לדלג לתוכן

ויקיפדיה:הכה את המומחה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת 89.139.12.137 בנושא הרזיה
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 513: שורה 513:
:::::אם אחרי ארוחת הצהריים אתה נזקק לנקביך והולך לשירותים, יש מצב שתוריד לפתע קילוגרם ממשקלך. בכל רגע נתון אתה שואף חמצן ונושף פחמן דו חמצני ומאבד את הפרש המשקל ביניהם, אם האוויר יבש אתה גם מאבד מים בנשיפה ואם חם אתה גם מזיע ומאבד עוד מים ומלחים. כל התהליכים האלה מפחיתים את משקלך. [[משתמש:Easy n|Easy n]] - [[שיחת משתמש:Easy n|שיחה]] 15:27, 31 באוגוסט 2008 (IDT)
:::::אם אחרי ארוחת הצהריים אתה נזקק לנקביך והולך לשירותים, יש מצב שתוריד לפתע קילוגרם ממשקלך. בכל רגע נתון אתה שואף חמצן ונושף פחמן דו חמצני ומאבד את הפרש המשקל ביניהם, אם האוויר יבש אתה גם מאבד מים בנשיפה ואם חם אתה גם מזיע ומאבד עוד מים ומלחים. כל התהליכים האלה מפחיתים את משקלך. [[משתמש:Easy n|Easy n]] - [[שיחת משתמש:Easy n|שיחה]] 15:27, 31 באוגוסט 2008 (IDT)
::::::איזי אן, מאוד אהבתי את תשובתך. זאת תשובה מפורטת, מדעית ומוסברת היטב. תודה רבה. [[משתמש:Bravo123|Bravo123]] - [[שיחת משתמש:Bravo123|שיחה]] 20:48, 31 באוגוסט 2008 (IDT).
::::::איזי אן, מאוד אהבתי את תשובתך. זאת תשובה מפורטת, מדעית ומוסברת היטב. תודה רבה. [[משתמש:Bravo123|Bravo123]] - [[שיחת משתמש:Bravo123|שיחה]] 20:48, 31 באוגוסט 2008 (IDT).
:::::::יותר קל לשים לב לתהליך אם לא אוכלים זבל והגוף בערך בריא. אתה תרגיש רעב שלא תרגיש אם כל הזמן תשתה קולה ותאכל חטיפים למשל וזה מוזר אחרי כמה זמן - פתאום באמצע היום הבטן מקרקרת ואתה מת מרעב. גם יעזור אם "תשפשף" את הבטן (rub) או תרוץ במקום או תצא להליכות לא רציניות אחרי ארוחות - לפעמים גז שיש בבטן לא יוצא לגמרי ופעילות עוזרת לו לצאת מהגוף בגרעפסים (גיהוקים?) - אם אוכלים והולכים לשכב במיטה בחדר ולראות טלוויזיה למשל רוב הגזים נשארים. זאת דרך טובה לרזות מהר (היקף הבטן). בלי הגזים האלו יהיה יותר קל לראות שינויים קלים בגוף - מהניסיון שלי לרוב הם מופיעים בשוקיים ובלחיים או לפחות הם הכי ברורים (החיוך מפסיק להיות כמו של קריקטורה שהלחיים שלה בולטות מחוץ לפנים). --[[מיוחד:תרומות/89.139.12.137|89.139.12.137]] 00:34, 1 בספטמבר 2008 (IDT)


== זכויות יוצרים על נאום? ==
== זכויות יוצרים על נאום? ==

גרסה מ־00:34, 1 בספטמבר 2008

לפני העלאת שאלה אנא בדקו
האם אין לה כבר תשובה בערכי ויקיפדיה.
ארכיונים של הכה את המומחה
רשימת הארכיונים 
דפי ארכיון של הכה את המומחה
ארכיון כללי
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
61 62 63 64 65 66 67 68 69 70
71 72 73 74 75 76 77 78 79 80
81 82 83 84 85 86 87 88 89 90
91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
101 102 103 104 105 106 107 108 109 110
111 112 113 114 115 116 117 118 119 120
121 122 123 124 125 126 127 128 129 130
131 132 133 134 135 136 137 138 139 140
141 142 143 144 145 146 147 148 149 150
151 152 153 154 155 156 157 158 159 160
161 162 163 164 165 166 167 168 169 170
171 172 173 174 175 176 177 178 179 180
181 182 183 184 185 186 187 188 189 190
191 192 193 194 195 196 197 198 199 200
201 202 203 204 205 206 207 208 209 210
211 212 213 214 215 216 217 218 219 220
221 222 223 224 225 226 227 228 229 230
231 232 233 234 235 236 237 238 239 240
241 242 243 244 245 246 247 248 249 250
251 252 253 254 255 256 257 258 259 260
261 262 263 264 265 266 267 268 269 270
271 272 273 274 275 276 277 278 279 280
281 282 283 284 285 286 287 288 289 290
291 292 293 294 295 296 297 298 299 300
301 302 303 304 305 306 307 308 309 310
311 312 313 314 315 316 317 318 319 320
321 322 323 324 325 326 327 328 329 330
331 332 333 334 335 336 337 338 339 340
ארכיון מתמטיקה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ארכיון פיזיקה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ארכיון ביולוגיה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ארכיון פסיכולוגיה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


אנא הזדהו בשמכם או בשם בדוי, זה יקל עלינו את ההתייחסות אליכם.
דף זה נועד לשאלות בעלות אופי כללי, שלא מצאתם להן תשובה בערכי ויקיפדיה:

  • נסחו היטב את השאלה ותנו לה כותרת משמעותית (לא "שאלה" או "צריך עזרה")
  • השתדלו להימנע מהנחות מוקדמות מכלילות או חסרות יסוד ("מדוע צרות באות בצרורות?")
  • חל איסור לשאול שאלות שאופיין או ניסוחן עובר על כללי ההתנהגות בקהילה, ובפרט כאלו שמתייחסות באופן לא הולם לקבוצה אתנית, דתית או אחרת
  • שאלות הנוגעות לערך מסויים יש להעלות בדף השיחה של הערך
  • בעיות טכניות או שאלות על נהלים – מקומן בדלפק הייעוץ
  • שאלות לשוניות – מקומן בדף הייעוץ הלשוני
  • שאלות במדעים מדויקים יש להפנות אל הכה את המומחה – שאלות במדעים מדויקים

עדכון הסטטוס בדף זה נעשה על ידי החלפת הפרמטר "חדש" שמופיע בתבנית המצב ({{מצב|חדש}}) באחד הערכים הבאים: החלפה זו תשנה את צבע ותוכן תיבת הסטטוס המופיעה ליד הדיווח:

תיעוד תבנית מצב הטיפול
אופן השימוש {{מצב|טופל|חיים 7|חיים}}

מצב טיפול: טופל
מטפל: חיים

התבנית מקבלת שלושה פרמטרים.

  • מצב טיפול אחד מהבאים:
חדש

מצב טיפול: חדש

בטיפול בעבודה הוכלל בדף השיחה בדף השיחה במעקב דיון פתוח בדיון

מצב טיפול: בטיפול

טופל תוקן {{תוקן}} נפתר בוצע {{בוצע}}הועבר נענה

מצב טיפול: טופל

דיווח שגוי שגוי לא טעות לא שגיאה לא תקלה לא בוצע {{לא בוצע}} שם שגוי מגבלה טכנית לא יבוצע לא ערך פרסום פרסומי פרסומת לא יקרה לא הועבר נמחק לא יועבר מופיע בערך כבר מופיע בערך

מצב טיפול: דיווח שגוי

הצעה הצעות הצעה לשיפור הצעות לשיפור הצעת שיפור הצעות שיפור

מצב טיפול: הצעה לשיפור

כבר דווח כבר נענה בקשה חוזרת כפילות כפלישן לא נענה לא טופל ישן, לא נענה ישן, לא טופל דיווח חוזר

מצב טיפול: כבר דווח

לא ניתן לטפל ללא תוכן ללא מענה בלי תוכן דרוש מקור {{מקור}} אין מקור לא ברור {{הבהרה}} לא בשל לא מוכן חסר מידע

מצב טיפול: ללא תוכן

אחר דיון סגור דיון להעברה להעברה

מצב טיפול: אחר

  • שם המטפל - אופציונלי
  • שם תצוגה - אופציונלי

ראו גם

דפים משמעותיים שמשתמשים בתבנית


מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף

W

וולט דיסני לא אמור להיות ולט דיסני? האחים וורנר לא אמורים להיות האחים ורנר? כמו שוויקיפדיה זה ויקיפדיה.

לא, ה-ו"ו השנייה היא חולם. עידושיחה 13:51, 16 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
איך מתעתקים את המילה we ("אנחנו" באנגלית)? וי או ווי? ‏Yonidebest Ω Talk14:24, 16 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לפי כללי התיעתוק של האקדמיה ללשון העברית שאותם אימצנו כאן - וי. וראה גם כאן. בברכה, Tahmar1900 - שיחה 20:58, 16 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ואם נחליט למרוד בכללי התעתוק הללו, ונכתוב "ווי" כדי שהקוראים שלנו יוכלו להבין שמדובר ב-W ולא ב-V? ‏Yonidebest Ω Talk18:48, 17 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ברוב המקרים זה פשוט לא נחוץ. חברינו הטוב לדוגמה, וינסטון צ'רצ'יל, נכתב עם ו' אחת בהתחלה אך ישר ליד שמו העברי נכתב שמו האנגלי ואנו רואים ששם כתוב Winston. כך גם עם ויסקי שאף אחד, באף מקרה, לא יהגה את שמו Viskey במקום Whiskey. לעומת זאת, במידה ויש מקרים ספציפיים שאפשר להתבלבל בהם, שווה אז לנסח כללים לאיך לידע את הקוראים על כך. בינתיים השאלה היא היפותטית, הלא כן?
הם לא יוכלו לדעת אם זה מבוטא כמו WI או כמו VOY או VUY למשל. דב ט. - שיחה 22:18, 17 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
זה כבר שאלה של ניקוד. את הצליל W אי אפשר לכתוב גם עם ניקוד. ‏Yonidebest Ω Talk22:21, 17 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אל פצ'ינו בבאטמן?

שמעתי שאל פצ'ינו שיחק באחד מסרטי "באטמן" בתפקיד אורח.
האם זה נכון? ואם כן באיזה סרט ובאיזה תפקיד? therealRRR - שיחה 15:05, 16 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

שמעת לא נכון. ייתכן שהכוונה לסרט "דיק טרייסי". הצרצר משורר הדלות 18:50, 16 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

בערך האנגלי כתוב שהציעו לו להיות קולו של אחד הרעים, אך הוא דחה את ההצעה: Also in 1990, Pacino was offered to voice Batman villain Two-Face in the hugely successful Batman The Animated Series but turned down the role. בהצלחה, ‏עמיחי 15:53, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

לא נכון, כך לפחות לפי imdb.com. --כוזרי - שיחה 23:05, 21 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

צנון או צנונית

יש הבדל בין צנון לצנונית? או שזה אותו צמח.

צנונית (Raphanus sativus var. radicula) היא תת מין של המין צנון הגינה (Raphanus sativus). אמנון שביטשיחה 09:11, 17 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

יש כפר סבאים באולם?

המצלם ומעלה תמונות של "גן מנשה" בעיר, יבורך. בפרט אם יש שם שלטי הנצחה וזכרון. Ranbar - שיחה 09:46, 17 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

פעם ראשונה שאני שומע על "גן מנשה". אולי אוכל להגיע לשם בשבת הבאה. אביהושיחה 10:17, 22 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לחילופין, ואם אין לך סבלנות לחכות עד אז, אולי תצליח לשכנע את יואב אבניאון להעלות את התמונות שצילם גם לוויקיפדיה. אביהושיחה 10:28, 22 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אם אסנת חכים שינתה את השם שלה לג'יזל סילבר, כולל בתעודת הזהות, מגיע לה ערך על שם ג'יזל סילבר שיפנה לערך המקורי ע"ש אסנת חכים (או להיפך) ?

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A1%D7%A0%D7%AA_%D7%97%D7%9B%D7%99%D7%9D

I.Q.

הי,

האם מישהו יודע היכן ניתן למצוא מבחני I.Q. בעברית ברשת בחינם?

מה שאני מצאתי אלו רק מבחנים באנגלית, ומכיוון שאינני דוברת אנגלית ברמה גבוהה הציון לא ממש משקף את המציאות.

אם מישהו יוכל להביא קישור אני מאד אשמח.

תודה מראש,

רחלי

שלום רחלי. כאן תמצאי מבחן איי קיו - מבחן המטריצות של רייבן - שאינו מילולי ולכן לא צריך לדעת אנגלית ברמה גבוהה על מנת להצליח בו: http://iqtest.dk אני רק מזהיר שהוא נהיה מאוד קשה לקראת הסוף :) ברק שושני - שיחה 18:19, 17 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

תודה רבה! אבל אני מחפשת מבחן עם שאלות מילוליות. האם משהו יודע אם יש בעברית?

windows vista

שלום. יש לי שאלה. יש לי ויסטה במחשב ואני לא מצליחה לראות סרטי DVD שלוקחים מספריות. יש למישהו מושג למה? ואם כן יש איזושהי תוכנה חינמית שתוכל לעזור? אם תוכלו לשים קישורים. תודה.

אין לי מושג למה זה קורה, אבל כדאי לנסות את התוכנות הבאות: VLC, PowerDVD, InterVideo WinDVD.
VLC תוכנה פשוטה וטובה שמפעילה כמעט הכול אבל בשביל לנגן דיוידי יש צורך לבחור כמה דברים והיא לא פשוטה למשתמש הרגיל אבל בוחרים אותם בממשק גרפי. PowerDVD הכי פשוטה לניגון דיוידי. InterVideo פחות טובה אבל היא מגיעה בדיסקים של חלק מהסרטים שמשכירים וקונים והיא יותר "מסחרית" (היא באה לפעמים עם סקין של סרט מסוים או מפרסמת סרטים מסוימים), לעומת PowerDVD שהיא תוכנת תנגן את הדיסק ותעזוב אותי בשקט. --89.139.97.45 07:09, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

החמישייה הקאמרית

לאחרונה הנחתי את ידי על הקטע האינסטרומנטאלי שהפתיחה שלו משמשת כנעימת הפתיחה של החמישייה הקאמרית (אני עכשיו מזמזם את זה לעצמי, חבל שאתם לא שומעים). זה באמת קטע טוב, אני ממש אוהב אותו, אבל אני לא יודע של מי הוא כדי לשמוע עוד. ואתם? סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 17:23, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הלהקה הארמנית night ark. דב ט. - שיחה 17:48, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
תבורך. אתה יודע אולי איך קוראים לקטע? סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 15:47, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
Homecoming. קומולוס - שיחה 15:52, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ולדיסק קוראים PICTURE. אם אתה בא למפגש, אני יכול להשאיל לך אותו. קומולוס - שיחה 15:53, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מייקל פלפס

האם השחיין האולימפי מייקל פלפס הוא יהודי? 83.130.28.202 18:06, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

לא. למרות שהיו בכלי התקשורת הערבים שאמרו זאת בציניות. הללשיחה תיבת נאצות 18:09, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
נו ואם הוא היה יהודי אתה לא חושב שכלי התקשורת הישראליים לא היו טורחים להזכיר את העובדה הזאת כל שנייה? ("והנה השחיין מייקל פלפס היהודי קופץ לבריכה בניסיון לשבור את שיאו של מארק ספיץ' היהודי, ד"א אולי אתם לא יודעים אבל שניהם יהודים").אינגסוק 20:16, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לא. אבל הוא יהודי בפוטנציה. (הוא תמיד יוכל להתגייר, וללכת בעקבות מי שנתן לו השראה, כדבריו). (-: --אפי ב.שיחה17:55, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

יואב קוטנר

האם הוא בנו של אדריכל הנוף יצחק קוטנר, שעיצב בין היתר את הגן הבוטני של מקוה ישראל? Ranbar - שיחה 18:16, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

Eamon

כתבתי השבוע ערך על השחיין האוסטרלי Eamon Sullivan. כתבתי בעברית "אימון סאליבן". אבל שלשום שמעתי את ת'ורפ מדבר ביורוספורט ומזכיר אותו, וללא ספר הוא ביטא את השם כ "אֵיְמון" ("EY-mon").

ושאלותי הן כדלקמן:

  • איך לכתוב את זה? האם להעביר ל"איימון"?
  • האם תמיד זה מבוטא כך? ואם כן, מה לעשות עם Éamon de Valera שבעברית כתבנו כ"אמון דה ואלירה"? (נתקלתי בזה בשביל לראות תקדימים).

emanשיחה 18:19, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אני לא הייתי מתבסס על הגייה אוסטרלית כבסיס לתעתיק רשמי מאנגלית. אבל ראיתי שכבר התייעצת ושינית, ולא אחלוק על כך. אמנון שביטשיחה 09:39, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
דיברתי עם אביעד והוא אומר זה אכן איימון. אבל לגבי כל מה שקשור לדה ולרה אני משאיר את זה לו (יש גם י' מפוקפקת) כשיחזור במהרה בימינו. emanשיחה 10:31, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אתלטיקה ואתלטיקה קלה

מה ההבדל בין אתלטיקה ואתלטיקה קלה? ומהי אתלטיקה לא "קלה"? ‏miniature‏ • שיחה 21:36, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ראה אתלטיקה דב ט. - שיחה 21:39, 18 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

Smoluchowski

איך מתעתקים לעברית שם זה? תודה, ‏עדיאל10:20, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אני מניח ש"סמולוכובסקי" (אם השם הוא אכן פולני). emanשיחה 10:30, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כשם פולני - אכן, כפי שכתב עמנואל. אלדדשיחה 10:31, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
תודה, הוא אכן פולני. ‏עדיאל11:01, 19 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אם כבר אז סמולוקובסקי, ב'ק' ולא ב'כ', שאינו מקובל. בנצי - שיחה 20:22, 21 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לא - ch בפולנית הוא כ רפה. --אמיר א. אהרוני · בואו לתקן קישורי בינוויקי! · כ"ז באב ה'תשס"ח · 12:14, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

יש לי דודה עם שיני זהב / ספי ריבלין

זכור לי טוב מאוד ששמעתי ברדיו את השיר "יש לי דודה עם שיני זהב" בביצועו של ספי ריבלין. היכן אוכל למצוא מידע על השיר? Eddau - שיחה 06:05, 20 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אולימפידה

  • למה יש ענפי ספורט כמו טניס, כדורסל, כדורעף וכו' ואין ענפים אחרים כמו כרדורגל, פוטבול או הוקי?
  • למה נשים רצות רק 100 מ' משוכות ולא 110 כמו הגברים?

בקשר לשאלה הראשונה אני יכולה לענות לך תשובה שלא בטוח תספק אותך, דבר ראשון, יש כדורגל באולימפיאדה. ודבר שני - יש מספר מוגבל של ענפי ספורט שיכולים להשתתף באולימפיאדה, אם איני טועה, בין 30 ל-40. ענפי ספורט חדשים יכולים להכנס לאולימפיאדה אך ורק אם ענפי ספורט ותיקים החליטו לפרוש מהאולימפיאדה או מסיבות שונות, אך דברים כאלו לרוב לא קורים. כנראה אותם ענפי ספורט כמו טניס הקדימו את ענפי הספורט שלא נמצאים באולימפיאדה. עדי מ. - שיחה 17:20, 21 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הכללים לגבי צירוף ענפי ספורט לאוליפיאדה כוללים בעיקר תפוצה - הענף צריך להיות נפוץ במינימום מדינות ויבשות. נדמה לי שהוקי קרח משוחק באולימפיאדת החורף. פוטבול נפוץ בערך במדינה וחצי, ולכן אינו משוחק באולימפיאדה.יואלפ - שיחה 10:34, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

זיהוי דיבור

שלום לכולם, מישהו מכיר תוכנה חינמית שמזהה קובץ קול והופכת אותו לטקסט? מתניה שיחה 12:30, 21 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

יש כל מני תוכנות כאלה. חפשי Speech Recognition. יש גם מחקרים על היעילות של זה (חלקם עדכניים וחלקם לא) כמענה לבעיות שונות וקראתי גם מאמר על נזקים רפואיים שזה לפעמים עושה. מה המטרה שלך. לשם מה יש לך צורך בזה?Eddau - שיחה 04:13, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מכיר אחת שעובדת? אני רוצה להפוך שיעור מוקלט לקובץ טקסט. מתניה שיחה 22:13, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
בעברית לא נראה שיש תוכנה כזו אפילו בתשלום. --אפי ב.שיחה10:54, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
בלינוקס יש כמה תוכנות כאלו בחינם - יש כמה שמצורפות לרשימת החבילות של דביאן אז אפשר לחפש באתר של דביאן, ואם אתה מחפש לחלונות אז תחפש את שם התוכנה ואולי יש לה גרסא לחלונות... או שתחפש ב download.com שהוא אתר טוב לחפש תוכנות בתשלום, ואולי באחד מהאתרים תתקל בבטא--217.132.37.28 18:54, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

עד כמה שאני מעודכן לגבי תוכנות זיהוי דיבור, אז אין תוכנות בעברית ואין תוכנות שיכולות להפוך דיבור שהוקלט באקראי לתמליל. דיבור שאפשר להפוך לתמליל חייב להיות איטי, מונוטוני ובמרחק קבוע מהמקרופון. אם יש לך הקלטות של הרצאות שקשה לך להתמודד עמן, אני ממליץ על גישה אחרת שעובדת עבורי בהצלחה כבר שנים רבות. מצד אחד שיפור איכות ההקלטה ומצד שני שליטה מחולטת במהירות ההשמעה. אני ממליץ על הקלטה בעזרת מכשיר דיגיטלי המצוי בכיסו של המרצה ונועד להקלטת הרצאות או ישיבות (בשום אופן לא להקליט הרצאה עם ציוד שנועד להקלטת מוסיקה או לצ'ט באינטרנט) ולהקשיב להקלטה אחרי שהורדת אותה אל המחשב וסידרת את המהירות בעזרת התוכנה Transcribe! (סימן הקריאה הוא חלק מהשם של התוכנה). פנה אלי לפרטים נוספים ואל תפחד לנדנד לי. זה סוג המידע שאני הכי שמח לחלוק. Eddau - שיחה 21:34, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

כרטיס אדום

מישהו יודע מתי החל השימוש בכרטיס אדום בכדורגל רגיל( כלומר לא באולמות או חופים) ומה היה סימן ההרחקה לפני? נהג מרכבה2 - שיחה 23:29, 21 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הפירוט נמצא בויקי האנגלית כאן. ראשית השימוש ב-1970 בגביע העולם במקסיקו ואחר כך בליגות השונות. לפני כן השופט היה שורק לעבירה. אם הייתה עבירה של צהוב היה רושם את מספר השחקן בפנקסו, כך שבמקרה של עבירה נוספת יוכל להפעיל שיקול דעת האם להרחיקו (לא אוטומטית). במקרה והשופט החליט על הרחקה, פשוט היה שורק, מצביע על השחקן המורחק ולאחר מכן מייד מצביע כלפי קו החוץ של המגרש - כלומר "החוצה!".אודי - שיחה 23:46, 21 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אני מוכרח לציין שהשיטה הקודמת יותר ברורה ופחות מביכה את השופט... דבר שני מצב האנגלית שלי הוא לא משהו אך עושה רושם שהערך מפורט מאוד, יהיה טוב אם מישהו יתרגם אותו. נהג מרכבה2 - שיחה 00:04, 22 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אם לא ראיתם הרחקה במשחק בייסבול - לא ראיתם כלום! באנגלית התנועה אותה מבצע השופט כדי להרחיק שחקן או מאמן נקראת "Heave ho". הנה כמה דוגמאות לעיונכם: כאן, 55 שניות מתחילת הסרטון מסמן השופט בנימוס למאמן להסתלק, אך כאן תוכלו לראות את השופט העצבני, זורק בתוך שנייה וחצי את המאמן בעל מספר ההרחקות הגדול ביותר בהיסטוריה. ‏עמיחי 01:32, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אנשים שמתאכלסים בשכונה

בערך על שכונת נוה יעקב בירושלים מצאתי משפט כזה: "זוגות צעירים חרדים רבים מתאכלסים בה". האם אין משמעות משפט כזה היא שהשכונה גרה בתוך הזוגות הצעירים? האם אנשים מתאכלסים בשכונה או שהשכונה מתאכלסת באנשים? --כוזרי - שיחה 12:12, 22 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אתה צודק. בכלל היו שם כמה ניסוחים שדרשו תיקון. ברק שושני - שיחה 15:22, 22 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

גירוש שממיות מהבית.

שלום. רציתי לדעת האם ישנה דרך ומהי לגירוש שממיות מהבית? ידוע ששממיות מביאות מזל טוב ומדבירות מזיקים, אך אשמח אם הן יעשו זאת מחוץ לבייתי. תודה, "נטע".

אפשר לגרש את השממיות עם רעל חזק שהורג את השממיות, את החרקים והעכבישים שהן אוכלות וגם את האנשים שבבית ומביא מזל רע. דרך אחרת היא להכניס הביתה חולדה. Eddau - שיחה 18:07, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כבר שלמה המלך שאל את עצמו אותה שאלה, וכנראה הגיע למסקנה שאי אפשר לגרש אותן, שנאמר: שְׂמָמִית בְּיָדַיִם תְּתַפֵּשׂ וְהִיא בְּהֵיכְלֵי מֶלֶךְ. בכל אופן, הפרשנים המסורתיים הסכימו ביניהם ש"שממית" היא בכלל עכביש.
שממית אוכלת בין היתר יתושים. וזוהי "סגולה" טובה נגד עקיצות. בסך הכל יצור חביב, מועיל וביישן, שאני תמיד שמח לארח בביתי. --אפי ב.שיחה01:22, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

תודה רבה על התשובות, בכל זאת, קיוויתי לקבל ייעוץ אמיתי ופחות ציני. בכל אופן, נאמר לי שהנחת עלי דפנה, או ציפורן עשויים להבריח את השממיות, שאנשים משום מה כל כך אוהבים...

בלי ציניות, השיעור הראשון באקולוגיה אומר שלכל הרחקה או השמדה של קבוצת יצורים חיים סביר שיהיו תוצאות מרחיקות לכת וצריך לשקול בין המצב הקיים לבין האלטרנטיבות. כשמרחיקים יצור, הליך ההרחקה עצמו (כגון שימוש ברעל) עשוי להביא נזקים וגם היצור שיתפוס את מקומו עשוי להביא נזקים. לפעמים, המצב הקיים והלא נעים עדיף מהמצבים האחרים. אתן לך שתי דוגמאות - חולדות בספינה וחתולי רחוב. לא נעים שיש חולדות בספינה. הן מכרסמות חוטי חשמל ולפעמים נוגסות באצבעות של המלכים. מה האלטרנטיבה? פיזור רעל חזק והפיכת הספינה למין בית קברות צף שבו נרקבות אלפי גוויות של חולדות בכל חור שיד אדם אינה משגת. ספינה שפיזרו בה רעל חזק הופכת למסריחה באופן שאינו מאפשר למלכים לתפקד ומסכן אותם במחלות איומות.
לגבי חתולי רחוב, לא נעים לנו לראות שהברירה הטיבעית עובדת עליהם ושהחלשים שבהם מתים. האלטרנטיבה היא הורדת מספר חתולי הרחוב בעזרת עיקור כימי של נקבות החתולים (הבורים שבינינו גם מסרסים את הזכרים כי הם לא מבינים שמספר הזכרים הפוריים לא רלוונטי למספר ההמלטות כל זמן שהוא גבוהה יותר מאפס). כשמספר חתולי הרחוב יורד, יש יותר חולדות, סנאים ונחשים בעיר שגם עליהם עובדת ברירה טבעית שלא נעים לראות, אלא שהנזקים שלהם לאדם כבדים יותר מנזקי חתולי הרחוב. חתול רחוב הופך את הפך ומחפש שאריות בשר שלא מצוייות בשקיות. סנאים מכרסמים את הפחים ואת השקיות והופכים כל קבוצת פחים למערום אשפה פתוח. אז מה עדיף?
נסי להשלים עם השממית.Eddau - שיחה 21:49, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כלבים חופשיים של בעלים עצלניים עושים יותר בלאגן בפחי זבל מחתולים - חתולים לא יכולים להפיל פח זבל כבד. לרוב כחתולים מחפשים דברים בפח הם לא מעיפים שקיות לבחוץ, ואפשר למנוע או לצמצם את התופעה של ההתעסקות בזבל על ידי סגירת חלק מהצפרדעים - לחלק מפחי הצפרדעים יש מכסה שמזיזים כשמפנים את הזבל ובחלק מהמקומות לא מחזירים אותו, או לא מתקנים חורים בלי מכסים בפח - במקרה כזה צריך לטרטר את העירייה המקומית, אבל אני מניח שהם לא רוצים פח סגור כדי שהזבל לא יתבשל בפנים. אבל בעלי כלבים שאין להם כוח להוציא את הכלב לטיול ופשוט משחררים אותו גורמים יותר בלגן מהניסיון שלי. --89.139.43.234 10:05, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כשהפוריטנים יצליחו לטלוש את הביצים והשחלות של כל חתולי הרחוב, אתה תתגעגע לכלבים המשוטטים.Eddau - שיחה 07:05, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

דאלאס

מזל טוב! לאחר חמש שנים, סוף סוף נכתב והולך הערך דאלאס (סדרת טלוויזיה). הגויים ימ"ש בוויקיפדיה האנגלית סיפקו לי כל מה שאני צריך לדעת (ויותר) על הסידרה באנגלית. נותרו רק כמה שאלות קטנות בקשר לסידרה בישראל -

  • מתי שודרה? באיזה שנה החל השידור, מתי הופסק, כמה עונות שודרו?
  • הביקור ההזוי בארץ של "כוכבי דאלאס" במרץ 1982. מי ביקר? כילד אני זוכר שביקרו כוכבים "מהשורה השנייה". ג'יי אר, פאמלה ובובי נותרו באמריקה ולכאן הגיעו ריי ודונה ואולי עוד ספיח או שניים. ריי נתן כובע בוקרים לבגין, וזה אמר לו "אמור לג'יי אר שהוא נבל מושלם". מישהו יכול לאשר? להוסיף?
  • "מיס לוסי". האם הייתה נקניקיה כזו? האם הייתה של עוף טוב? מה עלה בגורלה?

אשמח לכל תשובה. אני בטוח שאתם יודעים! אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:24, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

לפי זה השידור התחיל באפריל 1978 והתסיים במאי 1991. אולי יש שם עוד מידע שיכול לעזור. סקרלטשיחה 21:28, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ממש לא. זה השידור באמריקה. בארץ שודרו רק חלק מהעונות, וגם זה באיחור גדול (כשנתיים) אחרי ארה"ב. אני חושב שהסידרה עלתה בארץ בערך ב-1981. לא שודרו יותר מארבע או חמש עונות. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:34, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
IMDB מספק רשימה מרתקת, כולל לוקסמבורג, אך הפעם ללא ישראל. דווקא התשפרו בעניין הזה בשנה-שנתיים האחרונות. אולי תשלח מכתב בנושא לרשות השידור? זהר דרוקמן - I♥Wiki22:01, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
נקניקיית מיס לוסי היתה קיימת בוודאות. לדעתי דווקא של זוגלובק. אני זוכר גם שמשה בדש (פיקנטי) הוציא בזמנו טייק אוף על הנקניקייה הזו לה קרא "טומי הנקניקייה ההונגרית" כעקיצה למר לפיד המנוח. אליבאבא - שיחה 23:40, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לא שיש לי מושג בתוכניות טלוויזיה, אבל איך אפשר שלא לעזור לאלמוג? מיס לוסי - אכן עוף טוב. נעה - שיחה 23:42, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לגבי נקניקיות מיס לוסי, מדובר בחברת הוד לבן, מבית חרות, המותג נמחק בסוף 2001, לא מזמן החליטה חברת עוף טוב בעלת השליטה כיום בהוד לבן להשיק את המותג מחדש לרגל חגיגות 60 שנה למדינה. לגבי בגין, הביקור אכן היה ובגין אהב את הסדרה לפי הביוגרף אבי שילון. לא יודע מעבר לכך tomtom - שיחה 10:55, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

בויקיפדיה לא כותבים "הגויים ימ"ש" וזה לא משנה אם כתבת זאת ברצינות או בהומור ציני. אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה לערוך מחדש את דבריך ולמחוק מהם את הביטוי המכוער הזה. תודה.Eddau - שיחה 02:42, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

חמאה הולנדית

מה זה בדיוק, יש לזה שם אנגלי, זה שונה מחמאה רגילה? Jobnikon - שיחה 23:09, 23 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אין לזה שם מיוחד באנגלית. בישראל זהו כינוי לחמאה בעלת אחוזי שומן גבוהים יותר המתאפיינת בצבעה הצהבהב לעומת הצבע הלבן של חמאת תנובה הסטנדרטית. אליבאבא - שיחה

שאלה חורפית באמצע הקיץ

המזחלות המשונות האלה נקראות "Luge". מישהו יודע איך קוראים לזה בעברית (או, בהנחה הסבירה שאין לזה שם בעברית, איך הוגים את המילה הזו?) עידושיחה 00:42, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

לוֹ‏ג' tomtom - שיחה 11:32, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
תודה. עידושיחה 13:05, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

איך זכה ולרי בורצ'ין במדליה אם נפסל עוד לפני התחרויות?

בערך על האולימפיאדה כתוב כי ולרי בורצ'ין נזרק מהאולימפיאדה עוד לפני שהתחילה בגלל שימוש בסמים. ואמנם, חיפוש בגוגל של "ולרי בורצ'ין" יביא את הידיעות המודיעות על כך. אך אותו חיפוש גם יביא את הידיעה לפיה הוא זכה במדליית הזהב בתחרות ההליכה ל-20 ק"מ שנערכה כמה ימים אחר כך. איך ייתכן הדבר? --כוזרי - שיחה 16:02, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

זו הייתה ידיעה וטענה שמאוחר יותר התבררה כשגויה, בורצ'ין אכן זכה בזהב. יש לתקן איכן שכתוב אחרת. בעבר אגב הוא הושעה במשך שנה לאחר שנתפס כשבגופו חומרים אסורים. tomtom - שיחה 16:38, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ראה w:Athletics at the 2008 Summer Olympics - Men's 20 kilometre walk. אכן זכה בזהב. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ג באב ה'תשס"ח • 16:42, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

זקוק לסיוע בתרגום ממומחי הבוטניקה

200xp

אהלן, אני זקוק לסיוע בתרגום השם

Common Madder (Rubia tinctorum)

אני יודע שהוא שימש לצביעת בדים בצבע אדום בעת העתיקה (או ליתר דיוק השורש שלו) Damzow - שיחה 17:14, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

פואת הצבעים. דניאל צבישיחה 17:16, כ"ג באב ה'תשס"ח (24.08.08)
וואוו תודה, עזרת לי מאד, מסתבר שהשורש של הצמח הזה היה המקור לצבע אשר שימש לצביעת דגל דנמרק בעת העתיקה - בקרוב תראה את הערך החדש... דרך אגב, אין לו ערך בוויקיפדיה? עכשיו יופיע לי קישור אדום נוסף  :( Damzow - שיחה 21:08, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מידות סוכה

מה הן המידות התקניות של סוכה? האמנם 56X56 ס"מ וגובה 80 ס"מ, על פי הרשום בסוכה#דיני מבנה הסוכה, הוא גודל תקני של סוכה או האם יש בלבול כלשהו (אלה מידות של מלונה/ארון כביסה)? אודה לתשובתכם. ~השמח בחלקו :-) 18:07, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

זה לא גודל תקני, אלא גודל מינימלי (ויש גם מקסימלי, כמו שמוזכר שם). מובן שסוכה כ"כ קטנה זה לא נורמלי ובונים דברים כאלה רק במקרים מיוחדים, כמו שבטירונות למדנו לישון באוהל סיירים שהיה אפילו יותר קטן מזה, אבל לא הייתי חולם לישון ככה אם הייתה לי ברירה אחרת. דניאל צבישיחה 18:17, כ"ג באב ה'תשס"ח (24.08.08)
אז מה ההגיון העומד מאחורי מידות מינימליות אלה? למה להגדיר בכלל מידות כאלה אם הן אינן רלוונטיות לאף אחד? זה הרי עוד פחות מאוהל סיירים וצריכים ללון בה יותר משני חיילים. ~השמח בחלקו :-) 18:24, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
סיפור: כשהיינו בשליחות בחו"ל, גרנו במרחק של רחוב וחצי מביהכנ"ס, והקהילה החליטה שבמקום לממן לשליחים סוכה, הם יכולים להשתמש בקהילתית. מה שהיה בסדר, אלא שלפעמים אתה רוצה לאכול משהו קטן בבוקר ולא רוצה להתחיל להשתרך - אז לקחנו כמה בלוקים שהסתובבו באיזור, הודנו כמה ענפים מעץ, ועשינו סוכה עם מקום לאדם אחד לשבת על כיסא ולנשנש משהו.
לעניין הפורמלי, אתן לך את תשובתו של רש"י: מספיק מקום כדי להכניס בדוחק את "ראשו, רובו ושולחנו". דניאל צבישיחה 18:31, כ"ג באב ה'תשס"ח (24.08.08)
תודה על ההסברים! ~השמח בחלקו :-) 18:41, 24 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

לאן נעלמה טל מן?

במוסף 7 לילות של השבת האחרונה, תוהה הכותבת (תומר קמרלינג) לאן נעלמה טל מן? האם מישהו יוכל לסבר את אוזני מה זה "טל מן"???

היא דוגמנית-מגישה, ראה כאן[1].אינגסוק 14:21, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ולאן באמת היא נעלמה? עידושיחה 14:23, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
היא פרשה כדי להתמקד במחקר המדעי שהיא עורכת, כמו שעשו רבות וטובות לפניה[2].אינגסוק 14:26, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
:) עידושיחה 14:31, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ואני לתומי, סרקתי כבר את כל התמונות המזויעות שבאתר משטרת ישראל. --ישראל קרול - שיחה 15:07, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לא מצחיק. ‏nevuer‏ • שיחה 15:44, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לפני כחודשיים היא התארחה בתכנית "ספיישל אקסטרים" של אחד נגד מאה, והוצגה כמי שמלווה (כעיתונאית?) ספורטאי אקסטרים מענפים שונים. אמנון שביטשיחה 17:50, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מי מכיר? מי יודע?

עשיתי היום סדר ומצאתי את התמונה הזאת. אין לי מושג מי צילם אותה ואיך היא הגיעה אליי. לפי זה שמשה שרת יושב ליד שולחן הממשלה, ושהיא צולמה בבית פרומין, מה שאני יודע בוודאות זה שהיא צולמה בין 1950 ל-1956. מישהו מזהה עוד אנשים שיוכלו לתת אינדיקציה לשנה יותר מדויקת? עידושיחה 18:23, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

תמונה יפה מאד. יש להוסיפה לגלריית פורטל או שתיים. הסתכלתי בהגדלה ולדעתי גולדה עומדת בדלת מאחור. דב ט. - שיחה 18:29, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
יחד איתה מצאתי עוד שתיים באיכות טובה, אחת של בית פרומין מבחוץ והשניה של שפרינצק, אבל אותן אני לא יכול להעלות בגלל שאין לי שום דרך לתארך אותן. עידושיחה 18:34, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לצדו של שרת יושב משה שפירא. מימין לעמוד הימני אני מניח שזו עדה מימון. ‏Wierzba‏ • שיחהמחכה לך פרס18:36, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אבל למה להסתבך - הנה התמונה עם תאריך 3/11/1952. ‏Wierzba‏ • שיחהמחכה לך פרס18:38, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מעולה! שתי האחרות הן בגלריה של הכנסת הראשונה. עידושיחה 18:43, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אי-אפשר להעלות את זה לוויקישיתוף? דב ט. - שיחה 18:59, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אפשר, ודאי, אני פשוט לא יודע מה לכתוב שם ברישיונות. עידושיחה 19:03, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
commons:template:PD-Israel. דניאל צבישיחה 19:05, כ"ד באב ה'תשס"ח (25.08.08) 19:05, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אני כבר מעלה. עידושיחה 19:08, 25 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
על מפתן הדלת עומדת כמדומני גברת גולדה מאירסון, שרת העבודה. ליאור ޖޭ • כ"ה באב ה'תשס"ח • 09:35, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

יש קשר או סתם צירוף מקרים?

מה בין פעור (סלנג) וחטא פעור או בעל פעור? רוליג - שיחה 01:39, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הניקוד שונה. בסלנג זה קמץ ושורוק, באליל זה שווא וחולם. וברור ששניהם נגזרים מן השורש פע"ר (לבעל פעור היו פוערים את "הפה התחתון"... כך לפחות לפי חז"ל). הללשיחה • כ"ה באב ה'תשס"ח • 08:11, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מה זה הפה התחתון? ומה בדיוק פעור אצל הפעור? רוליג - שיחה 15:39, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כדי לצאת מההקשר המיידי, אבל בכל זאת לקבל תשובה, חשוב על חילוף חומרים. כל מערכת שמבצעת חילוף כזה, זקוקה לפתח כניסה אבל גם לפתח יציאה. בנצי - שיחה 00:28, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

Computronium

הודה מאוד אם מישהו יסביר לי בעברית את המונח "Computronium" והאם קיימת מילה תואמת בעברית, הביטוי המדוייק שאני צריך זה "BIOLOGICAL COMPUTRONIM" ויש הסבר (שגם אותו לא ממש הבנתי) - MATTER THAT THINK , בתודה שמוליק - שיחה 07:36, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

זו פיקציה היפותיטית. שם של חומר (על משקל "אורניום", "פלוטוניום") שיחליף את השימוש העכשווי בסיליקון כחומר הבסיס לרכיבים אלקטרוניים המשמשים במחשב עקב מיגבלות מהירות עיבוד- תוכל לקרוא לו "חישוביום". חוקרים מחפשים פתרונות גם בתחום המיקרוביולוגי על בסיס פעולת החישוביות במוח האנושי. שנילישיחה 08:51, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
תודה רבה! (עזר לי מאוד) שמוליק - שיחה 09:27, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אם כבר, ובהשראת השאלה הבאה, לא 'חישוביום' אלא 'מיחשוביום', או 'מחשביום', שנראה אף יותר. יש הבדל בין computing לבין calculating. בנצי - שיחה 00:25, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הגהה מול עריכה

קראתי את הערכים, אבל עדיין אני תוהה: מה ההבדל בין הגהה לעריכה? וספציפית בוויקיפדיה, מתי לשים תקציר עריכה של הגהה ומתי של עריכה? תודה מראש, Ravit - שיחה 12:33, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

המושגים אכן דומים ומבלבלים. הגהה זה יותר בכיוון תיקון טעויות (כולל שגיאות כתיב) שנפלו בטקסט. עריכה זה יותר בכיוון החלטה מה לכלול בטקסט, כולל סידור הפסקאות. דולבשיחה 12:53, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
בדרך כלל עריכה משמשת פה כקיצור של עריכה לשונית, למיטב הבנתי, כי כל שינוי של ערך פה זה עריכה. נוי - שיחה 13:12, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
תודה לשניכם! Ravit - שיחה 14:55, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
הגהה לא עוסקת בתוכן, אלא בשגיאות כתיב, בטעויות העתקה ובטעויות דפוס. עריכה לשונית כוללת לרוב גם הגהה, אבל נוגעת גם בהבהרת ניסוחים מעורפלים, שינוי ניסוח המשפטים ובחירת מילים מתאימות יותר. ככלל, מטרת העריכה היא לאפשר את העברת התוכן בצורה נקייה ובהירה יותר. למשל, שינוי סדר הפסקאות יכול לעשות את הערך קריא יותר. יש גם עריכה גרפית שאינה מתייחסת לטקסט, אלא למיקום וצורת התוכן, אבל זה לפעם אחרת. רוליג - שיחה 15:37, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ערפל

לוט בערפל או לוטה בערפל? סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 15:45, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אם אינני טועה, לוט בערפל. אין לי הסבר משכנע, מלבד "ככה המורה ללשון אמרה". ירוןשיחה 15:46, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
וכעת קצת יותר: זה כמו "סוג [עם שורוק] בשושנים". ראה כאן. עתידו לוט בערפל, כי "עתיד" הוא זכר. ירוןשיחה 15:50, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
רגע, אז זה לUט? לא לOט?! וואוו, על זה בכלל לא חשבתי... סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 22:19, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

בריכות בביייג'ין

קראתי היכן שהוא, שאחת הסיבות לשבירת שיאים המרובה באולימפיאדה האחרונה במקצי השחיה (פרט כמובן לחליפות השחיה המשופרות של ספדו וליתרון האנושי), היא גם עומקן הגדול מן הרגיל של הבריכות אולימפיות (מעל 3 מ' עפ"י המקור) האם מישהו יוכל להסביר לי כיצד עומק המים משפיע על מהירות השחיה?נגרו קבלו - שיחה 16:12, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ראה הערך המצויין חתחות. עוזי ו. - שיחה 16:47, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
או בסינית w:Turbulence איתןשיחה 20:56, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
חבל - עכשיו מישהו עלול לתרגם את הערך, כשהתשתית (קטגוריה של ערכים על כל בריכת שחיה אולימפית בארץ או בסין) טרם מוכנה. עוזי ו. - שיחה 22:15, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

האמת? קיויתי לתשובה תמציתית וקולעת ולא להפניות לערכים שאינם קימים ולערכים ארוכים ומסובכים בשפות זרות, אולי בכל זאת מישהו יודע ורוצה לענות לי?... תודה מראשנגרו קבלו - שיחה 00:10, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

על קצה המזלג, מבנה הבריכה משפיע על הזרמים והמערבולות במים, ולאלה יש השפעה לא מבוטלת על מהירות השחיה. עוזי ו. - שיחה 00:12, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ומה זה החתחות אותה הזכרת? (אם אפשר גם כן על קצה המזלג)נגרו קבלו - שיחה 00:15, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

באנגלית - טורבולנציה; מערבולת עם התנהגות כאוטית, לרבות שינויים חדים בלחץ ובמהירות של הנוזל במרחקים קטנים. התנועה במים מבוססת הרי על הדיפתם לאחור, ובאופן בלתי נמנע נוצרות מערבולות קטנות. בריכה שמצליחה לפזר את המערבולות האלה במהירות מקלה על השחייה. עוזי ו. - שיחה 00:32, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אני דווקא שמעתי את גירסת הקונספירציה - שטוענת שהסינים בנו את כל בריכות השחייה באינץ' אחד פחות מהמקובל; ולכאורה זו הסיבה לשבירת השיאים הגדולה. ‏Danny-w01:37, 27 באוגוסט 2008 (IDT)  :-)תגובה
עוד גרסאות קונספירציה (אולי יש מספיק בשביל ערך): מי שמדדה את הזמנים היא חברת אומגה שהיא הספונסרית של פלפס. וככה הוא זכה גם כשכמעט הגיע אחרון. אח שלי טוען שהסינים בנו את הבריכה בירידה :).yanshoof - שיחה 13:46, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
הבדיחה של אח שלך היא הבדיחה הכי מצחיקה ששמעתי בנתיים על האולימפיאדה. וברצינות מלאה, לדעתי רוב המקצים עושים גם הלוך וגם חזור, כך שאם יש עליה, יש גם ירידה. רוליג - שיחה 17:07, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
עקב כוח המשיכה לא ניתן לבנות בריכה שבה פני המים נוטים לכיוון אחד או אחר. זה פשוט בלתי קביל מבחינת חוקי הפיזיקה. דולבשיחה 18:58, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
זו הייתה בדיחה.yanshoof - שיחה 14:07, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

How do you write on the keyboard?

Hi,

I'm a user from the german wikipedia and I want to ask you something: How do you write all those symbols on your keyboard? Is there actually a picture of it?

I'm really interested in it.

Greetings, --Der Hausgeist - שיחה 19:39, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

Symbols? you mean the Hebrew letters? if so we have them printed on our keyboard beside the English letters.אינגסוק 19:46, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה


good enough ? הידרו - שיחה 19:48, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

Thank you for your answers. Yeah, your letters, sorry for the word "symbols" ;-).So, you get them over the ALT-button, just like you write the @-sign? Oh, and the english letters aren't english letters, they are also used in other languages, like german, french, swedish, and so on :-). And thanks שיחה for the pics :-).--Der Hausgeist - שיחה 19:52, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
Oh no! We do not have to press two keys at the same time to type each letter. We set the computer such that it has two different ways of typing. One of them is normal printing on a standard QWERTY keyboard, as if there is no Hebrew ability to the keyboard. The other one is typing on a normal standard Hebrew keyboard, as if there is no English ability to the keyboard.
If you want to try it, read your computer’s help files and change your computer, for a wile, to a German-Hebrew one. If you do not have Hebrew letter stickers to put on your keys, you can see the Hebrew letters on your computer’s virtual keyboard.
Good luckEddau - שיחה 22:05, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
I will try to explain it a little better, as the explanations above seem a bit confusing. we have two modes of entering text, a standard english mode, and a hebrew mode, in whicc when we press on a keyboard key we get a hebrew letter. To switch between two modes we press alt+Shift. And yes, sometimes we type without looking at the screen thinking we are typing in english but then we realize that we are actually typing in hebrew, or the other way, and then we have to retype everything, but we get used to it. the interesting question is how the chinese type, since they don't have a standard alphabet.Bentzi - שיחה 09:38, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

However, if what Bentzi described above happens frequently, one can download a freeware that changes the wrongly-entered text from Latin to Hebrew alphabet and vice-versa with one keystroke, without having to retype everything. אמנון שביטשיחה 11:49, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

האם יש חופשות בכלא בארצות הברית?

אני לא מדבר על טיפול רפואי או ביקור בבית משפט.

בגדול, לא, אם כי יש בוודאי מספר מצומצם של מוסדות כליאה אשר מאפשרים חופשות. ‏Gridge ۩ שיחה 01:14, 27 באוגוסט 2008 (IDT).תגובה

נוטס לנדינג

כתבתי, ואני לא ממש מכיר את הסדרה. מתי שודרה בישראל ובאיזה ערוץ? איזה עונות שודרו? אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 22:38, 26 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מידע חלקי: שודרה בערוץ 3 בימיו הראשונים. ‏Gridge ۩ שיחה 03:21, 27 באוגוסט 2008 (IDT).תגובה
עוד קצת מידע חלקי: בחורף 1994-5 הסדרה כבר שודרה בארץ מספיק זמן כדי שיהיה לה קהל מכור.יואלפ - שיחה 07:59, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

Oasis

יש לי שאלה קצת בוטה - האם להקת "אואזיס" הם נאו נאצים?

ועוד שאלה קטנה וממש לא קשורה: שמעתם על דיויד לאנג, חוואי שב1880 הוא נעלם לעיני 5 אנשים (פשוט היה קיים וב"פוף" נעלם), אשמח לקבל עוד מידע על הסיפור הזה.

לגבי החוואי - גיגול קצר הביא אותי לכאן. קריאה מהנה. הללשיחה • כ"ו באב ה'תשס"ח • 13:35, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
למה לרעות בשדות זרים... בויקינגלית יש הכל. בברכה, --איש המרק - שיחה 18:42, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

תמונה:Festi.jpg

לא יודע אם זה המקום, אבל שמתי לב שתמונה זו מככבת יום אחרי יום בנתוני הצפייה (ויקיפדיה:נתונים סטטיסטיים). למישהו יש הסבר למה? ‏עדיאל13:34, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מקי על ים כנרת?

אני פונה בפניה נרגשת לכל מי שמכיר את השיר מקי סכינאי. זה רק אני, או שהלחן שלו דומה בצורה קיצונית ללחן של "קסם על ים כנרת"? אמנם המהלך ההרמוני די פשוט וסטנדרטי, אבל הדמיון בקו המלודי לא יכול להיות מקרי. מישהו יודע מה קדם למה, והאם אכן יש קשר? תודה. :-) טוסברהינדי (שיחה ומוזיקה) 15:39, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

א. זה ממש לא רק אתה.
ב. זכור לי מאחת התוכניות של נתיבה בן יהודה (כשהיא עוד לא חזרה על עצמה מיליון פעם), שהמנגינה של "קסם על ים כינרת" היא בכלל איטלקית במקור, והיא במקצב אחר לגמרי (אם אני זוכר נכון, ברקרולה). emanשיחה 17:30, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
תודה. אשמח לעוד כמה שיותר מידע בנושא... טוסברהינדי (שיחה ומוזיקה) 17:31, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
?! זה דמיון שמישהו שלא יודע כלום במוזיקה יכול להבחין בו? כל קשר בין השירים (לפחות לפי הביצוע של פרנק סינטרה/לואי ארמסטרונג) נראה לי מקרי בהחלט... סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 22:34, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לא צריך ידע במוזיקה. אנסה ליצור את האנאלוגיה (תקשיב ותעקוב):
Mack the Knife
 
קסם על ים כנרת
Oh, the shark has
pretty teeth dear
And he shows em
pearly white
קסם
על ים כנרת
בשמי התכלת
ירח שט
Just a jack knife
has macheath dear
And he keeps it
way out of sight.
על גלי כסף
ידי חותרת
גל אל גל, יד אל ידי
ילחש כל רז.
שים לב לדמיון בעיקר בשורה "על גלי כסף ידי חותרת". זה אחד לאחד. טוסברהינדי (שיחה) 00:53, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מה שעשית כאן ניתן לעשות כמעט עם כל שיר. נסה את "הפרח בגני", "הבלדה על יואל משה סלומון", ו"על ראש הברוש שבחצר". זהה, לא? מה זה אומר? שהמדובר במבנה פשוט שחוזר במקומות רבים. זה הכל. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 06:49, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
דחילק, אני לא מדבר רק על המבנה. תקשיב לשני השירים. המלודיה מאד מאד דומה. עזבו, זה לא צריך להיות ויכוח. אני מפנה את השאלה רק לאלה שמוצאים את הדמיון בין השירים. האם אתם מכירים את הרקע שלו? טוסברהינדי (שיחה) 11:22, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
שירים הם בהתחלה רק מילים ואנשים מחליטים איזו מנגינה לצרף להם ומנגינה מסוימת תופסת. כמו למשל ההמנון של ארה"ב שאם אני זוכר נכון אחרי שכתבו אותו המוזיקה נלקחה משיר ששרו בבארים. כמו גם שירי ילדים שלקחו מוזיקה וצירפו לה מילים פשוטות. המוזיקה של מאק הסכינאי היא פשוט מנגינה פשוטה שהשתמשו בה הרבה בג'ז נראה לי ואני בטוח שאפשר למצוא עוד כמה שירים שהשתמשו במנגינה הזאת בשביל השירה. --89.139.43.234 15:18, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
יש דמיון בצורת השירה. גם במקי סכינאי וגם בקסם על ים כנרת שתי ההברות האחרונות בכל שורה הן המוטעמות. המהלכים ההרמוניים בשני השירים פשוטים מאוד ולא זהים, אם כי נראה כי לפחות בהקלטות שאני שמעתי שניהם מנוגנים בסול מז'ור. לי זה נשמע מקרי בהחלט. בברכה, Tahmar1900 - שיחה 15:35, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ההשוואה הזו רק שיכנעה אותי שזה לא דומה (כשאני אומר ששיר דומה, אני מצפה למשהו בסגנון רכבת לילה לקהיר-night boat to cairo). סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 22:42, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

סבבה. מי שחושב שזה לא דומה מוזמן לא להשתתף בדיון הזה... :-) (עומר, ברוח טובה לחלוטין..... אני מבין אותך לגמרי, גם אני לא חושב שזה דומה אחד לאחד). השאלה שלי היא פשוטה - האם מישהו שמע פעם ממקור מוסמך על קשר בין השירים? ואשאל גם שאלה טכנית יותר - מישהו יודע מה תאריך הפרסום של כל אחד מהשירים? טוסברהינדי (שיחה) 14:28, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
להלן תשובתו של עודד זהבי (עם עיבוד שלי), למי שמתעניין: "תשובה מתחכמת אך לא בהכרח נכונה היא ששני היוצרים ("עממי" הרוסי וקורט וייל היהודי-גרמני) שאבו מאותו מקור עממי. בפועל אני חושב שמדובר בצירוף מקרים. הקו העולה בדרמטיות ויורד קמעא הוא אידיום מוסיקלי די נפוץ ונראה לי שזה העניין. בכל אופן השיר הרוסי (קסם על ים כנרת) נוצר בסביבות 1830 והבכורה ה"טכנית" היא שלו, בעוד מקי סכינאי נוצר כמעט 100 שנה אח"כ.". סוף ציטוט. נרגעתי. טוסברהינדי (שיחה) 18:57, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

להקיף את כדור הארץ עם 80 איש

קובץ:לוגו 5 שנים לויקיפדיה - מריאנה רואיז - 2.png
חמישה אנשים מקיפים את ויקיפדיה, שזה הישג

שאלה קצת מוזרה, שימו לב: אם כל האנשים בעולם יחזיקו ידיים, כמה אנשים יצטרכו להחזיק ידיים על-מנת שיסובו את כדור הארץ כולו? כדוגמת התמונה, יעני, אנשים שמחזיקים ידיים ובטור/שורה מקיפים את כל הכדור... או... משהו כזה . זה היה עילג, לא יודע איך להסביר את זה, אני מקווה שהתמונה מסבירה את כוונתי. אלירן d שיחה 20:31, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

הרבה אנשים. נוי - שיחה 20:35, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
היקף כדור הארץ בקו המשווה הוא 40,075.016 ק"מ, או 40,075,016 מטרים, ואם אדם בוגר יכול לפרוש את ידיו כך שיתפוס כ-2 מטרים, אז יידרשו בערך 20,037,508 אנשים. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (27.08.2008 20:36)
בדיוק כמו שאמרתי. נוי - שיחה 20:37, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ובחישוב של 1.5 מטרים לאדם (שהוא חישוב קצת יותר הוגן, אני חושב), נקבל סדר גודל של 27 מיליון בני אדם. אפשרי לחלוטין, בתנאי שלחלקם יהיו תכונות ישועיות של עמידה על מים... טוסברהינדי (שיחה ומוזיקה) 20:40, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ניתן לעשות זאת עם אדם אחד בלבד, אם הוא נמצא באחד הקטבים. דולבשיחה 20:56, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
ידעתי שאיזשהו חכם בלילה יקפוץ (ואני חשבתי על ההתחכמות הזו בעצמי, אבל נמאס לי להיות גמל שקופץ בראש). אני מניח שהכוונה הייתה בקו המשווה, גם אם השאלה לא התייחסה לכך באופן ברור. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (27.08.2008 20:59)
כפיצוי על הבדיחה שלי, הנה עוד שתי עובדות מעניינות: כדי להחזיק ידיים לאורך כביש 90 נדרשים כ־320 אלף אנשים (לפי מטר וחצי לאדם). כדי לעשות זאת לאורך שביל ישראל נדרשים כ־627 אלף אנשים. מי מרים את הכפפה? דולבשיחה 21:19, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אולי מועצת יש"ע עטירת הנסיון תוכל לארגן משהו. ~השמח בחלקו :-) 21:27, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
וכדי להחזיק ידיים מכאן ועד הירח יש צורך בכ-256 מיליון אנשים. זה פחות מאוכלוסיית ארה"ב. די מדהים. טוסברהינדי (שיחה) 21:27, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
צריך קודם לבנות מעלית חלל, כדי שנוכל להביא כל אדם למיקום הנדרש לאורך המסלול. דולבשיחה 21:44, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כמה צריך להגיע לאלפא קנטאורי? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ז באב ה'תשס"ח • 21:46, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מה פתאום עמידה על המים? האיש שלידו יחזיק אותו שלא יפול. ואם הוא לא עומד על החוף אז האיש שלידו יחזיק את האיש שלידו. סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 22:27, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לאלפא קנטאורי צריך סדר גודל של 6 מיליוני מיליארדים של אנשים. אפשר לשכור כמה מציוויליזציות שכנות. וואו, אני משועמם. טוסברהינדי (שיחה) 00:39, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
דווקא יצא לי 22 מיליוני מיליארדים של אנשים, לפי 1.80 מטר. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ז באב ה'תשס"ח • 03:28, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לי יצא אנשים, לפי 1.5 מטר לאדם (אתה מכיר מישהו עם מוטת זרועות של 1.8 מטר? נשמע מפחיד... אני מדדתי את שלי וקיבלתי 168 ס"מ, אבל הורדתי קצת כי סביר להניח שהאנשים יחזיקו אחד לשני את הידיים ולא יהיו דבוקים בקצות האצבעות) אבל בכל מקרה, נראה לכם שזה ישים? הרי האנשים המסכנים שיהיו אחרונים בשרשרת ישרפו... (שלא לדבר על כך שהכוכבים זזים כל הזמן...) ברק שושני - שיחה 06:11, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לא צריך להישרף כי לא חייבים להגיע עד השמש עצמה. למעשה, עדיף לבצע את המדידה עד סניף הדואר המרכזי של אלפא קנטאורי. יוספוסשיחה 18:34, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
יוספוס, קרעת אותי מצחוק עכשיו עם סניף הדואר המרכזי... זה הזכיר לי את שני השלטים המצחיקים בגניסה לירושלים דרך עין כרם - שלט "ירושלים - 5 ק"מ", וכ-200 מטר אחריו "ברוכים הבאים לירושלים". טוסברהינדי (שיחה) 21:41, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ערבים ערבים, בואו הבייתה

איך מנוקדת המילה הערבית לשזיף (برقوق)? סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 23:49, 27 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

بَرْقُوق (ראה מילון איילון-שנער). חובבשירה - שיחה 11:33, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מיקה

מיקה, מיקה, מי כמוך, מי כמוך שלי? מיקה בואי אל ביתי - מיקה שלי

זה שיר יפהפה ששמעתי אמש בקונצרט של שירי יאיר רוזנבלום. אני מזמזם אותו כבר יממה וחצי ושואל כמעט כל מי שאני פוגש שאלה שהתחילה לשגע אותי בערך באמצעו - מה מקור השם הישראלי מיקה? זהר דרוקמן - I♥Wiki00:18, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

יש להניח ש"מרים" ->מירי>מיקי>מיקה. צריך לבדוק ב"הוא הלך בשדות" אם איכשהוא זה מופיע שם. יתכן שגם "מיכאלה". ובעקבות הוא הלך בשדות יתכן שניתן השם כך, לא ככינוי. שנילישיחה 06:46, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אגב, מיקה היא מיקה מרידור, בתו של יעקב מרידור, לימים אשתו של יגאל בשן ששר לה את השיר במקור. אבינעם - שיחה 08:13, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מיקה הוא גם השם הלועזי של נציץ, אולי יאיר רוזנבלום הוא למעשה משתמש:דקי?--‏sir kiss שיחה 11:36, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מינרלים זה אביהו. נוי - שיחה 13:25, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כנראה שמיכאלה. אם מיקי הוא קיצור של מיכאל, אזי מיקה הוא קיצור של מיכאלה. מצאתי ציטוטים:
-מיכאל בכה על קברה של מיכאלה. "מיקה שלי, איך יכולת לעזוב אותי? לא אהבת אותי? למה נתת את חייך?"
-"ואני מיכאלה אבל כולם קוראים לי מיקה," ענתה לי בצעקה. "אתה עובד כאן, או אשתך?" שאלה "אני," עניתי, "ומה את עושה כאן?" --אפי ב.שיחה11:53, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
דנקה לכל. זהר דרוקמן - I♥Wiki12:11, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מיקה הוא שם מיובא מרומנית. ברומנית לאמא קוראים MAMA, צורה מפנקת יותר היא MĂMICA וקיצור שלה הוא MICA. הצורה הזאת, מיקה, שיש לה גם משמעות מילולית (הקטנה) משמשת גם כשם פרטי וגם ככינוי מפנק. גם יהודים יוצאי רומניה השתמשו בצורה הזאת, אף במשפחתי, לאמי קראנו בכינוי מיקה. בברכה. ליש - שיחה 12:22, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

המנטסשריפט הגרמני

מצאתי מקור בו מוזכר "המנטסשריפט הגרמני" לצד הרבעון האנגלי (Jewish Quarterly Review) והרבעון הצרפתי (Revue des Études Juives). את שני האחרונים זיהיתי, אך לא את הראשון. מדובר כנראה בכתב עת גרמני במדעי היהדות. מישהו מכיר או יכול לפחות לתעתק לי את המילה "מנטסשריפט" ? תודה, ‏DGtal13:22, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

נסה Deutsche Monatsschrift. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
תודה רבה רבה. כנראה שמדובר בכתב העת Monatsschrift für Geschichte und Wissenschaft des Judentums. ‏DGtal17:43, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מה שם המוזיקה הזאת ומי יצר אותה ובאיזה דיסק?

קטע ביוטוב ממשהו שעשו עם אלן מור - אני מעוניין לדעת פרטים על המוזיקה שיש בתחילת הקטע המסוים הזה. שמעתי אותו כמה פעמים במקומות אחרים והוא נהדר(מתחיל בערך מהקטע שהיונים מתחילות לעוף). http://www.youtube.com/watch?v=Ucba9NtF3cE תודה --89.139.43.234 15:24, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

השיר הוא Listen מתוך האלבום Songs from The Big Chair של Tears for Fears. ניתן לשמוע אותו כאן: [3]. ברק שושני - שיחה 18:53, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

"פעיל שלום"

האם אדם נחשב ל"פעיל שלום" גם כאשר פעילותו היא אחד מהגורמים העיקריים להמשך סכסוך (באופן היפותטי)? תודה מראש, איתי סי קיו - שיחה 16:57, 28 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

נחשב על ידי מי?! על ידי ועדת פרס נובל לשלום? - הם נתנו פרס לערפאת. השאלה היא מה הנימוק שמישהו נותן להגדרה הזו. אני, אישית, לא יודע בכלל מי באמת מתכוון לעשות שלום ולא יודע בכלל מי באמת עוזר לעשות שלום. לפעמים מוכנות טובה למלחמה, קשיחות או איומים מביאים שקט ושלום. לפעמים דווקא ויתורים וסלחנות מביאים שלום. אני יודע מי הביא שלום רק עשרות שנים לאחר מעשה.Eddau - שיחה 02:54, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

שאלה פשוטה מאוד

מה היה התאריך 990 שבועות בדיוק לפני ה-24.9.1999

זו שאלה שאפשר לפתור בעזרת מחשב, אפשר לפתור אותה בעזרת SAS לדוגמא. באילו שפות תכנות אתה שולט?Eddau - שיחה 02:56, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אגב, אפשר לקבל תשובה מקורבת בעזרת העובדה שבשנה אחת יש בערך 52 שבועות.Eddau - שיחה 02:57, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
הכי קל אם יש גיליון אלקטרוני, כמו אקסל: כותבים את התאריך במשבצת A1, ואז במשבצת אחרת כותבים את הנוסחה =A1-7*990, כלומר התאריך שב-A1 פחות 990 כפול 7 ימים בשבוע. צריך גם שעיצוב משבצת התוצאה יהיה "תאריך". והתוצאה: 3 באוקטובר, 1980 - יום הולדתה ה-11 של גוון סטפאני!! ‎Shambler08:46, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

עוד יותר פשוט, אפשר להשתמש בפונקציות של הויקיפדיה: {{#time: d/m/Y l| 1999/09/24 -990 Weeks}} שנותן את התוצאה הבאה (עם פרמטרים אחרים בשביל היופי): שישי 3 אוקטובר 1980 --אפי ב.שיחה18:43, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

סטטיסטיקת ויקיפדיה

כמה מילים יש בערכים בוויקיפדיה נכון לעכשיו? הללשיחה • כ"ח באב ה'תשס"ח • 11:59, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

ראה תשובתי לאלירן ב#להקיף את כדור הארץ עם 80 איש. נוי - שיחה 12:11, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
למי שלא הבין: "הרבה מאוד". יש למישהו נתון מדויק יותר? הללשיחה • כ"ח באב ה'תשס"ח • 15:44, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
כפליתר. נוי - שיחה 17:58, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
מילים שונות או סך כל המילים? ומהי מילה - האם רצף של תווים מופרד ברווחים? רצף של אותיות עבריות המופרד בתו שאיננו אות עברית? הגדרה אחרת? עם הגדרה מדוייקת יותר אפשר יהיה באמת לחשב (אם כי אני לא בטוח שלשם הסקרנות גרידא שווה להשקיע את זמן הכנת הסקריפט וזמן המחשב שיידרשו לשם כך). אפשר גם לקבל הערכה סבירה לפי מדגם מייצג מכמה ערכים (יחס של מילים/תווים) והכפלה במספר התווים בסך כל הערכים. ‏ costello • ‏ שיחה 20:14, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

דולר עתיק

נניח שיש ברשותי שטר של דולר אמריקאי אחד. ונניח שכתובות עליו המילים: "Series of 1928".
א. האם זה באמת אומר שהוא הונפק ב-1928, או שזה רק מסדרת העיצוב של 1928?
ב. מה מחירו בקרב אספנים?
תודה רבה. ואגב, נוי, הפניה לתשובתך בנוגע להקפת כדור הארץ לא תספק אותי במקרה הזה. :-) טוסברהינדי (שיחה) 14:31, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

השטר הונפק ב-1928. זו שנה קצת מסובכת, כי הונפקו בה שטרות של דולר אחד בשש סדרות: 1928, 1928A, 1928B, ... 1928E. במקרה הראשון תופיעה מימין לדיוקן של וושינגטון המלה ONE באותיות גדולות, ובאחרים יופיע חותם כחול של האוצר האמריקאי (בקוטר של בערך שני סנטימטר). המחיר תלוי בעיקר באיכות השטר (ישר או מקומט, נקי או מוכתם). בערך $15-$70 במקרה הראשון, $6-20 אם הסדרה היא 1928A, ו- $160-1100 אם הסדרה היא 1928E. אד הוק - שיחה 15:43, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
(ישן. 1790 זה עתיק). אד הוק - שיחה 15:43, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
וואו. איזו תשובה. המון תודה. איך אוכל לדעת אם השטר שבידי הוא 1928, 1928A וכו'? יש עליו גם את ה-ONE הזה וגם את החותם הכחול בצד שמאל. אם כתוב רק "Series of 1928" זה אומר זה פשוט 1928? אולי לפי המספר הסידורי? טוסברהינדי (שיחה) 18:37, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אם כתוב Series of 1928, זה 1928. אולי תעלה סריקה או תמונה שלו. אד הוק - שיחה 18:48, 29 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אשתדל. ואתה מצדך - ענה בבקשה לשאלתי בדף השיחה שלך... :-) טוסברהינדי (שיחה) 03:17, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

סל כביסה מלא נמלים

מה עושים? (שאלה ראשונה שלי פה!) הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (30.08.2008 01:32)

מרססים! סקרלטשיחה 01:35, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אבל לובשים את הבגדים אחר כך! מישהו יחטוף הרעלה צער. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (30.08.2008 01:37)
חפש את המקור: תחתונים עם "שוקולד" וזרוק אותו מהר למים. הידרו - שיחה 01:37, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אז תבדוק באיזה כיס שכחת את הפולקע. סקרלטשיחה 01:38, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
הוצאתי כבר את המקור מזמן (מגבת מוכתמת) והנמלים עדיין רוקדות בבגדי משפחתי! הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (30.08.2008 01:39)
מה מפריע לך? שירקדו. נראה אותן רוקדות ב-60 מעלות. סקרלטשיחה 01:40, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אם רק היה לי מכשיר חימום מדויק. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (30.08.2008 01:42)
אתה רואה? בדיוק כמו המקרר אצל פוקסי. עכשיו אתה מבין למה צריך מדריך קניה? :) סקרלטשיחה 01:44, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
נ.ב: את הנמלים שמחוץ לסל הכביסה ריססתי בעזרת ספריי לניקוי זכוכיות. מן הסתם כולן מתו, אך מה עם אלו שבסל... ארר! נראה לי ששאפתי קצת מהספריי הזה בעצמי. אני מסוחרר. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (30.08.2008 01:46)
ניסית לעשות כביסה? אם אתה לא רוצה ללכלך את מכונת הכביסה שלך בדם נמלים, אתה יכול לשלוח לניקוי יבש.. ‏Yonidebest Ω Talk01:48, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לעשות כביסה ב-1 בלילה? כשההורים ישנים? הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (30.08.2008 01:50)
ולהטריד אותנו ב-2 בלילה זה בסדר?! סקרלטשיחה 01:53, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
תיזהרי, לפני שאנחית עליך מכונת כביסה שקניתי בעזרת המדריך ההוא ששמו בוויקיפדיה. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (30.08.2008 02:03)

דווקא יש עתיד לפולקע בכיס החולצה. על בישול במכונת הכביסה שמעתם? רק שלא ידלוף למעריב. נעה - שיחה 20:33, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

רעיון לא רע להפוך תפוח אדמה לפירה. --אפי ב.שיחה15:54, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

עכבר העיר עכבר הכפר

שלום,אני מחפש מידע התוכנית "עכבר העיר עכבר הכפר" שמשודרת בערוץ לוגי. אני לא חושב שיש בעברית - ככה שלא אתנגד למידע באנגלית. תודה,מיכל.

הרזיה

שלום.

כשאדם עושה דיאטה והוא מתחיל להשיר ממשקלו אט אט קילוגרמים מיותרים, איך בדיוק קורה הדבר? האם השומן שהצטבר בגופו משתחרר בצואה, בזיעה או בשניהם? בברכה, Bravo123 - שיחה 18:41, 30 באוגוסט 2008 (IDT).תגובה

כשהגוף מקבל פחות קלוריות מאלו שהוא צורך הוא משתמש במאגרי השומן (כל עוד ישנם כאלה) כמקור אנרגיה. חילוף החומרים המבוסס על שומן הוא יותר מורכב מזה המבוסס על גלוקוז, אבל בשורה התחתונה השומן מתחמצן למים ולפחמן דו חמצני, המים מצטרפים למשק המים של הגוף ועודפיהם נפלטים כזיעה או כשתן והפחמן הדו חמצני משתחרר בתהליך הנשימה. לסיכום - המשקל שאובד בדיאטה משתחרר בזיעה, בשתן ובהפרש המאסה בין החמצן הנשאף והפחמן הדו חמצני הננשף. Easy n - שיחה 19:57, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אך כיצד זה קורה? כיצד אדם יכול ללכת לישון ולקום אדם אחר בן לילה? S.F - שיחה 08:53, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
האדם אינו קם אדם אחר. זוהי פעילות רגילה שממשיכה כל הזמן, גם אם לא מרגישים אותה: חומרים בגוף מתפרקים ומספקים אנרגיה לפעילות הגוף, ותוצרים מיותרים נפלטים. בכל זמן גוף חי מפרק סוכרים/שומנים/חלבונים ומשתמש באנרגיה לפעילות.יואלפ - שיחה 11:12, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לא הבנתי. הרי אדם לא יכול לפתע להשיל ממשקלו קילוגרם בשעת צהריים, נכון? S.F - שיחה 15:09, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
אם אחרי ארוחת הצהריים אתה נזקק לנקביך והולך לשירותים, יש מצב שתוריד לפתע קילוגרם ממשקלך. בכל רגע נתון אתה שואף חמצן ונושף פחמן דו חמצני ומאבד את הפרש המשקל ביניהם, אם האוויר יבש אתה גם מאבד מים בנשיפה ואם חם אתה גם מזיע ומאבד עוד מים ומלחים. כל התהליכים האלה מפחיתים את משקלך. Easy n - שיחה 15:27, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
איזי אן, מאוד אהבתי את תשובתך. זאת תשובה מפורטת, מדעית ומוסברת היטב. תודה רבה. Bravo123 - שיחה 20:48, 31 באוגוסט 2008 (IDT).תגובה
יותר קל לשים לב לתהליך אם לא אוכלים זבל והגוף בערך בריא. אתה תרגיש רעב שלא תרגיש אם כל הזמן תשתה קולה ותאכל חטיפים למשל וזה מוזר אחרי כמה זמן - פתאום באמצע היום הבטן מקרקרת ואתה מת מרעב. גם יעזור אם "תשפשף" את הבטן (rub) או תרוץ במקום או תצא להליכות לא רציניות אחרי ארוחות - לפעמים גז שיש בבטן לא יוצא לגמרי ופעילות עוזרת לו לצאת מהגוף בגרעפסים (גיהוקים?) - אם אוכלים והולכים לשכב במיטה בחדר ולראות טלוויזיה למשל רוב הגזים נשארים. זאת דרך טובה לרזות מהר (היקף הבטן). בלי הגזים האלו יהיה יותר קל לראות שינויים קלים בגוף - מהניסיון שלי לרוב הם מופיעים בשוקיים ובלחיים או לפחות הם הכי ברורים (החיוך מפסיק להיות כמו של קריקטורה שהלחיים שלה בולטות מחוץ לפנים). --89.139.12.137 00:34, 1 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

זכויות יוצרים על נאום?

בלי קשר לויקיפדיה, רציתי לדעת, האם יש זכויות יוצרים על נאום שננאם בפומבי? Awb - שיחה 21:25, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

כן. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:27, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
פוף :( לא נורא. תודה! Awb - שיחה 21:28, 30 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

עוד פעם

יש לי שאלה קצת בוטה - האם להקת "אואזיס" הם נאו נאצים?

אל תהיו ציניים, אני יודע שיש פה את האלה שיכתבו "למה? זה מפריע לך לאהוב אותם?" אז בבקשה לא

אלון רעם2 - שיחה 12:25, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

אואזיס? נאצים? אני לא רואה שום קשר בין השניים. אם כבר צריך לחשוד בסלייר. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (31.08.2008 14:09)
למה אתה חושב שהם נאצים?אינגסוק 15:41, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

האם תרגום מאמר של ויקיפדיה מפר זכויות יוצרים?

אני מתרגם מאמר מעברית לאנגלית ורציתי לדעת האם אפשר להעלות מאמר מתורגם שלא אני כתבתי. והאם צריך לכתוב מי האדם שכתב או שיש הפניה פשוטה.Irambo (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

שלום וברכה. זכויות היוצרים אינן פגות בתרגום, ויש צורך באישור הכותב כדי להעלות את המאמר. הללשיחה • ל' באב ה'תשס"ח • 16:22, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
זוהי טעות. השואל מציין בכותרת שבכוונתו להעתיק מאמר מויקיפדיה האנגלית, ובהקשר לכך אני מצטט:

מותר ללא הגבלה תרגום מוויקיפדיה בשפות אחרות (כל עוד מוזכר המקור בתקציר העריכה או בדף השיחה)

--ישראל קרול - שיחה 18:15, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

מדוע מקשרים קומוניזם לשמאל קיצוני?

שלום. כפי שאתה יודעים,לרוב מקשרים קומוניזם ובולשיביקיזם לשמאל קיצוני. בין ההוכחות יש את מק"י,קריאה של ארגוני ימין "בולשיביקים" את השמאל הקיצוני וכד'. מצד שני,סטלין,ושאר מנהיגים,התנהגו דווקא לפי מאפייני ימין - פאשיסזם (סטלין וממשיכיו) - המדינה מעל הכל,התחמשות צבאית ועוד ועוד. רציתי לשמוע את דעתכם בעיניים. תודה.

בתור התחלה, הייתי מציע לך לקרוא את הערך קומוניזם, או לפחות את הפתיח שלו. דניאל צבישיחה 20:50, ל' באב ה'תשס"ח (31.08.08)
זה בעיקר מסורת מסוף המאה ה-19 - תחילת המאה ה-20 שאז הקומוניסטים נחשבו כשמאל והיוו אופוזיציה למשטר, אולם כאשר הם הגיעו לשלטון הם אימצו תבניות חשיבה שמרניות ולאומניות.אינגסוק 20:56, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
החלוקה "שמאל" / "ימין" הנכונה היא חלוקה כלכלית, בה נמצא הקומוניזם בשמאל הקיצוני. הפאשיזם, לפי חלוקה זו, ראה עצמו לא כ"ימין" אלא כדרך ביניים, ואימץ את שיטת הקורפורציות. באשר ל"מדינה מעל הכל" התורה הקומוניסטית ראתה את מסגרת המדינה כמסגרת מלאכותית, המבוססת על הבחנה שגויה, לאומית ולא מעמדית. זו הייתה הרטוריקה. הפרקטיקה כמובן הייתה שונה. כמו שתבין ב"ימין" ו"שמאל" משמשים בערבוביה רצפים אידיאולוגיים שונים. הרצף הכלכלי (ימין ושמאל "קלאסי"), הרצף הליברלי - טוטליטרי, בישראל הרצף שבין פשרה טריטוריאלית ובין סיפוח / טרנספר. בדיבור על המונח "ימין" / "שמאל" יש לבדוק לאיזה מהרצפים מתכוון השואל. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:23, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

נשים

האם לכל הנשים הבריאות ללא יוצא מן הכלל יצמח שיער בבתי-השחי ובמפשעה? למה הטבע גורם לזה אם זה דוחה? האם נשים מהמגזר הדתי-לאומי ומהמגזר החרדי מורידות שיער בבית השחי? ממתי זה הפך לנורמה שכל אשה מורידה שיער בבתי השחי וברגליים?

לכל בני האדם, גברים כנשים, צומח שיער במידה זו או אחרת בבית השחי והמפשעה בהגיעם לבגרות מינית. ההשקפה ששיער זה ראוי להסרה היא תלוית תרבות ואם תביט מקרוב בנשים צפון אירופאיות תגלה שבהחלט חלק גדול מהן מוצאות הסרה זו כמיותרת. אליבאבא - שיחה 22:00, 31 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
נשים צפון אירופאיות לא מורידות שיער בבית השחי? מאיפה זה? אולי רק פמינסטיות. אם אתה מתכוון לרוסיות אולי יש משהו בדברים.
למה בנים מזיעים אם זה דוחה? למה לא שנזיע דאודרנט בריח סיגליות? יגדל להן שיער גם ברגליים אבל הן מגלחות. גם בידיים, בראש, ולחלקן לפחות יגדלו זיפים באיזור הפרצוף, ולחלקן יגדל זקן רציני - מופעי האישה המזוקנת היו אמיתיים (לפחות חלקם) ויש תיעוד של אישה מודרנית שמופיעה בכמה סרטי תעודה על זה והיא מגדלת זקן. בנים מגדלים שיער ברוב הפנים, בראש, באוזניים, ברגליים, בידיים, בזרועות, בבית השחי, בבטן, בגב, ברגליים, בטוסיק, באף, ושכחתי כמה אני מניח. אני מניח שגם לבנות יש את המנגנון סינון באף שהן השערות, וכמובן יש להן ריסים וגבות. האב המשותף שלנו ושל הקופים כנראה היה מאוד שעיר, וחלק חושבים שחייזרים התערבו בהתפתחות שלנו אז אולי יש לנו קרובי משפחה חיזריים ושעירים? - עוד משהו הוא שצבע השיער אותו דבר בכל מקום למיטב הבנתי או לפחות צבע שיער הערווה באותו צבע של שיער הראש. --89.139.12.137 00:20, 1 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה