پرش به محتوا

بحث کاربر:Darafsh/بایگانی ۱۳: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱۱ سال پیش توسط Gigabite در مبحث بندایش
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Gigabite (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۱۵۵: خط ۱۵۵:
:سلام. متأسفانه نمی‌توانم چنین کاری کنم، هر موردی که فکر می‌کنید با سیاست‌های ویکی‌پدیا همخوانی ندارد را در صفحهٔ بحث مقاله مطرح کنید و اگر دیگران هم موافق بودند، توسط یک مدیر اعمال می‌شود. موفق باشید [[کاربر:درفش کاویانی|<span style="color:Purple; text-shadow:grey 0.1em 0.2em 0.1em;">درفش کاویانی</span>]] ([[بحث کاربر:درفش کاویانی|بحث]]) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۰ (UTC)
:سلام. متأسفانه نمی‌توانم چنین کاری کنم، هر موردی که فکر می‌کنید با سیاست‌های ویکی‌پدیا همخوانی ندارد را در صفحهٔ بحث مقاله مطرح کنید و اگر دیگران هم موافق بودند، توسط یک مدیر اعمال می‌شود. موفق باشید [[کاربر:درفش کاویانی|<span style="color:Purple; text-shadow:grey 0.1em 0.2em 0.1em;">درفش کاویانی</span>]] ([[بحث کاربر:درفش کاویانی|بحث]]) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۰ (UTC)
سلام. جناب کاویانی لطفاً مقاله را بازش نکنید و اگر قرار است مطلبی افزوده یا کاسته شود، این امر باید با اجماع کاربران صورت بگیرد. و اما در مورد مطالب این عزیز. ما چندی پیش در مقاله ماکو از یک سایت دولتی مطلبی آوردیم که نوشته بود کردهای این شهر مهاجرانی هستند که از ترکیه به این منطقه وارد شده‌اند. همین جناب آمدند و گفتند که ما در ویکی مهاجر نداریم و نباید هیچ‌کس را مهاجر خواند! حالا ایشان مطلبی را نقل می‌کنند آن هم به نقل از یک سایت پان‌کردیستی متعلق به گروه پژاک که مطالبش یک جو هم ارزش ندارد و می‌خواهند بگویند آذربایجانی‌های ارومیه مهاجر هستند. اصلاً فرض کنیم مهاجربودن آذربایجانی‌ها امری نباشد که نتوان آن را در ویکی نوشت. خب این سایت خودش که معلوم‌الحال است! من اگر بروم و از سایت‌های پان‌ترکیستی مطلب بیاورم که مثلاً سنندج وجه‌تسمیه‌اش ترکی است و قبلاً از شهرهای آذربایجان بوده و بعدها کردها این شهر را تصرف کرده‌اند، آیا می‌شود این مطلب را در ویکی وارد کرد؟ شما نفرت‌پراکنی می‌کنید و آذربایجانی‌ها را مهاجر و مهمان خود می‌دانید یا ما؟ این مطلب شما اگر در صفحه ارومیه ثبت شود، ما هرروز جنگ ویرایشی خواهیم داشت. اندکی منطقی‌تر فکر کنید دوست عزیز. --[[کاربر:Azarbaijani|آذربایجانی]] ([[بحث کاربر:Azarbaijani|بحث]]) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)
سلام. جناب کاویانی لطفاً مقاله را بازش نکنید و اگر قرار است مطلبی افزوده یا کاسته شود، این امر باید با اجماع کاربران صورت بگیرد. و اما در مورد مطالب این عزیز. ما چندی پیش در مقاله ماکو از یک سایت دولتی مطلبی آوردیم که نوشته بود کردهای این شهر مهاجرانی هستند که از ترکیه به این منطقه وارد شده‌اند. همین جناب آمدند و گفتند که ما در ویکی مهاجر نداریم و نباید هیچ‌کس را مهاجر خواند! حالا ایشان مطلبی را نقل می‌کنند آن هم به نقل از یک سایت پان‌کردیستی متعلق به گروه پژاک که مطالبش یک جو هم ارزش ندارد و می‌خواهند بگویند آذربایجانی‌های ارومیه مهاجر هستند. اصلاً فرض کنیم مهاجربودن آذربایجانی‌ها امری نباشد که نتوان آن را در ویکی نوشت. خب این سایت خودش که معلوم‌الحال است! من اگر بروم و از سایت‌های پان‌ترکیستی مطلب بیاورم که مثلاً سنندج وجه‌تسمیه‌اش ترکی است و قبلاً از شهرهای آذربایجان بوده و بعدها کردها این شهر را تصرف کرده‌اند، آیا می‌شود این مطلب را در ویکی وارد کرد؟ شما نفرت‌پراکنی می‌کنید و آذربایجانی‌ها را مهاجر و مهمان خود می‌دانید یا ما؟ این مطلب شما اگر در صفحه ارومیه ثبت شود، ما هرروز جنگ ویرایشی خواهیم داشت. اندکی منطقی‌تر فکر کنید دوست عزیز. --[[کاربر:Azarbaijani|آذربایجانی]] ([[بحث کاربر:Azarbaijani|بحث]]) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)
:آقای پان ترکیست! منظورتو از ماکو و مهاجر و ... نفهمیدم. حالت خوبه؟ درضمن در ادبیاتت تجدید نظر کن و اینقدر فاشیستی و توهین آمیز صحبت نکن! آن مطلب کاملا تایید شده بود و سایتها و کتابهای زیادی شبیه اون رو نوشتن! هرچیز که به مذاقت خوش نیومد دلیل نمیشه که توهینهای فاشیستی-ترکیستی کنی؟ من در بحث ارومیه چیزی نوشتم و اگر پاسخ مناسبی نتوانستید بدهید مدیران اون مطلب رو وا میگردونند. [[کاربر:Gigabite|Gigabite]] ([[بحث کاربر:Gigabite|بحث]]) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۲ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۲

                   
صفحه کاربری      بحث      مکان ماسه‌بازی      مشق شب      مهر دوستان

مختصات‌دهی درفش‌بات

درود جناب درفش گرامی. آن‌گونه که متوجه شدم، درفش‌بات‌تان در زمینه‌ی افزودن مختصات‌ این‌گونه عمل می‌کند که اولین مختصات در مقالهٔ ویکی‌انگلیسی را واکشی کرده و به ابتدای مقالهٔ فارسی می‌افزاید. حال آن‌که ممکن است مختصات در میانه‌های آن مقالهٔ اجنبی جای گرفته و فقط مربوط به بخش خاصی از مقاله باشد نه خود موضوع اصلی که در بالا قرار گیرد. مثال: ۱ - ۲

گفتم اطلاعی داده باشم تا اگر گمانم درست بود و صلاح دانستید ادبش کنید. با سپاس میثاق (بحث) ‏۱۷ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۱۱ (UTC)پاسخ

درود بر شما. بله متأسفانه چنین مشکلی دارد، موضوع را به رضا (نویسندهٔ کد) اطلاع دادم ولی تعداد این خطاها نسبت به حجم کار، اندک است. ممنون از شما درفش کاویانی (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۰۸ (UTC)پاسخ

پرونده:13x18 نگاتيو ايلفورد 002.jpg

سلام دوست عزیز،
خسته نباشید.
یکی از دوستان (پسر یاس) در خصوص این پرونده درخواستی اینجا [۱]‌ نوشته‌اند که متوجه نشدم چطور اصلاح می‌شود!!! کم تجربه‌گی ما زحمتی برای شماست. لطفا آن را اصلاح بفرمایید.
با احترام. Jacopo188 (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۵۱ (UTC)پاسخ

درود بر جناب کوشان. امیدوارم خوب باشید. این پرونده اکنون مشکلی ندارد و در ویکی‌انبار هم بارگذاری شده‌است. گویا قبلاً در ویکی‌فا بارگذاری شده بود و ربات پسر یاس پرونده‌هایی که توضیحاتش کامل نباشید (همچون برچسب حق تکثیر، پدیدآور و...) آن‌ها را برچسب می‌زند و به اطلاع بارگذار می‌رساند. در این مورد، مشکل حل شده‌است. دوستدار درفش کاویانی (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۱۳ (UTC)پاسخ

اذربایجان غربی

سلام جناب درفش، خسته نباشید.مدتی است بنده مشغول اضافه کردن جعبه اطلاعات به شهرستانهای استانهای مختلف هستم.در استانهای مختلف این مطلب مشکلی به وجود نیاورد.ولی در استان آذربایجان غربی مخصصا قسمت شمالی آن مطالب قبلا طوری بود که انگار نه انگار قسمت قابل توجهی از این مناطق کرد و آشوری و ارمنی هستند.بعد از اضافه کردن این مطالب انگار این اواقعیات به مذاق بعضی خوش نیامد و هر روز باید شاهد حذف یا تغییر این اطلاعات باشیم.این کاربران در قسمت جعبه زبانها،با آوردن اکثریت و اقلیت نظم و شکل این مقالات را به هم ریخته و باعث جنگ ویرایشی شده اند.بنده چندین بار این ویرایشها را خنثی کردم و بهشان گفتم این مطالب را در متن مقاله بیاورند نه در قسمت جعبه زبانها.لطفا یک سری به مقالات شهرستان ارومیه شهرستان خوی شهرستان پلدشت شهرستان سلماس و دیگر شهرستانهای آذربایجان غربی بزنید و یک فکری به حال این مقالات کنید. تیراژه (بحث) ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۷ (UTC)پاسخ

من هم سلام جناب درفش! البته قبلاً من هم در این باره تذکر داده بودم. جناب درفش بحثی این‌جا درگرفته که ظاهراً بی‌نتیجه خواهد بود. به جهت جلوگیری از طولانی‌تر شدن بحث و کشیده شدن آن به جاهای باریک از شما می‌خواهم بحث را زود جمع‌بندی کنید. نظر شما هر چه باشد برای من ارجح است. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۸ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۴۵ (UTC)پاسخ

ماشالله دوستان مقاله را روی هوا نعل می کنند!!! حالا نوبت به جواد رسیده که حذفش کند! لطفا خودتان آن الگوی وامونده را بگذارید اولش تا اینبار خود جیمبو ولز بیاید حذفش کند! Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۵:۰۴ (UTC)پاسخ

درود. جناب تیراژه، بنده هرچه‌قدر فکر می‌کنم می‌بینم این حرف شما «انگار نه انگار قسمت قابل توجهی از این مناطق کرد و آشوری و ارمنی هستند» اصلاً درست نیست. عزیز من، آشوریان و ارامنه نه تنها در آذربایجان غربی، بلکه در کل کشور اقلیت هستند و جمعیت قابل‌توجهی ندارند. این حرف شما باید این‌گونه تصحیح شود که «قسمتی از بخش‌های شمالی آذربایجانی غربی، کردنشین است». این صحیح است. ولی طبق منابع معتبر موجود، کردهای این منطقه جمعیتشان در مقایسه با آذربایجانی‌ها بسیار کم است. در مورد این‌که فرمودید در حق کردها ظلم شده -تا آن‌جایی که بنده به یاد دارم- در نقشه‌های گوناگون استفاده‌شده در ویکی‌کردی و متأسفانه بعضاً در ویکی‌فارسی، علاوه بر کل آذربایجان غربی، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی هم جزء مناطق کردنشین به حساب آمده‌است! لطفاً نقشه موجود در مقاله کردستان را ببینید. یعنی کل ارومیه، خوی، سلماس، ماکو و میاندوآب در آذربایجان غربی و حتی آذرشهر و عجب‌شیر در آذربایجان شرقی کردنشین است؟ آیا این با عقل سلیم جور درمی‌آید؟ این نقشه‌ها را برخی از تجزیه‌طلبان خارج‌نشین می‌کشند و نباید مورداستفاده ما قرار بگیرند. این‌ها همه‌اش کذب محض است و اکثریت ساکنان این مناطق آذربایجانی هستند. پس یقین بدانید اگر ظلمی هم شده، بالعکس بوده‌است. به هرحال از این مزاحمتی که برای برادر عزیزمان جناب کاویانی ایجاد شد، پوزش می‌طلبم. بنده هم قبول دارم که در جعبه‌شهر بایستی تمام زبان‌های رایج نوشته شود و نیازی به ذکر اکثریت و اقلیت نیست. ولی حتماً بایستی در بخش مردم به این مسائل به‌طور دقیق اشاره شود. باز هم پوزش. موفق و سربلند باشید. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۰۵ (UTC)پاسخ
درود به همهٔ‌ بزرگواران. به گمانم جناب آرش آن نقشه را از مقاله حذف کردند. چنین نقشه‌هایی نمی‌تواند صحیح باشند چراکه هیچ آمار رسمی از میزان قومیت‌ها وجود ندارد و حذف چنین نقشه‌هایی کاملاً‌ درست است. متأسفانه بنده وقت بررسی موضوع را ندارم ولی اگر در صفحهٔ بحث مقاله به بحث بنشینید، نتایج سودمندی حاصل خواهد شد. با احترام درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۷ (UTC)پاسخ

ممنون از شما. آرش‌جان نقشه موجود در مقاله آذربایجان غربی را حذفش کرده بودند. من هم با همین استدلال، نقشه موجود در مقاله کردستان را حذف می‌کنم. این نقشه فقط در ویکی‌کردی مورداستفاده قرار گرفته‌است. سپاس. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)پاسخ

جناب آقای درفش کاویانی دوست عزیز یک نگاهی به صفحه بحث کاربری جناب چالاک بیندازید ایشان عمدا این نقشه را در صفحه استان آذربایجان غربی گذارده اند که در آنجا جنگ نژادی به راه بیندازند این نقشه اصلا عادلانه نیست شهرهای چالدران - ماکو - نیمی از شهرستان خوی - میاندوآب تا نیمی نقده تا نیمی قسمتهای بخش دول در اورمیه بخش تازه شهر در سلماس پلدشت کاملا بدون وجود هیچ آذربایجانی کردنشین کشیده شده اصلا جایی برای قبول کردن این نقشه وجو ندارد خودتان به صفحات ماکو و .. مراجعه کنیدAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۵ (UTC)پاسخ

حتی من یادم هست در یکی از سایت‌ها دوستان آذربایجانی از درج این نقشه‌ها در ویکی‌فارسی ابراز نگرانی کرده بودند. این‌ها فکر می‌کنند طراحان این نقشه‌ها کاربران خود ویکی‌فارسی هستند. این‌ها نمی‌دانند که این نقشه‌ها مربوط به ویکی‌کردی است. ما نمی‌گذاریم عده‌ای بیایند و با این کارهایشان اعتبار ویکی‌فارسی را از بین ببرند. این دانشنامه مورداستفاده اکثر ایرانیان است. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۱ (UTC)پاسخ
امیر جان در صفحات یاد شده نقشه‌ای وجود ندارد، منظورتان را متوجه نشدم. جناب آ‌ذربایجانی این نقشه‌هایی که براساس قوم تهیه می‌شوند به نظر شخصی من فاقد اعتبارند. برای حذف همهٔ آن‌ها به یک اجماع سراسری نیاز است. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۶ (UTC)پاسخ

دوست عزیز نقشه ای در آنجا نیست ولی ایشان با جناب مسعود بوکانی بحث کرده اند (بخش حذف شده) در بحثشان مشخص است که عمدا این نقشه را در آن قرار داده اندAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC)پاسخ

درود. البته پر پیداست در حالی که هنوز چیزی اتفاق نیفتاده است چه کسی است صحبت از جنگ نژادی به میان می‌آورد! نیت شما با جایگزین کردن آن تصویر با چنین تصویری الگو:پرونده بر همگان معلوم شد. تصویر متعلق به سازمان سیاست و کاملاً منبع بی‌طرفی است. به زودی آن را در ویکی انبار بار خواهم کرد. جناب آذربایجانی شما هم بد نیست یک نگاهی به مقالهٔ کردستان در ویکی کردی بیاندازید تا بدانیم از کدام تصویر شما حرف می‌زنید و دست از این حرف‌های بی‌پایه و اساس بردارید. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۲۴ (UTC)پاسخ
جناب چالاک قرار شده است که هیچ نقشه ای قرار داده نشود این نقشه را بنده برای اینکه برایتان روشن شود نقشه شما اشتباه است قرار داده ایم هر حال اگر نقشه را بارگذاری می کنید لطف کنید نقشه را تحریف نکیند همانطور که من چون آن اشتباهاتی داشت تحریفش نکردم همانطور که هست باید باشدAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۳۷ (UTC)پاسخ
شما می‌توانید آن نقشه را با اصل آن مطابقت دهید ببینید یک ذره تحریف شده‌است یا نه؟ دقیقاً با فتوشاپ تست شده‌است. این‌که من به زعم شما اشتباهی کرده‌ام و این‌که شما هم اشتباه من را تکرار کنید که دیگر هیچ!! سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۰۸ (UTC)پاسخ

جناب چالاک بنده این نقشه را برای متوجه کردن اشتباه شما آورده بودم ولی بدانید این نقشه هم بدون ایراد نیست آوردن این نقشه هم برای آذربایجانی ها و هم برای کردها کمی ناخوشایند خواهد بود برای آذربایجانی ها کمی بیشتر از کردها هر حال من به عنوان بی طرفی می گویم و چون خود من به این قسمت سفر داشته ام در قسمت سیمینه بوکان به مرکزیت (قره موسالو) هیچ ترکی وجود ندارد اگر هم باشد در قسمتهای هم مرز با شاهین دژ است آنچه در این بخش فقط دیده می شود آثار و نامهای ترکی آذریها است نه چیز دیگر در بخش ایواوغلی خوی در قسمت شرقی خوی هیچ کردی زندگی نمی کندAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)پاسخ

منظور بنده همه تصاویر مربوط به پراکنش قوم کرد در کل سایت‌های اینترنتی و از جمله در خود ویکی‌پدیا است. البته وضع این نقشه از بقیه بدتر است. خودتان یک لحظه فکر کنید ببینید نقشه مذکور با عقل و منطق جور درمی‌آید؟ ما هم اگر فردا سنندج را جزء آذربایجان حساب کنیم، شما باز هم همین حرف‌ها را خواهید گفت؟ ما هیچ مشکلی با کردهای گران‌قدر نداریم و صد البته که از بسیاری جهات با این عزیزان هم‌دردیم. ولی نباید در این گیرودار به حقوق یک‌دیگر تجاوز کنیم و شهرهای شمالی آذربایجان غربی که در آن‌ها درصد آذربایجانی‌ها نسبت به کردها خیلی بیش‌تر است را جزء کردستان به حساب بیاوریم. اسم این دوستی نیست جناب چالاک. با این نقشه‌کشی‌ها هیچ تغییری در درصد اقوام منطقه حاصل نخواهد شد و این تنها کینه و نفرت است که فزونی خواهد یافت. پس بیایید باهم و در کنار هم باشیم. ممنون. --آذربایجانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۵ (UTC)پاسخ
این عکسی که اشاره کرده اید در کامنز بار شده و ربطی به ویکی کردی ندارد، ما آنی نیستم که بعضی خیال کرده اند. صفحۀ بحث جناب درفش را هم از این شلوغ تر نکنید. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۰۹ (UTC)پاسخ

البته ماها خیلی منصف هستیم وگرنه باید برویم سقز و یا تا کامیاران و سنندج و مهاباد و پیرانشهر به خاطر وجود روستاهای با نام ترکی و روستاهایی که آخرشان (کند) است مانند :یوسف کندی را جزو قسمتهای ترک نشین معرفی کنیم و بعد بیاوریم در یک سایت رسمی چون ویکی پدیا استفاده کنیم ولی واقعا ملت آذربایجان خیلی منصف اند و مظلوم واقع شده اند و به خاطر این مظلومیت ها است که هرکس از راه می رسد به حقوقش دست درازی می کندAmir a57 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۴۰ (UTC)پاسخ

گفتم که دوستان بحث را پایان دهند به خصوص صفحهٔ بحث جناب درفش را فروم نکنند. هر گردی هم گردو نیست. واژهٔ کند هم یگ واژهٔ ایرانی و سغدی است و از آن‌جا وارد زبان‌های ترکی هم شده و ربطی به ترکی ندارد. سپاس. --چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۰۸ (UTC)پاسخ
بله جناب چالاک شما هم به این تفکر باش که کند را در قسمتهای کردستان (سغدی ها) گذاشته اند...و آنی که شده یوسف کندی اینش جای سوال است و چون ایرانی می بود باید می شد کند یوسف نه یوسف کندی از این ساختار هم مشخص است که ترکی است. اینها تماما بهانه است که بگویند فلان نشده برای قره موسالو که تحریف و نامش با سیمینه تعویض شده چه حرفی دارید این هم سغدی است.

دوست عزیز جناب درفش کاویانی از بستن صفحه اورمیه متشکرم متاسفانه ما از جلوگیری تحریفاتی که در صفحه ارومیه صورت می گیرد واقعا کلافه شده ایم متاسفانه (منابع پی در پی تحریف و منابع غیر بی طرف و ... به آن اضافه می شدند حداقل از این بابت خیالمان راحت است که ما را به عنوان کرد حساب نکرده اند .دوست عزیز واقعا نژاد هر قومی برای خودش قابل احترام است چه کرد و چه ترک آذری برای من هم نژادم محترم است احترام ها نباید پایمال شود با تشکر از زحمات شما دوست عزیزAmir a57 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)پاسخ

:-) درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۳۵ (UTC)پاسخ

شهرها

سلام جناب درفش. کارهای مربوط به شهرها انجام شد. کی وقت می‌کنید تستی انجام بدهید تا آن موقع من هم در ویکی‌پدیا حاضر باشم؟ سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ

سلام. الگوهایشان را هم ترجمه کردید؟ کاربر:DarafshBot/city/malta و کاربر:DarafshBot/city/gh و کاربر:DarafshBot/city/tajik من امروز کامل در ویکی هستم :-) هر موقع شما وقت داشتید در خدمتم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۰:۳۱ (UTC)پاسخ
مال مالت و قرقیزستان را ترجمه کردم. فکر کنم همه چیز درست باشد. می‌توانیم الان یک تستی داشته باشیم؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)پاسخ
✓ درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۵۷ (UTC)پاسخ
جناب درفش می‌توانید میان‌ویکی‌ھا را ھم چک کنید؟ این طور نمی‌توانم الگوھا را در ویکی فارسی ترجمە کنم. سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)پاسخ
در حال انجام است. صبر کنید تا کارش تمام شود، سپس الگوها را انتقال دهید. تمام شد خبرتان می‌کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۳۳ (UTC)پاسخ
سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۳۴ (UTC)پاسخ
این بۆت ‏MerlIwBot چرا دارد میان‌ویکی‌های قرقیزستان را حذف می‌کند؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۵۹ (UTC)پاسخ
چون میان‌ویکیشان اشتباه بود! ای کاش مقالات فارسی را میان‌ویکی می‌گذاشتیم، چون قبلاً این ایرادهایشان را رفع کرده بودم. تعدادشان زیاد نیست و بعد از کار پایانی ربات، همه را تصحیح می‌کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)پاسخ
اشکال ندارد جناب درفش، تجربه شد! باز هم ممنون.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۱۲ (UTC)پاسخ

سلام. این ناحیه و جماعت به فارسی چه می‌شود (مربوط به تاجیکستان)؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۱۸ (UTC)پاسخ

سلام. به نظرم همان ترجمه کنید، ساختار شهری تاجیکستان فرق دارد و معادل‌سازی دقیقاً ساختار را منتقل نمی‌کند. جماعت معادل شهرک است و ناحیه معادل شهرستان. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۲۷ (UTC)پاسخ
ترجمه‌اش کردم چون در کردی مشکل‌ساز می‌شود. Infobox را هم ترجمه کنم؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۳۷ (UTC)پاسخ
بله آن را هم ترجمه کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۴۸ (UTC)پاسخ
بسیار خوب. می‌توانیم یک تستی داشتە باشیم؟ (ولایت بدخشان فعلاً).--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۰۷ (UTC)پاسخ
راستی میان‌ویکی نداشت. می‌توان برای آن کاری کرد؟--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۱۱ (UTC)پاسخ
آن را هم اضافه میکنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۳۱ (UTC)پاسخ
سپاس.--چالاکبحث ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۳۴ (UTC)پاسخ

فرودگاه‌ها

سلام کاربر:Reza1615/airport02 را برایتان آوانگاری کردم باید بازبینی شود و عبارت فرودگاه در انتها نام‌ها بیاید از نظر روش تلفظ کاربر:آریوبرزن کلیت کار ربات را تائید کرده استرضا ۱۶۱۵ / ب ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)پاسخ

درود. ممنونم رضا جان، بازبینی و تصحیح این فهرست زمان بیشتری نسبت به ترجمه می‌طلبد ولی از آنجا که دوستان همکاری اندکی دارند، ارزشش را دارد که وقتم را صرف تصحیح اشتباه‌های نگارشی کنم و مترجمین هم کارشان با آوانگاری تقریباً‌ راحت می‌شود. لطفاً اجازه دهید کار بر روی این بخش را تمام کنم، سپس برای دو فایل 01 و 03 هم زحمتش را بکشید. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۰۵ (UTC)پاسخ

منشور حقوق بشر کوروش

بهتر نیست اسمش رو به استوانه کوروش تغییر بدهیم؟ اسم بین المللی اش هم همینه ؟--Espiral (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۵۶ (UTC)پاسخ

درود. نام بین‌المللی‌اش استوانهٔ کوروش (Cyrus Cylinder) است. نظر خاصی ندارم، تفاوتی هم ندارند، منشور بیشتر رواج یافته‌است. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)پاسخ
من متوجه نشده‌بودم. اگر صرف بودن حقوق بشر منظورتان است. بله، باید برداشته شود. استوانهٔ کوروش نام مناسبی‌ست. درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۲۶ (UTC)پاسخ

ارومیه

آقا من غلط کردم. شما مقاله رو ببند، اجازه ویرایش هم به هیچ کسی نده. گور بابای اصلاح مقاله ! --Espiral (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۱۳ (UTC)پاسخ

من نمی‌دانم آمار نود درصد از کجا آمده!؟ هیچ سرشماری براساس قومیت در ایران انجام نشده که بتوان از آن درصد گرفت. بهتر است این مقاله محافظت شود و اگر تغییری نیاز بود، در صفحهٔ بحث به اجماع برسد. ممنون بابت اطلاع درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)پاسخ
من اینجا سوال پرسیدم. گفت نامطمئنه، ولی میشه در بخش پیوند به بیرون ازش استفاده کرد--Espiral (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۰:۳۱ (UTC)پاسخ

ممنون از برگرداندن مقاله. بهرحال کسی تابحال از اعتماد به من ضرری بهش نرسیده، شما نیز همینطور شدید. موفق باشید. Gire 3pich2005 (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۳۳ (UTC)پاسخ

خواهش می‌کنم، انجام وظیفه بود ولی خیلی برایم جالب است که مقاله را از آخر به اول می‌نویسید :-) امیدوارم زین‌پس از الگوی در حال ویرایش استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید. ارادت درفش کاویانی (بحث) ‏۱۹ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۲۲:۴۳ (UTC)پاسخ

مقاله های ورزشکاران

درود درفش عزیز. راستش من می خواستم که فهرستی از ورزشکاران رو بسازم و توی اون فهرست فقط نام انگلیسی و تاریخ تولد و مکان تولد و رشته ورزشی و ملیت رو می خوام بنویسم و باید نام افراد رو یک نفر دیگه ترجمه کنه.به نظرتون کار من موثر هست یا نه؟ هم چنین من نمی تونم نام های انگلیسی رو درست و بدون اشتباه تلفظی ترجمه کنم. Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۴۸ (UTC)پاسخ

درود. چنین فهرستی احتمالاً در ویکی انگلیسی می‌بایست موجود باشد. صبر کنید کمی جستجو کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۵۰ (UTC)پاسخ
باشه.در ضمن من چگونگی ایجاد مقالات رو ساختم و اگر اشتباهی توش هست لطفا درستش کنید.ویکی‌پدیا:ورزشکاران/مقالات رباتیک Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)پاسخ
مثلاً فهرست برندگان چند مدال طلای المپیک بخش اولش شامل حدود 500 مقاله‌است که می‌تواند مناسب باشد. چون همه‌شان در ویکی انگلیسی مقاله دارند، جعبه‌هایشان را هم می‌توانیم منتقل کنیم. به‌جای اینکه خودتان را خسته کنید و اطلاعات را یکی‌یکی وارد کنید، از چنین فهرست‌هایی در ویکی‌های دیگر استفاده کنید. آن بخش را در کاربر:درفش کاویان/ورزشکاران آورده‌ام، شما فقط ستون رشته را ترجمه کنید (زیاد نیستند) نام‌ها را من ترجمه می‌کنم.
الگوی ویکی‌پدیا:ورزشکاران/مقالات رباتیک مناسب ربات نیست، چون متغیرهایش باید با تعداد ستون‌ها همخوانی داشته باشد و گاهی، نیاز به شرطی‌سازی است. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۱۱ (UTC)پاسخ
باشه پس من رشته ها رو ترجمه می کنم. هم چنین جنسیت رو هم میشه با ابزار وورد ترجمه کرد. Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۱۳ (UTC)پاسخ
بله جنسیت را تغییر خواهم داد. فعلاً فقط رشته‌ها را تکمیل کنید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ
اگر میشه از ربات آوانگاری reza1615 استفاده کنید. در ضمن کاربر جواد جواب پست شما رو دادن. اگر بتونید با اون ربات کار کنید کارتون خیلی راحت تر میشه. Milad77 (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۴۴ (UTC)پاسخ
ربات در حال کار انجام کار است. جعبه‌ّا را هم استخراج کردم که پس از ساخت، نامشان را با ابرابزار ترجمه و به مقالات اضافه می‌کنیم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۳۶ (UTC)پاسخ

اجازه مجوز به حسین عربی

با سلام دوست عزیزم من چند روزی است در ربات ویکی ثبت نام کرده ام و هنوز دریافت مجوز نشده ام برای کار در ویکی از شما دوست عزیز خواهشمندم که مرا راهنمایی کنید. --— حسین عربیبحث ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۱۲ (UTC)پاسخ

سلام. شما هنوز رباتی نساختید، ابتدا راهنما:شروع کار با ربات پایتون را مطالعه کنید و حساب ربات بسازید، سپس درخواست مجوز کنید. حساب کاربر:حسین عربی هم موجود نیست و شما می‌بایست لینک حسابتان کاربر:Hosseinarabi69 را در امضایتان قرار دهید. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۵:۱۷ (UTC)پاسخ

مقاله ورزشکاران

درود،برای ورزشکاران "در بین سال‌های ‎۲۰۰۴–۲۰۱۲" اشتباه است ، باید این طور شود "در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲" جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۰ (UTC)پاسخ

درود. نه منظور المپیک‌های سال ۲۰۰۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ است. از این تا آن. فکر کنم بجای - تا بگذارم،‌ بهتر است.درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۴ (UTC)پاسخ
می دانم منظورتان چیست، ولی اشتباه است ، چون طرف فقط در 2004 و 2012 این تعداد مدال را کسب کرده.به جای - و بگزارید.جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)پاسخ
درست است، حق با شماست جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۴۸ (UTC)پاسخ
‌ :) ممنون از راهنمایی درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۵۱ (UTC)پاسخ

مقالات مواد شیمیایی

سلام با توجه به ربات آوانگاری می‌توان مقالات مواد شیمیایی را سریع‌تر ساخت نظرتان چیست؟رضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۱ (UTC)پاسخ

سلام. موافقم :) امشب که درگیر ورزشکاران خواهم بود، آخر هفته ترکیبات را دوباره صفایی بهشان می‌دهیم. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۰۴ (UTC)پاسخ
علی‌الجساببحث کاربر:درفش کاویانی/ورزشکاران :)رضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)پاسخ
:(( خب این چه صیغه‌ایست رضا جان!؟ از همان موقع که در صفحه بحثت پیام گذاشتم تا الان ربات دارد کار می‌کند و فعلاً به Renate Stecher رسیده‌است! نکند کد فری را به ما داده‌ای، خودت از پرمیوم استفاده می‌کنی؟ :دی ممنون درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۲۷ (UTC)پاسخ
بحث کاربر:Reza1615/test.js هم خدمت شما با تول‌سرور برانی سریع‌تر اجرا می‌شود کد من مانند کد شما هسترضا ۱۶۱۵ / ب ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۴۲ (UTC)پاسخ
ممنونم رضا جان :) با تولسرور بودم! فکر کنم به میزان خلوص نیست هم مرتبط باشد :دی درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)پاسخ
برادر برای صفر مدال شرط بگذار اگر صفر باشد، ننویسد.نمونه جواد|بحث (۳۰ مرداد ۱۳۹۱) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۰۲ (UTC)پاسخ
چشم ;) درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۱۳ (UTC)پاسخ

درخواست کمک!

لطف می کنید یک مداخله ای در این تاپیک بکنید؟ همچنین نگاهی به گزارش بنده در نقض سه ویراش و وپ:تام بیندازید. متشکرم.Kavalier (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۵۷ (UTC)پاسخ

درود. متأسفم! الان سرم شلوغ است. اگر تا فردا کسی از مدیران آن شکایت را بررسی نکرد، انجامش می‌دهم. موفق باشید درفش کاویانی (بحث) ‏۲۰ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۵۹ (UTC)پاسخ

دروغ !!!

سلام

من با نزدیکان آقای وحید خراسانی آشنایی دارم. شما به خاطر مسایل سیاسی میخواید شخصیت آدم ها رو طوری که نیستند شرح بدید.یعنی دوست دارید این طوری باشن که این خیلی کار کثیفیه.

هدف راه رو توصیف نمیکنه — این پیام امضانشده را Mhbftdb (بحثمشارکت‌ها) نوشته‌است.

من حتی ایشان را نمی‌شناسم! طبق قوانین ویکی، نباید از القاب ستایشگرانه استفاده کرد و همچنین، نوشتارهای منبع‌دار را نباید حذف کرد. درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۲۲ (UTC)پاسخ
به نظر من این مقاله مشکل لحن دارد . خیلی ستایشگرانه است . بهتر است برچست گذاری شود. Farvartish (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۴:۴۹ (UTC)پاسخ

این نشان برای شما!

نشان اصلی
به خاطر پشتکار شما برای ساخت مقالات با ربات این نشان به شما اعطا می گردد Milad77 (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۴۵ (UTC)پاسخ
ممنونم میلاد جان :-) مهم، ایدهٔ ساخت این مقالات بود، که شما ایده‌پردازش بودید. دوستدار درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۷:۱۵ (UTC)پاسخ

بندایش

اگه میشه مقاله ارومیه رو باز کنید. در این [۲] ویرایش آمدند مطالب منبعدار و مستند و تاریخی رو حذف کردند و این مطلب بشدت دروغ و جهتدار [۳] رو افزودند. چرا اینقدر نفرت پراکنی میکنند برخی از کاربران؟ Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۳۹ (UTC)پاسخ

سلام. متأسفانه نمی‌توانم چنین کاری کنم، هر موردی که فکر می‌کنید با سیاست‌های ویکی‌پدیا همخوانی ندارد را در صفحهٔ بحث مقاله مطرح کنید و اگر دیگران هم موافق بودند، توسط یک مدیر اعمال می‌شود. موفق باشید درفش کاویانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۰ (UTC)پاسخ

سلام. جناب کاویانی لطفاً مقاله را بازش نکنید و اگر قرار است مطلبی افزوده یا کاسته شود، این امر باید با اجماع کاربران صورت بگیرد. و اما در مورد مطالب این عزیز. ما چندی پیش در مقاله ماکو از یک سایت دولتی مطلبی آوردیم که نوشته بود کردهای این شهر مهاجرانی هستند که از ترکیه به این منطقه وارد شده‌اند. همین جناب آمدند و گفتند که ما در ویکی مهاجر نداریم و نباید هیچ‌کس را مهاجر خواند! حالا ایشان مطلبی را نقل می‌کنند آن هم به نقل از یک سایت پان‌کردیستی متعلق به گروه پژاک که مطالبش یک جو هم ارزش ندارد و می‌خواهند بگویند آذربایجانی‌های ارومیه مهاجر هستند. اصلاً فرض کنیم مهاجربودن آذربایجانی‌ها امری نباشد که نتوان آن را در ویکی نوشت. خب این سایت خودش که معلوم‌الحال است! من اگر بروم و از سایت‌های پان‌ترکیستی مطلب بیاورم که مثلاً سنندج وجه‌تسمیه‌اش ترکی است و قبلاً از شهرهای آذربایجان بوده و بعدها کردها این شهر را تصرف کرده‌اند، آیا می‌شود این مطلب را در ویکی وارد کرد؟ شما نفرت‌پراکنی می‌کنید و آذربایجانی‌ها را مهاجر و مهمان خود می‌دانید یا ما؟ این مطلب شما اگر در صفحه ارومیه ثبت شود، ما هرروز جنگ ویرایشی خواهیم داشت. اندکی منطقی‌تر فکر کنید دوست عزیز. --آذربایجانی (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)پاسخ

آقای پان ترکیست! منظورتو از ماکو و مهاجر و ... نفهمیدم. حالت خوبه؟ درضمن در ادبیاتت تجدید نظر کن و اینقدر فاشیستی و توهین آمیز صحبت نکن! آن مطلب کاملا تایید شده بود و سایتها و کتابهای زیادی شبیه اون رو نوشتن! هرچیز که به مذاقت خوش نیومد دلیل نمیشه که توهینهای فاشیستی-ترکیستی کنی؟ من در بحث ارومیه چیزی نوشتم و اگر پاسخ مناسبی نتوانستید بدهید مدیران اون مطلب رو وا میگردونند. Gigabite (بحث) ‏۲۱ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۰۲ (UTC)پاسخ