שיחה:ירושלים – הבדלי גרסאות
←תמונה של ירושלים מן החלל: גודל תמונה |
ויטלי חוברה (שיחה | תרומות) |
||
שורה 275: | שורה 275: | ||
:שנית מבין אלו שממוסמכים, הם ממוסמכים על ידי מספר מקורות שונים שלאף אחד מהם אין רצף נתונים לאורך התקופה הנסקרת. |
:שנית מבין אלו שממוסמכים, הם ממוסמכים על ידי מספר מקורות שונים שלאף אחד מהם אין רצף נתונים לאורך התקופה הנסקרת. |
||
:שלישית, מרבית המספרים הממוסמכים, נסמכים על המספרים של קרק, שנלקחו כפי שנכתב למעלה מן הערך האנגלי שסביר שהוא מוטה, והם עומדים בניגוד לעמדה המקובלת במחקר והיא, שהתגבש רוב יהודי בירושלים מראשית שנות ה-60 של המאה ה-19. |
:שלישית, מרבית המספרים הממוסמכים, נסמכים על המספרים של קרק, שנלקחו כפי שנכתב למעלה מן הערך האנגלי שסביר שהוא מוטה ולכן בחר במספרים של קרק, והם עומדים בניגוד לעמדה המקובלת במחקר והיא, שהתגבש רוב יהודי בירושלים מראשית שנות ה-60 של המאה ה-19. |
||
:רביעית, בפרק העוסק בדמוגרפיה וסטטיסטיקה כלל לא מוזכרת התפנית הדמוגרפית בה התגבש רוב יהודי בירושלים מראשית שנות ה-60 של המאה ה-19. [[משתמש:ויטלי חוברה|ויטלי חוברה]] - [[שיחת משתמש:ויטלי חוברה|שיחה]] 10:03, 11 בינואר 2013 (IST) |
:רביעית, בפרק העוסק בדמוגרפיה וסטטיסטיקה כלל לא מוזכרת התפנית הדמוגרפית בה התגבש רוב יהודי בירושלים מראשית שנות ה-60 של המאה ה-19. [[משתמש:ויטלי חוברה|ויטלי חוברה]] - [[שיחת משתמש:ויטלי חוברה|שיחה]] 10:03, 11 בינואר 2013 (IST) |
גרסה מ־16:44, 11 בינואר 2013
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
| ||
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים | |
דיון |
|
גאוגרפיה
לא כדאי שיהיה פרק על הגאוגרפיה של ירושלים ועל שכונותיה? טוקיוני 12:07, 13 באפריל 2009 (IDT)
- כדאי. תתחיל ואני אגבה? תמרה ♣ שיחה 00:01, 17 באפריל 2009 (IDT)
- פתאום אני קולט ששאלתי שאלת קיטבג. סבבה אני אעשה כמיטב יכולתי. טוקיוני 09:48, 17 באפריל 2009 (IDT)
70 שמות לעיר ירושלים
אומרים כי לירושלים יש 70 שמות המוזכרים בתנ"ך. אשמח אם אמצא את הרשימה בפעם הבאה שאכנס לאתר. תודה רבה.
נבחרות שחיה
בנבחרות השחיה רשומה רק הפועל ירושלים למרות שיש גם את ירושלים רבתי ואפילו יש לה ערך בויקיפדיה. נא להוסיף. 82.166.72.251
התקופה הפרסית השנייה
איפוא (בערך) ומתי היתה התקופה הפרסית הראשונה? טוקיוני 16:26, 17 ביולי 2009 (IDT)
- אתה יכול לקרוא בערך כיבוש ירושלים בידי הפרסים איציק1 - שיחה 00:17, 20 ביולי 2009 (IDT)
האם יש צורך לפרט יותר בערך הזה? איציק1 - שיחה 00:17, 20 ביולי 2009 (IDT)
ירושלים בתקופה המוסלמית
אני רוצה לפתוח ערך מורחב כזה, אך אני רוצה להתייעץ קודם עם המומחים אם יש צורך בכך. יש המון מה לכתוב על יחס השליטים לעיר, למבנים, למיעוטים הנוצריים בעיר, ליהודים הרבניים והקראים, על ההרעה בתחילת האלף השני, על חשיבות העיר בידי האומיים, ירידת החשיבות בימי העבאסים, הכיבוש הפאטימי, מעבר ישיבת ארץ ישראל לירושלים, הדיון על החומות האם היו בימי אלמקדאסי כמו קודם, על העלייה לרגל, הצליינות, הזיארה, על הכיבוש התורכמאני, ולבסוף הכיבוש המחודש של הפאטימים למספר שנים מועטות על שהגיעו הצלבנים. יש צוך בערך זה? איציק1 - שיחה 00:20, 20 ביולי 2009 (IDT)
- כן, בהחלט. יש ערכים כאלה למרבית התקופות (ראה קטגוריה:ירושלים: היסטוריה) ואין סיבה שלא יהיה גם לתקופה חשובה זו. eman • שיחה • ♥ 01:48, 20 ביולי 2009 (IDT)
גובהה של ירושלים
ישנם סתירות בין נקודת הגובה הנמוכה לגבוהה של ירושלים. כל פעם הדבר משתנה ל-880,900,857 אשמח אם תנתן תשובה בנושא. מבחינת ממוצע הגובה שהוא בעצם אינו מדויק מאחר שהוא יותר נמוך מנקודת הגובה וגם אין הסכמה ברורה על הגובה. מאחר ואני חדש אשמח לקבל עזרה על הוספת מקור וכיצד ניתן להחזיר תשובה בדף השיחה? ישנה גם בעיה מאחר שניתן להכליל את הר גילה וגובהו 900 מטר. rubi123 28.08.09
- אין שום סתירות הר גילה זה לא ירושלים.
לפי דעות שונות גם גילה זה לא ירושלים. אנא ראה דיון בשיחה:גילה#גובה השכונה. אם אתה יודע על מקום בירושלים הגבוה מ-857 מ' אנא ציין בדיוק היכן וננסה לבדוק זאת.--Avin • שיחה 19:13, 28 באוגוסט 2009 (IDT)- ע"פ דעות שונות גם תל אביב לא שייכת למדינת ישראל אלא לפלסטין הכבושה. תשמור את ה "דעות השונות" שלך לעצמך --Yitzhak.Zarmon - שיחה 02:55, 1 במאי 2011 (IDT)
- לגבי מינימום הגובה בירושלים מצאתי שבמוצא שהיא שכונה של ירושלים יש מקומות בהם הגובה הוא 570 מ' וזו כנראה הנקודה הנמוכה בעיר.--Avin • שיחה 12:18, 29 באוגוסט 2009 (IDT)
- על פי איזה קריטריון מוצא היא כן שכונה של ירושלים וגילה לא? טוקיוני 17:20, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- גם מוצא וגם גילה הם שכונות בירושלים. המשפט "לפי דעות שונות גם גילה זה לא ירושלים" היה סתם משפט פוליטי מיותר.--Avin • שיחה 22:47, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- על פי איזה קריטריון מוצא היא כן שכונה של ירושלים וגילה לא? טוקיוני 17:20, 13 באוקטובר 2009 (IST)
המע"ר (מרכז עסקים ראשי) של ירושלים
היכן נמצא המע"ר של העיר ירושלים ? ..... האם זה באזור של רחוב המלך ג'ורג'- רחוב יפו , האם זה באזור של תחנה מרכזית בכניסה אל העיר מכיוון תל-אביב , או שאולי זה באזור של חומות העיר העתיקה . והאם ישנם מע"רי משנה כמו למשל: "רחוב עמק רפאים" והמושבה הגרמנית ....... בעזרת השם תמיד להיות שמח ! - שיחה 12:37, 4 בספטמבר 2009 (IDT)
ארמון דוד וממלכת ישראל המאוחדת
בערך נכתב:
- " בחפירות שנערכו בעיר דוד בראשית שנות האלפיים על ידי ד"ר אילת מזר נתגלה ארמון דוד המלך, ונחשפה קריית שלטון ממנה ניהל את ממלכת ישראל המאוחדת"
ואילו בערך אילת מזר נכתב:
- "בקיץ 2005 חשפה מזר את מבנה האבן הגדול בעיר דוד. על סמך התיארוך, המיקום והגודל, מזר העלתה את האפשרות כי המבנה שימש כארמונו של דוד המלך. התגלית זכתה לסקירה תקשורתית רחבה, בין השאר בגלל השערה זו ובגלל בולה שנמצאה באתר הנושאת את השם יהוכל בן שלמיהו, שם של דמות המופיעה בתנ"ך. ארכאולוגים אחרים הגיבו בהתרגשות לגבי הממצא, אך באופן זהיר יותר לגבי ההשערה שמדובר בארמונו של דוד."
כדאי ליישב את הסתירה, לצד זה או אחר. יוסאריאן • שיחה 13:57, 11 באוקטובר 2009 (IST)
- בכל מקרה, אין לאיזכור הזה, גם גרסה המתוקנת של דרור, בפרק שמדבר על ההיסטוריה של ירושלים. איזכור התגלית הארכאולוגית הזו לא מוסיפה לנו מידע על ההיסטוריה של העיר, ואפילו עלול להטעות את הקוראים לחשוב שיש בכך הוכחה לדברים שלא הוכחו וששנויים במחלוקת. לכן יש מקום לאיזכור התגלית בערכים על מזר, על עיר דוד, ואם יש גם על ארכאולוגיה בירושלים. אבל לא בפרק על ההיסטוריה. eman • שיחה • ♥ 12:21, 12 באוקטובר 2009 (IST)
- כיבוש העיר על ידי ישראלים בתקופה מסויימת הוא אירוע היסטורי. גילוי ארכיאולוגי התומך בכיבוש זה צריך להיות בפרק ההיסטוריה כאסמכתא לקיומו של האירוע. דרור - שיחה 13:18, 12 באוקטובר 2009 (IST)
- העובדה היחידה בכל הסיפור היא התגלית. מה התגלית מייצגת זה פירוש שצריך להיעשות בכפוף למקורות האקדמאים הרלוונטיים. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 13:23, 12 באוקטובר 2009 (IST)
- מעבר למסופר בתנ"ך אין לנו שום מידע לגבי כיבוש העיר על ידי ישראלים, לכן אי אפשר לקרוא לזה מאורע היסטורי. וגם הגילוי הארכיאולוגי הזה לא תורם לנו דבר לחיזוק ההנחה הזו. לכן אין מקומו פה. eman • שיחה • ♥ 14:41, 12 באוקטובר 2009 (IST)
- מבלי קשר למסופר בתנ"ך אין מחלוקת כי קודם העיר היתה מיושבת על ידי יבוסים ולאחר מכן על ידי ישראלים. הארמון נותן תיארוך לנקודת הזמן של המעבר (תחילת בנייתו יבוסית וסיומו ישראלי) ולכן באמצעות סגנון החרסים בו ניתן לתארך את הכיבוש. זהו אירוע היסטורי, והארמון משמש אסמכתא לו. דרור - שיחה 16:25, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- יפה, רק מה התאריך שהוא נותן? זה לא הוזכר. אני לא יודע אם בכלל הגיעו למסקנה בנידון. אם תמצא מקור מוסמך שנותן תיארוך כזה, יהיה אפשר להביא את העיניין, כשהדגש הוא על התיארוך. eman • שיחה • ♥ 16:45, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: אם זה מגובה בפרסומים אקדמיים זה יפה מאוד, אבל לפי הערך מבנה האבן הגדול בעיר דוד (שעושה רושם כאילו נכתב על ידי מישהו בקיא) עדיין רב הנסתר על הגלוי. יוסאריאן • שיחה 16:46, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- מבלי קשר למסופר בתנ"ך אין מחלוקת כי קודם העיר היתה מיושבת על ידי יבוסים ולאחר מכן על ידי ישראלים. הארמון נותן תיארוך לנקודת הזמן של המעבר (תחילת בנייתו יבוסית וסיומו ישראלי) ולכן באמצעות סגנון החרסים בו ניתן לתארך את הכיבוש. זהו אירוע היסטורי, והארמון משמש אסמכתא לו. דרור - שיחה 16:25, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- כיבוש העיר על ידי ישראלים בתקופה מסויימת הוא אירוע היסטורי. גילוי ארכיאולוגי התומך בכיבוש זה צריך להיות בפרק ההיסטוריה כאסמכתא לקיומו של האירוע. דרור - שיחה 13:18, 12 באוקטובר 2009 (IST)
כעת (בעת כתיבת הודעה זו) מדובר אודות חשיפת חומת שלמה בעיר, דבר המהווה הוכחה לקיום הממלכה המאוחדת בעיר, ג"כ עי החוקרת מזר, אקווה להוסיף לינק בקרוב.אדג - שיחה 05:53, 9 במרץ 2010 (IST) הנה הוא הלינק המדובר http://www.haaretz.com/hasite/spages/1151659.html בכבוד, אדג - שיחה 05:55, 9 במרץ 2010 (IST)
שבירה
הרעה החולה הזו, להכניס מידע ארכאולוגי על סמך חדשות ידיעותיות, גרם להרבה שטויות להיכנס לויקיפדיה. לפני שזה קורה שוב - אנא אל תכניסו מידע על פרסומי מזר לפני שהם עוברים ביקורת עמיתים ומתפרסמים לצידם מאמרי הביקורת של המתנגדים. רק כדי לסבר את האוזן, הנה לינק לבלוג שמסביר מה לא בסדר בפרסומים שלה. Rex - שיחה 07:23, 9 במרץ 2010 (IST)
כל מה שכתוב כאן הוא נכון, אבל למה לא לכתוב ש"ישנה מחלוקת בין החוקרים" במקום בעצן להביע דעה אחת, זה המשמעות של הניסוח הנוכחי. יריב שמרון Whisky - שיחה 19:56, 3 ביולי 2012 (IDT)
שחזור עריכותי של משתמש:Rubi123
משתמש:Rubi123 מתעקש ומשחזר את עריכותי בנושא גובהה של ירושלים ללא שום סימוכין גם לאחר פניות קודמות אליו ראו שיחת משתמש:Rubi123. המשתמש משחזר ומשנה גם הערות שוליים ובכך מספק סימוכין שלא קיימים לגבהים שהוא בוחר בערך. כל זאת קורה לאחר שקיבל לפני כמה חודשים תשובה בנושא ראו שיחה:ירושלים#גובהה של ירושלים. בגלל התנהלות זו של משתמש:Rubi123 אני לא סומך עליו ומשחזר את כל עריכותיו האחרונות בערך.--Avin • שיחה 00:10, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- נדמה לי שהתנהלות בעייתית במקום אחד לא מהווה הצדקה לשחזור גורף של כל העריכות. יוסאריאן • שיחה 08:04, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- זוהי התנהלות בעייתית הנמשכת באופן עקבי זמן ממושך, לדעתי זה מקבץ פרטים בעייתי המעיד על הכלל.--Avin • שיחה 08:20, 13 באוקטובר 2009 (IST)
Rubi123: לדעתי לאחר עבודה קשה מצדי באמת אין שום הצדקה למחיקת כל העריכות שלי משום שאני תורם ובתקנון של ויקיפדיה כל אחד יכול לתרום בנושא כל שהוא ואתה לוקח "כאילו" את הדבר לידים ומנהל ע"פ החלטותיך אני ירושלמי ואני רוצה לשפר את תדמית העיר גם כשזה בא לביטוי בויקיפדיה זה חשוב להוסיף מידע רב ככל האפשר. צריך לפעמים להתחשב ואם יש בעיה בנושא מסוים אפשר לפתוח על כך נושא לדיון ולעשות מאמצים על מנת לרצות את כל הצדדים. הפעולה שנעשתה על ידך מאוד פוגעת ולא הולמת ואם גם ארצה אני גם יכול לעשות את אותו הדבר לעריכות שלך אך לא משום שזה לא חוקי ע"פ ויקיפדיה למחוק מידע שמישהו הוסיף ללא סיבה מוצדקת.--Rubi123 • שיחה 15:40, 13 באוקטובר 2009 (IST)
למשתמש AVIN, מצטער אם אני משנה אך לא יתכן שגובהה הוא נמוך כל כך כי אני מצאתי בגוגל ארב נקודת גובה יותר גבוהה באיזור גילה אבקש שלא לשנות את עריכותי כי הדבר לא נעשה בכוונה וגם עדיין אני מתקשה להוסיף מקור ולהשתמש בדף השיחה לפעמים צריך להתחשב. אני עושה עבודה קשה בכתיבת העריכה על מנת לתת מידע רב ככל האפשר ולשפר את תדמיתה של העיר שלפי הנראה עכשיו המון מידע לוקה בחסר.
לגבי הגובה אני לא אאשנה אך אני מבקש להעיף מבט נוסף מצדך בגוגל אירב ולבדוק את העניין אם מצאת נקודת גובה גבוהה מהרשום אז נא תשנה את הכתוב.
Rubi123 13.10.09
- אני גם לא הבנתי, משתמש אחד משחזר משתמש אחר מנימוקים לא ענייניים, תוך שהוא מפנה על נימוק בפסקה #גובהה של ירושלים שם הוא טוען שגילה לא נחשבת כירושלים. מה קורה פה? ראו גם את פיסקת הפתיחה בערך גילה: ”גילֹה הינה שכונה בדרום ירושלים, שנוסדה בשנת 1971, כאחת משכונות הטבעת. בשכונה מתגוררים כ-32000 נפש, גילה היא השכונה הגבוהה ביותר בירושלים מבחינה טופוגרפית - שיא גובהה הוא 857 מטר מעל פני הים.”. ירושלמופילים - קחו פיקוד על הדיון. Rex - שיחה 17:21, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- חלק מהעריכות שלה לא ממש מתאימות ([1]), או חוזרות על עצמן, לכן ביטלתי את חלקן. יוסאריאן • שיחה 20:39, 13 באוקטובר 2009 (IST)
Rubi123: ערכתי שוב והוספתי דברים אני מבקש לא למחוק לא שיניתי כלום אך רק נמחקה בטעות התמונה של גשר המיתרים. מי שיכול שיוסיף תמונות רבות לערך ואני אדאג לסדר אותם. תמונות של כל מיני מקומות בעיר ביום ובלילה ואם אפשר שיהיו יפות והולמות ומאירות עיניים.
--Rubi123 • שיחה 21:13, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- יש לי התנגדות לעריכותיך כפי שציינתי, ולכן שחזרתי את כל עריכותיך. נא דון כאן בדף השיחה על השינויים שברצונך לבצע, ואל תשחזר או תשנה ללא הסכמה ממשתמשים נוספים. זהו הנוהג המקובל במקרים של חילוקי דעות. Rex - שיחה 21:54, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- אני מצטער אבל נראה שאני מפריע כאן לא? ולמה אתה מתנגד מה המידע שלי לא טוב. אני ראיתי שהערך הזה זקוק להרבה תשומת לב וזקוק לתיקון גדול הוא לוקה בחסר וכל פעם משתנה. הוספתי נתונים חשובים בתחבורה וגיאוגרפיה והוספתי תקשורת. אני לא מבין כל פעם שאני מוסיף זה לא טוב ואם אני מתקן משהו זה גם לא טוב. אתם רואים שאני מנסה לעזור ובמקום לעזור להתמצא יותר לתת לי עצות אתם מתנפלים עליי וזה נורא פוגע.
בהיסטוריה כתבתי ציר זמן והוספתי נתון שדרוש מקור ואתם מוחקים. זה ממש לא הוגן. כבר ציינתי בעבר שאיני יודע להוסיף מקור ואני מוכן לכתוב כאן בכדי שאחרים שמתמצאים בכך יוסיפו אותו. עכשיו כשהזכרת שצריך להתייעץ אין לי עם זה בעיה. אני גם מוכן לתקן את החלק של התרבות והספורט ולהוסיף מידע ותמונות וגם להוסיף פרק של תעסוקה מסחר תעשייה וכלכלה, חינוך והשכלה ותיירות. אני אומר לכם שלא תגידו שלא אמרתי ושוב אני מבקש לא למחוק כמו שאתם יודעים זה לא קל לשכתב נושא מסויים. ומעניין גם לי יש הרבה התנגדויות אבל לא זכור לי שמישהו פנה אליי בבקשה או רשות כלשהי אפילו למחוק ערך שכתבתי נורא מצער לשמוע שכך מתייחסים בזלזול ולא מוכנים ליישר את ההדורים. אני ממליץ בחום שכל אחד יגיד מה בכוונתו לעשות וכל אחד יתרום בכך משהו ללא כל בעיה וכך נהפוך את הערך של ירושלים לערך מסודר נוח מובן ומושך יותר..ולמי שאוהב את ירושלים זוהי הזדמנות לשפר את תדמית העיר שכן למי שלא מעודכן נוספו פרוייקטים רבים לעיר הבירה ואני מתכוון לציינם בערך. נ.ב. אני הפעם לא שיניתי את הגובה של העיר אלא המשתמש שלפני שיחזר את זה וזה כנראה השתנה. אני לא מוכן לזבול התייחסות כזאת כלפיי אז בבקשה. --Rubi123 • שיחה 22:33, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- ערכת איזה 30 גרסאות וקשה לעקוב ביניהם. בא נעשה כזה דבר, יצרתי את דף משתמש:Rubi123/ירושלים שהוא העתק של הערך לפני השחזור שלי האחרון, בצע בו את כל השינויים, וכשתסיים נבדוק אותם ואז נכניס לערך, כמו כן אוכל לסייע בעריכות טכנית כפי שאמרת, זה לא תהיה הבעיה. מתאים? Rex - שיחה 22:44, 13 באוקטובר 2009 (IST)
Question about geographical names
Can anyone translate to Hebrew geographical names listed below? Aotearoa - שיחה 19:02, 1 בנובמבר 2009 (IST)
- Dome of the Ascension (in Arabic: Qubbat al-Mi‘rāj) on Temple Mount
- Salomon’s Chair or Solomon’s Throne (in Arabic: Kursī Sulaymān) on Temple Mount
- Church of the Ascension (in Arabic: Kanīsat aş-Şu‘ūd) on Mount of Olives
- כיפת העלייה, כיסא שלמה, כנסיית העלייה - in that order. דניאל צבי • שיחה 19:09, י"ד בחשוון ה'תש"ע (1.11.09)
איזכורי ירושלים
נכתב בערך שירושלים מוזכרת "במשנה, בתלמוד, ובתפילות (120 פעמים)". במשנה היא מוזכרת 53 פעמים, בתלמוד 612 פעמים (אל תדאגו, המחשב ספר בשבילי), וכנראה "כוונת המשורר" במספר 120 הייתה לתפילות בלבד. אינני יודע מה המקור למספר, וקשה לקבוע מספר מוגדר כי זה מאד תלוי בשאלה איזה קטעי תפילה נספרים. בתפילת העמידה, התפילה העיקרית, ירושלים מוזכרת פעמים ספורות בלבד. לכן שיניתי ל"מספר דומה (לזה שבתנ"ך, 653 פעמים) במשנה בתלמוד ובתפילות". עזר - שיחה 00:44, 14 בינואר 2010 (IST)
קישור חיצוני למפת רחובות
משום מה המשתמש הידרו החליט שהקישור עבור מפת רחובות עם סימון אתרי התרבות אינה רלוונטית.
מפת הרחובות משתמשת במידע גיאוגרפי בקוד-פתוח של פרוייקט openstreetmap.org
ומכיל מידע אודות אתרי תרבות ואירועי תרבות. מה לא רלוונטי בקישור?
http://www.jerusalemite.org/map/streetmap.php
לדעתכם אודה, HaKetem - שיחה 13:27, 1 בפברואר 2010 (IST)
- אני חושב שהקישור רלוונטי, וכדאי להציבו בתת-פרק "תרבות" בתוך הקישורים החיצוניים (הדלים מדי לטעמי). יוסאריאן • שיחה 13:35, 1 בפברואר 2010 (IST)
תמונה של ירושלים מן החלל
העליתי ושיפרתי תמונה חופשית מאתר נאסא (צולמה ע"י אסטרונאוט מחלון תחנת החלל הבינלאומית, ברזולוציה גבוהה מאוד.
מה דעתכם, האם להוסיף אותה לערך ירושלים הראשי או לאחד מערכי המשנה? Valleyofdawn - שיחה 10:44, 24 בפברואר 2010 (IST)
- לראשי בהקטנה, ולערכי משנה לפי העניין. (קטגוריה שכונות ירושלים וכדומה). בעתיד כדאי לצייר עליה מפת שכונות, ולהוסיף לכל ערכי השכונות. Rex - שיחה 13:55, 24 בפברואר 2010 (IST)
- אין כל כך מקום. אולי כדאי להקטין קצת את אלנבי? Valleyofdawn - שיחה 15:29, 24 בפברואר 2010 (IST)
תודה רבה על התמונה. אבל ניראה לי שפיספסת כמה שכונות .......... וגם " מעלה אדומים " תהיה בקרוב שכונה של ירושלים. פארוק - שיחה 14:36, 11 באפריל 2010 (IDT)
שאלה
מה ההבדל בין " גבעת רם " , " קרית הלאום " , " קרית בן-גוריון " ? . הרי אלה שמות של אותו המקום. הייתי מעוניין לדעת מה זה בדיוק " קרית הלאום " שעליה מתכננים כל כך הרבה פרוייקטים ומשרדי ממשלה. פארוק - שיחה 01:12, 13 באפריל 2010 (IDT)
אני כותב הוא מוחק, 3
הוספתי קישור חיצוני לווינט, המדבר על כך שירושלים מתחרדת, ומשתמש: Rex מחק זאת, בטענה שהבט בקישורים האחרים, הבטתי ואין שם קישור דומה לזה, למה התכוונת? טיפוסי - שיחה 16:30, 5 במאי 2010 (IDT)
- כנראה שכוונתו היא שהקישורים הנוכחיים עוסקים בנושאים רחבים הקשורים לירושלים, ואילו הקישור שלך עוסק במשהו מאוד נקודתי: "דמוגרפיה של ירושלים בתחילת המאה ה-21" ולכן זה לא מתאים. ספציפית יש תחת הכותרת "העיר כיום" קישור מאוד דומה, אז אולי צריך להיות אחיד יותר. DGtal 16:37, 5 במאי 2010 (IDT)
- הפיתרון נמצא בהוספת הקישור כהערת שוליים בקטע בערך העוסק בעניין דמוגרפי נקודתי זה. טיפוסי - שיחה 16:43, 5 במאי 2010 (IDT)
- נראה פתרון אידיאלי, בהנחה כמובן שזה יהיה במקום הרלוונטי. DGtal 16:44, 5 במאי 2010 (IDT)
- הפיתרון נמצא בהוספת הקישור כהערת שוליים בקטע בערך העוסק בעניין דמוגרפי נקודתי זה. טיפוסי - שיחה 16:43, 5 במאי 2010 (IDT)
יחסה של הקהילה הבינלאומית
בנוגע לעריכה זו - האם יש גורמים ב"קהילה הבינלאומית" שמכירים בהחלת החוק הישראלי על מזרח העיר? יוסאריאן • שיחה 15:14, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- למשל הסנט האמריקאי (מקווה שהגוף החזק ביותר בארה"ב נחשב לפחות "חלק" מהקהילה הבינ"ל) הצביע ב1994 ברוב מדהים של 80 סנטורים על הכרה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל. ויש עוד צפניה - שיחה 15:26, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- אבל עדיין אלה בקהילה הבינ"ל שמכירים בזכותנו על ירושלים הם דעת מיעוט קטנה, לכן בעריכה שלי אפילו לא הזכרתי אותם. אבל לכתוב במפורש או במשתמע שכל הקהילה הבינ"ל ללא יוצא מן הכלל אינה מכירה בזכותנו על ירושלים זה לא נכון ולכן ערכתי בצורה שלא ישתמע כזה דבר. צפניה - שיחה 15:29, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- ההערה שבסוגריים לא נעימה ומיותרת. זו שאלה מעניינת מה נחשב לחלק מ"הקהילה הבינלאומית". לפחות אפשר לכתוב שמרביתה. נדמה לי, וזה דורש בדיקה, שניתן אף לומר שרוב מוחלט שלה. יוסאריאן • שיחה 15:30, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- מצטער מחקתי את המילה, אפשר לכתוב מרביתה (גם אני כתבתי רבים) ואם אתה רוצה אני עצמי יכול לכתוב צפניה - שיחה 15:33, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- באמת זה רוב וכתבתי צפניה - שיחה 15:35, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- מצטער מחקתי את המילה, אפשר לכתוב מרביתה (גם אני כתבתי רבים) ואם אתה רוצה אני עצמי יכול לכתוב צפניה - שיחה 15:33, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
טבלת אוכלוסיית ירושלים
כאן הופיעה הערתו של משתמש חסום שנחמקה עקב היותו חסום. הסליחה עם המגיבים להערתו. אורי • שיחה • Go Jimbo Go! 19:02, 1 בדצמבר 2010 (IST)
- שאלה מצויינת, גם אני רוצה לדעת. יוסאריאן • שיחה 15:03, 1 בדצמבר 2010 (IST)
- ולמרות הכל - מהו המקור לנתונים שבטבלת האוכלוסייה שמוצגת בערך? יוסאריאן • שיחה 19:15, 1 בדצמבר 2010 (IST)
- הצבתי תבנית מקור לפני חודש וחצי - כל מנטרי הערך - האם אין מקורות אמינים לאוכלוסיה באותה עת? יוסאריאן • שיחה 09:30, 16 בינואר 2011 (IST)
- ולמרות הכל - מהו המקור לנתונים שבטבלת האוכלוסייה שמוצגת בערך? יוסאריאן • שיחה 19:15, 1 בדצמבר 2010 (IST)
חסימת משתמש
אני מבקשת לחסום מיד את הכתובת האנונימית האחרונה ברשימת הגרסאות הקודמות. סלחו לי אם יש דרך נכונה יותר לבקש את זה, אני יחסית חדשה פה. InbalabnI - שיחה 17:02, 13 בדצמבר 2010 (IST)
- הוא כבר חסום. מבקשים חסימת משתמשים בויקיפדיה:בקשות ממפעילים (תחת "בקשות חסימה / הסרת חסימה"). בפעם הבאה כדאי לשאול שאלות כאלו בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. אריה ה. - שיחה 17:18, 13 בדצמבר 2010 (IST)
- תודה. הוספתי לפני כמה ימים שאלה לדלפק הייעוץ (בעניין אחר) ולא נעניתי. InbalabnI - שיחה 01:07, 14 בדצמבר 2010 (IST)
מידע ללא מקור
הסרתי את טענה כאילו רוב האוכלוסיה היהודית חיה כיום בשכונות שמעבר לקו הירוק, משום שלא נמצא לה מקור. יוסאריאן • שיחה 10:53, 29 במרץ 2011 (IST)
ראו גם, לקריאה נוספת וקישורים חיצוניים.
ירושלים, היסטוריה של שלושת אלפים שנה, אלפי מוסדות, פוליטיקה מסובכת ועוד רבות. ומה יש לנו בפסקאות המפנות את הקורא הלאה למידע נוסף?
ראו גם
בפסקת ראו גם שמונה ערכים שכנראה נבחרו אקראית. אין הסבר אחר לכך שנבחרו דווקא ערכים אלו ולא עוד כמה אלפים. האם באמת אלו הערכים שצריכים להיות בה? האם בכלל יש צורך בפסקה הזאת?
לקריאה נוספת
כאן אנו פוגשים שמונה מחקרים, שלושה מהם:
- אריה כשר, ירושלים כ'מטרופוליס' בתודעתו הלאומית של פילון, קתדרה 11, אפריל 1979
- אמנון לינדר, דיון: ירושלים בין יהדות ונצרות בתקופה הביזאנטית , קתדרה 11, אפריל 1979
- עפר לבנה כפרי, ירושלים במסורות המוסלמיות של אחרית הימים ויום הדין, קתדרה 86, ינואר 1998
ללא ספק אינם מייצגים אפילו אלפית מהמחקר על ירושלים, כלומר אין להם מקום בערך זה. הסיבה היחידה שהם בערך היא בגלל מיזם קתדרה.
עליהם נוסף מאמר (או שמא ספר?) של הלל כהן (שהערך שלו נראה כאוטוביוגרפיה) על מזרח ירושלים וכנראה שם מקומו.
כן שולחים אותנו לקרוא ארבעה ספרי הדרכה על ירושלים, שכנראה נבחרו גם הם באופן אקראי מתוך אלפי ספרי הדרכה בעברית על ירושלים.
קישורים חיצוניים
בערך קישורים רבים למוסדות תרבות בירושלים. מה מייחד את אותם מוסדות מעוד מאות ואולי אלפי מוסדות בירושלים? כנראה שום דבר. האם הויקיפדיה היא אינדקס אתרים? לא. אציע למחוק אותם לגמרי. עדירל - שיחה 19:07, 14 ביוני 2011 (IDT)
- הסרתי את "ראו גם" - קטגוריה:ירושלים נותנת מענה טוב יותר.
- הסרתי את הקישורים למוסדות תרבות - הדרך הנכונה למידע זה היא דרך קטגוריה:ירושלים: תרבות. מאותה סיבה הסרתי גם את הקישורים לאתרים היסטוריים. דוד שי - שיחה 19:43, 14 ביוני 2011 (IDT)
ערים תואמות
למה זה לא מוזכר בערך? ―85.65.215.142 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- כעת יש כותרת "ערים תאומות עם קישור לערים התאומות. אבגד - שיחה 00:26, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
כותרת מוטעית
בסעיף דמוגרפיה וסטטיסטיקה ישנה כותרת המאה ה-19, אך הפיסקה מתחתיה עוסקת מהמאה ה19 ואילך. ―עוז גבריאל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
נוסף מפת ירושלים ושכונתיה
הוספתי את המפה הזו לתוך הערך, זה מפה מעודכנת של ירושלים + שוכונתיה, עם אפשרות ללחוץ על שם השכונה בתוך המפה ולהגיע לערך על השכונה. שמתי אותה במקום היחיד שהיה מקום בערך למפה זו. זה מפה גדולה ומצויינת. אבגד - שיחה 00:29, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- InbalabnI. הפתרון שלך לא עונה לבעיה. יוצר בעיה הרבה יותר גדולה בתבנית שכונות ירושלים. הסרתי משם. צריך למצוא לזה מקום כאן. אפשר לרכז את התמונות. ויהיה מקום גדול. אבגד - שיחה 01:04, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- סודר מחדש. כעת זה הרבה יותר טוב. אבגד - שיחה 01:57, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- זה נראה נורא בתוך הערך, וזה גם במקום לחלוטין לא מתאים. eman • שיחה • ♥ 02:04, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- אז איפה כדאי להשים זאת?. אבגד - שיחה 09:03, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- זה נראה נורא בתוך הערך, וזה גם במקום לחלוטין לא מתאים. eman • שיחה • ♥ 02:04, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- סודר מחדש. כעת זה הרבה יותר טוב. אבגד - שיחה 01:57, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- אוקיי. זה נערך מחדש, כעת זה ממקום באמצע הערך. בפיסקה הכי מתאימה: "ירושלים הישראלית". וזה נראה מצויין. אבגד - שיחה 09:36, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
מרשימת ההמתנה
לפי דעתי,הערך ירושלים מתאים לתאור הכבוד ערך מומלץ. אני לא שכתבתי או כתבתי או לקחתי בו חלק אך אני חושב שהערך כתוב בצורה ברורה ומדוייקת. ―Assaf050 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- זה ערך גדול שלא מאורגן כמו שצריך ומרביתו מוקדש להיסטוריה ולפוליטיקה. גילגמש • שיחה 15:46, 21 בספטמבר 2011 (IDT)
- היה מומלץ, וההמלצה הוסרה. תומר - שיחה 16:44, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
פרוייקט שערי העיר
פרוייקט שאפתני להקמת כבישי טבעת מסביב לירושלים הכוללים מחלפים מסביב לעיר. מופיע באתר של מע"צ ושל החברה לפיתוח ירושלים. הפרוייקט אמור להסתיים בתוך 10 שנים לפי החזון של המתכננים. פארוק - שיחה 10:30, 7 באוקטובר 2011 (IST)
אני לא מבין.
אני לא מבין. מדוע אי אפשר לעשות משהו מיוחד? בכל זאת זאת בירת ישראל? למה היא חייבת להראות כמו כל שאר הערכים בויקיפדיה? אי אפשר להגדיל תמונות? להוסיף צבעים? רקע? משהו? אני לא מבין . זאת בירת ישראל הקדושה וצריך לתת לה קצת כבוד. Zzz0103 - שיחה 12:20, 26 באוקטובר 2011 (IST)
- אולי להוסיף סרטון וידיאו, מאלה עם המוזיקה המרגשת, שיפתח בחלון נפרד למי שיגיע לערך?
- קצת שמאלצי אבל יכול לעבוד.
- ועם השיר הבלתי נשכח בביצועה של עפרה חזה (ואולי לשים פופ-אפ לקליפ הזה גם כשמגיעים לערך עליה, בכל זאת - גם עפרה חזה יש רק אחת). יוסאריאן • שיחה 13:54, 26 באוקטובר 2011 (IST)
- אני בטוח שיוסאריאן היה ציני, אבל למען הסר ספק - אין לקשר לסרטונים המפרים זכויות יוצרים. דרור - שיחה 14:58, 26 באוקטובר 2011 (IST)
מה גם שכמעט שכל הדתות מכירות בה כעיר קדושה - מוכרח להרחיב את היריעה ולצרף שלל תמונות.
באתרי תיירות כתוב ישוע במקום יש"ו (ימח שמו וזכרו) נעה כהן84.228.9.203
תחבורה ציבורית במזרח ירושלים
"במזרח ירושלים פועלת חברת אוטובוסים בשליטה פלסטינית."- לאוטובוסים של מזרח ירושלים יש לוחית רישוי צהובה,ספק אם החברה נמצאת תחת שליטה פלסטינית.--Haya831 - שיחה 19:41, 23 במאי 2012 (IDT)
פרוייקטים עתידיים
רציתי לציין את העובדה שישנם 2 פרוייקטים גדולים המתוכננים לקום בטיילת ארמון הנציב ושהם תקועים כבר הרבה שנים:
1 =>> בית התנ"ך העולמי - מוסד בינלאומי ללימוד וחקר התנ"ך שעתיד לקום באזור גבעת התנ"ך מול הר ציון.
2 =>> מרכז הקבלה העולמי - מוסד בינלאומי ללימוד תורת הקבלה שמתוכנן להיות העתק של בית הכנסת של הרמח"ל בעיר ליבורנו באיטליה.
פארוק - שיחה 15:22, 8 באוגוסט 2012 (IDT)
- אם הם "תקועים" ו"מתוכננים לקום", לא נציין זאת בשלב זה. איננו רואי עתידות ולא מקובל אצלנו לציין מיזמים עתידיים, למעט מספר מצומצם של יוצאי דופן. כאשר תחל הבנייה או לאחר שתסתיים, אולי יהיה זה רלוונטי לציין זאת בערך זה או בערך אחר. Ldorfman • שיחה 15:25, 8 באוגוסט 2012 (IDT)
אוכלוסיה
הטבלה עודכנה מתוך en:Demographic history of Jerusalem. גיא - שיחה 13:39, 5 בספטמבר 2012 (IDT)
- יש בעיה עם הנתונים בטבלה.
- ראשית מחציתם אינם ממוסמכים.
- שנית מבין אלו שממוסמכים, הם ממוסמכים על ידי מספר מקורות שונים שלאף אחד מהם אין רצף נתונים לאורך התקופה הנסקרת.
- שלישית, מרבית המספרים הממוסמכים, נסמכים על המספרים של קרק, שנלקחו כפי שנכתב למעלה מן הערך האנגלי שסביר שהוא מוטה ולכן בחר במספרים של קרק, והם עומדים בניגוד לעמדה המקובלת במחקר והיא, שהתגבש רוב יהודי בירושלים מראשית שנות ה-60 של המאה ה-19.
- רביעית, בפרק העוסק בדמוגרפיה וסטטיסטיקה כלל לא מוזכרת התפנית הדמוגרפית בה התגבש רוב יהודי בירושלים מראשית שנות ה-60 של המאה ה-19. ויטלי חוברה - שיחה 10:03, 11 בינואר 2013 (IST)
מעמדה החוקי
במעמדה החוקי של ירושלים יש רמיזה לכך שמעמדה של ירושלים נמצא במחלוקת. מוצגים טיעוני ישראל, ושהקהילה הבינלאומית לא מקבלת אותם ברובה אולם לא מוזכר למה יש מחלוקת (הרי הירדנים לא תובעים בעלות אז מי כן?). כן מוזכר סגירת אוריינט האוס אך לא נאמר בצורה מפורשת שיש תביעה פלסטינית למעמד בירושלים. הוספתי קטע בנושא זה לפרק, אולם יואב פלגי לא מסכים (הבדל) וטוען כי "לפנטזיות הפלסטיניות אין מקום בפרק על מעמדה החוקי של ירושלים". אם כן איך ראוי להזכיר שהפלסטינים טוענים למעמד בעיר? ערן - שיחה 09:46, 7 באוקטובר 2012 (IST)
- אני לא מסכים עם טענתו של יואב, בלי קשר לדעתי (הימנית) הפוליטית. המציאות (הרצויה או המצויה) היא המציאות, והפלסטינים ורצונם להשיג את ירושלים כבירתם - היא מציאות. זה עצוב, אבל זו המציאות. לכן הקטע שהוספת צריך להשאר.--אדג - שיחה 10:39, 7 באוקטובר 2012 (IST)
- תומך בגרסתו של ערן. דניאל • תרמו ערך 10:45, 7 באוקטובר 2012 (IST)
- לא זכור לי שהחוק של המכונים פלסטינים תופס בירושלים. פנטזיות על אחיזה בירושלים מקומן בערך על תביעותיהם של הפלסטינים על חלקים מארץ ישראל. לא הייתי מסכם את הדיון מהר כל כך ורץ לשנות את הערך למרות ההתנגדות. אבל בהחלט רשמתי לפני שרוב של שלוש מול אחד למשך 24 שעות מספיק על מנת להשיב על מכונה תוספת שנוייה במחלוקת. יואב פלגי - שיחה 09:46, 8 באוקטובר 2012 (IST)
- תומך בגרסתו של ערן. דניאל • תרמו ערך 10:45, 7 באוקטובר 2012 (IST)
- גם אני בעד השארת הסבר על דרישות הפלסטינים. אם אומרים שיש מחלוקת, באנציקלופדיה יש להציג את טענות כל הצדדים.
ניטרליות היא אחד מעקרונות הייסוד של ויקיפדיה ואם לא נציג את טענות הצד שמנגד, נפעל בניגוד לעקרון זה. יואב, אין פה ממש מחלוקת ולכן זה ישאר המצב בערך. היה ויבואו עוד אנשים שיתמכו בטענותיך, נקיים דיון ארוך יותר. על זה נאמר "Decisions are made by those who show up". Ldorfman • שיחה 15:10, 8 באוקטובר 2012 (IST)
- אם אומרים ששמו של הפרק 'מעמדה החוקי של ירושלים' ואם מוסכם שיש חוק אחד בירושלים - החוק הישראלי, אזי טענות העולם והפלסטינים אין מקומן בפרק זה. יואב פלגי - שיחה 20:30, 8 באוקטובר 2012 (IST)
- יואב, אנו נמצאים בוויקיפדיה העברית - לא ב"וויקיפדיה הישראלית" (אם לעיתים זה לא ממש בא לידי ביטוי, זו בעייה). יש חוק אחד בירושלים, אולם באנציקלופדיה (לפחות שלנו) הוחלט שיש להביא את טענות כל הצדדים כאשר יש מחלוקת מסויימת. Ldorfman • שיחה 23:12, 8 באוקטובר 2012 (IST)
- אם כך יש לשנות את הכותרת למעמדה הבינלאומי של ירושלים. יואב פלגי - שיחה 07:24, 9 באוקטובר 2012 (IST)
- יואב, אנו נמצאים בוויקיפדיה העברית - לא ב"וויקיפדיה הישראלית" (אם לעיתים זה לא ממש בא לידי ביטוי, זו בעייה). יש חוק אחד בירושלים, אולם באנציקלופדיה (לפחות שלנו) הוחלט שיש להביא את טענות כל הצדדים כאשר יש מחלוקת מסויימת. Ldorfman • שיחה 23:12, 8 באוקטובר 2012 (IST)
- אם אומרים ששמו של הפרק 'מעמדה החוקי של ירושלים' ואם מוסכם שיש חוק אחד בירושלים - החוק הישראלי, אזי טענות העולם והפלסטינים אין מקומן בפרק זה. יואב פלגי - שיחה 20:30, 8 באוקטובר 2012 (IST)
הערות מרשימת ההמתנה
הערך הורחב ושופר. אשמח לתגובות לגבי המומלצות. גיא - שיחה 18:06, 9 באוקטובר 2012 (IST)
- הייתי מצפה להרחבה רבה יותר על היחסים הטעונים בין הציבור החרדי-חילוני-דתי בירושלים, דבר שהתבטא, למשל, במערכות הבחירות האחרונות. מה לגבי נתונים על התחרדות שכונות, ודוגמאות למאבקים בהם? נוסף לכך, עניין התחבורה הציבורית דורש לטעמי יותר הרחבה. אישית הייתי מקצה לו ערך נפרד לחלוטין ומפנה אליו מהערך. TZivyA • שיחה • כ"ג בתשרי ה'תשע"ג 18:15, 9 באוקטובר 2012 (IST)
- יש ערך נפרד תחבורה בירושלים. לגבי היחסים בין חילונים ודתיים, אולי מישהו ירים את הכפפה. גיא - שיחה 18:21, 9 באוקטובר 2012 (IST)
- כן, ראיתי. מצבו עגום להפליא. ייתכן שאשב על עניין יחסי חילונים דתיים, אבל לא הייתי בונה על זה. לבינתיים, בלעדי זה, הערך חסר. TZivyA • שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשע"ג 10:34, 10 באוקטובר 2012 (IST)
- אני ארים את הכפפה (כדי שהיד שלי לא תתלכלך) ואכתוב את הערך, רק מה צריך להיות בו מבחינת היחסים? כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 14:19, 12 באוקטובר 2012 (IST)
- אפשר לקחת את הערך מאבקי השבת בירושלים כבסיס. גיא - שיחה 10:20, 17 באוקטובר 2012 (IST)
- אין כמעט כל התייחסות לשכונות העיר, למעט במפה המקושרת, וגם אין ממש התייחסות לכלכלה ומסחר בעיר. Kulystab • שיחה • גן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • ל' בתשרי ה'תשע"ג • 00:03, 16 באוקטובר 2012 (IST)
- לדעתי פירוט על שכונות העיר מעבר למופיע כבר בערך ולמפה לא נדרש כיוון שממילא הערך עמוס וזה פחות מהותי. גם לדעתי כדאי להוסיף פירוט על כלכלה ומסחר (מעבר להתייחסות החלקית שמופיעה כבר תחת פרק "תרבות") ערן - שיחה 14:21, 27 באוקטובר 2012 (IST)
- אני ארים את הכפפה (כדי שהיד שלי לא תתלכלך) ואכתוב את הערך, רק מה צריך להיות בו מבחינת היחסים? כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 14:19, 12 באוקטובר 2012 (IST)
- כן, ראיתי. מצבו עגום להפליא. ייתכן שאשב על עניין יחסי חילונים דתיים, אבל לא הייתי בונה על זה. לבינתיים, בלעדי זה, הערך חסר. TZivyA • שיחה • כ"ד בתשרי ה'תשע"ג 10:34, 10 באוקטובר 2012 (IST)
- יש ערך נפרד תחבורה בירושלים. לגבי היחסים בין חילונים ודתיים, אולי מישהו ירים את הכפפה. גיא - שיחה 18:21, 9 באוקטובר 2012 (IST)
- מעמדה החוקי של ירושלים נעצר בשנת 1949. מה עם כל מה שקרה מאז? Setreset • שיחה 18:08, 18 באוקטובר 2012 (IST)
- מופיע בתת הפרקים שבהמשך. ערן - שיחה 14:21, 27 באוקטובר 2012 (IST)