که در آنجا جنگ نژادی به راه بیندازند این نقشه اصلا عادلانه نیست شهرهای چالدران - ماکو - نیمی از شهرستان خوی - میاندوآب تا نیمی نقده تا نیمی قسمتهای بخش دول در اورمیه بخش تازه شهر در سلماس پلدشت کاملا بدون وجود هیچ آذربایجانی کردنشین کشیده شده اصلا جایی برای قبول کردن این نقشه وجو ندارد خودتان به صفحات ماکو و .. مراجعه کنیدAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۵ (UTC)پاسخ

حتی من یادم هست در یکی از سایت‌ها دوستان آذربایجانی از درج این نقشه‌ها در ویکی‌فارسی ابراز نگرانی کرده بودند. این‌ها فکر می‌کنند طراحان این نقشه‌ها کاربران خود ویکی‌فارسی هستند. این‌ها نمی‌دانند که این نقشه‌ها مربوط به ویکی‌کردی است. ما نمی‌گذاریم عده‌ای بیایند و با این کارهایشان اعتبار ویکی‌فارسی را از بین ببرند. این دانشنامه مورداستفاده اکثر ایرانیان است. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۱ (UTC)پاسخ
امیر جان در صفحات یاد شده نقشه‌ای وجود ندارد، منظورتان را متوجه نشدم. جناب آ‌ذربایجانی این نقشه‌هایی که براساس قوم تهیه می‌شوند به نظر شخصی من فاقد اعتبارند. برای حذف همهٔ آن‌ها به یک اجماع سراسری نیاز است. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۶ (UTC)پاسخ

دوست عزیز نقشه ای در آنجا نیست ولی ایشان با جناب مسعود بوکانی بحث کرده اند (بخش حذف شده) در بحثشان مشخص است که عمدا این نقشه را در آن قرار داده اندAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ

درود. البته پر پیداست در حالی که هنوز چیزی اتفاق نیفتاده است چه کسی است صحبت از جنگ نژادی به میان می‌آورد! نیت شما با جایگزین کردن آن تصویر با چنین تصویری الگو:پرونده بر همگان معلوم شد. تصویر متعلق به سازمان سیاست و کاملاً منبع بی‌طرفی است. به زودی آن را در ویکی انبار بار خواهم کرد. جناب آذربایجانی شما هم بد نیست یک نگاهی به مقالهٔ کردستان در ویکی کردی بیاندازید تا بدانیم از کدام تصویر شما حرف می‌زنید و دست از این حرف‌های بی‌پایه و اساس بردارید. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۲۴ (UTC)پاسخ
جناب چالاک قرار شده است که هیچ نقشه ای قرار داده نشود این نقشه را بنده برای اینکه برایتان روشن شود نقشه شما اشتباه است قرار داده ایم هر حال اگر نقشه را بارگذاری می کنید لطف کنید نقشه را تحریف نکیند همانطور که من چون آن اشتباهاتی داشت تحریفش نکردم همانطور که هست باید باشدAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۳۷ (UTC)پاسخ
شما می‌توانید آن نقشه را با اصل آن مطابقت دهید ببینید یک ذره تحریف شده‌است یا نه؟ دقیقاً با فتوشاپ تست شده‌است. این‌که من به زعم شما اشتباهی کرده‌ام و این‌که شما هم اشتباه من را تکرار کنید که دیگر هیچ!! سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۰۸ (UTC)پاسخ

جناب چالاک بنده این نقشه را برای متوجه کردن اشتباه شما آورده بودم ولی بدانید این نقشه هم بدون ایراد نیست آوردن این نقشه هم برای آذربایجانی ها و هم برای کردها کمی ناخوشایند خواهد بود برای آذربایجانی ها کمی بیشتر از کردها هر حال من به عنوان بی طرفی می گویم و چون خود من به این قسمت سفر داشته ام در قسمت سیمینه بوکان به مرکزیت (قره موسالو) هیچ ترکی وجود ندارد اگر هم باشد در قسمتهای هم مرز با شاهین دژ است آنچه در این بخش فقط دیده می شود آثار و نامهای ترکی آذریها است نه چیز دیگر در بخش ایواوغلی خوی در قسمت شرقی خوی هیچ کردی زندگی نمی کندAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ

منظور بنده همه تصاویر مربوط به پراکنش قوم کرد در کل سایت‌های اینترنتی و از جمله در خود ویکی‌پدیا است. البته وضع این نقشه از بقیه بدتر است. خودتان یک لحظه فکر کنید ببینید نقشه مذکور با عقل و منطق جور درمی‌آید؟ ما هم اگر فردا سنندج را جزء آذربایجان حساب کنیم، شما باز هم همین حرف‌ها را خواهید گفت؟ ما هیچ مشکلی با کردهای گران‌قدر نداریم و صد البته که از بسیاری جهات با این عزیزان هم‌دردیم. ولی نباید در این گیرودار به حقوق یک‌دیگر تجاوز کنیم و شهرهای شمالی آذربایجان غربی که در آن‌ها درصد آذربایجانی‌ها نسبت به کردها خیلی بیش‌تر است را جزء کردستان به حساب بیاوریم. اسم این دوستی نیست جناب چالاک. با این نقشه‌کشی‌ها هیچ تغییری در درصد اقوام منطقه حاصل نخواهد شد و این تنها کینه و نفرت است که فزونی خواهد یافت. پس بیایید باهم و در کنار هم باشیم. ممنون. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)پاسخ
این عکسی که اشاره کرده اید در کامنز بار شده و ربطی به ویکی کردی ندارد، ما آنی نیستم که بعضی خیال کرده اند. صفحۀ بحث جناب درفش را هم از این شلوغ تر نکنید. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۰۹ (UTC)پاسخ

البته ماها خیلی منصف هستیم وگرنه باید برویم سقز و یا تا کامیاران و سنندج و مهاباد و پیرانشهر به خاطر وجود روستاهای با نام ترکی و روستاهایی که آخرشان (کند) است مانند :یوسف کندی را جزو قسمتهای ترک نشین معرفی کنیم و بعد بیاوریم در یک سایت رسمی چون ویکی پدیا استفاده کنیم ولی واقعا ملت آذربایجان خیلی منصف اند و مظلوم واقع شده اند و به خاطر این مظلومیت ها است که هرکس از راه می رسد به حقوقش دست درازی می کندAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۴۰ (UTC)پاسخ

گفتم که دوستان بحث را پایان دهند به خصوص صفحهٔ بحث جناب درفش را فروم نکنند. هر گردی هم گردو نیست. واژهٔ کند هم یگ واژهٔ ایرانی و سغدی است و از آن‌جا وارد زبان‌های ترکی هم شده و ربطی به ترکی ندارد. سپاس. --چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۰۸ (UTC)پاسخ
بله جناب چالاک شما هم به این تفکر باش که کند را در قسمتهای کردستان (سغدی ها) گذاشته اند...و آنی که شده یوسف کندی اینش جای سوال است و چون ایرانی می بود باید می شد کند یوسف نه یوسف کندی از این ساختار هم مشخص است که ترکی است. اینها تماما بهانه است که بگویند فلان نشده برای قره موسالو که تحریف و نامش با سیمینه تعویض شده چه حرفی دارید این هم سغدی است.

دوست عزیز جناب درفش کاویانی از بستن صفحه اورمیه متشکرم متاسفانه ما از جلوگیری تحریفاتی که در صفحه ارومیه صورت می گیرد واقعا کلافه شده ایم متاسفانه (منابع پی در پی تحریف و منابع غیر بی طرف و ... به آن اضافه می شدند حداقل از این بابت خیالمان راحت است که ما را به عنوان کرد حساب نکرده اند .دوست عزیز واقعا نژاد هر قومی برای خودش قابل احترام است چه کرد و چه ترک آذری برای من هم نژادم محترم است احترام ها نباید پایمال شود با تشکر از زحمات شما دوست عزیزAmir a57 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)پاسخ

:-) درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۳۵ (UTC)پاسخ

شهرها

سلام جناب درفش. کارهای مربوط به شهرها انجام شد. کی وقت می‌کنید تستی انجام بدهید تا آن موقع من هم در ویکی‌پدیا حاضر باشم؟ سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ

سلام. الگوهایشان را هم ترجمه کردید؟ کاربر:DarafshBot/city/malta و کاربر:DarafshBot/city/gh و کاربر:DarafshBot/city/tajik من امروز کامل در ویکی هستم :-) هر موقع شما وقت داشتید در خدمتم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۳۱ (UTC)پاسخ
مال مالت و قرقیزستان را ترجمه کردم. فکر کنم همه چیز درست باشد. می‌توانیم الان یک تستی داشته باشیم؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)پاسخ
✓ درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۷ (UTC)پاسخ
جناب درفش می‌توانید میان‌ویکی‌ھا را ھم چک کنید؟ این طور نمی‌توانم الگوھا را در ویکی فارسی ترجمە کنم. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)پاسخ
در حال انجام است. صبر کنید تا کارش تمام شود، سپس الگوها را انتقال دهید. تمام شد خبرتان می‌کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۳۳ (UTC)پاسخ
سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۳۴ (UTC)پاسخ
این بۆت ‏MerlIwBot چرا دارد میان‌ویکی‌های قرقیزستان را حذف می‌کند؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۵۹ (UTC)پاسخ
چون میان‌ویکیشان اشتباه بود! ای کاش مقالات فارسی را میان‌ویکی می‌گذاشتیم، چون قبلاً این ایرادهایشان را رفع کرده بودم. تعدادشان زیاد نیست و بعد از کار پایانی ربات، همه را تصحیح می‌کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)پاسخ
اشکال ندارد جناب درفش، تجربه شد! باز هم ممنون.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۱۲ (UTC)پاسخ

سلام. این ناحیه و جماعت به فارسی چه می‌شود (مربوط به تاجیکستان)؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۱۸ (UTC)پاسخ

سلام. به نظرم همان ترجمه کنید، ساختار شهری تاجیکستان فرق دارد و معادل‌سازی دقیقاً ساختار را منتقل نمی‌کند. جماعت معادل شهرک است و ناحیه معادل شهرستان. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۲۷ (UTC)پاسخ
ترجمه‌اش کردم چون در کردی مشکل‌ساز می‌شود. Infobox را هم ترجمه کنم؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۳۷ (UTC)پاسخ
بله آن را هم ترجمه کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۴۸ (UTC)پاسخ
بسیار خوب. می‌توانیم یک تستی داشتە باشیم؟ (ولایت بدخشان فعلاً).--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۰۷ (UTC)پاسخ
راستی میان‌ویکی نداشت. می‌توان برای آن کاری کرد؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۱۱ (UTC)پاسخ
آن را هم اضافه میکنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۳۱ (UTC)پاسخ
سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۳۴ (UTC)پاسخ

سلام! کار ترجمهٔ یکی دیگر از فایل‌ها تمام شد و به زودی آن رامی‌فرستم. جناب درفش به خاطر وضعیت اسف‌بار الفبای فارسی، مجبور شدم همهٔ اسم‌ها را با اسامی تاجیکی در ویکی تاجیکی مطابقت دهم. متوجه شدم در فایل جماعت‌هایی وجود داردند که در تاجیکی اصلاً وجود ندارند و یا برعکس در ویکی تاجیکی جماعت‌هایی آمد که در فایل نیست. شما مطمئن هستید این فایل‌ها درست هستند؟ چگونه است؟ سپاس.--چالاکبحث ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۷ (UTC)پاسخ

هی برایت پیام می‌گذارند! متوجه پیام من شدید؟--چالاکبحث ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ
درود! درفش جان همە چیز خیلی وقت است آمادە‌است! [۲]. کی وقت دارید یک تستی بکنیم؟ سپاس.--چالاکبحث ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۳۵ (UTC)پاسخ
آقا نمی‌گذارند متوجه پیام من شوید!!--چالاکبحث ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۵۴ (UTC)پاسخ

فرودگاه‌ها

سلام کاربر:Reza1615/airport02 را برایتان آوانگاری کردم باید بازبینی شود و عبارت فرودگاه در انتها نام‌ها بیاید از نظر روش تلفظ کاربر:آریوبرزن کلیت کار ربات را تائید کرده استرضا ۱۶۱۵ / ب ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)پاسخ

درود. ممنونم رضا جان، بازبینی و تصحیح این فهرست زمان بیشتری نسبت به ترجمه می‌طلبد ولی از آنجا که دوستان همکاری اندکی دارند، ارزشش را دارد که وقتم را صرف تصحیح اشتباه‌های نگارشی کنم و مترجمین هم کارشان با آوانگاری تقریباً‌ راحت می‌شود. لطفاً اجازه دهید کار بر روی این بخش را تمام کنم، سپس برای دو فایل 01 و 03 هم زحمتش را بکشید. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۰۵ (UTC)پاسخ

منشور حقوق بشر کوروش

بهتر نیست اسمش رو به استوانه کوروش تغییر بدهیم؟ اسم بین المللی اش هم همینه ؟--Espiral (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۵۶ (UTC)پاسخ

درود. نام بین‌المللی‌اش استوانهٔ کوروش (Cyrus Cylinder) است. نظر خاصی ندارم، تفاوتی هم ندارند، منشور بیشتر رواج یافته‌است. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)پاسخ
من متوجه نشده‌بودم. اگر صرف بودن حقوق بشر منظورتان است. بله، باید برداشته شود. استوانهٔ کوروش نام مناسبی‌ست. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۲۶ (UTC)پاسخ

ارومیه

آقا من غلط کردم. شما مقاله رو ببند، اجازه ویرایش هم به هیچ کسی نده. گور بابای اصلاح مقاله ! --Espiral (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۱۳ (UTC)پاسخ

من نمی‌دانم آمار نود درصد از کجا آمده!؟ هیچ سرشماری براساس قومیت در ایران انجام نشده که بتوان از آن درصد گرفت. بهتر است این مقاله محافظت شود و اگر تغییری نیاز بود، در صفحهٔ بحث به اجماع برسد. ممنون بابت اطلاع درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)پاسخ
من اینجا سوال پرسیدم. گفت نامطمئنه، ولی میشه در بخش پیوند به بیرون ازش استفاده کرد--Espiral (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۳۱ (UTC)پاسخ

ممنون از برگرداندن مقاله. بهرحال کسی تابحال از اعتماد به من ضرری بهش نرسیده، شما نیز همینطور شدید. موفق باشید. Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۳۳ (UTC)پاسخ

خواهش می‌کنم، انجام وظیفه بود ولی خیلی برایم جالب است که مقاله را از آخر به اول می‌نویسید :-) امیدوارم زین‌پس از الگوی در حال ویرایش استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۴۳ (UTC)پاسخ

مقاله های ورزشکاران

درود درفش عزیز. راستش من می خواستم که فهرستی از ورزشکاران رو بسازم و توی اون فهرست فقط نام انگلیسی و تاریخ تولد و مکان تولد و رشته ورزشی و ملیت رو می خوام بنویسم و باید نام افراد رو یک نفر دیگه ترجمه کنه.به نظرتون کار من موثر هست یا نه؟ هم چنین من نمی تونم نام های انگلیسی رو درست و بدون اشتباه تلفظی ترجمه کنم. Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۴۸ (UTC)پاسخ

درود. چنین فهرستی احتمالاً در ویکی انگلیسی می‌بایست موجود باشد. صبر کنید کمی جستجو کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۵۰ (UTC)پاسخ
باشه.در ضمن من چگونگی ایجاد مقالات رو ساختم و اگر اشتباهی توش هست لطفا درستش کنید.ویکی‌پدیا:ورزشکاران/مقالات رباتیک Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)پاسخ
مثلاً فهرست برندگان چند مدال طلای المپیک بخش اولش شامل حدود 500 مقاله‌است که می‌تواند مناسب باشد. چون همه‌شان در ویکی انگلیسی مقاله دارند، جعبه‌هایشان را هم می‌توانیم منتقل کنیم. به‌جای اینکه خودتان را خسته کنید و اطلاعات را یکی‌یکی وارد کنید، از چنین فهرست‌هایی در ویکی‌های دیگر استفاده کنید. آن بخش را در کاربر:درفش کاویان/ورزشکاران آورده‌ام، شما فقط ستون رشته را ترجمه کنید (زیاد نیستند) نام‌ها را من ترجمه می‌کنم.
الگوی ویکی‌پدیا:ورزشکاران/مقالات رباتیک مناسب ربات نیست، چون متغیرهایش باید با تعداد ستون‌ها همخوانی داشته باشد و گاهی، نیاز به شرطی‌سازی است. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۱۱ (UTC)پاسخ
باشه پس من رشته ها رو ترجمه می کنم. هم چنین جنسیت رو هم میشه با ابزار وورد ترجمه کرد. Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۱۳ (UTC)پاسخ
بله جنسیت را تغییر خواهم داد. فعلاً فقط رشته‌ها را تکمیل کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ
اگر میشه از ربات آوانگاری reza1615 استفاده کنید. در ضمن کاربر جواد جواب پست شما رو دادن. اگر بتونید با اون ربات کار کنید کارتون خیلی راحت تر میشه. Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۴۴ (UTC)پاسخ
ربات در حال کار انجام کار است. جعبه‌ّا را هم استخراج کردم که پس از ساخت، نامشان را با ابرابزار ترجمه و به مقالات اضافه می‌کنیم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۳۶ (UTC)پاسخ

اجازه مجوز به حسین عربی

با سلام دوست عزیزم من چند روزی است در ربات ویکی ثبت نام کرده ام و هنوز دریافت مجوز نشده ام برای کار در ویکی از شما دوست عزیز خواهشمندم که مرا راهنمایی کنید. --— حسین عربیبحث ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۱۲ (UTC)پاسخ

سلام. شما هنوز رباتی نساختید، ابتدا راهنما:شروع کار با ربات پایتون را مطالعه کنید و حساب ربات بسازید، سپس درخواست مجوز کنید. حساب کاربر:حسین عربی هم موجود نیست و شما می‌بایست لینک حسابتان کاربر:Hosseinarabi69 را در امضایتان قرار دهید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۱۷ (UTC)پاسخ

مقاله ورزشکاران

درود،برای ورزشکاران "در بین سال‌های ‎۲۰۰۴–۲۰۱۲" اشتباه است ، باید این طور شود "در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲" جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۰ (UTC)پاسخ

درود. نه منظور المپیک‌های سال ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ است. از این تا آن. فکر کنم بجای - تا بگذارم،‌ بهتر است.درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۴ (UTC)پاسخ
می دانم منظورتان چیست، ولی اشتباه است ، چون طرف فقط در 2004 و 2012 این تعداد مدال را کسب کرده.به جای - و بگزارید.جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)پاسخ
درست است، حق با شماست جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۸ (UTC)پاسخ
‌ :) ممنون از راهنمایی درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۵۱ (UTC)پاسخ

مقالات مواد شیمیایی

سلام با توجه به ربات آوانگاری می‌توان مقالات مواد شیمیایی را سریع‌تر ساخت نظرتان چیست؟رضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۱ (UTC)پاسخ

سلام. موافقم :) امشب که درگیر ورزشکاران خواهم بود، آخر هفته ترکیبات را دوباره صفایی بهشان می‌دهیم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۴ (UTC)پاسخ
علی‌الجساببحث کاربر:درفش کاویانی/ورزشکاران :)رضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)پاسخ
:(( خب این چه صیغه‌ایست رضا جان!؟ از همان موقع که در صفحه بحثت پیام گذاشتم تا الان ربات دارد کار می‌کند و فعلاً به Renate Stecher رسیده‌است! نکند کد فری را به ما داده‌ای، خودت از پرمیوم استفاده می‌کنی؟ :دی ممنون درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۲۷ (UTC)پاسخ
بحث کاربر:Reza1615/test.js هم خدمت شما با تول‌سرور برانی سریع‌تر اجرا می‌شود کد من مانند کد شما هسترضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۴۲ (UTC)پاسخ
ممنونم رضا جان :) با تولسرور بودم! فکر کنم به میزان خلوص نیست هم مرتبط باشد :دی درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)پاسخ
برادر برای صفر مدال شرط بگذار اگر صفر باشد، ننویسد.نمونه جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۰۲ (UTC)پاسخ
چشم ;) درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۱۳ (UTC)پاسخ

درخواست کمک!

لطف می کنید یک مداخله ای در این تاپیک بکنید؟ همچنین نگاهی به گزارش بنده در نقض سه ویراش و وپ:تام بیندازید. متشکرم.Kavalier (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۵۷ (UTC)پاسخ

درود. متأسفم! الان سرم شلوغ است. اگر تا فردا کسی از مدیران آن شکایت را بررسی نکرد، انجامش می‌دهم. موفق باشید درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۵۹ (UTC)پاسخ

دروغ !!!

سلام

من با نزدیکان آقای وحید خراسانی آشنایی دارم. شما به خاطر مسایل سیاسی میخواید شخصیت آدم ها رو طوری که نیستند شرح بدید.یعنی دوست دارید این طوری باشن که این خیلی کار کثیفیه.

هدف راه رو توصیف نمیکنه — این پیام امضانشده را Mhbftdb (بحثمشارکت‌ها) نوشته‌است.

من حتی ایشان را نمی‌شناسم! طبق قوانین ویکی، نباید از القاب ستایشگرانه استفاده کرد و همچنین، نوشتارهای منبع‌دار را نباید حذف کرد. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۲۲ (UTC)پاسخ
به نظر من این مقاله مشکل لحن دارد . خیلی ستایشگرانه است . بهتر است برچست گذاری شود. Farvartish (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۴:۴۹ (UTC)پاسخ

این نشان برای شما!

نشان اصلی
به خاطر پشتکار شما برای ساخت مقالات با ربات این نشان به شما اعطا می گردد Milad77 (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۴۵ (UTC)پاسخ
ممنونم میلاد جان :-) مهم، ایدهٔ ساخت این مقالات بود، که شما ایده‌پردازش بودید. دوستدار درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۱۵ (UTC)پاسخ
تبریک. همین الان حدود ۲۲۰ ورزشکار و به احتمال زیاد تا دقایقی دیگه حدود ۶۵۰ تا ورزشکار رو لیستش رو تهیه می کنم. توی اون لیست تاریخ تولد و مرگ و رشته ورزشی و تعداد شرکت در المپیک و ملیت اون ورزشکار نوشته شده است. مشکلات این مقاله رو لطفا برطرف کنید تا برای ساخت ربات ردیف بشه.این صفحه هم کاربر:Milad77/ربات به درد می خوره. من تا شب ۵ ۶ تا مقاله دیگه هم بهش اضافه می کنم.کاربر:Milad77/فهرست ورزشکاران بیش ترین حضور در بازی های المپیکMilad77 (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۱۱ (UTC)پاسخ

بندایش

اگه میشه مقاله ارومیه رو باز کنید. در این [۳] ویرایش آمدند مطالب منبعدار و مستند و تاریخی رو حذف کردند و این مطلب بشدت دروغ و جهتدار [۴] رو افزودند. چرا اینقدر نفرت پراکنی میکنند برخی از کاربران؟ Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۳۹ (UTC)پاسخ

سلام. متأسفانه نمی‌توانم چنین کاری کنم، هر موردی که فکر می‌کنید با سیاست‌های ویکی‌پدیا همخوانی ندارد را در صفحهٔ بحث مقاله مطرح کنید و اگر دیگران هم موافق بودند، توسط یک مدیر اعمال می‌شود. موفق باشید درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۰ (UTC)پاسخ

سلام. جناب کاویانی لطفاً مقاله را بازش نکنید و اگر قرار است مطلبی افزوده یا کاسته شود، این امر باید با اجماع کاربران صورت بگیرد. و اما در مورد مطالب این عزیز. ما چندی پیش در مقاله ماکو از یک سایت دولتی مطلبی آوردیم که نوشته بود کردهای این شهر مهاجرانی هستند که از ترکیه به این منطقه وارد شده‌اند. همین جناب آمدند و گفتند که ما در ویکی مهاجر نداریم و نباید هیچ‌کس را مهاجر خواند! حالا ایشان مطلبی را نقل می‌کنند آن هم به نقل از یک سایت پان‌کردیستی متعلق به گروه پژاک که مطالبش یک جو هم ارزش ندارد و می‌خواهند بگویند آذربایجانی‌های ارومیه مهاجر هستند. اصلاً فرض کنیم مهاجربودن آذربایجانی‌ها امری نباشد که نتوان آن را در ویکی نوشت. خب این سایت خودش که معلوم‌الحال است! من اگر بروم و از سایت‌های پان‌ترکیستی مطلب بیاورم که مثلاً سنندج وجه‌تسمیه‌اش ترکی است و قبلاً از شهرهای آذربایجان بوده و بعدها کردها این شهر را تصرف کرده‌اند، آیا می‌شود این مطلب را در ویکی وارد کرد؟ شما نفرت‌پراکنی می‌کنید و آذربایجانی‌ها را مهاجر و مهمان خود می‌دانید یا ما؟ این مطلب شما اگر در صفحه ارومیه ثبت شود، ما هرروز جنگ ویرایشی خواهیم داشت. اندکی منطقی‌تر فکر کنید دوست عزیز. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)پاسخ

آقای پان ترکیست! منظورتو از ماکو و مهاجر و ... نفهمیدم. حالت خوبه؟ درضمن در ادبیاتت تجدید نظر کن و اینقدر فاشیستی و توهین آمیز صحبت نکن! آن مطلب کاملا تایید شده بود و سایتها و کتابهای زیادی شبیه اون رو نوشتن! هرچیز که به مذاقت خوش نیومد دلیل نمیشه که توهینهای فاشیستی-ترکیستی کنی؟ من در بحث ارومیه چیزی نوشتم و اگر پاسخ مناسبی نتوانستید بدهید مدیران اون مطلب رو وا میگردونند. Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۲ (UTC)پاسخ
لطفاً بحث را ادامه ندهید! جناب Gigabite مواظب لحن‌تان باشید و به کسی برچسب نزنید. اگر دربارهٔ محتویات مقاله بحثی دارید، خوشحال می‌شوم بشونم ولی اگر قصد دارید یکدیگر را متهم کنید، لطفاً ادامه ندهید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۷ (UTC)پاسخ

جناب کاویانی، این جناب مرا متهم به پان‌ترکیست‌بودن، فاشیست‌بودن و غیره کردند. تقاضای رسیدگی دارم. اگر لازم می‌دانید به وپ:تام هم مراجعه کنم. این کاربر کهنه‌کار است و تازه‌کار نیست که تذکر بگیرد. تذکر هم به موارد معمولی داده می‌شود نه فحش و توهین. من ایشان را به هیچ‌وجه نمی‌بخشم. خواهشاً رسیدگی کنید. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۹ (UTC)پاسخ

من به هیچ‌وجه از حقوق خود نمی‌گذرم. این‌جا یک نفر مرا پان‌ترکیست و فاشیست خوانده و جوابش را هم نگرفته‌است. به وپ:تام می‌روم و منتظر جواب می‌مانم. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۱۸ (UTC)پاسخ
به نظرم شکایت شما وارد است، من باید بروم. در شکایت کنید، حتماً رسیدگی می‌شود. موفق باشید درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۲۱ (UTC)پاسخ

سپاس فراوان از لطف شما دوست گرامی. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۲۸ (UTC)پاسخ

من گناهکار شدم؟ ایشان ابتدا بنده را متهم به پژاک و پان و غیره کردند و حالا من متهم شدم؟ بنده فقط تذکر دادم که لحنشان را اصلاح کنند! Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۳۰ (UTC)پاسخ

فقط یک لینک بیاورید که به شما توهین کرده باشم. مطمئن باشید در آن‌صورت شکایتم را پس خواهم گرفت. فقط یک لینک. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۴۹ (UTC)پاسخ

[۵]- [۶]-[۷] و ... Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۵۸ (UTC)پاسخ

[۸] شما مطلبی را گذاشته‌اید که آذربایجانی‌ها را مهاجر می‌خواند. این کار به تشدید درگیری‌ها در مقاله ارومیه می‌انجامد. [۹] منظورم همان گروه‌هایی است که آذربایجان را بخشی از کردستان می‌دانند. این نژادپرستی نیست؟ [۱۰] پژاک منبع معتبر نیست؛ همان‌طوری که منابع پان‌ترکیستی معتبر نیستند. باید از منابع بی‌طرف بهره جست. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)پاسخ

تا حرفی میزنیم میگوید پژاک؟ کجای آن سایت نوشته پژاک؟ چرا توهین میکنید مدام؟ چطور آن منبعی که الکی به سپاه چسباندیدش که ترکها را 99% و کردها را مهاجر میداند معتبر است ولی این یکی نه! اینقدر بی جهت و نژادپرستانه از پژاک استفاده نکنید خوب است من هم شما را ساندیس خور و یا پادوی ترکیه بنامم؟ Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۱۵ (UTC)پاسخ

لطفاً طبق سیاست‌های ویکی حرکت کنید. همواره راجع به مقاله‌ها صحبت کنید، نه راجع به افراد! این که من ساندیس‌خور هستم یا پادوی ترکیه و یا هر برچسب دیگری که این روزها به راحتی آب‌خوردن به همه آذربایجانی‌ها می‌زنید، به شما مربوط نمی‌شود. آن منبع هم مربوط به یک سازمان بزرگ جغرافیایی در داخل کشور ایران است که تحقیقات زیادی در این زمینه دارد. حالا وابسته به کدام نهاد است، به من و شما مربوط نمی‌شود. مهم این است که این سازمان در این زمینه کتاب‌های معتبر زیادی منتشر کرده‌است. ولی پژاک سازمان جغرافیایی نیست؛ یک گروه است و اهدافش هم مشخص. مطمئن باشید این‌ها درباره شهری مثل ارومیه جانبداری خواهند کرد. همان‌طوری که ممکن است امثال این گروه‌ها در آذربایجان هم جانبداری بکنند. پس باید به دنبال منبع بی‌طرف باشیم. حالا شما که می‌گویید سازمان جغرافیایی نامعتبر است، اشکالی ندارد. پس این همه منبع معتبر از دانشنامه‌های مختلف خارجی که اکثریت ساکنان این شهر را آذربایجانی دانسته‌اند، چه می‌شود؟ یعنی به‌جز سایت‌های کردی، هیچ منبع دیگری معتبر نیست؟ تمام کنید این بحث را. بی‌جهت صفحه کاربری جناب کاویانی را پرنکنید! --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۲۹ (UTC)پاسخ

منابع ارومیه

آقای کاویانی بهتر نیست که برای ماندن یا نماندن بخشهای جنجال آمیز نظرخواهی صورت گیرد؟ این بخش که نوشته "طبق یک مطالعه از ترکیب قومی خانوارهای ..." بسیار مشکوک و نامناسب برای استفاده است. کاربری بدون نظرخواهی و بحث این مطلب منبعدار را حذف کرده و آیا اینگونه کارها مجازاتی ندارد؟ اگر میشود بخش حذف شده را بازگردانید تا پس از بحث، برای هر دو بخش تصمیمگیری شود. متشکرم.--Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۰۹ (UTC)پاسخ

جناب Gigabite فقط برای اطلاع می گوییم ما در اینجا منابع یک طرفه نداریم منابع باید بی طرف باشد 1- ایل افشار را خیلی ها مهاجر می دانند ولی آیا همین ایل افشار نبودند زمانی که شاه طهماسب پایتخت را از تبریز به قزوین و از آنجا به اصفهان برد ایل افشار را هم با خود از آذربایجان تا اصفهان برد حالا که اینها توسط شاه عباس به وطن خود آذربایجان بازگشتند شدند مهاجر!!!! در ضمن شما که اینقدر می گویی مهاجر برو ببین کردها اورمیه که خیلی مهاجر تر از ترکها هستند الخصوص ایل شکاک که از دیاربکر آمده اند خودشان هم تا چند دهه پیش هم به صورت ایلی زندگی می کردند الان اورمیه ای ترک افشار که چندین قرن است ساکن اورمیه شده می شود مهاجر!!و کردی که تا چند دهه ییلاق قشلاق می کرد شد اورمیه ای اصیل !!!به هر حال امیدوارم با آوردن مطالبی که تنش آور است در مقاله اورمیه خوداری شود در ضمن نیازی به بحث نبود شما این مطلب را از صفحه شهرستان ارومیه آوردید اگر به صفحه بحث آن نگاه می کردید آنجا این مورد را گفته ام ولی هیچ کس در آن بحث شرکت نکرد در پایان با عرض پوزش جناب درفش کاویانی صفحه بحث کاربری شما را هم شلوغ و جای جنگهای خودمان کرده ایم امیدوارم که ما را ببخشید. --Amir a57 (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)پاسخ

Ալբերտ Ազարյան

درود بر شما دوست گرامی. به این مقاله و این مقاله نگاهی بیاندازید. در ویکی جای یکی از آنهاست. (گویش نوشتاری آن با " آ " درست‌تر است).شادوپیروزباشید.Alinasab (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ

✓ جواد|بحث (۳۱ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۲۱ (UTC)پاسخ

هفته دفاع مقدس!

قصد دارم به مناسبت هفته دفاع مقدس به ویکی مجاری حمله کنیم :) دوران صلح کافی است حمله حمله تا پیروزی ۵ هزار مقاله بیشتر لازم نیست ! راستی مقالات معدن‌ها که بی‌چاره شدم تا بدستشان بیاورم را چه کردید؟ اگر آیتمی مشکل دارد آن را حذف کنید و مقالات را شروع کنید یا نتیجه تغییرات را برایم بفرستید تا خودم شروع به کار شومرضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۵۵ (UTC)پاسخ

@جواد اگر کمک نکنی جواب ایمیل و بحثت را نمی‌دهم :)) از این به بعد بالای بحثم می‌نویسم هر کس با من کاری داشت یک مقاله پیشکش بیاورد :)) یا یک فهرست ترجمه کند یا تعدادی رده بسازد:))رضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۵۷ (UTC)پاسخ
من که اینو ندیدم :)))) در هفته دفاع مقدس می توان کمک کنم ولی الان نه، 3000 تا با من :) برای محکم کاری 7000 تا بسازیم که نتوانند به گرد پایمان برسند :) جواد|بحث (۳۱ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۱۰ (UTC)پاسخ
ضمنا حالا که نامش را آوردی دستی به سر و رویش بکشی بد نیست :)) جواد|بحث (۳۱ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۱۲ (UTC)پاسخ
درود به هردو رزمنده :-) من که آماده‌ام. مقالات فرودگاه‌ها، با این ربات آوانگاری جان تازه‌ای گرفتند که هر دو روز، حدود صد یا صد و پنجاه مقاله می‌سازم. با کمک میلاد هم در حال تهیهٔ فهرست‌های ورزشکاران هستیم که میانگین روزی صد مقاله را خواهیم ساخت. معادن در مکانشان ایراد دارند، یعنی نام استان، شهرستان، دهستان و مختصات، به‌طور کل باهم اختلاف دارند و نمی‌دانیم کدامشان درست است. دوربین‌ها را اگر خروجی بگیری، می‌توانم باکیفیت قابل قبولی بسازمشان. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۵:۱۶ (UTC)پاسخ

ایجاد مقالات رباتیک

درود درفش عزیز. راستش من خیلی دوست داشتم که دیروز این فهرست‌ها مقاله هاش ساخته بشه که یک رکورد بود ولی عیبی نداره که ساخته نشد. اما در عوض امروز سعی کنیم که مقاله‌های این فهرست هارو بسازیم. من پایین ترین فهرست این صفحه کاربر:Milad77/ربات رو بررسی کردم دیدم که آوانگاریش عیبی نداره و آماده ساخت مقالات با ربات هستش. لطفا فهرست مدال آوران کشور چین رو با ربات مقاله هاش رو بسازید. اگر مقاله هاش رو بسازید می ریم سر وقت فوتبالیست‌های انگلستان که ۱۱۸۷ تا مقاله هستش. با تشکر. Milad77 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۴:۱۵ (UTC)پاسخ

درود میلاد جان خسته نباشید از تلاش شما سپاسگزارم. لطف کنید در کاربر:درفش کاویانی/کارها فهرست‌هایی که آماده‌اند یا نیاز به آوانگاری دارند را قرار دهید تا در اسرع وقت نسبت به ساختشان اقدام کنم. مدال‌آور چینی را سعی می‌کنم امروز تکمیل کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۵:۲۳ (UTC)پاسخ

کاربری به نام ورمی

دوست عزیز جناب درفش کاویانی ببخشید که ما تمام زحماتمان را به شما محول می کنیم دیروز پس از قطع دسترسی شدن کاربری به نام Gigabite امروز کاربری به نام ‏Wermi که از نامش پیدا است این نام را گروهک پژاک شاخه عراق به روی اورمیه گذاشته است که تماما در این موارد در صفحه بحث اورمیه هم بحث صورت گرفته و کاربران هم قانع شده اند این کاربر آمده و ویرایش های کاربر قبلی را انجام می دهد و ویرایش های ما را هم خرابکاری خوانده خواهشمندم در مورد این کاربر تدابیر خاصی اتخاذ شود حالا نمی دانم هشدار است یا ... شهرستان ارومیه و شاهین دژ و .... با تشکر از زحمات بی‌شائبه شما دوستدارتان--Amir a57 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۱۳ (UTC)پاسخ

سلام. خواهش می‌کنم، انجام وظیفه‌ست. در مقالهٔ شاهین‌دژ این ویرایش بنظرم صحیح است زیرا استفاده از واژگانی چون اکثریت و اقلیت چندان صحیح نیست و نظر شخصی من این است که در جعبه اطلاعات، فقط زبان‌هایی که در آن شهر یا استان تکلم می‌شود را نام برد (بدون اکثریت و اقلیت) سپس در بخش مردم‌شناسی مقاله، دربارهٔ میزان گویشوران هر زبان با توجه به منابع معتبر سخن گفت.
این ویرایش در مقالهٔ شهرستان ارومیه واگردانده شد. اگر کاربر اصرار به خنثی‌سازی یا وگ داشت، شما خنثی نکنید و سعی کنید در صفحه بحث کاربر به وی تذکر دوستانه دهید یا به بنده اطلاع دهید. موفق باشید درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۴۰ (UTC)پاسخ

دوست عزیز ببخشید ولی من از واگردانی ویرایش آقایان خسته شده ام هرچه می گوییم آقایان قبول نمی کنند ..در صفحهشاهین دژ هم ایشان در داخل متن هم منبع را جعل نموده الان سایت فرمانداری جلوی چشمهایم باز است ولی چنین جمله ای نوشته نشده "اکثریت غالب ساکنان شاهین‌دژ مسلمان بوده و به زبان ترکی آذربایجانی و کردی سخن می‌گویند."ولی برعکس نوشته شده:"شایان ذکر است که زبان اصلی ساکنین آذری بوده که اغلب جمعبت شهرستان را تشکیل می دهد"دوست عزیز نمی خواهم کسی را متهم کنم ولی به هرحال این کاربر امروز حساب باز کرده من نمی دانم چطور یک کاربر تازه وارد این قدر ماهر است که خلاصه نویسی هم بلد می باشد به نظر خود من این فرد و Gigabite هرکس است از کاربران باسابقه ویکی است نام این کاربر خود نوعی توهین به مردم آذربایجان است.به هر حال دوست عزیز خوشحال می شوم به این مسائل هم رسیدگی شود--Amir a57 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۵۳ (UTC)پاسخ

متنی که اعتقاد دارید جعل شده را با لینک تفاوت از مقاله به علاوهٔ لینک منبع همینجا بنویسید تا بررسی کنم. دربارهٔ افراد تازه‌کار هم، برای بار دوم است که می‌گویم، اگر کاربری در همان ویرایش اولش همهٔ اصول ویکی‌نویسی را بلد باشد، خلافی مرتکب نشده‌است! وپ:زاپاس را بخوانید دوست من، هر گردی گردو نیست. اگر مطمئن هستید که کاربر فوق‌الذکر همان Gigabite است، می‌توانید در m:Steward requests/Checkuser متا درخواست بازرسی بدهید و اگر با کاربر بالا یکسان بود، حتماً به‌خاطر زاپاس‌بازی بسته خواهد شد. با احترام درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۲۳ (UTC)پاسخ
درود بر شما. همان‌گونه که دوست خوبمان امیرجان هم فرمودند، این کاربر علاوه بر جعبه‌شهر، خود متن مقاله را هم آن‌طوری که دلش می‌خواهد جعل می‌کند. من به فرموده شما مدیر گران‌قدر، در جعبه‌شهر تنها به ذکر زبان‌های رایج و مذاهب موجود بسنده کردم؛ ولی در متن مقاله، مطالب منابع را امانت‌دارانه منتقل کردم و هیچ بخشی از آن‌ها را حذف یا اضافه نکردم. این کاربر هم اگر همان گیگابایت باشد، چون در حین قطع‌دسترسی دارد از حساب دیگری استفاده می‌کند، باید جریمه‌اش افزایش یابد. پی‌گیرش خواهم بود. سپاس فراوان از جناب کاویانی. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)پاسخ


با عذرخواهی مجدد خدمت شما دوست عزیز و گرامی [۱۱] --Amir a57 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۲۷ (UTC)پاسخ

کدام وبگاه؟ در لینکی که فرمودید، یکی خبرگزاری فارس است و دیگری وبگاه روستاهای ایران. شما گفته‌اید: الان سایت فرمانداری جلوی چشمهایم باز است لینک این سایت را بدهید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۵۴ (UTC)پاسخ

درفش عزیز قضیه از این قرار است که ما از سایت فرمانداری به‌عنوان منبع استفاده کردیم. آن‌جا نوشته: شایان ذکر است که زبان اصلی ساکنین آذری بوده که اغلب جمعبت شهرستان را تشکیل می دهد. من به فرموده شما، این مطلب را در متن مقاله آوردم (نه در جعبه‌شهر). حالا این دوست عزیزمان دارد این مطلب منبع‌دار را حذفش می‌کند و می‌گوید در هیچ‌کدام از منابع به اکثریت و اقلیت اشاره نشده‌است. این یعنی جعل‌منبع. حتی اگر در یک منبع هم اشاره شده باشد، باید بماند. خصوصاً از این‌جهت که خود آقایان خبرگزاری فارس را غیرمعتبر می‌دانند. اگر به تاریخچه مقاله نگاه کنید، همه‌چیز مشخص است. ممنون. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۵۸ (UTC)پاسخ

دوست عزیز مگر شما منبع را ندارید منبع شماره 2 است نه شماره 7 سایت فرمانداری همان منبع جعل شده است نه خبرگزاری فارس ... این هم سایت فرمانداری[۱۲]

لینک تفاوت بالا هم جعل ایشان است ویرایشی که انجام داده اند:--Amir a57 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۱ (UTC)پاسخ

خرابکاری

کاربر:Kavalier در مقاله رضا مرادی غیاث‌آبادی‏ مطالب با منبع را حذف می کند و ویرایش هایش رنگ خرابکاری گرفته لطفا بررسی کنید. Farvartish (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)پاسخ

درود. من خودم با مقالهٔ آقای غیاث‌آبادی تعارض منافع دارم و نمی‌توانم بدون بی‌طرفی به موضوع رسیدگی کنم. لطفاً از مدیر دیگری بخواهید یا در تام مطرح کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۲۰ (UTC)پاسخ
دوست گرامی شما مقاله را بخوانید ببنید آنچه من حذف کردم چه بود:
من این را : رضا مرادی غیاث آبادی پژوهشگر، اختر باستان شناس [۱]، باستان‌شناس[۲] ، خبرگزاری میراث فرهنگی، برداشت شده در ۲۹ فروردین ۱۳۹۰.</ref> و نویسنده کتاب‌هایی در زمینه باستان‌شناسی، اخترباستان‌شناسی [۳]، گاهشماری و فرهنگ ایران باستان است[۴].

تبدیل به این کردم:رضا مرادی غیاث آبادی پژوهشگر، اختر باستان شناس [۱]، باستان‌شناس[۲] و نویسنده در این زمینه ها است.

فکر نمی کنید به اندازه کافی لقب و ادعا برای ایشان صادر شده است؟ هر سایت خبری اینترنتی را به عنوان منبع یکی از این القاب آورده و در آخر در پس نویسنده همان القاب را تکرار کرده اند...Kavalier (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۰۸ (UTC)پاسخ
بنده گویا صدایم به جایی نمی رسد. جناب درفش کاویانی، شما یا یک نفر ویرایشگر باسابقه اگر سری به مقاله بزند و ببینید ویرایشهای ایرانت چگونه است بد نیست. بنده به قوانین به خوبی آگاه هستم. ایرانت با شخص بنده لج کرده و این از روی بحث مقاله کاملا روشن است و حالا به زور دارد مقاله را گسترش می دهد. ادعاهای اثبات نشده همچون نویسنده ادبیات پسا استعماری بودن و یا غیره.Kavalier (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۱۲ (UTC)پاسخ
به خرابکاری نیت یابی را هم بیافزایید. Farvartish (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۱۴ (UTC)پاسخ
بنده طبق وپ:اثبات پذیری سعی کردم مقاله را اصلاح کنم. اگر این اسمش خرابکاری است و اگر وپ:زندگی‌نامه زندگان یعنی رزومه تبلیغاتی زندگان بنده قبول می کنم که خرابکارم و دیگر هیچ فعالیتی در ویکی پدیا نخواهم داشت. Kavalier (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)پاسخ

موضوع/عنوان

سلام. دلیل این ویرایش چیست؟ در این ویرایش بوضوح جعل منبع صورت گرفته و در یکی از منابع گفته شهر ارومیه 85 و دیگری 90 و هرکدام یک چیز گفته اند اما در نوشتار چیز دیگری نوشته اند؟ درضمن این منابع مربوط به شهر ارومیه هستند نه شهرستان ارومیه و در خود منابع هم اشاره شده که در شهر ارومیه چنین است! همچنین در این بین مطلب منبعداری نیز پاک شده است. لطفا بررسی کنید.--Wermi (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۳۶ (UTC)پاسخ

قرار نیست همه منابع یک حرف بزنند! یک تحقیق نشان داده ۸۵ درصد، دیگری نشان داده ۹۰ درصد. مهم این است که این مطالب همه‌شان منبع دارند و منابعشان یا سازمان جغرافیایی کشور است و یا یک داننشامه معتبر خارجی. منبع شما غیرمعتبر و جانبدارانه‌است و جایی در دانشنامه ویکی‌پدیا ندارد! مثل این‌که ما برویم و از یک سایت به قول شما پان‌ترکیستی مطلب بیاوریم و در مقاله بگذاریم! آن‌وقت شما اجازه می‌دهید این مطلب بماند؟ --آذربایجانی (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۴۲ (UTC)پاسخ

جناب ورمی اولا شکایتی از شما دارم اینکه نام ورمی برخود گذاشته اید این هم توسط گروه پژاک برای اورمیه اختراع شده دوم هم اینکه در مورد این جمله بحث صورت گرفته بود ولی در هیچ کس در آن بحث شرکت نکرد در ضمن این منبع متعلق به شهرستان اورمیه است نه شهر اورمیه منبع شهر اورمیه در صفحه ارومیه نوشته شده بروید آنجا بخوانید--Amir a57 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۵۳ (UTC)پاسخ

آقایان صفحهٔ بحث جناب درفش را فروم نکنید، سه ساعت است دارم برای جناب درفش پیام می‌گذارم — صفحه را غیر قابل استفاده کرده‌اید — جناب درفش متوجه نمی‌شود. تام را برای این گذاشتند.--چالاکبحث ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۱ (UTC)پاسخ

جناب چالاک بدون دعوت وارد بحث نشوید اینجا مشکلی صورت گرفته باید حل شود--Amir a57 (بحث) ‏۲۲ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۲ (UTC)پاسخ